CDR.cz - Vybráno z IT

DLC Armored Kill: Jaký je třetí přídavek do Battlefield 3?

Snad nejvíce očekávaný přídavek pro Battlefield 3 je konečně venku. Po "Back to Karand", který nám přinesl mapy z Battlefield 2 přetvořené do enginu ForstBite 2 a Close Quarters, který byl zaměřený na pěchotní boje na blízko, je tu třetí asi nejvíce očekávané DLC – Armored Kill, zaměřené především na boje ve vozidlech. Balíček přinesl nové mapy, nový herní mód, nové vozidla, unlocky, úkoly a další.
blog
bf3_ak_obrazek1

Předmětem většiny diskuzí o Armored Kill bylo, jaká vlastně bude AC-130 Spectre Gunship. Jedná se o bezpilotní letoun, který krouží po mapě. Obsahuje dvě místa pro střelce, kde jeden z nich má k dispozici protipěchotní kulomet a druhý protitankové dělo, přičemž oba mají možnost "přesednout" k protileteckému kulometu. Oba střelci také mohou používat světlice (flares) pro zmatení nepřátelských tepelně naváděných střel. Letadlo nelze opravovat, a jakmile je sestřeleno, trvá nějaký čas než se znovu "objeví". Na obloze může být vždy jen jedno – v Rush mapách ho mají k dispozici útočníci a na Conquest mapách ten, kdo ovládá potřebnou vlajku (většinou G – je označena ikonou letadla). AC-130 ale není tak silná, jak se na první pohled může zdát. Trefit se z kanónů vyžaduje trochu dovednosti a sestřelit ji není pro zkušenějšího pilota téměř žádný problém, protože střelci se nemají jak bránit proti stíhačkám či helikoptérám útočícím zezadu. Mimo to se dá AC-130 využít i pro výskok s padákem, což může být někdy velmi výhodný taktický tah. Co se týče vozidel, tak byly přidány také nové tanky, obrněné transportéry a mobilní raketové artilerie. A nesmíme zapomenout také na čtyřkolky, které se znovu v Battlefieldu objevují poprvé od základního Bad Company 2.

Z map se asi každý nejvíce těšil na Bandar Desert. Už dávno před vydáním byla vývojáři z Dice prezentována jako největší mapa v historii Battlefield. Největší možná je, ale nejzábavnější už ani ne. Mapa je zasazena do prostředí pouště – většina mapy je pouhá poušť, kde není vůbec nic. Vcelku je to jen velká placka bez nějakého vyššího bodu.

V módu Conquest jsou všechny vlajky (taktické body) umístěny po obvodu kolem pouště.  U každé vlajky jsou naštěstí na rozdíl od zbytku mapy nějaké ty objekty a budovy, za které se můžete krýt – díky tomu má pěchota možnost bránit či útočit na vlajky i bez podpory vozidel. Podle struktury mapy bych řekl, že Dice mělo v úmyslu, aby pěchota válčila poblíž vlajek, zatímco uprostřed mapy v poušti budou tankové souboje. Bohužel hráči jsou příliš hladoví po score za ovládání vlajek, takže jezdí jen od vlajky k vlajce, a obrovský prostor pouště téměř vůbec nevyužívají. Mapa je tak sice největší, jakou kdy vyrobili, ale její obrovská plocha není ani zdaleka využita.

bandardesert1bandardesert2bandardesert3

Pro Rush je využita dost nepříjemná část mapy; pokud jste útočník a nezbude na vás žádné vozidlo, pak jdete na téměř jistou smrt, poněvadž mezi první a druhou vlajkou není nic než poušť. Pěšky jste proto velmi snadný cíl pro snipery, kteří si v této mapě libují. Kdo nemá rád snipery, ten nebude mít rád ani tuto mapu - a to jak na Rushi, tak na Team Deathmatchi, který je pro snipery snad ještě lepší.

bandardesert4bandardesert5bandardesert6

Mapa Alborz Mountains mě samotného uchvátila ze všeho, co přídavek přinesl, snad úplně nejvíc. To, že bude hornatá a bude v ní sníh, se vědělo už předem, ale vzhledem k tomu, jak jsou Dice zvyklí přehánět, jsem očekával spíše něco jako Hill137 v BC2 Vietnam, než skutečně "hornatou" mapu. Opak je ale pravdou a mapa je skutečně tak perfektní, jak tvrdili. Ba dokonce ještě lepší! Většina obrovských map v Battlefield 3 je jen jedna velká placka, ale v Alborz Mountains nenajdete rovné místo. V Conquestu začínají Rusové i Američané na úpatí hory, každý na jiné straně. Válčí se především o vrchol hory, kde se nachází vlajka, jež rozhoduje o vlastnictví letounu AC-130. V mapě tedy téměř neustále cestujete do kopce a z kopce. Ale není to vůbec jednoduché – cesty jsou úzké a všude jsou skály, na kterých může číhat nepřítel. Nikdy navíc nevíte, co na vás čeká za horizontem. V Rushi si také pořádně máknete, kdo nemá dostatečnou fyzičku, ten ať se do toho ani nepouští. :-) Jednou dobýváte vlajku v údolí schovanou v lesním porostu, a poté zase běžíte nahoru dobýt vlajku na vrcholu holé hory. Pro útočníky to není vůbec snadné, hlavně při dobývání do kopce - je důležitá hlavně týmová hra a chytře využívat AC-130 pro seskoky, které mohou velmi usnadnit postup vzhůru.

alborzmountains1alborzmountains2

Mapa je skutečně pro všechny – na své si přijde jak milovník pěchotních bojů, tak řidič tanku, nebo pilot letounů či helikoptér. Naneštěstí pro pěchotu si na mapě najdou i snipeři pár oblíbených míst.

Při hraní Armored Kill jsem strávil většinu času právě na mapě Alborz Mountain. Zabavil jsem se i na prázdném serveru, kde jsem si užíval extrémních rychlostí na čtyřkolkách při sjíždění z hor s pohledem z první osoby. Doporučuji vyzkoušet. :D

Další mapa, jež nám Armored Kill přináší, je Armored Shield. Odehrává se na loukách a polích v horském údolí. Opět se jedná spíše o placatou mapu, kde najdeme jen pár menších vyvýšenin. Mimo to je po obvodu řeka, kterou můžete využít pro přepravu na člunu vybaveném kulometem. Na mapě se nachází pár míst s domečky a různými objekty – tyto místa jsou většinou využity jako vlajky a nebo Mcom stanice. Zbytek je ale jen velká travnatá plocha, na které vás bez rychlého transportéru nebo obrněného tanku nečeká nic než smrt. V módu Conquest je pro pěchotu tak nevýhodná, že téměř každý jen čeká v základně na respawn nějakého vozidla a že je tu vozidel na tyto poměry málo. Conquest mě vůbec nebavil. Oproti tomu Rush je celkem zábavný a své dovednosti můžete využít za jakékoli povolání – všichni jsou zde potřeba. Zde je ale velmi obtížné hrát za obránce, jelikož střelci z AC-130 mají přehled nad celou mapou, a je tak velmi obtížné se před nimi skrýt.

armoredshield1armoredshield2armoredshield3armoredshield4

Poslední mapou je Death Valley. Jedná se o noční mapu (už druhou v celém Battlefield 3, společně s Teheran Highway), která si ale sympatie mezi hráči moc nezískala. Hráči si žádali noční mapu a Dice jim ji proto vytvořili. Ale že by si s tou "tmou" dali trochu práce, to se říci nedá. Spíše to vypadá jako denní mapa s modrým filtrem. Viditelnost je stejná jako ve dne, jen je mapa trochu tmavší a ostrý měsíc je stejně nepříjemný jako slunce. Prostředí mapy je velmi různorodé, většinou dost kopcovité. V pozemních vozidlech můžete využít silnice a dálnici, ale pěchota, která se potřebuje krýt v přírodě, si musí často při přesunu lámat hlavu se skálami, které jdou velmi složitě vyšplhat. Piloti musí bedlivě sledovat kam letí, protože na ně z hodně míst číhají vysoké stromy. Na mapě se nachází i nejrůznější mosty a výškové i malé budovy. Vypadá to, že do mapy naházeli vše, aby nikomu nic nechybělo, ale ve finále to nepůsobí vůbec příjemně. Conquest je nezábavný a většinu času strávíte hledáním nepřítele uprostřed toho velkého množství objektů, čemuž nepomáhá ani fakt, že je mapa opravdu velice obrovská. Rush a Team Deathmatch jsou o něco lepší, ale ani u těch jsem nevydržel nijak dlouho. Mapa se zkrátka moc nezdařila.

deathvalley1deathvalley2

Mezi velmi očekávané novinky patřil i nový herní mód - Tank Superiority. Jedná se o mód, ve kterém je jen jedna vlajka, ale obrovské množství tanků. Možná, že nějaký nadšenec do tankových přestřelek si mód oblíbí, ale mě teda vůbec nijak nezaujal. A dle názorů dalších hráčů, se kterými jsem se bavil, nejsem jediný. Díky tomu, že je na celé mapě jen jedna vlajka, se celá hra soustředí jen na jednom místě a to, co se tam děje, nemůžeme nazvat jinak než pouhý "masakr". Ani sebelepší tankista není natolik dobrý, aby vydržel déle než pár sekund. Všude létají tankové projektily a rakety z RPG či SMAW – mód eliminoval veškeré požadavky na taktické myšlení. V podstatě jen pálíte na jedno místo, neřešíte teamovou hru ani žádné úkoly. Pro mě je to takový mód, který bych si zahrál, kdybych došel domů z hospody po deseti pivech a chtěl si zahrát jen masakr, u kterého nemusím přemýšlet.

Armored Kill je dost zábavné DLC, které nám toho přineslo opravdu hodně. Nové mapy jsou zaměřené především pro milovníky bojů ve vozidlech. Každá mapa obsahuje velké množství tanků, helikoptér, stíhaček i přepravních vozidel. Ani hráč pěchoty nebude zklamaný, sice to není Close Quarters, ale i tak si přijdete na své. Cena 399 CZK je poměrně nízká za to, kolik zábavy si s tímto přídavkem užijete. A pro majitele Premium účtu je, stejně jako všechny ostatní DLC, zdarma.

bf3 2012-10-02 17-44-56-16bf3 2012-10-02 17-47-00-74bf3 2012-10-02 17-51-38-69bf3 2012-10-02 17-49-26-07
bf3 2012-10-02 17-47-47-22bf3 2012-10-02 17-58-19-18bf3 2012-10-02 17-57-47-85bf3 2012-10-02 17-55-25-85
bf3 2012-10-02 17-55-19-68bf3 2012-10-02 17-53-25-58bf3 2012-10-02 17-53-02-00bf3 2012-10-02 18-22-20-59
bf3 2012-10-02 18-20-16-25bf3 2012-10-02 18-19-35-82bf3 2012-10-02 18-19-16-90bf3 2012-10-02 18-15-38-25
bf3 2012-10-02 18-14-06-16bf3 2012-10-02 18-29-51-38bf3 2012-10-02 18-28-41-34bf3 2012-10-02 18-28-09-84
bf3 2012-10-02 18-26-37-11bf3 2012-10-02 18-30-25-73

Martin Malečík

Nezávislý CDR blogger píšící výhradně o novinkách ze světa počítačových her.

více článků, blogů a informací o autorovi

Diskuse k blogu DLC Armored Kill: Jaký je třetí přídavek do Battlefield 3?

Čtvrtek, 4 Říjen 2012 - 14:09 | japkoslav | Náročnost je stejná. Je potřeba ale mít poslední...
Čtvrtek, 4 Říjen 2012 - 10:00 | Feels | Jak to je s výkonem. Jsou ty datadisky náročnější...

Zobrazit diskusi