Warcraft III po letech opět ožívá jako fanouškovský remake v enginu Starcraft II
Warcraft III byl svého času jednou z nejhranějších strategií. Těžko uvěřit, že od vydání uplynulo už více než 12 let. Od roku 2004 je tato série známa především pro své MMORPG vzezření, které dosud kraluje online světu. Dodnes jsme se nedočkali pokračování původní strategie a někteří fanoušci na podobnou zprávu čekají jako na smilování.
Z hlediska realtime strategií se Blizzard během posledních pár let zaměřuje především na Starcraft II, jehož poslední datadisk Legacy of the Void brzy uzavře příběh. Stejně jako tomu bylo u Warcraftu III, i Starcraft II oplývá propracovaným editorem map, který dovoluje nadšencům tvořit mnohdy nevídané kousky. Jmenovitě například Starcraft Universe, který představuje MMORPG ze světa Starcraftu, či přepracování celé kampaně původního Starcraftu z roku 1998.
O přepracování Warcraftu III v rámci Starcraftu II se v minulosti už pokusilo několik fanoušků. Většinou však neúspěšně. Málokterý projekt navíc dokázal věrohodně přenést původní grafický design, unikátní hratelnost a mechaniky původní hry.
Warcraft: Armies of Azeroth se k celému projektu postavilo zcela odlišně a moddeři vše zjevně zrekonstruovali tak, aby celý kabát působil věrohodně a důstojně k oběma titulům. S grafickými modely jednotek si ve většině případů pohráli do detailu, jak je ostatně vidět v samotném traileru.
Na některých postavách je dokonce vidět, že se nebáli využít modelů z Heroes of the Storm, které je odpovědí Blizzardu na rozrůstající se žánr MOBA (Dota, League of Legends, Heroes of Newerth,…).
Úspěchem traileru na sociálních sítích byli autoři zaskočeni a brzy slibují další ukázky z jejich tvorby. Na jejich dílo se můžeme snad v brzké době dočkat na Starcraft Arcade, kde se podobné klenoty shromažďují a Blizzard jim dává mnoho prostoru.
Jak na vás projekt působí? Hráli jste původní Warcraft III (či jej stále věrně hrajete)?