CDR.cz - Vybráno z IT

RECENZE - The Showdown Effect vás naučí, jak rozsekat člověka na cimprcampr

Showdown_Effect_uvod
Paradox Interactive, kteří mají na triku například herní skvost Magicka, se tentokrát vrátili v čase do osmdesátých let minulého století, aby se mohli inspirovat průmyslem akčních filmů a přenést jej do nového kabátu ve formě počítačové hry.

The Showdown Effect vsadil na prostý koncept krátkých her s hutným obsahem akčnosti, kdy hráč titul zapne, nechá se náhodně přiřadit do nejbližší probíhající pařby a snaží se pobít co největší počet nepřátel v co nejkratším čase. Myšlenka vskutku jednoduchá, bez žádných složitostí. Pravý smysl Showdown Effect nespočívá v jeho náročnosti – ovládání po vstupním tutoriálu každý pochopí velice rychle – nejdůležitější je však mechaniky skutečně pochopit do hloubky a znát každý detail na mapě, k čemuž vám dopomůže pouze trénink.

Showdown_Effect_1

Jednou ze zajímavostí, která jistě potěší komunitu let’s playerů a streamerů, je zakomponovaná funkce streamování přes celosvětově známý Twitch.tv, který využívají i přední značky pro živé vysílání herních turnajů. Zde se tato funkce dá i individuálně nastavit a vám tak ušetří nějakou tu minutku práce s nastavováním streamovacího programu.

V jednoduchosti je krása

V cestě za skromností se autoři rozhodli dát titulu jednoduchý kabát 2.5D plošinovky, kterých je poslední dobou po málu. Ačkoliv se herní průmysl dnes již zaobírá jiným směrem, je hezké si občas oddechnout u takovéto klasiky, avšak s nádechem roku 2013. Kreslené prostředí s pestrými barvami je nenáročné na hardware a pro zábavní účely bohatě dostačující.

Showdown_Effect_2

Náplň hry je v drtivé většině módů téměř totožná. Celý koncept se fokusuje především na akční složku, a tak se v každé mapě snaží všichni individuální hráči o větší skóre, než zbytek osazenstva. Každá mapa má taktéž svůj stylistický charakter a po boku kruté řežby na herním poli v pozadí někdy podkresluje atmosféru další akční scéna – katapult házející kameny či Godzilla svádějící bitvu uprostřed města.

Člověk na tisíc způsobů

Jedním z faktorů, které byly určující v nadšení z trailerů, byla variabilita bojového systému. Ve hře se nachází hromada předmětů, kterých se lze chopit a následně jimi usmrtit nejbližší vhodný terč. Arsenál se zpravidla dělí na dvě třídy – ofenzivní a defenzivní, které, jak již je patrné z názvu, se zaměřují v určitém měřítku na individuální způsob hry. Můžete se chopit štítu, jež blokuje výrazné množství zranění, avšak jeho útočné účinky spočívají spíš v unudění vašeho protihráče, nežli na skutečném efektu.

Showdown_Effect_3

Každý hráč začíná se svým vlastním loadoutem, neboli soukromou výbavou, kterou si určí již před začátkem hry. Nabídku lze doplňovat herními body, které vám odemknou nové zbraně či vzhled. Hlavní zbraně se dělí na třídy i modely, avšak poznatelný efekt má pouze třída. Pokud nosíte samopal se vzhledem kulometu, vypadáte sice jako pravý badass, ale konečná zranění nejsou ovlivněna. The Showdown Effect se zaměřuje především na zkušenosti a míru, jakou hru ovládáte, ne na počet hodin strávených farmením bodů.

Showdown_Effect_4

Vaše primární zbraně budou však většinou přizpůsobeny situaci na konkrétní mapě. Každá tematická mapa má své vlastní vybavení, ve středověkém prostředí budete své nářadíčko zaměňovat za obouruční meče, pytle slámy, štíty nebo palcáty a v moderním světě budou tyto předměty nahrazeny popelnicemi, baseballovými pálkami nebo hasicími přístroji. Každý nástroj smrti má své vlastnosti lišící se rychlostí útoků, zraněními a dosahem.

Světla, kamera, akce

Váš zážitek ze hry bude silně usměrňován původní inspirací autorů z akčních filmů 80. a 90. let, neboť je každý váš pohyb a výsledek okomentován klišé hláškou, která běžně v tomto žánru zaznívá. Pozadí doprovází nabité rockové skladby, které se sice opakují, ale ani po tomto uvědomění si vás neomrzí.

Showdown_Effect_5

Celkový satirický zážitek je po každé hře završen třešničkou na dortu v konečném vyhodnocení skóre, a to ve formě typických filmových titulků, ve kterých se každý hráč zhostí některé role, u které je jeho přezdívka uvedena pod položkou herce. Ničím nevýrazní hráči jsou poté zařazeni do kategorie komparzistů. Jednoduché, avšak nápadité.

Hodnoceni-7Verdikt

Pojetí The Showdown Effectu se vývojářům opravdu podařilo. Ze hry čiší nádech akčních béček, je to zábavné a svižné, avšak ničím nevýrazné. Ve výsledku vše spadá spíše pod oddechovku, kterou si člověk na chvíli zahraje v situacích, kdy si nechce ničím zatěžovat hlavu.

Diskuse ke článku RECENZE - The Showdown Effect vás naučí, jak rozsekat člověka na cimprcampr

Žádné komentáře.