"Prostě to zpirátěte," vzkazuje vývojář Hotline Miami 2 Australanům
Značka Hotline Miami se honosí hutnou atmosférou, skvělým soundrackem, výtečnou hratelností a vedle toho i opravdu velkým množstvím násilí, sexu a drog. Díky svému extrémnímu obsahu se vymyká ratingům v Austrálii (dokonce hru nepojme ani R18+). Serveru Kotaku Australia se podařilo zjistit, co konkrétně zabraňuje klasifikační komisi ke schválení. Jde o scénu, kde hlavní hrdina znásilňuje osobu ženského pohlaví v bazénu plného krve a mrtvol.
Pokud se však nezmění dosavadní orazítkování RC (=odepření klasifikace) na nějaký konkrétní rating, tak se dost možná Hotline Miami 2: Wrong Number nedostane do tamější oficiální distribuce. Vývojář z Dennaton Games, Jonatan Söderström, se k tomu vyjádřil s chladnou hlavou:
"Pokud skutečně dojde na neuvedení hry v Austrálii, tak si to prostě zpirátěte. Netřeba nám posílat peníze, jen si užijte hru," tvrdí bez zábran Söderström.
Zde si lze všimnout typického přístupu nezávislého vývojáře. I přes fakt, že nedokáže vydělat takové množství peněz za svou tvorbu jako velké společnosti, nevadí mu, když jeho dílo stáhnou lidé, kteří se k němu nemají jak legálně dostat. Söderströmův výrok potvrdil i zastupitel vydavatelství Devolver Digital, Ars Technica:
"Podobná slova řekl již v minulosti a ano, potvrzuji, že touží hlavně po tom, aby si lidé jeho hry užívali," prozradil.
Ve světe nezávislých her lze pirátění považovat za alarmující. Až na výjimky se jich neprodává miliony, statisíce a někdy ani desetitisíce. Každá ilegálně stáhnutá kopie strhává výdělek daleko výrazněji než v případě "velkých" titulů. Pokud však nejde titul někde sehnat, tak proč v té lokalitě odsuzovat pirátství, že? Kéž by podobný postoj zaujmuli například vývojáři a distributoři již nesehnatelných počinů, tzv. abandonwaru.
Těšíte se na Hotline Miami 2: Wrong Number? Co si myslíte ať už o míře násilí ve hře nebo odmítnutí tamějšími úřady?