Mě by zajímalo, jestli to bude umět tankovat za letu?
Umí přistát i s tou raketou na trupu nebo když bude problém jí prostě odhodí?
To letadlo supluje první stupeň běžné rakety?
Když je to tak super řešení, proč se to nepoužívá už dávno?
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Mě by zajímalo, jestli to
Kert https://cdr.cz/profil/kert
2. 6. 2017 - 11:10https://cdr.cz/clanek/nejvetsi-letadlo-na-svete-odhaleno-cekaji-ho-letove-zkousky/diskuseMě by zajímalo, jestli to bude umět tankovat za letu?
Umí přistát i s tou raketou na trupu nebo když bude problém jí prostě odhodí?
To letadlo supluje první stupeň běžné rakety?
Když je to tak super řešení, proč se to nepoužívá už dávno?https://cdr.cz/clanek/nejvetsi-letadlo-na-svete-odhaleno-cekaji-ho-letove-zkousky/diskuse#comment-1034391
+
Odpovedi na prvni dve otazky nevim.
V podstate jde o to, ze raketa nezacina na zemi pri nulove rychlosti, ale v nekolika km nad zemi a pri nejake rychlosti, byt vodorovne.
Tusim ze nejake lehke rakety s druzicema se odpalovaly z B-52, takze vyzkousene by to uz melo byt. Jde o to, ze neni komercne dostupne dostatecne velke letadlo, aby uneslo raketu, cili je treba jej vyprojektovat a vyrobit, coz je kusova vyroba, takze je to extremne drahe. I tak tohle umozni vynaset jen lehci druzice, v pripade poruchy letadla nebude zalozni, atd. Cili je to velmi rizikovy projekt, ktery vyzaduje do zacatku velke investice a navratnost je nejista. Takze se do toho zatim nikdo nehrnul, zvlast v dnesni dobe, kdy je problem investovat do cehokoliv dlouhodobejsiho.
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
Odpovedi na prvni dve otazky
Noxik https://cdr.cz/autor/noxik
2. 6. 2017 - 15:48https://cdr.cz/clanek/nejvetsi-letadlo-na-svete-odhaleno-cekaji-ho-letove-zkousky/diskuseOdpovedi na prvni dve otazky nevim.
V podstate jde o to, ze raketa nezacina na zemi pri nulove rychlosti, ale v nekolika km nad zemi a pri nejake rychlosti, byt vodorovne.
Tusim ze nejake lehke rakety s druzicema se odpalovaly z B-52, takze vyzkousene by to uz melo byt. Jde o to, ze neni komercne dostupne dostatecne velke letadlo, aby uneslo raketu, cili je treba jej vyprojektovat a vyrobit, coz je kusova vyroba, takze je to extremne drahe. I tak tohle umozni vynaset jen lehci druzice, v pripade poruchy letadla nebude zalozni, atd. Cili je to velmi rizikovy projekt, ktery vyzaduje do zacatku velke investice a navratnost je nejista. Takze se do toho zatim nikdo nehrnul, zvlast v dnesni dobe, kdy je problem investovat do cehokoliv dlouhodobejsiho.https://cdr.cz/clanek/nejvetsi-letadlo-na-svete-odhaleno-cekaji-ho-letove-zkousky/diskuse#comment-1034563
+
Vesmir neni daleko, vesmir je rychle. Vodorovna rychlost je PRESNE co rakety potrebuji aby se dostali na orbitu. Presneji receno, orbitalni rychlost je 8km/s, coz znamena ze aby neco zustalo na orbite, musi to letet 8km/s "vodorovne" (po tecne). Tech mizernych 100km do vysky je zanedbatelnych, v podstate leti do vysky jenom proto, ze je tam mensi odpor vzduchu takze bude moct nabrat vetsi rychlost.
S cimz souvisi problem tohohle reseni: ano, myslenka dobra, ale to letadlo musi letet alespon mach 3 aby to ubralo pouhou osminu rychlosti ... a postavit letadlo zaroven velke a nadzvukove neni sranda a spotreba paliva taky nebude mala (ale alespon nemusi tahat okyslicovadlo).
2. 6. 2017 - 23:41https://cdr.cz/clanek/nejvetsi-letadlo-na-svete-odhaleno-cekaji-ho-letove-zkousky/diskuseVesmir neni daleko, vesmir je rychle. Vodorovna rychlost je PRESNE co rakety potrebuji aby se dostali na orbitu. Presneji receno, orbitalni rychlost je 8km/s, coz znamena ze aby neco zustalo na orbite, musi to letet 8km/s "vodorovne" (po tecne). Tech mizernych 100km do vysky je zanedbatelnych, v podstate leti do vysky jenom proto, ze je tam mensi odpor vzduchu takze bude moct nabrat vetsi rychlost.
S cimz souvisi problem tohohle reseni: ano, myslenka dobra, ale to letadlo musi letet alespon mach 3 aby to ubralo pouhou osminu rychlosti ... a postavit letadlo zaroven velke a nadzvukove neni sranda a spotreba paliva taky nebude mala (ale alespon nemusi tahat okyslicovadlo).
https://what-if.xkcd.com/58/
https://cdr.cz/clanek/nejvetsi-letadlo-na-svete-odhaleno-cekaji-ho-letove-zkousky/diskuse#comment-1034651
+
Pokud opakovaně vzlétne (a přistane ) a současně bude ekonomicky lepším řešením , než přídavné nádrže raketoplánů, bude mít dozajista i jiné využití ...Přece jen lehká X51 s náporovým motorem by to využila a může klouzat kamkoli s jakýmkoli nákladem .
Důležitá bude stabilita ve stratosféře , přece jen tam už rozměry nepomohou a rozvibrovaný kolos bude muset vystřelovat v relativně velké rychlosti pokud má být stabilní i pro start větších raket ...( Nebo třeba překvapí s revolučním řešením ...)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Pokud opakovaně vzlétne (a
Xspy https://cdr.cz/profil/xspy
2. 6. 2017 - 12:52https://cdr.cz/clanek/nejvetsi-letadlo-na-svete-odhaleno-cekaji-ho-letove-zkousky/diskusePokud opakovaně vzlétne (a přistane ) a současně bude ekonomicky lepším řešením , než přídavné nádrže raketoplánů, bude mít dozajista i jiné využití ...Přece jen lehká X51 s náporovým motorem by to využila a může klouzat kamkoli s jakýmkoli nákladem .
Důležitá bude stabilita ve stratosféře , přece jen tam už rozměry nepomohou a rozvibrovaný kolos bude muset vystřelovat v relativně velké rychlosti pokud má být stabilní i pro start větších raket ...( Nebo třeba překvapí s revolučním řešením ...)https://cdr.cz/clanek/nejvetsi-letadlo-na-svete-odhaleno-cekaji-ho-letove-zkousky/diskuse#comment-1034457
+
Hlavni vyhoda je ze staci mnohem slabsi motory na rakete. Energeticky je nejnarocnejsi se odlepit od zeme. Diky tomu uspora na hmotnosti. Start v 10ti km rychlosti 900km usetri asi 30% paliva. Kdysi jsem to pocital. Vyhodne by bylo pouzit pro prvni spupen ramjety tim by se usetrilo na okyslicovadle dalsich asi 15% hmotnosti protoze az asi do 40ti km by mohly fungovat. Navic by byly technicky jednodussi a bezpecnejsi nez raketovy motor.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Hlavni vyhoda je ze staci
Vratislav Boch https://cdr.cz/profil/vrata
3. 6. 2017 - 08:21https://cdr.cz/clanek/nejvetsi-letadlo-na-svete-odhaleno-cekaji-ho-letove-zkousky/diskuseHlavni vyhoda je ze staci mnohem slabsi motory na rakete. Energeticky je nejnarocnejsi se odlepit od zeme. Diky tomu uspora na hmotnosti. Start v 10ti km rychlosti 900km usetri asi 30% paliva. Kdysi jsem to pocital. Vyhodne by bylo pouzit pro prvni spupen ramjety tim by se usetrilo na okyslicovadle dalsich asi 15% hmotnosti protoze az asi do 40ti km by mohly fungovat. Navic by byly technicky jednodussi a bezpecnejsi nez raketovy motor.https://cdr.cz/clanek/nejvetsi-letadlo-na-svete-odhaleno-cekaji-ho-letove-zkousky/diskuse#comment-1034689
+
Mě to přijde jako hrozná blbost...
- Vemte dvě letadla a postavte je vedle sebe.
- Zahodtě prostřední motory.
- Dostatečným množstvím lepící pásky slepte křídla.
Mezi levým a právým letadlem bude velké namáhání. A ještě na to nacpou raketu...
- Očekávám parádní nehody.
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
Mě to přijde jako hrozná
junk mail https://cdr.cz/profil/junk
4. 6. 2017 - 02:05https://cdr.cz/clanek/nejvetsi-letadlo-na-svete-odhaleno-cekaji-ho-letove-zkousky/diskuseMě to přijde jako hrozná blbost...
- Vemte dvě letadla a postavte je vedle sebe.
- Zahodtě prostřední motory.
- Dostatečným množstvím lepící pásky slepte křídla.
Mezi levým a právým letadlem bude velké namáhání. A ještě na to nacpou raketu...
- Očekávám parádní nehody.https://cdr.cz/clanek/nejvetsi-letadlo-na-svete-odhaleno-cekaji-ho-letove-zkousky/diskuse#comment-1034781
+
Tak by to dopadlo se dvema letadlama (slepenyma), ale toto je jedno letadlo
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Tak by to dopadlo se dvema
JVc https://cdr.cz/profil/jvc
5. 6. 2017 - 16:50https://cdr.cz/clanek/nejvetsi-letadlo-na-svete-odhaleno-cekaji-ho-letove-zkousky/diskuseTak by to dopadlo se dvema letadlama (slepenyma), ale toto je jedno letadlohttps://cdr.cz/clanek/nejvetsi-letadlo-na-svete-odhaleno-cekaji-ho-letove-zkousky/diskuse#comment-1035233
+
Mě by zajímalo, jestli to bude umět tankovat za letu?
Umí přistát i s tou raketou na trupu nebo když bude problém jí prostě odhodí?
To letadlo supluje první stupeň běžné rakety?
Když je to tak super řešení, proč se to nepoužívá už dávno?
Odpovedi na prvni dve otazky nevim.
V podstate jde o to, ze raketa nezacina na zemi pri nulove rychlosti, ale v nekolika km nad zemi a pri nejake rychlosti, byt vodorovne.
Tusim ze nejake lehke rakety s druzicema se odpalovaly z B-52, takze vyzkousene by to uz melo byt. Jde o to, ze neni komercne dostupne dostatecne velke letadlo, aby uneslo raketu, cili je treba jej vyprojektovat a vyrobit, coz je kusova vyroba, takze je to extremne drahe. I tak tohle umozni vynaset jen lehci druzice, v pripade poruchy letadla nebude zalozni, atd. Cili je to velmi rizikovy projekt, ktery vyzaduje do zacatku velke investice a navratnost je nejista. Takze se do toho zatim nikdo nehrnul, zvlast v dnesni dobe, kdy je problem investovat do cehokoliv dlouhodobejsiho.
Vesmir neni daleko, vesmir je rychle. Vodorovna rychlost je PRESNE co rakety potrebuji aby se dostali na orbitu. Presneji receno, orbitalni rychlost je 8km/s, coz znamena ze aby neco zustalo na orbite, musi to letet 8km/s "vodorovne" (po tecne). Tech mizernych 100km do vysky je zanedbatelnych, v podstate leti do vysky jenom proto, ze je tam mensi odpor vzduchu takze bude moct nabrat vetsi rychlost.
S cimz souvisi problem tohohle reseni: ano, myslenka dobra, ale to letadlo musi letet alespon mach 3 aby to ubralo pouhou osminu rychlosti ... a postavit letadlo zaroven velke a nadzvukove neni sranda a spotreba paliva taky nebude mala (ale alespon nemusi tahat okyslicovadlo).
https://what-if.xkcd.com/58/
Pokud opakovaně vzlétne (a přistane ) a současně bude ekonomicky lepším řešením , než přídavné nádrže raketoplánů, bude mít dozajista i jiné využití ...Přece jen lehká X51 s náporovým motorem by to využila a může klouzat kamkoli s jakýmkoli nákladem .
Důležitá bude stabilita ve stratosféře , přece jen tam už rozměry nepomohou a rozvibrovaný kolos bude muset vystřelovat v relativně velké rychlosti pokud má být stabilní i pro start větších raket ...( Nebo třeba překvapí s revolučním řešením ...)
Hlavni vyhoda je ze staci mnohem slabsi motory na rakete. Energeticky je nejnarocnejsi se odlepit od zeme. Diky tomu uspora na hmotnosti. Start v 10ti km rychlosti 900km usetri asi 30% paliva. Kdysi jsem to pocital. Vyhodne by bylo pouzit pro prvni spupen ramjety tim by se usetrilo na okyslicovadle dalsich asi 15% hmotnosti protoze az asi do 40ti km by mohly fungovat. Navic by byly technicky jednodussi a bezpecnejsi nez raketovy motor.
Mě to přijde jako hrozná blbost...
- Vemte dvě letadla a postavte je vedle sebe.
- Zahodtě prostřední motory.
- Dostatečným množstvím lepící pásky slepte křídla.
Mezi levým a právým letadlem bude velké namáhání. A ještě na to nacpou raketu...
- Očekávám parádní nehody.
Tak by to dopadlo se dvema letadlama (slepenyma), ale toto je jedno letadlo
Historicky nekolik takovych letadel existovalo, napriklad Heinkel He 111 Z-1 nebo North American P-82 Twin Mustang.
Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.