CDR.cz - Vybráno z IT

PREVIEW – Vše, co víme o pirátském Skull & Bones. Vykrádá Ubisoft sám sebe?

Vydání Assassin’s Creed IV: Black Flag se neneslo jen s opěvy nad konečně vydařeným dílem jinak tehdy upadající série. Vyzdvihl jeden silný problém mezi videohrami, totiž absurdní nedostatek her s pirátskou tématikou. Ubisoft situace využil.

Letošní konference Ubisoftu v rámci E3 2018 znovu otevřela pirátskou truhlu s připravovaným Skull & Bones. Titul se poprvé představil již vloni, ale vzhledem k nedávnému odkladu se alespoň nezapomněl připomenout novým kinematografickým trailerem, novými záběry z hraní a novými informacemi. 

Pověste ho vejš, ať se houpá

Ubisoft údajně už od vývoje Assassin’s Creed IV: Black Flag, který nabídl ve hře jednoho hráče námořní bitvy zpoza pirátského kormidla, začal experimentovat s myšlenkou stejného systému, kterého by však bylo součástí více hráčů současně. Dle producenta Arnauda Vaudoura byl tým spokojen se svým dílem, a dostal tak zelenou k vývoji samostatného titulu, ze které se posléze vyklubal Skull & Bones.

Skull Bones 7Skull Bones 11Skull Bones 1

Po tradiční ukázce upoutávky naštěstí nabídl Ubisoft i záběry ze hry, se kterými se hráči Assassin’s Creed IV: Black Flag jistě velmi rychle ztotožní. Na první pohled se námořní lodě chovají stejně, zaměřování a základní taktiky také představují takřka totožný koncept. Vývoj Skull & Bones dostal navíc na starost stejný vývojářský tým, Ubisoft Singapore, na pomoc mu přispěchala studia Ubisoft Chengdu a Blue Byte (SettlersANNO).

Na jednu stranu lze přisoudit kvality původnímu Black Flagu, který námořní bitvy zpracovat velice sympaticky, a není tedy příliš, kam se posouvat. Na druhou stranu se nelze zbavit dojmu, že se Ubisoft jen snaží vyrýžovat herní mechaniky, které od Black Flagu nenalezly uplatnění v žádné jejich jiné hře (snad jen s výjimkou nadcházejícího Assassins Creed Odyssey) – zejména když je Ubisoft znám pro své vypůjčování si herních prvků ze hry do hry. 

Zlatá éra pirátství

Ubisoft přesto slibuje, že by Skull & Bones mělo být jedinečným zážitkem, který vedle původního Assassin’s Creed IV: Black Flag bude mít své místo: „Netvoříme žádné Black Flag 2.0, ale svoji vlastní hru. Jen jsme si vzali cenné lekce z materiálu, který jsme vytvořili v minulosti.“

Zasloužit o to by se titul měl zejména pro své multiplayerové pojetí, které otevře rozmanité moře pro nájezdy pirátských komunit. Hráči budou utvářet aliance, se kterými budou brázdit souostroví Západní Indie, a to jak v týmech pěti proti pěti, tak při nájezdech na zámožné námořnictvo korporací a království. Navzdory silným multiplayerovým prvkům by však měla hra obsáhnout i příběhovou kampaň. 

Proč je rum fuč?

Hráči budou ve hře budovat svoji pirátskou kariéru. Silnou součástí hry bude customizace lodního vybavení, ať už zbraní, trupu, lodní příď nebo dalších součástí. Na výběr dostanou hráči ze tří tříd námořních lodí – těžkooděnou fregatu, rychlou brigantinu a dělovou šalupu. Každá loď disponuje jinými vlastnostmi a taktikami, které je nutné vzít v potaz v každém konfliktu. Jejich seznam se však může ještě před vydáním změnit. 

Skull Bones 9Skull Bones 4Skull Bones 5

Těžkooděné fregaty jsou nebezpečné v úzkých koridorech a při střetech na nízkou vzdálenost. Unesou více poškození, a mohou tak krýt spoluhráče před nepřátelskou palbou. Brigantina je rychlá loď, která si zakládá na přechytračení soupeře, vyhledávání slabin v trupu lodi a následné poškození beranidlem ve vysoké rychlosti. Šalupa je naopak perfektní pro vzdálené souboje.

Významnou roli by mělo mít samotné manévrování s lodí, tedy napínaní a stažení plachty ve správných momentech, dle aktuálního poryvu větru, popřípadě šikovné využití kotvy k ráznému zpomalení a zmatení nepřítele. K těmto slibům bychom ovšem měli přistupovat opatrněji.

Skull Bones 3Skull Bones 12Skull Bones 2

V ukázce ze hry jsme dostali možnost si prohlédnout jeden z plánovaných herních módů – tzv. Hunting Grounds, neboli loveckou oblast, ve které budeme přepadávat lodě cizích hráčů, ať už osamoceni nebo ve spolupráci s přáteli. Letošní prezentace na E3 2018 ukázala herní režim v šestiminutových záběrech že hry, viz níže. Není překvapením, že Ubisoft zrecykloval koncept Temné zóny z Tom Clancy's The Division. Zradám se meze nekladou, a kdykoliv mohou přátelé vyměnit vaše spojenectví za ulovenou kořist. 

Z ukázek z hraní si můžeme všimnout, že při nájezdech na cizí námořnictvo či pirátské lodě lze využít lstivých taktik, jako například vyvěšení falešných vlajek, které zamaskují vaše nečestné úmysly. Tato taktika je přímo inspirána skutečnými pirátskými taktikami. Doufejme, že se z titulu vyklube záživnější hra, než z letošního zpackaného Sea of Thieves od Microsoftu. 

Ubisoft se momentálně připravuje na uzavřené beta testování, ke kterému se můžete přihlásit na oficiálních stránkách. Loňská prezentace Ubisoftu původně slibovala datum vydání na podzim roku 2018. Bohužel se titul prozatím odkládá, pravděpodobně na přelom roku 2019 až 2020, teoreticky by se tak titul mohl připravovat k vydání na příští generaci konzolí. Ať tak či onak, hráči PC se hry dočkají v každém případě. 

Zdroje: 

Začínal v roce 2012 jako redaktor serveru inGamer.cz, kde později povýšil na funkci editora videorubriky. Na CDR.cz, pod které inGamer.cz v roce 2014 přešel, začal jako zástupce šéfeditora herní rubriky. Od července téhož roku herní magazín vede.

více článků, blogů a informací o autorovi

Diskuse ke článku PREVIEW – Vše, co víme o pirátském Skull & Bones. Vykrádá Ubisoft sám sebe?

Žádné komentáře.