CDR.cz - Vybráno z IT

Pokémon GO čelí problémům, hráči začínají požadovat vrácení peněz

Resize
Vydání Pokémon GO nepatřilo z technického hlediska k jedněm z nejšťastnějších. Ačkoliv se mohl titul chlubit enormním počtem hrajících, nebylo výjimkou, že hra nefungovala i několik hodin v řadě. Tolerance hráčů však přetekla s posledním updatem.

Není novinkou, že vydání Pokémon GO patřilo k jedněm z největších v herní historii. Titul se během pár dní stal nejvýdělečnějším titulem na obou mobilních platformách. Pyšnit se může úžasnými 75 miliony staženími, což dokládá i popularita, kterou můžeme vídat v běžné dopravě a v ulicích. Vše navzdory problémům, kterým titul čelil prvních několik dní po svém vydání. 

Společnost Niantic, stojící za vývojem hry, se aktivně snažila zmíněným problémům zamezit. V aktuální době dokonce už titul padá jen zřídka, servery jsou stabilní a je možné hrát klidně celý den bez sebemenších zpoždění. Na řadu už tedy přichází více úprav herních mechanismů, než čistě technických problémů.

Niantic v posledním patchi opravil hned řadu věcí. Mezi ty šťastnější volby patří úprava grafiky, aby titul běžel plynuleji a vypadal o něco lépe, dále řada kosmetických záležitostí, balancování jednotek, přesunutí některých položek v menu (například kýžený transfer Pokémonů je nyní schovanější, leč přístupnější) a v neposlední řadě odstranění stop, které značí vzdálenost okolních Pokémonů.

Titul v prvních dnech využíval značky stop, aby hráči předal informaci, zda se k některému z blízkých Pokémonů přibližuje či vzdaluje. Ten si tak mohl přehledně prozkoumat okolí, zvolit si Pokémona, který jej zajímá a cíleně se pustit do jeho pátrání. Po několika dnech byla tato fíčura upravena, aby nezatěžovala servery a zůstávala zaseknutá na třech stopách. 

Pokevision

Hráči se tak sklonili k aplikacím třetí strany, které jim prozradily lokace a líhně Pokémonů, aby mohly aktivněji vyrážet do ulic a jít cíleně do některých míst, ne jen slepě bloudit. Tento princip hraní s využitím externích prostředků se Nianticu nelíbil, a tak fíčuru odstranil ze hry úplně, aby třetí strany nemohly informace číst.  

Pokémon GO tak v současnosti nenabízí rozumný přehled o tom, kteří Pokémoni jsou jak vzdáleni od hráčovy pozice, který tak musí jen slepě chodit a doufat, že jde správným směrem. Dle některých hráčů tak hra postrádá smysl lovení, protože už ji nelze hrát aktivně a s rozmyslem - pouze spoléhat na náhodu.  

Popularita hry výrazně klesla po prvním kroku s úpravou stopování, po jejich odstranění se však množí diskuse naštvanými příspěvky. Někteří dokonce požadují vracení peněz, v mnoha případech úspěšně. Prozatím se Pokémon GO stále drží na vrchních příčkách nejvýdělečnějších her, ale bude zajímavé sledovat, zda zájem o hru klesne, pokud Niantic problémy neadresuje. 

Tagy: 
Zdroje: 

Diskuse ke článku Pokémon GO čelí problémům, hráči začínají požadovat vrácení peněz

Středa, 3 Srpen 2016 - 09:37 | peter pan | ingres psal původně google a pak to prodal...
Úterý, 2 Srpen 2016 - 22:46 | Jáchym Flídr | Pokud se dá považovat 10 milionů dolarů denně...
Úterý, 2 Srpen 2016 - 19:14 | jenda42 | Noclaf: Kdyz vezmu apku Pokemon Go, tak mi z toho...
Úterý, 2 Srpen 2016 - 16:37 | Noclaf | Haha, uz v Ingressu Niantic ukazal, ze dovede...

Zobrazit diskusi