Jenom taková drobnost, v článku se vzpomíná co kdysi a tak, a pořád je psáno Adobe Fash, ale v té době to byl Macromedia Flash. Adobe to koupil, udržoval a když se mu to stalo okovem na krku, tak to pohřbil.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Jenom taková drobnost, v
JML https://cdr.cz/profil/jim-0
22. 1. 2021 - 09:10https://cdr.cz/clanek/adobe-flash-player-definitivne-prestal-fungovat-na-windows-10/diskuseJenom taková drobnost, v článku se vzpomíná co kdysi a tak, a pořád je psáno Adobe Fash, ale v té době to byl Macromedia Flash. Adobe to koupil, udržoval a když se mu to stalo okovem na krku, tak to pohřbil.https://cdr.cz/clanek/adobe-flash-player-definitivne-prestal-fungovat-na-windows-10/diskuse#comment-1325487
+
Sranda byla, že já se snažil dostat Flash z desítek už před nějakým časem. existoval na to už od Windows 8 trik, jak to odebrat úplně čistě: v registru zajistit, aby ta komponenta šla odinstalovat nástrojem DISM s parametrem /remove-package.
S každou novou verzí Windows 10 se tam ten shit dostal zpátky a do určité verze šel stejným způsobem i odebrat. Od jisté verze už to nešlo, byl tam zadrátovaný podstatně lépe. Tak jsem se na to vyprd a nechal to nebezpečný s Flashem.
Je dobře, že to MS konečně vykope.
Jinak abych jen nehanil: Flash měl jednu relativně velkou výhodu - v podstatě podobnou jako kdysi ActiveX (taky pořádná díra do systému, která musela skončit - tyhle dvě technologie si mohly klidně podat ruku). Dokázal na relativně slabých strojích rozchodit to, co se „klasickým webovým kódem“ buďto udělat nedalo, nebo dalo, ale ty stroje to neměly šanci utáhnout. Když dám příklad YouTube: dokázalo to plynule přehrávat videa na slabších strojích, které měly hardwarovou akceleraci dekódování H.264. Ani poté, co už to uměly prohlížeče, nebyla šance to na těch strojích přehrát plynule a v pohodě. Nehledě na to, že to YouTube následně de facto zařízlo a upřednostnilo „méně drahé kodeky“ toho času převážně bez podpory HW akcelerace.
Bohužel rychlost hardwaru (a zejména procesorů) jde zase poslední dobou hodně dopředu, takže nastává to, co se opakuje už dlouhá léta: masivní plýtvání prostředky, kdy je výsledkem to, že co dnes běží na Ryzenech a Core i9, běželo svého času plynule i na P4. Programování jde na čím dál tím vyšší úroveň, co se týče programovacích API, takže jsou poslední dobou stále více in taková zvěrstva jako aplikace, které jsou od začátku koncipovány jako webové a do podoby klientské aplikace se dostávají tak, že se obalí do dalšího jednoúčelového webového prohlížeče.
Je to mor, ale je to trend. Kdyby takhle neefektivně pracovali výrobci procesorů, tak by to, co dneska zvládne mobil, musel obsluhovat sálový superpočítač.
+1
+3
-1
Je komentář přínosný?
Sranda byla, že já se snažil
WIFT https://cdr.cz/autor/wift
22. 1. 2021 - 10:38https://cdr.cz/clanek/adobe-flash-player-definitivne-prestal-fungovat-na-windows-10/diskuseSranda byla, že já se snažil dostat Flash z desítek už před nějakým časem. existoval na to už od Windows 8 trik, jak to odebrat úplně čistě: v registru zajistit, aby ta komponenta šla odinstalovat nástrojem DISM s parametrem /remove-package.
S každou novou verzí Windows 10 se tam ten shit dostal zpátky a do určité verze šel stejným způsobem i odebrat. Od jisté verze už to nešlo, byl tam zadrátovaný podstatně lépe. Tak jsem se na to vyprd a nechal to nebezpečný s Flashem.
Je dobře, že to MS konečně vykope.
Jinak abych jen nehanil: Flash měl jednu relativně velkou výhodu - v podstatě podobnou jako kdysi ActiveX (taky pořádná díra do systému, která musela skončit - tyhle dvě technologie si mohly klidně podat ruku). Dokázal na relativně slabých strojích rozchodit to, co se „klasickým webovým kódem“ buďto udělat nedalo, nebo dalo, ale ty stroje to neměly šanci utáhnout. Když dám příklad YouTube: dokázalo to plynule přehrávat videa na slabších strojích, které měly hardwarovou akceleraci dekódování H.264. Ani poté, co už to uměly prohlížeče, nebyla šance to na těch strojích přehrát plynule a v pohodě. Nehledě na to, že to YouTube následně de facto zařízlo a upřednostnilo „méně drahé kodeky“ toho času převážně bez podpory HW akcelerace.
Bohužel rychlost hardwaru (a zejména procesorů) jde zase poslední dobou hodně dopředu, takže nastává to, co se opakuje už dlouhá léta: masivní plýtvání prostředky, kdy je výsledkem to, že co dnes běží na Ryzenech a Core i9, běželo svého času plynule i na P4. Programování jde na čím dál tím vyšší úroveň, co se týče programovacích API, takže jsou poslední dobou stále více in taková zvěrstva jako aplikace, které jsou od začátku koncipovány jako webové a do podoby klientské aplikace se dostávají tak, že se obalí do dalšího jednoúčelového webového prohlížeče.
Je to mor, ale je to trend. Kdyby takhle neefektivně pracovali výrobci procesorů, tak by to, co dneska zvládne mobil, musel obsluhovat sálový superpočítač.https://cdr.cz/clanek/adobe-flash-player-definitivne-prestal-fungovat-na-windows-10/diskuse#comment-1325511
+
Doby kdy na Atari/Comodore jednodussi hra mela 8-16kB a velka hra mela 30-40kB jsou nenavratne pryc.
Dnes uz spousta lidi nevi, ze se vubec neco takoveho da delat.
A je to skoda...
Tenkrat take neprogramoval kazdy kdo ma do p....le diru.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Doby kdy na Atari/Comodore
PeZa PeZa https://cdr.cz/profil/peza
25. 1. 2021 - 12:32https://cdr.cz/clanek/adobe-flash-player-definitivne-prestal-fungovat-na-windows-10/diskuseDoby kdy na Atari/Comodore jednodussi hra mela 8-16kB a velka hra mela 30-40kB jsou nenavratne pryc.
Dnes uz spousta lidi nevi, ze se vubec neco takoveho da delat.
A je to skoda...
Tenkrat take neprogramoval kazdy kdo ma do p....le diru.https://cdr.cz/clanek/adobe-flash-player-definitivne-prestal-fungovat-na-windows-10/diskuse#comment-1325799
+
Jenom taková drobnost, v článku se vzpomíná co kdysi a tak, a pořád je psáno Adobe Fash, ale v té době to byl Macromedia Flash. Adobe to koupil, udržoval a když se mu to stalo okovem na krku, tak to pohřbil.
Sranda byla, že já se snažil dostat Flash z desítek už před nějakým časem. existoval na to už od Windows 8 trik, jak to odebrat úplně čistě: v registru zajistit, aby ta komponenta šla odinstalovat nástrojem DISM s parametrem /remove-package.
S každou novou verzí Windows 10 se tam ten shit dostal zpátky a do určité verze šel stejným způsobem i odebrat. Od jisté verze už to nešlo, byl tam zadrátovaný podstatně lépe. Tak jsem se na to vyprd a nechal to nebezpečný s Flashem.
Je dobře, že to MS konečně vykope.
Jinak abych jen nehanil: Flash měl jednu relativně velkou výhodu - v podstatě podobnou jako kdysi ActiveX (taky pořádná díra do systému, která musela skončit - tyhle dvě technologie si mohly klidně podat ruku). Dokázal na relativně slabých strojích rozchodit to, co se „klasickým webovým kódem“ buďto udělat nedalo, nebo dalo, ale ty stroje to neměly šanci utáhnout. Když dám příklad YouTube: dokázalo to plynule přehrávat videa na slabších strojích, které měly hardwarovou akceleraci dekódování H.264. Ani poté, co už to uměly prohlížeče, nebyla šance to na těch strojích přehrát plynule a v pohodě. Nehledě na to, že to YouTube následně de facto zařízlo a upřednostnilo „méně drahé kodeky“ toho času převážně bez podpory HW akcelerace.
Bohužel rychlost hardwaru (a zejména procesorů) jde zase poslední dobou hodně dopředu, takže nastává to, co se opakuje už dlouhá léta: masivní plýtvání prostředky, kdy je výsledkem to, že co dnes běží na Ryzenech a Core i9, běželo svého času plynule i na P4. Programování jde na čím dál tím vyšší úroveň, co se týče programovacích API, takže jsou poslední dobou stále více in taková zvěrstva jako aplikace, které jsou od začátku koncipovány jako webové a do podoby klientské aplikace se dostávají tak, že se obalí do dalšího jednoúčelového webového prohlížeče.
Je to mor, ale je to trend. Kdyby takhle neefektivně pracovali výrobci procesorů, tak by to, co dneska zvládne mobil, musel obsluhovat sálový superpočítač.
Doby kdy na Atari/Comodore jednodussi hra mela 8-16kB a velka hra mela 30-40kB jsou nenavratne pryc.
Dnes uz spousta lidi nevi, ze se vubec neco takoveho da delat.
A je to skoda...
Tenkrat take neprogramoval kazdy kdo ma do p....le diru.
A bude ještě fungovat přehrávání souborů *.swf?
Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.