PREVIEW - Nintendo odhalilo hybridní konzoli Switch. Přinášíme shrnutí
O konzoli NX kolovaly poslední měsíce různé zvěsti. Jedni říkali, že půjde o náhradu kapesního handheldu 3DS, jiní naopak spekulovali, že půjde o konkurenta XONE a PS4. Pravda se ale nakonec ukázala někdy mezi. NX, nebo dnes už oficiálně Switch, je přenosné zařízení, na kterém můžete hrát doma i na cestách.
Proces na první pohled působí jednoduše. Doma zařízení necháte zasunuté v Nintendo Switch Docku, které zařízení připojí k televizi a veškeré hry můžete hrát jako na klasické konzoli. Nintendo Switch Pro Controller vypadá jako poměrně standardní konzolový ovladač a pravděpodobně nijak nepřekvapí.
Čeká-li vás dlouhá cesta, zařízení vyndáte z Docku, které se samo přenastaví do přenosného módu. Na obě strany zařízení napojíte takzvané Joy-Con ovladače, což jsou drobounké "lišty", díky kterým můžete hry na zařízení ovládat i na pochodu.
Při dlouhých cestách letadlem nebo autobusem je možné tyto mini-ovladače odpojit, zařízení opřít stojany připevněné na zadní straně a simulovat tak domácí hraní. Touto cestou můžou hrát na jedné konzoli i dva hráči, každý s jedním mini-ovladačem. Jestli bude Joy-Con ovladače nutné kupovat separátně nevíme.
Switch podporuje i možnost lokálního multiplayeru, podaří-li se vám sehnat skupinku přátel, můžete hrát společně tváří v tvář.
Není zatím úplně jasné, co najdeme "pod kapotou" konzole, víme ale, že ji bude pohánět technologie Nvidie. To mimochodem pro Nvidii znamená první systém v této konzolové generaci poháněný její technologií, protože Xbox One i Playstation 4 běží na AMD. Zásah Nvidie se navíc zdá není jen strany hardwarové, ale i softwarové.
Kromě speciálně upraveného Tegra procesoru (původně používaným v hanheldu Shield od Nvidie) je společnost odpovědná i za základní operační systém. Vytvořila i jak nový fyzikální engine, tak i NVN API, aby zařízení v podobě handheldu dosáhlo stejného výkonu jako konzole. Více se o technologii můžete dočíst v blogovém postu Nvidie zde.
Starosti o to, zda hybrid nezůstane plavat na moři sám, Nintendo také svižně smetlo ze stolu, když představilo svých 48 partnerů, kteří už souhlasili pracovat s novou konzolí. Nejedná se o žádné malé ryby. Namátkou můžeme vyjmenovat Activision, Ubisoft, Epic Games, Take Two, From Software nebo EA. Mimo to Nintendo už uzavřelo dohodu o spolupráci i s technologickými společnostmi jako Unity, Criware, AutoDesk, Havok, Rad, Fmod a Wwise.
Zatím není jasné, kdo na čem pracuje, ale při nejmenším máme jistotu, že konzole nezůstane pouze s hrami předvedenými v traileru (The Legend of Zelda: Breath of the Wild, Skyrim, Mario, Splatoon, nespecifikovaný NBA titul a Mario Kart). Switch bude veřejnosti dostupný v březnu 2017. Cenovku Nintendo nezveřejnilo.
Switch značí velký odklon od původní PR strategie Nintenda. Nejvíce o tom může vypovídat rozdílnost traileru na Switch a Wii (neplést s Wii U). Zatímco Wii se snažilo do své sítě zachytit co vůbec největší publikum, i to, které nebylo v herní scéně nijak více zainvestované, jako například důchodci, Switch má svou cílovku jasnou. Jde po nás hráčích a za nás můžeme říct, že zatím úspěšně. Otázkou zůstává, jak Nintendo plánuje po vydání Switch naložit s Wii a 3DS, vzhledem k tomu, že Switch obou zařízením přímo konkuruje.
I když na nás zařízení zapůsobilo, čeká jej ještě mnoho zkoušek. Vůbec první a nejdůležitější bude výdrž baterie. Nintendo slibuje napříkald možnost hrát Skyrim při cestování letadlem. Ccelý takový proces, spolu s čekáním na letadlo, odbavováním a letem může zabrat zhruba 6 hodin. To je doba, kterou při hraní nevydrží většinou ani notebooky, a je velkým otazníkem, jak obstojí Switch.