PREVIEW - Company of Heroes 2 nás vezme na zamrzlou východní frontu
Málokdo to čekal, současní hráči jsou totiž smíření s existencí původního zpracování a místo kompletního dílu by tak spíše očekávali nějaký ten datadisk nebo balíček map. Opak je však pravdou.Company of Heroes 2 je skutečně ve vývoji a k vidění bylo dokonce ve výstavních halách letošního GamesComu – největší evropské akce, pravidelně se odehrávající v Německu, z níž jsme vám mimo jiné přinesli také speciální zpravodajství. Vývojáři nabídli k vyzkoušení neuvěřitelné dvě mise, rukou ostříleného stratéga pokořené zhruba za hodinu a půl. A ačkoliv se jednalo pouze o alfa verzi, novináři z celého světa se shodují na tom, že se hrála perfektně a nabídla opravdový zážitek.
První Company of Heroes včetně rozšíření Tales of Valor a Opposing Fronts jsou celosvětově uznávaným titulem, který si zatím v podstatě nedokázal najít regulérního a právoplatného konkurenta. Hráčům nabízí opravdu nevšední herní servis kombinující bezhraniční možnost taktizování i pořádnou dávku akce, to vše smíšené s historickými fakty. Také díky těmto aspektům se kolem Společenství hrdinů vytvořila neuvěřitelná komunita. Pro autory bude velmi těžké ukojit očekávání zapřísáhlých fanoušků, ne však nerealizovatelné.
Z jiného pohledu
Company of Heroes nás zavede na Východní frontu, kde tedy povedeme vstříc ku vítězství Rudou armádu. Tvůrci se nechali slyšet, že sovětská vojska ve hrách prý absentují a často jsou podceňována. Jde tedy o nedostatečně probádanou součást historie, která se promítá do interaktivního světa, což v sobě pochopitelně skrývá mnohé možnosti a široký rozvor fantazie při konstruování hry. Ostatně, právě sovětská armáda hrála v rámci druhé světové války obrovskou roli, a tak není divu, že sáhli autoři zrovna po této možnosti.
Faktem zůstává, že Relic Entertainment je zkrátka firma, která často vyslyší přání svých fanoušků. Těm z vás, kteří se k nim řadí, zřejmě neunikl fakt, že komunita vytvořila mód pro první Company of Heroes, v němž si můžeme za Sověty zahrát. V podání profesionálů, jež mimo nového skinu postav promění také kompletní možnosti hry, je to ale jiná.
Bude vás mrazit
Přesně tak, jak je psáno. Company of Heroes 2 neznamená jen to, že budeme moci hájit ruské barvy a podíváme se na kupu nových bitevních polí. Tvůrci připravili zcela novou hru, ještě úchvatnější, propracovanější a dokonalejší. Největší změnu bude mít na svědomí tzv. ColdTech Engine. Jak už název napovídá, postará se o meteorologickou součást hry. Tím, že se přesouváme do Ruska, se pochopitelně můžeme těšit na zasněžené mapy. Tady ovšem dobrodružství nekončí. Právě sníh je totiž jedním z klíčových a pro druhý díl nepostradatelných hráčů.
Jakmile tanky najedou na sněžný povrch, automaticky to znamená zpomalení v posunu jednotky. Co se pěších vojáků týče, tam čekejme zdržení ještě o něco větší. Mluvit o tom, že valy sněhu navíc působí jako přirozený kryt je zřejmě zbytečné. Podstatně zajímavější tak bude informace o proměnlivosti počasí, kterou si mohou tvůrci díky svému ColdTech systému dovolit do hry zasadit. Nikdy tedy nemůžeme vědět, zda nás čeká poklidný transport, anebo nám cestu zkomplikuje vánice. V takovém případě je potřeba vojáky přesunout do bezpečí v podobě vozidel, budov, nebo dalších míst. Pakliže jim nedokážeme zajistit zázemí, hrozí jejich umrznutí.
Nebezpečí na každém rohu
Aby vše mělo svůj řád a hráči se mohli v teplotách dobře orientovat, bude se u jednotlivých skupin jednotek zobrazovat teploměr. Co bude potřeba odhadnout, je kritická hranice zimy. Občas je lepší se schovat, jindy zase zariskovat a být o krok napřed před nepřítelem. Hraní se tak stává ještě o něco napínavější a fakt, že nikdy nevíme, co se vlastně stane, vítáme s otevřenou náručí.
O to více tato skutečnost platí v podobě fog of war. Co že to vlastně je? Ve většině dnešních strategií odkrývá určitá jednotka patřičný kus mapy a my se tak dozvídáme, co se v oblasti nachází a zda má na místě protihráč nějaká stavení či armádu. To je prvek nazývaný fog of war. V případě Company of Heroes 2 ale uvidíme z herní mapy mnohem méně. Veskrze pouze ta místa, na něž jednotka v oblasti dokáže reálně dohlédnout a vždy jen v momentě, kdy se na daném místě nachází. O to zajímavější budou náhlé přepady, tvorba léček, ale i uschovávání vojska.
Můžeme se těšit na rozmanité prostředí, grafické galeje, působivý příběh a především mapování největšího vojenského konfliktu, tentokrát z jiného pohledu. Všechny informace, které jsou o hře zatím dostupné jasně vypovídají o tom, že pro nás tvůrci opět připravují revoluci ve strategickém žánru a chtějí tak potvrdit sílu série, již v roce 2006 poprvé představili veřejnosti. Company of Heroes 2 vyjde v roce 2013 a rozhodně je na co se těšit.
Diskuse ke článku PREVIEW - Company of Heroes 2 nás vezme na zamrzlou východní frontu