Hledá se Leo! Hra Titanic nabídne realistický zážitek z katastrofy až po utonutí
Ve hře se vžijete do role obyčejného pasažéra, kterého v noci probudí otřesy lodi. Znalci slavné plavby si jistě dají dvě a dvě dohromady. V tuto chvíli nastává osudných 160 minut, během kterých se loď dočista potopí pod hladinu oceánu.
Přesně tuto dobu budete mít poté i na projití hry, kde tedy půjde doslova o závod s časem. Loď se bude realisticky pohupovat, naklánět, naplňovat vodou a postupně potápět. Autoři údajně spolupracovali s historiky, se kterými provedli mnoho výzkumů na tato témata, aby mohli přivézt k životu historicky co nejpřesnější zážitek.
Během svých drahocenných (necelých) tří hodin života si budete moci volně projít Titanic píď po pídi, celý, a to vše za postupného přibývání vody v reálném čase. Filmoví fajnšmekři by si mohli srovnat jednotlivá prostředí i scény s hollywoodským trhákem. Třeba nás autoři potěší i nějakým easter eggem v podobě Leonarda DiCapria. Titanic: Honor and Glory je navíc poháněn Unreal Enginem 4, který zdejšímu interiéru jen prospívá.
Titul by v sobě měl zahrnovat i jakýsi příběh Dr. Morgana, který uniká na lodi před zákonem. Měli bychom se dočkat celých pěti dnů plavby. Otázkou je, zdali je vhodné největší přednost této hry zbytečně komplikovat pseudopříběhem a nebylo by lepší ji orientovat opravdu jen na kritické tři hodinky boje o život, které budou pravděpodobně tím oným trhákem.
Autoři založili k vyhotovení této hry crowdfundingovou kampaň na IndieGogo, kde žádají 250 000 dolarů během následujících dvou měsíců. Jedná se o jejich druhou kampaň, během té první žádali o dvacet tisíc dolarů, které úspěšně vybrali na výzkum nutný k prvotní realizaci projektu. Tentokrát už se vracejí na trh s polotovarem, kterému k finální podobě zbývá pořídit profesionální vybavení, programátory, umělce a další pracovníky, kteří se postarají především o technickou stránku hry.
Zvykem crowdfundingových kampaní jsou i tzv. „stretch goals“, které se tvůrci snaží splnit, pokud se vybere více než minimální částka. Mezi ně se v tomto případě řadí i in-game procházka města Southampton roku 1912, přístav Belfast, Queenstown, Cherbourg a mnoho dalších lokací.
Projekt zatím v základu vypadá opravdu velmi nadějně, originálně a zajímavě, tyto bonusy však už trochu připomínají pohádku o tom, jak pejsek s kočičkou vařili dort. Doufejme, že své chutě autoři ukočírují a od původní vize se příliš nevzdálí - byla by to škoda.
(Ledo)borec na konec: dovedeme si u této hry představit soutěže ve speedrunech (odkaz).