V plíživé akci Echo se snažíte přelstít sami sebe, hra upravuje vzorce chování
Echo bylo oznámeno na loňském GC, ale nyní se vrací s konkrétním popisem, o co se ve hře vlastně bude jednat. Hlavní protagonistkou je En, která se probudí po sto letech z hibernace v secesním paláci. Naneštěstí v něm není sama... tedy je... vlastně není...
Po chodbách a sálech se zkrátka potulují ozvěny minulosti naší hrdinky. Tato echa se adaptují na herní styl hráče tak, aby byl další průchod složitější a vynuceně vynalézavější. Umělá inteligence se učí vše, co vidí za světla. Pokud však dojde k výpadku proudu, učení se pozastaví. Po opětovném ožití paláce se však umělá inteligence zdokonalí díky schopnosti rozpoznávání předchozích hráčových vzorců chování.
Dostavuje se tak unikátní herní zážitek, protože je hráč nucen spíše nedělat určité věci než konat. Chtěli byste, aby se váš protivník naučil střílet? Plížit se a přepadávat ze zálohy? Asi ne, že? Zajímavou perličkou je nalézání předmětů, které poodkrývají historii paláce. Podobnou mechaniku lze nalézt ve hrách od From Software.
Otázkou zůstává, jak se vývojáři poprali s balancováním obtížnosti. Nutno uznat, že hráč může jít až na špici svých schopností, když je nucen se neustále přechytračovat. Snad se nebude jednat o příliš frustrující zážitek.
Echo vyjde již 19. září pro platformy PC a PS4.
Diskuse ke článku V plíživé akci Echo se snažíte přelstít sami sebe, hra upravuje vzorce chování