CDR.cz - Vybráno z IT

ROZHOVOR – Brad Jeffrey: Vesmírné hry jsou stále neokoukaným žánrem

Brad Jeffrey je designérem od přírody a kodér z nutnosti, ale hlavně také indie vývojářem, který nyní pracuje na velmi ambiciozním FPS RTS s názvem Flagship. Vyzpovídali jsme ho nejenom ohledně projektu, ale také o budoucnosti, kterou mu přikládá.
nepřehlédněte
Flagship Uvodni

Mohl by ses představit našim čtenářům? Nějaké základní informace o tobě a tvém týmu.

Jasně! Urban Logic Games se aktuálně skládá ze dvou sci-fi nerdů pocházejících ze severozápadu Anglie, Brada a Matta.

Většina indie vývojářů má za svým projektem nějaký srdcervoucí nebo inspirující příběh, jaký je ten tvůj?

Bohužel, nic takového se nekoná (alespoň zatím ne). Oba jsme byli od mala obrovskými fanoušky Science Fiction a Flagship je výsledek, kterému předcházelo mnoho let přemýšlení o, z našeho pohledu, ideální hře. Vždycky jsme milovali pomalejší tempo RTS titulů a zároveň toužili po možnosti se do hry ponořit, což nabízí FPS hry. A jelikož mnoho FPS strategií není, rozhodli jsme se udělat jednu vlastní.

Flagship 01

Máte nějaké zkušenosti s vytvářením her nebo je tohle vaše „poprvé“? A pokud ano, není váš projekt trochu moc ambiciózní?

Oba jsme se montovali do několika modovacích skupin, vydali pár mobilních her a já se sám už nějakou dobu v indie komunitě pohybuji, takže nejsme úplní nováčci, ale tohle je zatím náš největší projekt. Zároveň je to pro nás srdcovka, dáváme si proto hodně záležet, abychom měli naše cíle pod kontrolou a hru zaručeně dokončili. Necháváme si i zadní vrátka, aby bylo možné se v budoucnu vrátit a přidat nějaký další obsah (a už nás toho napadlo hodně), ale bezprostřední prioritou je singleplayerová strategická hra, kterou hodláme přinést jako první.

Přemýšleli jste o využití Kickstarteru? Jak byste posoudili svou situaci z peněžního úhlu?

Aktuálně pracujeme na sestavení Kickstarter kampaně, která by se měla spustit v několika následujících měsících. Momentálně se totiž věnujeme Flagship v našem volném čase, takže úspěšná kampaň by nám nejenom dovolila věnovat se projektu naplno, ale také i nákup softwaru a snad i najmutí pár nezávislých designérů pro vytvoření prostředků, které potřebujeme k dokončení hry.

Flagship 02

Říkáte, že hra je vytvářena hlavně pro Oculus Rift, ale zároveň ji také vydáváte na PC. Jak moc tahle specializace limituje vaše možnosti v oblasti hratelnosti?

Pokud to vezmu ze široka, jediné skutečné omezení ve hře je to, že musíte zůstat v první osobě. To se sice nedá nazvat až tak omezením, ale znamená to zároveň, že nemůžeme mít cutscény ani měnit pohled kamery. Jsou tu samozřejmě k uvážení další věci jako rychlost chůze, počet snímků za sekundu a všeobecně věci, které by mohly hráči způsobit „mořskou nemoc“, ale to by nemělo ovlivnit hlavní herní mechaniky pro ty, kteří nemají VR headset. Naše herní rozhraní se skládá z obrazovek ve hře, které působí přirozeně na obou zařízeních.

Plánujete také konzolovou verzi?

Nejsou žádné bezprostřední plány na vydání pro konzole, ale ještě jsme je nevyloučili.

Flagship 03

Vstupuje na pole se spoustou konkurentů. Nebojíte se, že budete zastíněni tituly jako Star Citizen, nebo Elite:Dangerous?

Elite a Star Citizen jsou obrovské a zajímavé hry, ale nabízí úplně jiný herní zážitek, odlišný od toho našeho, takže se jich neobáváme. Pravdou je, že vesmírné hry jsou stále neokoukaným žánrem a je zde místo pro všechny. Někteří nás zavrhnou ve prospěch těchto her, což je ovšem v pořádku. Víme, že existují lidé, kteří chtějí typ hry, na němž děláme. A právě pro ně Flagship je.

Bude hráč limitován pouze na můstek, nebo bude mít i možnost procházet skrz loď a dělat i jiné věci, jako například v FTL?

Hráč bude mít možnost chodit po své lodi (a možná i upravovat systémy), ale když přijde na bitvu, strávíte většinu svého času na můstku. Vlastně všechno, co bude nutné k vedení bitvy, bude dostupné v centrální mapovací konzoli. Nechceme, aby hráč při bitvě běhal mezi stanicemi. Tím nechci tvrdit, že ostatní stanice nebudou interaktivní, hráč si bude moct sednout k jakékoliv stanici a použít ji, bude-li mít o to zájem, ale většina postů bude ovládána NPC postavami.

Flagship 04

Pokud bude hra po vydání úspěšná (osobně doufám, že bude), jaké další prvky plánujete do hry přidat?

Máme spousty nápadů! Kooperativní multiplayer bude ale naší vysokou prioritou. Rádi bychom také přidali planetární bitvy, ve kterých by hráč mohl přistát na povrch a velet pozemním jednotkám (to je ovšem obrovský závazek). Přemýšlíme také o hratelnosti mimo RTS prvek, hráč by mohl vykonávat službu jakožto bojový pilot nebo se zúčastnit epizodický questů jako jsou ve Skyrimu. Všechny tyto možnosti se nám velice líbí, ale strategické jádro titulu je to hlavní.

V ukázce je skromná ukázka souboje, ten ovšem vypadá trochu jednoduše, je mi jasné, že to není výsledná verze hry, ale plánujete souboj trochu okořenit? Bude na výběr více cest, jak ovlivnit výsledek bitvy kromě systému „vezmi a přetáhni“?

Souboje v traileru jsou ve skutečnosti jen takovou ochutnávkou. Cílem je dát hráči co nejvíce možností, a i když je pohybování jednotek součástí celého zážitku (jako u všech ostatních RTS her), bude toho mnohem více. Ze strategického pohledu tu máme překvapivé útoky, zaměřování podsystémů, časování vystřelených salv, balancování obrany/útoku, využití útočných/bombardovacích letek, environmentální nebezpečí, to vše je jen zlomek věcí, které je třeba při bitvě zvážit.

Také část se simulací lodě kde budete muset spravovat poškození na vaší lodi, vedení přídělu energie, atd. Kromě lokálních bitev budete muset spravovat vaši expanzi po vesmíru – těžení surovin, zakládání kolonií a zajišťovaní jejich obrany. Zároveň máte limitovanou kontrolu nad bitvou odehrávající ve vaší nepřítomnosti. Bude také přítomen výzkumný strom, jenž umožní zlepšovat lodě a zbraně při hráčově postupu.

Flagship 05

Na vašich stránkách jsem zahlédl screenshoty planet a musím se zeptat, jestli bude nějaká možnost na nich přistát, případně jak moc budou ovlivňovat průběh hraní, pokud vůbec.

V počáteční verzi titulu neplánujeme mít přistávání na planetách (ačkoli bychom jej moc rádi přidali v budoucnu). Ovšem planety budou mít obrovský dopad na průběh hry, protože budou potřeba ke shromažďování surovin. Jídlo, voda a minerály jsou potřeba k výstavbě vaší flotily a udržování kolonií v chodu. Některé planety budou více hodnotné, než ostatní a hráč si tedy musí zvolit své priority na základě toho, co zrovna potřebuje.

Plánujete dát Flagship na Steam Early Acces? A pokud ano, kdy to můžeme očekávat?

Pravděpodobně hru na Early Acces vydáme. Pokud by šlo vše dobře, mohlo by to být někdy příští rok. Bohužel ale nemůžeme dát nějaké konkrétní datum.

A poslední otázka, kolik očekáváte, že bude hra při vydání stát?

Očekáváme, že hra bude stát mezi €25 až €35.

Zdroje: 

Pavel Vevera

Členem redakce inGamer.cz byl od samotného založení v roce 2012. Původně působil jako multisekční redaktor, přispívající jak články, tak video tvorbou, nakonec se však ustálil na textech. Jako externista od 1. ledna 2014 pokračuje v rámci herní rubriky CDR.cz, kam se redakce i část obsahu inGameru přesunula.

více článků, blogů a informací o autorovi

Diskuse ke článku ROZHOVOR – Brad Jeffrey: Vesmírné hry jsou stále neokoukaným žánrem

Úterý, 15 Červenec 2014 - 21:40 | Nedr | Vesmírné hry jsou sice neokoukané, ale spoustu...

Zobrazit diskusi