CDR.cz - Vybráno z IT

PREVIEW - Watch Dogs představuje slibné zpracování reálného podkladu

WatchDogs-Uvod
Loňská E3 příliš překvapení nenabídla, o to více vynikl titul z produkce Ubisoftu s názvem Watch Dogs, které se od té doby nezbavilo pozornosti. Watch Dogs však v sobě skrývají daleko více, než jen parkour a slibné herní mechanismy.

V hlavním tématu Watch Dogs prozkoumáme dopad současné technologie na dnešní společnost, kde je vše propojeno skrze internetovou síť. Přístup k těmto citlivým datům se stane vaší jedinou a zároveň nejmocnější zbraní ve městě Chicago, kde se ujmete role Aidena Pearce, psance zákona, který se snaží dohlížet na svoji rodinu kvůli nešťastné minulosti, kterou si prošla.

WatchDogs-1

Po eskapádě krušných událostí je Aiden zahnán do kouta a musí spravedlnost vzít do vlastních rukou a konfrontovat zkorumpovaný systém. Stanete se strážcem společnosti, ne však po vzoru komixových hrdinů v elasťácích, ale obyčejného smrtelníka s kšiltovkou a rouškou přes čumák. Samotný název hry je dvojsmyslná slovní hříčka, v prvním slova smyslu odvozená od termínu watchdog, neboli jedinec, jehož cílem je sledovat korektnost, korupci a morální integritu ve společnosti. Zároveň se jedná o počítačovou periferii, která resetuje systém při jeho zaseknutí v důsledku hardwarové či softwarové chyby.

Je to hrdina, kterého si Chicago zaslouží...

Tvůrci se primárně inspirovali skutečným životem a technologickou pavučinou, do které je dnes čím dál tím více zaplétána bezpečnost, občané, vláda a infrastruktura měst. Není třeba hororového scénáře, aby se člověk vyděsil nad představou absolutní nadvlády nad těmito daty, na která v současnosti spoléhá celý světový systém.

WatchDogs-2

Přesně této moci se dočkáme v roli Aidena Pearce, který je skrze svůj mobilní telefon schopen manipulovat s jakoukoliv technologií ve městě. Můžeme pouze spekulovat nad tím, do jaké míry je taková moc morální a kdo by byl schopen se ubránit jejímu zneužití. Možná se právě tématu podobné psychologické proměny dočkáme i u tohoto titulu.

...ale který ho zrovna nepotřebuje. 

Jako hráč nebudete nuceni zasahovat do okolních událostí a míra, do jaké se budete podílet na okolním dění, bude záviset pouze na vás samotných. Společně s Aidenem projdete skrze morální rozpor mezi problémy osobními a cizími.

WatchDogs-3

Pro určitou motivaci se ve hře objeví systém reputace, která bude odrážet hráčův postoj vůči škodám, které napáchá. Vaše reputace následně ovlivní, zda-li budete vnímáni jako hrdina či kriminálník. Každá akce bude mít pozitivní a negativní dopady na to, jak na vás budou média a společnost nahlížet.

A tak ho budeme pronásledovat...

Vaším nástrojem se stane samotné město, jehož infrastruktura v kombinaci s mobilním telefonem schopným hacknout jakékoliv zařízení bude sloužit jako primární zbraň. S ovládnutím a přístupu k osobním účtům, počítačům, dopravním semaforům a vlakům využívajících CBTS komunikační systém se město stane vaším osobním hřištěm, které nabídne možnosti řešení úkolů ušité na míru vašemu osobnímu stylu a dá prostor vaší nápaditosti.

WatchDogs-4

Zároveň váš průchod ovlivní média, která o činech našeho hrdiny budou informovat. Jak jsme si již mohli z řady herních záběrů povšimnout, občané budou na takováto televizní vysílání reagovat, a pakliže si vás všimnou, nebudou se zdráhat informovat policii. Svět kolem vás žije za všech okolností, na každém rohu vás čeká nespočet možností a cest, které si jako hráč zvolíte čistě podle své chutě v akčních momentech, v nichž je třeba ustoupit zákonu. Město slibuje plno překvapení, která budou výrazně redukovat linearitu a vyžadovat mnohdy schopnost improvizace v nečekaných situacích.

...protože on to unese. 

Pokud se podíváme na něco málo z reálné historie města Chicaga, dozvíme se o kamerovém zákonu, který byl uveden v platnost roku 2006. Jedná se o zákon s názvem Operation Virtual Shield snažící se vytvořit rozsáhlou kamerovou síť ve Spojených státech s centralizovaným monitorovacím systémem, který snímá záznamy v reálném čase a je schopen detekovat podezřelou či nebezpečnou aktivitu v hlídaných oblastech, a který zároveň oplývá funkcí rozpoznávání obličeje. Richard M. Daley, autor zákona uvádí, že do roku 2016 bude město Chicago opatřeno kamerovým systémem v každé ulici.

WatchDogs-5

Nejen tento zákon společně s městem Chicago se stává perfektním zázemím pro téma Watch Dogs, ale dává podnět k zamyšlení, kam až dnešní technologie dosahuje a do jaké míry ztrácíme své soukromí. Ačkoliv se při hraní budeme bavit, je mrazivé si uvědomit, jak je svým způsobem technologický pokrok zvrácený a zároveň křehký.

Protože to není hrdina...

Jak bylo již možné z představených ukázek vypozorovat, hackování se ve Watch Dogs dostane do popředí v obrovské míře a právě skrze něj narušíme pozorovací systém Chicaga, díky čemuž získáme přehled nad vším, co se ve městě děje. Aidenovy ochranné instinkty k rodině se brzy přenesou i na samotné občany, čímž se staneme civilními strážci města.

WatchDogs-6

S přístupem k CtOS databázi, která obsahuje osobní informace o jednotlivých občanech, jejich zaměstnání, příjmech, trestních rejstřících i zájmových kruzích, a kamerovou technologií rozpoznávání obličeje, budeme schopni identifikovat jakoukoli osobu ve městě včetně jejího potenciálního rizika překročení zákona. Během hry bude náš přístup k CtOS databázi postupně růst a její klíčové aspekty budeme ovlivňovat naším osobním herním stylem a dovednostním stromem.

WatchDogs-7

Jelikož se však jedná o systém využívaný policií k řešení komplexních problémů jako dopravní zácpy, protikriminální opatření a správa napájení, nebudeme jím ozbrojeni sami. Policejní strategie si na tomto systému vyloženě zakládá a jedná se o klíčovou součást jejich jednotek, která umožňuje efektivitu s nízkým dopadem na rozpočet. Obdoba CtOS systému je už dnes v některých částech světa běžnou součástí bezpečnosti a rozhodně se tak jedná o aktuální a vhodné téma.

...je to tichý ochránce. 

Během našeho procházení městem se budeme náhodně střetávat se situacemi, které mohou vyústit v problematičtější konflikt. V takových případech se mnohdy uchýlíme k přísnějším metodám, kdy si hackování užijeme do morku kostí při honičce, přestřelce i případně následnému pronásledování městskou policií. Jednoduchá zbraň se rázem stane mocným nástrojem použitelným s dostatečnou fantazií a bdělostí v jakékoliv situaci.

WatchDogs-8

Pokud se hráč rozhodne vyřešit problém s nohama pevně na zemi, dostane se mu příležitosti využít akrobatických dovedností Aidena Pearce, který je schopen sprintovat, šplhat po budovách a překonávat nepříjemné překážky, včetně aut. Jako správný hacker oplývá Aiden Pearce také inteligencí, která se v herní složce projeví tzv. focusem, kdy zpomalíme svět okolo nás, což nám dá čas v rychlosti analyzovat prostředí pro potenciální prospěšné interakce. Tuto schopnost budeme moci využít naprosto kdykoliv, je však limitována a je jí třeba využívat s rozvahou.

Bdělý strážce

Jednou z předností, na kterou vývojáři dbají, je realističnost, počínaje propracovanou next-genovou grafikou běžící pod enginem Disrupt, který byl společně s Watch Dogs vyvíjen poslední čtyři roky. Ačkoliv byl Disrupt vytvářen od píky, vychází z již osvědčených enginů Anvil a Dunia, ze kterých čerpá otevřenost světa, věrnou vegetaci a umělou inteligenci.

WatchDogs-9

Dle slov kreativního ředitele Jonathana Morina využil Ubisoft Montreal svých dosavadních zkušeností na práci s Assassin’s Creed, které aplikoval do městského prostředí, podíl na sérii FarCry a Splinter Cell pro akční složku, fyziku a stealth a ze série Driver se inspiroval jízdním modelem a fyzikou.

WatchDogs-10

Důvěryhodnost světa však vývojáři nezakládají pouze na pěkných vizuálech, ale také na zbylých stránkách, s nimiž nekompromisně přijdeme do styku, ať už se jedná o chování NPC postav, hudební složky, atmosféry a dopad vašich rozhodnutí na příběh a okolí.

Doufáme, že jste si z našeho preview odnesli informace, které jste doposud o Watch Dogs neměli a těšíte se nyní na tento skvostný titul alespoň z poloviny tak jako my. Věříme, že nás Ubisoft nezklame a přinese nám úžasný zážitek z prostředí moderní éry.

Zdroje: 

Diskuse ke článku PREVIEW - Watch Dogs představuje slibné zpracování reálného podkladu

Žádné komentáře.