CDR.cz - Vybráno z IT

Diskuse k Vývojáři Mafia 3 dostali padáka. Studio Hangar 13 masivně propouští

Jak rekl jeden znamy, je to hnuj.

Staci se podivat na Steam, kolika hracum hra vubec nesla spustit. Hangar 13 prislibil opravu, ale nikdy to neopravil.

Proste hra, ktera je uplne zbytecna.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Tak za stav hry jsou málo kdy odpovědní vývojáři, to je vina předně vydavatele.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Vyvojari nemůžou za to, ze tu hru blbe naprogramovali?

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Pokud hra prostě není ještě dodělaná a vydavatel se ji rohodne vydat i tak pak nemohou.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

To je tak, když si někdo během posledních 10let nevšimne, že se věci trošku změnily.
O vývoji hry již vývojáři rozhodují jen zřídka. Dobrým příkladem jsou indie hry.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Blbost. Rozhoduji vyvojari.

Jejich um, respektive neumetelstvi v tomhle pripade rozhoduje. Vydavatel je ZAKAZNIK vyvojoveho studia. On si zaplatil hru, kterou muze prodavat, zaplatil a dohodl se na terminu. Napriklad za 3 roky. Kdyz mu ale banda cvicenych opic po 4 letech odevzda betu, musi prijit tezke rozhodnuti...

1) Nalit dalsi penize do "vyvojaru", kteri nemaji kvalitu? Snizi se planovany zisk. Navic hra uz muze minout dobrou eru, treba ze by prestaly frcet automobilove simulatory a vysla hra, ktera ma stary engine a stare principy, takze nikoho neoslovi.

2) Zariznout vyvoj, zahojit se napr preprodejem uz udelane prace (treba na enginu), atp.

3) Donutit vyvojare, aby uz konecne neco dodali v nejblizsim terminu. Ti dobri se s tim poperou a vydaji hru ktera treba neni uplne cela, ale alespon nefrustruje bugama.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Že podobné závěry píší hlavně "odborníci" z branže že?
On vydavatel vlastně jen zaplatí a kouká co mu přijde na stůl ne? On si nestanovuje technicky nesplnitelné termíny, nemění obsah nekafrá do najmutých lidí že?

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Ja z branze jsem :)

A vim jak to vypada. Bohuzel. Za nektera spatna rozhodnuti mohou producenti.
Napriklad v EA se rozhodli, ze pro Mass Effect: Andromeda pouziji "inhause" Frostbite engine, ktery vyvyji Dice, coz spada pod EA. Zahodili tedy cely Unreal Engine i s tim ohromny, proverenym ekosystemem. A jak to dopadlo? Chaos. Frostbite nebyl na RPG hru vubec pripraven. Nejenze nebyly zadne nastroje na delani animacek, ale vyvojari museli dodelavat i prvky jako inventar atp.

Ale vetsinou to vypada tak, jak jsem popisoval. Napriklad v jednom rozhovoru rekl Dan Vavra, ze nekolik tydnu (mozna snad i par mesicu) resili problem "autonavigace" kone. V testovacim prostredi zmakli algoritmus, ale pak zjistili, ze maji na ceste oblazky, a cela prace prisla vnivec, nevedeli si rady, museli vypnout veskerou kolizi kone za danych podminek.

To je ukazka zbabrani na strane vyvojaru. Ten kdo byl za ficuru navigace zodpovedny a banda lopataku, co to implementovala. Maloktery vyvojar je tak senorni, ze dokaze nejenom neco napsat, ale zaroven i vi, kdy ma to cenu psat, kdy je to blbost a kdyz se dostane do uzkych, tak aby dokazal premoci sve ego, nebo svuj strach a rekl, ze to nedava.

Vydavatel tezko prisel za Vavrou s tim, ze chce aby ten kun automaticky behal a vsemu se vyhybal.

Co se tyce vaseho blabolu o technicky nesplnitelnych terminech, to je otazka vyvoje. Kdyz jsou vyvojari bez talentu, bez schopnosti, nemaji ani dostatecne zkusenosti aby to dokazali interpretovat, pak je problem na jejich strane.

Pokud se podivate na tituly, ktere meli problem a ktere byly kritizovane, ze vysly v nedodelanem stavu, prakticky vzdy zjistite, ze to bylo odkladane. Tedy ze vyvojarske studio a vydavatel se dohodl, a vyvojari nesplnili. Vydavatel potom pritlacil na pilu, protoze on ten cely cirkus plati.
Ten obsah, to je prave to, co se meni na zaklade toho, ze klouzou terminy vyvojaru.

Opravdu JDE dodavat funkce podle domluvenych terminu v domluvene kvalite. A nejsem projektovy/produktovy manazer.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Zajimavy nazor na vec. Rikam si, ze bud nejste z oboru, coz Vas jiste omlouva nebo jste product manager. Zde bych si dovolil pouzit slova meho byvaleho sefa a nasledne sefa celeho departmantu o poctu +-100lidi ve firme o +2000 lidi. Schopny produktak zvladne managovat i podprumerne vyvojare aby dodavali kvalitu, naopak neschopny je schopen zabit sebelepsi tym. Pokud se neco posere tak to hovno stejne pada celou cestu az na ty vyvojare.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Sem z oboru a nejsem manazer.

Ano, existuji skvely programatori obsypani joudama jak v managementu, tak i mezi ostanimi lopataky. Ale ja beru "vyvojare" jako cely tym (popripade firmu), co neco vyvyji.

Viz me priklady hore.

Naprosta vetsina zasahu vydavatele se ubira smerem monetizace. Tedy aby vyvojari implementovali nejaky druh mikrotransakci, atp.

Jenze pokud hra vyjde zabugovana, pripadne s osekanym obsahem, je vina na vyvojarich, vydavatel pak se jen snazil zachranit to, co mu bylo slibeno. Napriklad Kingdom Come je solidni vyvojarsky pruvar. 3 roky spozdeni, hromada bugu, osekany obsah (soude podle masivni zaplaty prvni den, ktera doplnuje spoustu veci), to ze vydali, stahli, znovu vydali hotfix 1.2.5, atp.

Na prikladu KC:D je to videt uplne ukazkove. Puvodni slib, tedy vydani na pozdim 2015 se nekonalo... A rozhodne to nebylo tim, ze by za tim vezel obsah dany vydavatelem. Beta, co vysla na jare 2016 byla tragicka. Predstavte si, ze byste tohle za plnou cenu 50e hrali. Ta technicka stranka nebyla vubec hotova.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ty pracuješ ve Warhose, že víš jak to bylo? Jseš si jistej, že na ně netlacil vydavatel?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

No tak vzhledem k tomu, ze vydavatele dlouho ani nemeli, tak si jistej jsem.

A kdyz uz ho sehnali, tak je logicke, ze po case tlacit zacal. Vsak si sedni, uklidni se, zapni mozek a pouvazuj.

Warhorse slibilo, ze doda KC:D na trh na podzim 2015. Veci, jako treba ze bude kun autonavigovat jde absolutne POD rozlisovaci schopnosti vydavatele. To je ficura, kterou si vymysleli ve Warhorse. Spalili na tom mraky casu a vysledek. Prd. No a takhle to asi nebyla jedina ficura.

Vem si, ze kdyz vysla beta na jare 2016, ta ta byla sice osekana obsahem. Par ukolu, ne uplne velka plocha. Nicmene to nebylo to nejhorsi. Nejhorsi bylo, ze ta beta byla technicky dost solidni sracka. A to vysla dlouho po prvnim ohlasenem datu vydani. Na to vydavatel LOGICKY nemohl mit zadny vliv. To udelali ty gramlave pracky ve Warhorse. Jejich nekompetence, neumetelstvi, spatne rizeni. Proste jako tym v tomhle selhali.

Aby bylo jasno, vysledek, ktery dotahli s desivym spozdenim ma sve zarive stranky. Napriklad ty lokace jsou fakt moc krasne. To ale nemeni nic na tom, ze to byli vyvojari, ne vydavatel, co stoji za spozdenim a kvalitou.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To je slusna kravina.

Vydavatel vydava. Je to zakaznik vyvojoveho studia. To ma mit zdroje a schopnosti, aby dodalo. Jsou na to metody, jsou na to cele discipliny ve vyvoji. Pokud hra dorazi se spozdenim, a jeste navic zabugovana, jako napr tedka u Kingdom Come, je to chyba vyvojaru. Nemyslim ale jen lopataky, tedy kodery, modelare, atp. Ale i vedoucich pracovniku.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Za stav jsou zodpovedni vsichni zucastneni. Chyba je hlavne asi v systemu, resp. v pomerech vladnoucich v hernim prumyslu. Vypada to na silene konkurencni trh, kde vydavatele pozaduji nerealne terminy a studia to akceptuji a podporuji, aby mela odbyt.
Potom se, zejmena v mene zkusenych a zavedenych tymech (ktere si mozna prave diky sve kratke historii nemuzou vyhadat lepsi podminky) muze stat, ze se projekt spravne nenaplanuje a pohroma je na stole. Pak se vydani muze bud zpozdit nebo se da vydat nehotovy produkt (nebo oboji).
Vyvojari tam maji 60-80 hodinove pracovni tydny. Jejich vina je, ze to akceptuji, coz ja osobne bych proste neudelal a ani oni nemusi. Ja bych proste nechtel pracovat nekde, kde bych nemohl byt spokojeny s vyslednym produktem, napr. z duvodu nedostatku casu ho udelat poradne.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Redmarx opět potvrdil že je totální chuj. Kámo umíš ty vůbec něco jinýho než hejtovat na netu?

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Když schazi vecny argument, prichazi na radu osobní utok. A pak kdo je tu chuj.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Rekl jeden znamy ... to je argument pro kritiku jak noha.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Znamej, kterymu verim, rekl, ze to je hnuj. Osobni nazor, nekdo ma treba jinej, nemam s tim problem.

To ze hra spouste lidi ani nesla spustit a obrovske mnozstvi lidi na Steamu provedlo refund je ovsem pravda jednoduse dohledatelna na Steamu, jsou tam okolo toho rozsahla a vyzivna vlakna.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

No zato argument že hra které se prodalo x milionů je zbytečná je argument jak stodola. Daleko větší průser neř pár jedninců kterým to na exotickém hardware nešlo spustit je design, naštěstí jej docela solidně napravily DLC. Ale vlastně proč diskutuji s haterským trollem. Běž raději na Diit hejtit AMD.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Exoticky hradware? Podivej se na Steam, uplne normalni stroje predevsim s AMD.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Mafii III jsem si koupil tyhle vanoce ve vyprodeji. Ta hra je opravdu tezce nedodelana a plna bugu. U mafie II jsme nadavali, ze hodne obsahu vystrihli a je to poznat ale hra fungovala vyborne. Tady jsem se fak kolikrat chytal za hlavu jak neco takoveho mohli vubec poslat do sveta,

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.