CDR.cz - Vybráno z IT

Bloodborne nás nebude tolik trestat, míří na širší publikum [GC 2014]

Podle producenta Masaakiho Yamagiwy prý momentálně ve From Software balancují mezi zklamáním fanoušků a otevřením se většímu počtu hráčů.

Gamescom Banner

Nejprve je třeba říct, že o expandování a oslovení rozsáhlejšího obecenstva vývojáři mluvili už v případě Dark Souls II a nakonec jim z toho vylezla věc, která stávající publikum potěšila, takže žádnou paniku. Bloodborne je samozřejmě trochu jiný případ, protože jde novou IP a vychází exkluzivně pro PlayStation 4, takže by zmírnění obtížnosti dávalo smysl kvůli prodejům, nicméně že by se ze hry stal Devil May Cry prý nehrozí.

„Pokud se budeme bavit o tom, na koho s titulem míříme a koho chceme oslovit, pochopitelně nemůžeme zradit nebo zklamat naše příznivce,“ řekl Yamagiwa. „Jsou pro nás velmi, velmi důležití.“ Brutální koncept původních Souls byl přesto pozměněn: „V předchozích hrách se hodně umíralo a museli jste být vytrvalí, jedním z našich hlavních cílů je, abychom uživatele netrestali.“

Těžko říct, co si pod tímto tvrzením máme představit. Možná překopaný systém checkpointů? To by snad veterány Dark Souls tolik nenaštvalo. Jde sice o záležitost přísně férovou a za každou smrt v ní nesetu vinu vy a jenom vy, ovšem desáté opakování průchodu celou lokací se zrespawnovanými nepřáteli je trochu opruz a ukládání před každým střetem by mohlo znamenat vítaný kompromis mezi zpřístupněním, ale neubráním na náročnosti.

„Chceme udělat produkt, jenž budou lidé milovat,“ pokračuje Yamagiwa. „Pokud ho hráči budou mít rádi, zapracují na své vytrvalosti, ale cesta, kterou ho směřujeme? Rozhodně méně trestající.“

Zástupce From Software dále upozornil, aby návštěvníci výstaviště, co si Bloodborne vyzkoušejí, nebyli zklamaní jednoduchostí dema – jeho obtížnost byla úmyslně zlehčena, aby si užili průchod kompletní ukázkou. Finální hra na tom bude výrazně jinak.

Za podporu během zpravodajství GamesCom 2014 děkujeme:

Redaktoři CDR.cz během zpravodajství používají výkonný Ultrabook™ Fujitsu T904.

Martin Paytok

Po přispívání do několika digitálních magazínů se v roce 2009 usadil jako redaktor na serveru RecenzeHer.eu, odkud později odešel na post zástupce šéfredaktora inGamer.cz. Ten se v roce 2014 stal součástí herní sekce CDR.cz. Vedle psaní o hrách se dlouhá léta věnoval recenzování filmů pro XB-1. V současnosti působí jako externí redaktor časopisu SCORE.

více článků, blogů a informací o autorovi

Diskuse ke článku Bloodborne nás nebude tolik trestat, míří na širší publikum [GC 2014]

Žádné komentáře.