RECENZE - WRC 6 pomalu dohání DiRT, ale ani se Škodovkou zlato nevyhrává
Možná to není úplně fér, ale nový přírůstek v sérii WRC nejde nesrovnat s aktuálním králem rally závodů, kterým je počin od studia Codemasters. Na rovinu přiznáme, že DiRT Rally zůstává nepokořen. Na druhou stranu můžete zapomenout na WRC od studia Milestone, které opravdu za moc nestály, nový díl je mnohem dále.
Série WRC nikdy nepatřila mezi hardcore simulátory, tudíž je nutné k novému dílu i takto přistupovat. To znamená, že rozdíl mezi asfaltem a sněhem je znatelný, ale například jízda po kačírku a štěrku tak rozdílná není. Je to ale škoda. Dále rozhodně zapomeňte na počítání s přenášením váhy, jako tomu je u konkurence.
Licence je prim
Hlavním tahounem WRC 6 jsou opět licence, stejně jako u předešlých let. Naleznete zde tedy všech 14 rally, které letošní ročník obsahuje, z nichž je každá doplněna pěti závody. Jednotlivé tratě jsou proti loňsku upravené. A poměrně znatelně, jelikož jejich projetí je poměrně rizikovou záležitostí. Okraje jsou plné příkopů, stromů, kmenů, kamenů a diváků. A jakýkoliv střet znamená znatelné zpomalení.
Kdo by to považoval za umělé navyšování obtížnosti, měl by částečně pravdu, ale na druhou stranu, přesně tyto nástrahy je možné najít i ve skutečných závodech. Úpravu doznal i systém obtížnosti, který byl v minulosti kritizovaný za poměrně nízkou laťku. Možná byly tyto stížnosti vyslyšeny až příliš, jelikož rozdíl mezi jednoduchou a střední obtížností může být klidně okolo 15 vteřin, což je u takových závodů velmi hodně.
Zmatený navigátor
Asi největším problémem nového dílu je spolujezdec. Za prvé je nutné brát v potaz fakt, že čísla u nahlašovaných zatáček vůbec neodpovídají doporučenému rychlostnímu stupni, což může být hlavně zpočátku dost matoucí. Za druhé samotný navigátor občas hlásí informace zcela mimo. Nejednou se stane, že zahlásí snadnou zatáčku a přesto se jedná o vracečku, nebo naopak hlásí obtížné odbočení, ale daný úsek je možné projet na plný plyn.
Díky tomu se ve výsledku hráč neodváží k riskantnější jízdě a nebude se pokoušet řezat zatáčky, jelikož nikdy není 100% jistota, že nahlášená zatáčka je opravdu taková, jak mu je oznámeno. Dalším malým mínusem je celkem omezený vozový park, který obsahuje pouze auta aktuální sezóny a nic víc. Našince však zajisté potěší přítomnost značky Škoda.
Slušné zpracování
Technické zpracování je krapet záludné. Co se zvuků týče, tam asi není nic co vytknout. Motory zní skvěle, navigátora je slyšet dobře (i když by měl radši mlčet), tudíž zde si nelze stěžovat. Horší je to s grafikou, která má momenty, kdy titul vypadá fantasticky, ale občas se ukáže i stinná stránka, například když do obrazu vlezou větve stromů, které mnoho krásy nepobraly.
Tvůrci v tomto ohledu vsadili hodně na fakt, že se rally nejezdí pomalu a auto by mělo být neustále v pohybu. Prostředí tedy spoléhá na rozmazání pohybu a kterékoliv zpomalení bije do očí.
Ovladatelnost aut je v rámci svého žánru solidní. Jak jsme psali, nečekejte realismus jako v DiRT Rally, ale ze současné nabídky se jedná o nadprůměr. Jasným plusem hry je možnost si zahrát i ve split screen režimu, což se u závodních her poslední dobou často nevidí. Pro zájemce o multiplayerová klání na horkém křesle tedy skvělá volba.
Ve hře dvou hráčů na jednom zařízení se lehce změní pravidla, jelikož zmizí navigátorův hlas. Možná se to zdá jako maličkost, ale při všech těch nervech a nutnosti sledovat trať není zcela ideální chtít po hráčích, aby se koukali na infografiku. Na druhou stranu je jasné, že není možné na rozdělené obrazovce dávat instrukce dvěma závodníkům najednou.
Verdikt
Výsledek není nejhorší, ale ani zdaleka nejlepší. Oproti předešlému dílu se jedná o znatelný krok vpřed, a tak WRC 6 ukazují, že změna studia byla dobrá volba. Časem by se mohla série dostat kvalitou o laťku výš. Krále však najdete jinde.