Fakt podzvukový?
Doporučuji opravit a dát si facku.
Z logiky věci už musí být jasné, že pokud by měl nahradit nadzvukové bombardéry jako TU-22 tak těžko bude podzvukový.
Tak omluva.
Oni ty informace jsou dost nejasné. Jeden zdroj říká, nadzvukový a druhý opak. Z logiky věci bych, na podzvukový nesázel. Má nahradit dva nadzvukové bombardéry to by byl dost krok zpět.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Fakt podzvukový?
Grovik https://cdr.cz/profil/grovik
10. 3. 2017 - 10:46https://cdr.cz/clanek/rusky-bombarder-pak-da-ma-byt-nicitelem-letadlovych-lodi-usa/diskuseFakt podzvukový?
Doporučuji opravit a dát si facku.
Z logiky věci už musí být jasné, že pokud by měl nahradit nadzvukové bombardéry jako TU-22 tak těžko bude podzvukový.
Tak omluva.
Oni ty informace jsou dost nejasné. Jeden zdroj říká, nadzvukový a druhý opak. Z logiky věci bych, na podzvukový nesázel. Má nahradit dva nadzvukové bombardéry to by byl dost krok zpět.https://cdr.cz/clanek/rusky-bombarder-pak-da-ma-byt-nicitelem-letadlovych-lodi-usa/diskuse#comment-1002624
+
No hranatý nasávací otvor a ta ohnutá opičárna na konci křídel, to není nadzvukový design nebo jo?
Vezmi v potaz řešení motorů třeba u Blackbird, proměnná geometrie sání to asi nepůjde když máš díru natvrdo.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
No hranatý nasávací otvor a
Kert https://cdr.cz/profil/kert
10. 3. 2017 - 11:40https://cdr.cz/clanek/rusky-bombarder-pak-da-ma-byt-nicitelem-letadlovych-lodi-usa/diskuseNo hranatý nasávací otvor a ta ohnutá opičárna na konci křídel, to není nadzvukový design nebo jo?
Vezmi v potaz řešení motorů třeba u Blackbird, proměnná geometrie sání to asi nepůjde když máš díru natvrdo. https://cdr.cz/clanek/rusky-bombarder-pak-da-ma-byt-nicitelem-letadlovych-lodi-usa/diskuse#comment-1002654
+
taky BlackBird dosahuje krapet jiných rychlostí a proměnná geometrie sání je tam jen kvůli horním 15% rychlosti, tam se PAK DA ani nebude snažit přiblížit (navíc BB musí letět ve velkých výškách kvůli tření a ani jeho titanový plášť nevydrží takovou rychlost dlouho, nehledě na spotřebu paliva).
Podle všeho, u PAK DA půjde o podzvukový stroj cca <0,95Mach. U takového stroje je lepší zachovat co nejlepší stealth charakteristiku než vysokou rychlost jejíž důsledky napomáhají odhalení - IR stopa, vysoký obtokový poměr motoru tzn. potenciálně velky radarový obraz, obtížnost konstrukce vzhledem k potřebě někam narvat tak velké motory.
Každopádně to smrdí ruskou propagandou.... hlavně ty AI rakety....
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
taky BlackBird dosahuje
Lukáš Kohout https://cdr.cz/profil/alficek
13. 3. 2017 - 13:44https://cdr.cz/clanek/rusky-bombarder-pak-da-ma-byt-nicitelem-letadlovych-lodi-usa/diskusetaky BlackBird dosahuje krapet jiných rychlostí a proměnná geometrie sání je tam jen kvůli horním 15% rychlosti, tam se PAK DA ani nebude snažit přiblížit (navíc BB musí letět ve velkých výškách kvůli tření a ani jeho titanový plášť nevydrží takovou rychlost dlouho, nehledě na spotřebu paliva).
Podle všeho, u PAK DA půjde o podzvukový stroj cca <0,95Mach. U takového stroje je lepší zachovat co nejlepší stealth charakteristiku než vysokou rychlost jejíž důsledky napomáhají odhalení - IR stopa, vysoký obtokový poměr motoru tzn. potenciálně velky radarový obraz, obtížnost konstrukce vzhledem k potřebě někam narvat tak velké motory.
Každopádně to smrdí ruskou propagandou.... hlavně ty AI rakety....https://cdr.cz/clanek/rusky-bombarder-pak-da-ma-byt-nicitelem-letadlovych-lodi-usa/diskuse#comment-1003803
+
Samozřejmě, že je to jen propaganda, však se stačí podívat na zdroj u odkazu 2, odkaz 1 ani zdroj neuvádí (alespoň jsem jej nenašel).
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Samozřejmě, že je to jen
Ludek Jelinek https://cdr.cz/profil/ljelinek
13. 3. 2017 - 17:42https://cdr.cz/clanek/rusky-bombarder-pak-da-ma-byt-nicitelem-letadlovych-lodi-usa/diskuseSamozřejmě, že je to jen propaganda, však se stačí podívat na zdroj u odkazu 2, odkaz 1 ani zdroj neuvádí (alespoň jsem jej nenašel).https://cdr.cz/clanek/rusky-bombarder-pak-da-ma-byt-nicitelem-letadlovych-lodi-usa/diskuse#comment-1003968
+
Problém rychlostí přímo souvisí s materiály RAM (absorbční materiály), které se používají na náběžných hranách a kritických části povrchu letounu. Dopadající záření se rozptyluje, nebo přeměňuje na teplo. Zpravidla se používají feritová vlákna pro drak a oxyd india pro polykarbonátové překryty kabiny posádky. Materiály RAM velmi špatně snáší teplo a do větší míry definují maximální rychlosti. Uvádí se Mach2, ačkoliv detekovatelnost pomocí tepelných senzorů vrůstá už od Mach1.2. Bude-li do přibližného prostoru navedeno několik stíhačů s pokročilou elektrooptickou detekcí s vysokou citlivostí na tepelné vyzařování, bude letoun ztracen. Právě proto se letouny stealth snaží udržovat určitou rychlost ke snížení tepelného podpisu (zahřívání RAM a kouřová stopa výtoku motoru), protože s detekčními prostředky v pásmech VKV a KV experimentuje mnoho států. Nejsou přesné (nelze je použít pro střelbu), ale hodí se pro navedení stíhačů do přibližného prostoru.
Pokud by tyto obrázky věrohodně ilustrovali drak letounu, nemůže se letoun spolehnout jen na stealth a bude detekovatelný pozemními i leteckými prostředky. Letadlové lodě, jsou chráněny ekvivalentem AWACS s dlouhým dosahem NG E-2 Hawkeye s vysokou rozlišovací schopností. Jak jsem vysvětloval níže, drak neodpovídá předpokladům pro maximální stealth konstrukci.
Ruská konstrukční škola očividně razí zcela odlišnou "kompromisní" cestu. Sukhoi PAK FA T50 bude disponovat podstatně horšími charakteristikami stealt, díky tvarování vstupu a uložení motorů, ale tato konstrukce dovoluje letounu zalétat manévry, které by F-22 nesnesl. Raptor chrání první stupeň kompresoru tvarování vstupu (B-2 Spirit i výstupy) do písmene S. To znamená vytvarovat nejen vlastní vstupy, ale zároveň ukrýt regulátor a škrtič-usměrňovač do nitra draku letounu, protože velmi dobře odráží radarové záření. Vnější koncepce se výrazně podepisuje na výkonech letounů, ale je nezbytná. Ruské stroje volí odlišný princip, používají velké regulátory a přísavné vstupy, které jim umožní zalétat "kaskadérské kousky", aniž by došlo k vysazení motorů (Raptor proste nemůže). Velké regulátory a přísavné vstupy umožňují plynuleji regulovat rychlost proudění vzduchu na 1. stupeň kompresoru. Rychlost proudění nesmí překročit rychlost zvuku (bez ohledu na rychlost letadla), protože lopatky se ničí rázovými vlnami. Zároveň udržují konstantní proudění (aktuální požadované množství), oddělují přebytek do bočních svodů a zabraňují pumpáži dvouproudového motoru.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Problém rychlostí přímo
Step https://cdr.cz/profil/jakub-stepnicka
13. 3. 2017 - 21:18https://cdr.cz/clanek/rusky-bombarder-pak-da-ma-byt-nicitelem-letadlovych-lodi-usa/diskuseProblém rychlostí přímo souvisí s materiály RAM (absorbční materiály), které se používají na náběžných hranách a kritických části povrchu letounu. Dopadající záření se rozptyluje, nebo přeměňuje na teplo. Zpravidla se používají feritová vlákna pro drak a oxyd india pro polykarbonátové překryty kabiny posádky. Materiály RAM velmi špatně snáší teplo a do větší míry definují maximální rychlosti. Uvádí se Mach2, ačkoliv detekovatelnost pomocí tepelných senzorů vrůstá už od Mach1.2. Bude-li do přibližného prostoru navedeno několik stíhačů s pokročilou elektrooptickou detekcí s vysokou citlivostí na tepelné vyzařování, bude letoun ztracen. Právě proto se letouny stealth snaží udržovat určitou rychlost ke snížení tepelného podpisu (zahřívání RAM a kouřová stopa výtoku motoru), protože s detekčními prostředky v pásmech VKV a KV experimentuje mnoho států. Nejsou přesné (nelze je použít pro střelbu), ale hodí se pro navedení stíhačů do přibližného prostoru.
Pokud by tyto obrázky věrohodně ilustrovali drak letounu, nemůže se letoun spolehnout jen na stealth a bude detekovatelný pozemními i leteckými prostředky. Letadlové lodě, jsou chráněny ekvivalentem AWACS s dlouhým dosahem NG E-2 Hawkeye s vysokou rozlišovací schopností. Jak jsem vysvětloval níže, drak neodpovídá předpokladům pro maximální stealth konstrukci.
Ruská konstrukční škola očividně razí zcela odlišnou "kompromisní" cestu. Sukhoi PAK FA T50 bude disponovat podstatně horšími charakteristikami stealt, díky tvarování vstupu a uložení motorů, ale tato konstrukce dovoluje letounu zalétat manévry, které by F-22 nesnesl. Raptor chrání první stupeň kompresoru tvarování vstupu (B-2 Spirit i výstupy) do písmene S. To znamená vytvarovat nejen vlastní vstupy, ale zároveň ukrýt regulátor a škrtič-usměrňovač do nitra draku letounu, protože velmi dobře odráží radarové záření. Vnější koncepce se výrazně podepisuje na výkonech letounů, ale je nezbytná. Ruské stroje volí odlišný princip, používají velké regulátory a přísavné vstupy, které jim umožní zalétat "kaskadérské kousky", aniž by došlo k vysazení motorů (Raptor proste nemůže). Velké regulátory a přísavné vstupy umožňují plynuleji regulovat rychlost proudění vzduchu na 1. stupeň kompresoru. Rychlost proudění nesmí překročit rychlost zvuku (bez ohledu na rychlost letadla), protože lopatky se ničí rázovými vlnami. Zároveň udržují konstantní proudění (aktuální požadované množství), oddělují přebytek do bočních svodů a zabraňují pumpáži dvouproudového motoru.
https://cdr.cz/clanek/rusky-bombarder-pak-da-ma-byt-nicitelem-letadlovych-lodi-usa/diskuse#comment-1004040
+
Nevypadá to moc nadzvukově, navíc u dálkových a ještě neviditelných bombardérů to nedává moc smysl. Chtěl byste současně supercruise, neviditelnost a ještě navíc nosnost třiceti tun? To je skoro trošku moc požadavků najednou.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Nevypadá to moc nadzvukově,
Gath G https://cdr.cz/profil/ggeal
10. 3. 2017 - 13:48https://cdr.cz/clanek/rusky-bombarder-pak-da-ma-byt-nicitelem-letadlovych-lodi-usa/diskuseNevypadá to moc nadzvukově, navíc u dálkových a ještě neviditelných bombardérů to nedává moc smysl. Chtěl byste současně supercruise, neviditelnost a ještě navíc nosnost třiceti tun? To je skoro trošku moc požadavků najednou.https://cdr.cz/clanek/rusky-bombarder-pak-da-ma-byt-nicitelem-letadlovych-lodi-usa/diskuse#comment-1002732
+
11. 3. 2017 - 09:53https://cdr.cz/clanek/rusky-bombarder-pak-da-ma-byt-nicitelem-letadlovych-lodi-usa/diskuseJedna se o klasicky nadzvukove podzvukovy, neviditelny letoun :-D
(Kdo cetl pokracovani Hlavy XXII, tak zna:-) )
https://cdr.cz/clanek/rusky-bombarder-pak-da-ma-byt-nicitelem-letadlovych-lodi-usa/diskuse#comment-1003116
+
No jo jenže tohle je nějaký pofidérní obrázek to bych nebral moc vážně - umělecká licence.
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
No jo jenže tohle je nějaký
Grovik https://cdr.cz/profil/grovik
10. 3. 2017 - 12:50https://cdr.cz/clanek/rusky-bombarder-pak-da-ma-byt-nicitelem-letadlovych-lodi-usa/diskuseNo jo jenže tohle je nějaký pofidérní obrázek to bych nebral moc vážně - umělecká licence.
https://cdr.cz/clanek/rusky-bombarder-pak-da-ma-byt-nicitelem-letadlovych-lodi-usa/diskuse#comment-1002693
+
nevyznam sa moc v stealth technike, ale ake rychlosti dosahuje B2?
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
nevyznam sa moc v stealth
ica sk https://cdr.cz/profil/icask
10. 3. 2017 - 13:30https://cdr.cz/clanek/rusky-bombarder-pak-da-ma-byt-nicitelem-letadlovych-lodi-usa/diskusenevyznam sa moc v stealth technike, ale ake rychlosti dosahuje B2? https://cdr.cz/clanek/rusky-bombarder-pak-da-ma-byt-nicitelem-letadlovych-lodi-usa/diskuse#comment-1002717
+
Výborne, kolotoč zbrojenia sa rozbieha na plné otáčky. Znova to začína pripomínať starú dobrú studenú vojnu. Ani by som sa nedivil keby USA a Rusko mali spoločného dodávateľa zbraní.
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
Výborne, kolotoč zbrojenia sa
Gaunter https://cdr.cz/profil/anton-gajdos
10. 3. 2017 - 13:46https://cdr.cz/clanek/rusky-bombarder-pak-da-ma-byt-nicitelem-letadlovych-lodi-usa/diskuseVýborne, kolotoč zbrojenia sa rozbieha na plné otáčky. Znova to začína pripomínať starú dobrú studenú vojnu. Ani by som sa nedivil keby USA a Rusko mali spoločného dodávateľa zbraní.https://cdr.cz/clanek/rusky-bombarder-pak-da-ma-byt-nicitelem-letadlovych-lodi-usa/diskuse#comment-1002729
+
10. 3. 2017 - 14:48https://cdr.cz/clanek/rusky-bombarder-pak-da-ma-byt-nicitelem-letadlovych-lodi-usa/diskuseSpíš mají hodně společných odběratelů.https://cdr.cz/clanek/rusky-bombarder-pak-da-ma-byt-nicitelem-letadlovych-lodi-usa/diskuse#comment-1002789
+
Tohle je jen nutný upgrade.
Vždyť rusové co se týče dálkových bobardérů tak mají samé staré vraky. No, američani vyjma B2 v podstatě taky. Navíc B2 se nemůže pouštět do žádných větších akcí neb přes den je absolutně bezbranný.
Jeho jediná obrana je noc a radarová "neviditelnost".
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
Tohle je jen nutný upgrade.
Destructor https://cdr.cz/profil/destructor
10. 3. 2017 - 18:16https://cdr.cz/clanek/rusky-bombarder-pak-da-ma-byt-nicitelem-letadlovych-lodi-usa/diskuseTohle je jen nutný upgrade.
Vždyť rusové co se týče dálkových bobardérů tak mají samé staré vraky. No, američani vyjma B2 v podstatě taky. Navíc B2 se nemůže pouštět do žádných větších akcí neb přes den je absolutně bezbranný.
Jeho jediná obrana je noc a radarová "neviditelnost".https://cdr.cz/clanek/rusky-bombarder-pak-da-ma-byt-nicitelem-letadlovych-lodi-usa/diskuse#comment-1002918
+
To by mě zajímalo, co z nebalistických střel dnes má dostřel sedm tisíc kilometrů. Takové věci se už snad dlouho nestavějí.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
To by mě zajímalo, co z
Gath G https://cdr.cz/profil/ggeal
10. 3. 2017 - 13:58https://cdr.cz/clanek/rusky-bombarder-pak-da-ma-byt-nicitelem-letadlovych-lodi-usa/diskuseTo by mě zajímalo, co z nebalistických střel dnes má dostřel sedm tisíc kilometrů. Takové věci se už snad dlouho nestavějí.https://cdr.cz/clanek/rusky-bombarder-pak-da-ma-byt-nicitelem-letadlovych-lodi-usa/diskuse#comment-1002750
+
Kh-90 - Air-to-Surface, dostřel 3000km rusové tvrdí že až 5000km, jde o experiment, váha 15tun
Kh-80 - Air-to-Surface, dostřel 3-5000km, váha 6,4tun, opět pouze exp.
Kh-55SM - Air-to-Surface, dostřel 3000km, váha kolem 1,5tuny
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Kh-90 - Air-to-Surface,
Lukáš Kohout https://cdr.cz/profil/alficek
13. 3. 2017 - 14:03https://cdr.cz/clanek/rusky-bombarder-pak-da-ma-byt-nicitelem-letadlovych-lodi-usa/diskuseKh-90 - Air-to-Surface, dostřel 3000km rusové tvrdí že až 5000km, jde o experiment, váha 15tun
Kh-80 - Air-to-Surface, dostřel 3-5000km, váha 6,4tun, opět pouze exp.
Kh-55SM - Air-to-Surface, dostřel 3000km, váha kolem 1,5tuny
https://cdr.cz/clanek/rusky-bombarder-pak-da-ma-byt-nicitelem-letadlovych-lodi-usa/diskuse#comment-1003812
+
To je ovšem pořád jen na půl cesty k udávané hodnotě.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
To je ovšem pořád jen na půl
Gath G https://cdr.cz/profil/ggeal
19. 3. 2017 - 00:36https://cdr.cz/clanek/rusky-bombarder-pak-da-ma-byt-nicitelem-letadlovych-lodi-usa/diskuseTo je ovšem pořád jen na půl cesty k udávané hodnotě.https://cdr.cz/clanek/rusky-bombarder-pak-da-ma-byt-nicitelem-letadlovych-lodi-usa/diskuse#comment-1006338
+
A běžní Rusi nemají co žrát. Takovejch renderů je každej měsíc na youtube nasráno pět. Super bleskovka, těším se na rok 2030, až to bude nasazený.
+1
+5
-1
Je komentář přínosný?
A běžní Rusi nemají co žrát.
Hrdina https://cdr.cz/profil/david-baranek
10. 3. 2017 - 14:59https://cdr.cz/clanek/rusky-bombarder-pak-da-ma-byt-nicitelem-letadlovych-lodi-usa/diskuseA běžní Rusi nemají co žrát. Takovejch renderů je každej měsíc na youtube nasráno pět. Super bleskovka, těším se na rok 2030, až to bude nasazený.https://cdr.cz/clanek/rusky-bombarder-pak-da-ma-byt-nicitelem-letadlovych-lodi-usa/diskuse#comment-1002798
+
Google mi pod to video velmi trefně strčil reklamu na zvětšení penisu, správně pochopil, že tu jde jen o poměřování pindíků.
Jinak designově to letadlo vypadá úchvatně, určitě jeho osud budu sledovat, i když už teď je mi docela jasné, že se na tom v Rusku pár vyvolených docela napakuje a z letadla nakonec nebude nic, nebo dopadne podobně neslavně jak T-50 PAK FA.
A stejně, kdyby ty prachy raději nacpali do jejich tragického zdravotnictví, školství, nebo cest, které mají tak velké díry, že do nich zahučí celý náklaďák.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Google mi pod to video velmi
corwin78 https://cdr.cz/profil/corwin78
11. 3. 2017 - 13:22https://cdr.cz/clanek/rusky-bombarder-pak-da-ma-byt-nicitelem-letadlovych-lodi-usa/diskuseGoogle mi pod to video velmi trefně strčil reklamu na zvětšení penisu, správně pochopil, že tu jde jen o poměřování pindíků.
Jinak designově to letadlo vypadá úchvatně, určitě jeho osud budu sledovat, i když už teď je mi docela jasné, že se na tom v Rusku pár vyvolených docela napakuje a z letadla nakonec nebude nic, nebo dopadne podobně neslavně jak T-50 PAK FA.
A stejně, kdyby ty prachy raději nacpali do jejich tragického zdravotnictví, školství, nebo cest, které mají tak velké díry, že do nich zahučí celý náklaďák. https://cdr.cz/clanek/rusky-bombarder-pak-da-ma-byt-nicitelem-letadlovych-lodi-usa/diskuse#comment-1003212
+
Úchvatně, bohužel z praktického hlediska se tento desing potýká se zásadním nedostatkem - vstupy jsou symetrické a velmi obtížně se budou blokovat odrazy od lopatek kompresoru zářičů v přední polosféře (pozemní radary). S podobným nedostatkem se potýká i PAK T-50. Všimněte si, jak jsou tvarované vstupy u přímé konkurence F-22 Raptor a B-2 Spirit (i výstupy).
Podzvukový bombardér nedisponuje výkonem pro efektivní a účinnou obranu, která se neustále zlepšuje a zdokonalují střely s dlouhým dosahem. Velký, těžký a pomalý cíl musí spoléhat na svou neviditelnost. Doslova jedinou obranou je jeho tvar. Podívejte se na B-2 Spirit a jeho posunuté vstupy, které brání detekci odraženého signálu od lopatek kompresoru. Vstupy jsou posunuty za hrany křídla (pozemní radary) a tvarovány do "prohlubní", aby bylo zajištěno zamezení odražení při čelním ozáření (letecký radar). B-2 byl vytvarován tak, aby stejným principem pokryl 360°. S každým tvarováním se snižuje výkon motorů, letoun se stává omezenější v bojovém (nouzovém) manévrování a ztrácí výkon. Zásadní rozdíl a priority Ruské i Americké konstrukční školy.
Elektronické rušení nemusí být vždy účinné, moderní střel 4. generace (vyvinuté v 90 letech) velmi účinným způsobem přepínají opakovací frekvence a tím výrazně znesnadňují vlastní aktivní rušení (Radar střel vyzařuje podle určitého klíče "náhodné impulzy" v celém operačním pásmu). Velké střely změně vzduch užívají syntetizovanou aparaturu simulující velké antény s vysokou rozlišovací schopností schopnou spolupracovat s pozemní nebo vzdušnou jednotkou. Tímto přísně utajovaným systémem jsou vyzbrojeny letouny F-22. S každou vyzářenou energií v prostoru na sebe upoutáváte pozornost. U moderních střel se přiblížení i finální fáze může realizovat různě, protože cíl je velmi pomalý a i starší střely 3.5 - 4. generace s nevýkonnou elektronikou (korekce trajektorie každých 5ms při rozlišení 128 x 128 bodů) se mohou navádět pasivní elektrooptickou metodou, kterou Ve výzbroji většiny států.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Úchvatně, bohužel z
Step https://cdr.cz/profil/jakub-stepnicka
11. 3. 2017 - 22:47https://cdr.cz/clanek/rusky-bombarder-pak-da-ma-byt-nicitelem-letadlovych-lodi-usa/diskuseÚchvatně, bohužel z praktického hlediska se tento desing potýká se zásadním nedostatkem - vstupy jsou symetrické a velmi obtížně se budou blokovat odrazy od lopatek kompresoru zářičů v přední polosféře (pozemní radary). S podobným nedostatkem se potýká i PAK T-50. Všimněte si, jak jsou tvarované vstupy u přímé konkurence F-22 Raptor a B-2 Spirit (i výstupy).
Podzvukový bombardér nedisponuje výkonem pro efektivní a účinnou obranu, která se neustále zlepšuje a zdokonalují střely s dlouhým dosahem. Velký, těžký a pomalý cíl musí spoléhat na svou neviditelnost. Doslova jedinou obranou je jeho tvar. Podívejte se na B-2 Spirit a jeho posunuté vstupy, které brání detekci odraženého signálu od lopatek kompresoru. Vstupy jsou posunuty za hrany křídla (pozemní radary) a tvarovány do "prohlubní", aby bylo zajištěno zamezení odražení při čelním ozáření (letecký radar). B-2 byl vytvarován tak, aby stejným principem pokryl 360°. S každým tvarováním se snižuje výkon motorů, letoun se stává omezenější v bojovém (nouzovém) manévrování a ztrácí výkon. Zásadní rozdíl a priority Ruské i Americké konstrukční školy.
Elektronické rušení nemusí být vždy účinné, moderní střel 4. generace (vyvinuté v 90 letech) velmi účinným způsobem přepínají opakovací frekvence a tím výrazně znesnadňují vlastní aktivní rušení (Radar střel vyzařuje podle určitého klíče "náhodné impulzy" v celém operačním pásmu). Velké střely změně vzduch užívají syntetizovanou aparaturu simulující velké antény s vysokou rozlišovací schopností schopnou spolupracovat s pozemní nebo vzdušnou jednotkou. Tímto přísně utajovaným systémem jsou vyzbrojeny letouny F-22. S každou vyzářenou energií v prostoru na sebe upoutáváte pozornost. U moderních střel se přiblížení i finální fáze může realizovat různě, protože cíl je velmi pomalý a i starší střely 3.5 - 4. generace s nevýkonnou elektronikou (korekce trajektorie každých 5ms při rozlišení 128 x 128 bodů) se mohou navádět pasivní elektrooptickou metodou, kterou Ve výzbroji většiny států.
https://cdr.cz/clanek/rusky-bombarder-pak-da-ma-byt-nicitelem-letadlovych-lodi-usa/diskuse#comment-1003332
+
google podstrkuje reklamy podle toho o co maji uzivatele zajem ze vyhledavas sexualni pomucky a klinky na zvetsovani penisu nemuzes se divit na miru vlozenym reklamam ;)
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
google podstrkuje reklamy
tony https://cdr.cz/profil/tomas-marny12
11. 3. 2017 - 22:57https://cdr.cz/clanek/rusky-bombarder-pak-da-ma-byt-nicitelem-letadlovych-lodi-usa/diskusegoogle podstrkuje reklamy podle toho o co maji uzivatele zajem ze vyhledavas sexualni pomucky a klinky na zvetsovani penisu nemuzes se divit na miru vlozenym reklamam ;)https://cdr.cz/clanek/rusky-bombarder-pak-da-ma-byt-nicitelem-letadlovych-lodi-usa/diskuse#comment-1003341
+
10. 5. 2017 - 10:25https://cdr.cz/clanek/rusky-bombarder-pak-da-ma-byt-nicitelem-letadlovych-lodi-usa/diskusePodle ruských médií ... je možné ledacos.https://cdr.cz/clanek/rusky-bombarder-pak-da-ma-byt-nicitelem-letadlovych-lodi-usa/diskuse#comment-1025174
+
Fakt podzvukový?
Doporučuji opravit a dát si facku.
Z logiky věci už musí být jasné, že pokud by měl nahradit nadzvukové bombardéry jako TU-22 tak těžko bude podzvukový.
Tak omluva.
Oni ty informace jsou dost nejasné. Jeden zdroj říká, nadzvukový a druhý opak. Z logiky věci bych, na podzvukový nesázel. Má nahradit dva nadzvukové bombardéry to by byl dost krok zpět.
No hranatý nasávací otvor a ta ohnutá opičárna na konci křídel, to není nadzvukový design nebo jo?
Vezmi v potaz řešení motorů třeba u Blackbird, proměnná geometrie sání to asi nepůjde když máš díru natvrdo.
taky BlackBird dosahuje krapet jiných rychlostí a proměnná geometrie sání je tam jen kvůli horním 15% rychlosti, tam se PAK DA ani nebude snažit přiblížit (navíc BB musí letět ve velkých výškách kvůli tření a ani jeho titanový plášť nevydrží takovou rychlost dlouho, nehledě na spotřebu paliva).
Podle všeho, u PAK DA půjde o podzvukový stroj cca <0,95Mach. U takového stroje je lepší zachovat co nejlepší stealth charakteristiku než vysokou rychlost jejíž důsledky napomáhají odhalení - IR stopa, vysoký obtokový poměr motoru tzn. potenciálně velky radarový obraz, obtížnost konstrukce vzhledem k potřebě někam narvat tak velké motory.
Každopádně to smrdí ruskou propagandou.... hlavně ty AI rakety....
Samozřejmě, že je to jen propaganda, však se stačí podívat na zdroj u odkazu 2, odkaz 1 ani zdroj neuvádí (alespoň jsem jej nenašel).
Ani nie propaganda. Mystifikácia.
Problém rychlostí přímo souvisí s materiály RAM (absorbční materiály), které se používají na náběžných hranách a kritických části povrchu letounu. Dopadající záření se rozptyluje, nebo přeměňuje na teplo. Zpravidla se používají feritová vlákna pro drak a oxyd india pro polykarbonátové překryty kabiny posádky. Materiály RAM velmi špatně snáší teplo a do větší míry definují maximální rychlosti. Uvádí se Mach2, ačkoliv detekovatelnost pomocí tepelných senzorů vrůstá už od Mach1.2. Bude-li do přibližného prostoru navedeno několik stíhačů s pokročilou elektrooptickou detekcí s vysokou citlivostí na tepelné vyzařování, bude letoun ztracen. Právě proto se letouny stealth snaží udržovat určitou rychlost ke snížení tepelného podpisu (zahřívání RAM a kouřová stopa výtoku motoru), protože s detekčními prostředky v pásmech VKV a KV experimentuje mnoho států. Nejsou přesné (nelze je použít pro střelbu), ale hodí se pro navedení stíhačů do přibližného prostoru.
Pokud by tyto obrázky věrohodně ilustrovali drak letounu, nemůže se letoun spolehnout jen na stealth a bude detekovatelný pozemními i leteckými prostředky. Letadlové lodě, jsou chráněny ekvivalentem AWACS s dlouhým dosahem NG E-2 Hawkeye s vysokou rozlišovací schopností. Jak jsem vysvětloval níže, drak neodpovídá předpokladům pro maximální stealth konstrukci.
Ruská konstrukční škola očividně razí zcela odlišnou "kompromisní" cestu. Sukhoi PAK FA T50 bude disponovat podstatně horšími charakteristikami stealt, díky tvarování vstupu a uložení motorů, ale tato konstrukce dovoluje letounu zalétat manévry, které by F-22 nesnesl. Raptor chrání první stupeň kompresoru tvarování vstupu (B-2 Spirit i výstupy) do písmene S. To znamená vytvarovat nejen vlastní vstupy, ale zároveň ukrýt regulátor a škrtič-usměrňovač do nitra draku letounu, protože velmi dobře odráží radarové záření. Vnější koncepce se výrazně podepisuje na výkonech letounů, ale je nezbytná. Ruské stroje volí odlišný princip, používají velké regulátory a přísavné vstupy, které jim umožní zalétat "kaskadérské kousky", aniž by došlo k vysazení motorů (Raptor proste nemůže). Velké regulátory a přísavné vstupy umožňují plynuleji regulovat rychlost proudění vzduchu na 1. stupeň kompresoru. Rychlost proudění nesmí překročit rychlost zvuku (bez ohledu na rychlost letadla), protože lopatky se ničí rázovými vlnami. Zároveň udržují konstantní proudění (aktuální požadované množství), oddělují přebytek do bočních svodů a zabraňují pumpáži dvouproudového motoru.
Nevypadá to moc nadzvukově, navíc u dálkových a ještě neviditelných bombardérů to nedává moc smysl. Chtěl byste současně supercruise, neviditelnost a ještě navíc nosnost třiceti tun? To je skoro trošku moc požadavků najednou.
Jedna se o klasicky nadzvukove podzvukovy, neviditelny letoun :-D
(Kdo cetl pokracovani Hlavy XXII, tak zna:-) )
XXIII?
No jo jenže tohle je nějaký pofidérní obrázek to bych nebral moc vážně - umělecká licence.
nevyznam sa moc v stealth technike, ale ake rychlosti dosahuje B2?
Maximální rychlost: Mach 0,85 (915 km/h)
Výborne, kolotoč zbrojenia sa rozbieha na plné otáčky. Znova to začína pripomínať starú dobrú studenú vojnu. Ani by som sa nedivil keby USA a Rusko mali spoločného dodávateľa zbraní.
Spíš mají hodně společných odběratelů.
+1 :D
Tohle je jen nutný upgrade.
Vždyť rusové co se týče dálkových bobardérů tak mají samé staré vraky. No, američani vyjma B2 v podstatě taky. Navíc B2 se nemůže pouštět do žádných větších akcí neb přes den je absolutně bezbranný.
Jeho jediná obrana je noc a radarová "neviditelnost".
To by mě zajímalo, co z nebalistických střel dnes má dostřel sedm tisíc kilometrů. Takové věci se už snad dlouho nestavějí.
Kh-90 - Air-to-Surface, dostřel 3000km rusové tvrdí že až 5000km, jde o experiment, váha 15tun
Kh-80 - Air-to-Surface, dostřel 3-5000km, váha 6,4tun, opět pouze exp.
Kh-55SM - Air-to-Surface, dostřel 3000km, váha kolem 1,5tuny
To je ovšem pořád jen na půl cesty k udávané hodnotě.
A běžní Rusi nemají co žrát. Takovejch renderů je každej měsíc na youtube nasráno pět. Super bleskovka, těším se na rok 2030, až to bude nasazený.
Google mi pod to video velmi trefně strčil reklamu na zvětšení penisu, správně pochopil, že tu jde jen o poměřování pindíků.
Jinak designově to letadlo vypadá úchvatně, určitě jeho osud budu sledovat, i když už teď je mi docela jasné, že se na tom v Rusku pár vyvolených docela napakuje a z letadla nakonec nebude nic, nebo dopadne podobně neslavně jak T-50 PAK FA.
A stejně, kdyby ty prachy raději nacpali do jejich tragického zdravotnictví, školství, nebo cest, které mají tak velké díry, že do nich zahučí celý náklaďák.
Úchvatně, bohužel z praktického hlediska se tento desing potýká se zásadním nedostatkem - vstupy jsou symetrické a velmi obtížně se budou blokovat odrazy od lopatek kompresoru zářičů v přední polosféře (pozemní radary). S podobným nedostatkem se potýká i PAK T-50. Všimněte si, jak jsou tvarované vstupy u přímé konkurence F-22 Raptor a B-2 Spirit (i výstupy).
Podzvukový bombardér nedisponuje výkonem pro efektivní a účinnou obranu, která se neustále zlepšuje a zdokonalují střely s dlouhým dosahem. Velký, těžký a pomalý cíl musí spoléhat na svou neviditelnost. Doslova jedinou obranou je jeho tvar. Podívejte se na B-2 Spirit a jeho posunuté vstupy, které brání detekci odraženého signálu od lopatek kompresoru. Vstupy jsou posunuty za hrany křídla (pozemní radary) a tvarovány do "prohlubní", aby bylo zajištěno zamezení odražení při čelním ozáření (letecký radar). B-2 byl vytvarován tak, aby stejným principem pokryl 360°. S každým tvarováním se snižuje výkon motorů, letoun se stává omezenější v bojovém (nouzovém) manévrování a ztrácí výkon. Zásadní rozdíl a priority Ruské i Americké konstrukční školy.
Elektronické rušení nemusí být vždy účinné, moderní střel 4. generace (vyvinuté v 90 letech) velmi účinným způsobem přepínají opakovací frekvence a tím výrazně znesnadňují vlastní aktivní rušení (Radar střel vyzařuje podle určitého klíče "náhodné impulzy" v celém operačním pásmu). Velké střely změně vzduch užívají syntetizovanou aparaturu simulující velké antény s vysokou rozlišovací schopností schopnou spolupracovat s pozemní nebo vzdušnou jednotkou. Tímto přísně utajovaným systémem jsou vyzbrojeny letouny F-22. S každou vyzářenou energií v prostoru na sebe upoutáváte pozornost. U moderních střel se přiblížení i finální fáze může realizovat různě, protože cíl je velmi pomalý a i starší střely 3.5 - 4. generace s nevýkonnou elektronikou (korekce trajektorie každých 5ms při rozlišení 128 x 128 bodů) se mohou navádět pasivní elektrooptickou metodou, kterou Ve výzbroji většiny států.
google podstrkuje reklamy podle toho o co maji uzivatele zajem ze vyhledavas sexualni pomucky a klinky na zvetsovani penisu nemuzes se divit na miru vlozenym reklamam ;)
Podle ruských médií ... je možné ledacos.
Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.