RECENZE – Injustice 2 napravuje reputaci komiksovým hrám
Studio Netherrealm má s tímto žánrem velmi bohaté zkušenosti, stojí za ním totiž Ed Boon, jeden z otců série Mortal Kombat. V roce 2013 vydali novou hru s názvem Injustice: Gods Among Us. Jednalo se o „klasickou“ bojovku, ze které byl právě tento rukopis velice evidentní. A po malé pauze je zde pokračování, které navazuje tam, kde byl první díl tak úspěšný a navíc se nebojí přinést pár novinek a zavést nejednu úpravu.
Trable s hrdiny
Příběh pokračuje pět let po událostech prvního dílu. Ten není nutné znát, aby hráč pochopil, co se děje, nicméně se hra nějak zvlášť neobtěžuje vysvětlovat, proč je Superman ve vězení, kam se poděl Joker, proč Harley Quinn táhne za jeden provaz s Batmanem a jak je možné, že veřejnost vlastně zná totožnost většiny (ne-li všech) superhrdinů.
Bruce Wayne se snaží veřejnost uklidnit po eskapádách Supermanovy tyranické vlády a zároveň jako Batman musí řešit situaci okolo Grodda, superinteligentní gorily se schopností ovládat myšlenky, jenž založil společenství The Society. K tomu se ještě přidá Brainiac, který chce zabít Supermana, aby tím dokončil likvidaci Kryptonu, a k tomu hodlá přidat i likvidaci Země. Běžný den pro průměrného superhrdinu...
Základní kostra příběhu zní poměrně klišovitě a vlastně i taková je. Není to ale na škodu, protože plně sází na to, že se jedná o komiksový žánr, který má zabavit. Scénář je kupodivu velice silný, objeví se pár zvratů (sice ne zcela nečekaných, ale zároveň ne nelogických) a je až s podivem, jak je možné, že filmové zpracování univerza selhává, oproti tomu hry jsou v tomto ohledu zvládnuté o několik řádů lépe.
Samotný příběh je rozdělen do 12 kapitol, přičemž v některých je možné si vybrat jednu ze dvou postav. Dopad na průběh je vlastně nulový (kromě poslední volby, která ovlivňuje konec), nicméně je to příjemné oživení. Co naopak zmizelo, jsou QTE minihry, kdy bylo nutné odmačkávat postupně těžší sekvence tlačítek, za což jsme opravdu rádi. Na normální obtížnost pak příběh nezabere víc jak nějakých 6 až 7 hodin.
Obsahové bohatství
Je asi jasné, že příběhová kampaň je pouze jakýmsi tutoriálem (mimochodem ten je sám o sobě ve hře také a rozhodně ho doporučujeme projít), na seznámení s většinou postav. To je ale značně dvousečné, jelikož těch pár soubojů za ten či onen charakter má výsledek takový, že jen co se za danou postavu naučíte hrát alespoň trochu obstojně, už hra předhazuje nový charakter a vy můžete začít znovu.
Mnohem zajímavější volbou je mód Multiverse. Jedná se o variaci věží z Mortal Kombat, přičemž zde vše funguje tak, že jednotlivé Země jsou k dispozici pouze po určitou dobu, které je náhodná. Jednou se jedná o několik hodin, jindy to mohou být dny. Po uplynutí tohoto času se planety resetují a s nimy i jednotlivé žebříčky a úkoly.
Když dojde na oblékání
Asi nejzásadnější novinkou je možnost jednotlivé postavy levelovat a plněním úkolů v Multiverse módu jim odemykat novou výbavu, která upravuje nejen statistiky, ale také vzhled. Přestože se to může zdát jako něco, co se hodí spíše do RPG žánru, než do bojovky, jedná se asi o nejzajímavější část hry. Navíc má díky tomu hraní Multiverse módu i nějaký smysl.
Mimo přímý loot je možné získat i tzv. Motherboxy, což jsou prakticky jen truhly s více kusy vybavení, nicméně v naprosté většině případů se bude jednat o předměty, která z inventáře rychle poletí výměnou za kredity. Ty slouží k nákupu dalších Motherboxů, případně odemykání soubojových žebříčků v Multiverse.
Výbavě je možné za regenerační tokeny překopat staty a navíc jí tímto krokem i ihned dostat na stejný level, jako je aktuální úroveň postavy. Druhou možností je ponechat staty, ale změnit vzhled, což se provádí za speciální měnu, která mimo toto slouží i k odemykání nových barevných skinů, nebo úplných podob charakterů (například Reverse Flash apod.). Tuto měnu je možné i dokoupit pomocí mikrotransakcí, naštěstí je to pouze urychlovač, který nepřinese prakticky žádnou výhodu, pokud ji hráč využije.
Když dojde na zpracování
Technické zpracování je velmi slušné. Hru pohání Unreal 3 Engine, který stále má co ukázat. Sice se nejedná o absolutní špičku, ale i v součanosti nabízí hra grafický nadprůměr. Framerate se solidně drží i v případech, kdy na obrazovce vše vybuchuje, tříští se apod. Velmi skvělý je výběr dabérů, kterému kraluje Kevin Conroy, který už je s postavou Batmana mezi hráči nesmazatelně propojený.
V rámci online módů je také vše v pořádku, ale občas dojde zápas, kde je ping protihráče špatný, což se silně projeví na výsledku. Zajímavou vlastností při potvrzení souboje je, že hra ukazuje procentuální pravděpodobnost výhry a jakmile na obrazovce straší jednociferné číslo, je vlastně dané, kdo bude vítěz a kdo poražený (zvlášť v případě, že hráč jde proti charakteru na dálku, jako například Green Arrow).
Co se týče samotné hratelnosti, tak se jedná o ten typ bojovky, kdy jsou komba kratší a jejich navazování chce přesné načasování a cílem vlastně je tzv. žonglování, tedy udržení protivníka ve vzduchu, kdy je bezbranný. Na vyšších obtížnostech zvládá tuto vlastnost umělá inteligence naprosto přesně a tak dokonale, že některé střety mohou být až frustrující.
Justice League vede
Suma sumárum vychází Injustice 2 jako opravdový vítěz na poli bojových her. Velmi solidně kombinuje zajímavý a zábavný příběh. Výběr charakterů je také dobrý, několik postav zmizelo, což je většinou z příběhových důvodů, jiné zůstaly, a pak tu jsou nováčci, jako Black Canary, Deadshot, či Cheetah. Rozhodně jsme rádi, že tvůrci ale nesahali jen po provařených charakterech, ale vybrali i ty méně známé.
Těch pár nešvarů, jako je občasná přílišná obtížnost proti umělé inteligenci, ne úplně přelomový počet map nebo trochu zdlouhavé otevírání vyššího počtu Motherboxů, jsou opravdu jen maličkosti, které nijak nenarušují fakt, že se jedná o opravdu skvělý počin, který aktuálně nemá žádnou větší konkurenci a to ani v podobě předešlého počinu od Netherrealm, kterým je Mortal Kombat X.
Verdikt
Injustice 2 je přesně takovým pokračováním, kdy se vzalo to, co fungovalo, k tomu tvůrci přidali několik zajímavých a funkčních novinek a poslali do světa, aby si mohli fanoušci užít. Snad se této formule budou držet i u třetího dílu, a nebudeme muset čekat další 4 roky..