Tak koukam na tu odkazovanou stranku FAA o tom pristavacim systemu GBAS, a o ceske republice se tam nic nepise. Oproti tomu clanek na cdr.cz zase zni, jako by to vyvijeli/testovali jen brnaci.
Kde se stala chyba? Tak nevim jestli u FAA, brnaku nebo novinarky?
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Tak koukam na tu odkazovanou
John Douberro https://cdr.cz/profil/john-douberro
25. 8. 2016 - 09:55https://cdr.cz/clanek/airbus-chce-megadrona-pro-prepravu-osob-brnaci-testuji-novy-pristavaci-system/diskuseTak koukam na tu odkazovanou stranku FAA o tom pristavacim systemu GBAS, a o ceske republice se tam nic nepise. Oproti tomu clanek na cdr.cz zase zni, jako by to vyvijeli/testovali jen brnaci.
Kde se stala chyba? Tak nevim jestli u FAA, brnaku nebo novinarky?https://cdr.cz/clanek/airbus-chce-megadrona-pro-prepravu-osob-brnaci-testuji-novy-pristavaci-system/diskuse#comment-924053
+
Poznámka k ILS. ILS nic neučuje, je to analogový systém užívající pevně nastavených antén. Na zemi je za dráhou Localizer který vysílá modulovaný svazek pro boční výchylky od osy, u místa dosedu jsou antény Glide slope (sestupová rovina), které vysílají modulované frekvence učující sestupovou rovinu.
Letadlo rádio zachytí a jeho autopilot či pilot sám podle přístrojů letadlo vede podle indikací zobrazující výchylky v příčné a svislé ose.
ILS tedy nikoho nenavádí, je to opačně, letadlo se samo navádí podle signálu ILS.
Systém GBAS vyvíjí tuším firma Honeywell, v Brně se na tom podílí (což je bezesporu super), ale že by se systém vyvíjel v Brně je poněkud přemrštěný vývod. Systém nabídne variace přibližovacích tras (cest), přistávací dráhy určitě nezvládne, leda by tam nějaká tiskárna na žádost něco vybetonovala. :-)
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Poznámka k ILS. ILS nic
Fotobob https://cdr.cz/profil/fotobob
25. 8. 2016 - 14:59https://cdr.cz/clanek/airbus-chce-megadrona-pro-prepravu-osob-brnaci-testuji-novy-pristavaci-system/diskusePoznámka k ILS. ILS nic neučuje, je to analogový systém užívající pevně nastavených antén. Na zemi je za dráhou Localizer který vysílá modulovaný svazek pro boční výchylky od osy, u místa dosedu jsou antény Glide slope (sestupová rovina), které vysílají modulované frekvence učující sestupovou rovinu.
Letadlo rádio zachytí a jeho autopilot či pilot sám podle přístrojů letadlo vede podle indikací zobrazující výchylky v příčné a svislé ose.
ILS tedy nikoho nenavádí, je to opačně, letadlo se samo navádí podle signálu ILS.
Systém GBAS vyvíjí tuším firma Honeywell, v Brně se na tom podílí (což je bezesporu super), ale že by se systém vyvíjel v Brně je poněkud přemrštěný vývod. Systém nabídne variace přibližovacích tras (cest), přistávací dráhy určitě nezvládne, leda by tam nějaká tiskárna na žádost něco vybetonovala. :-)https://cdr.cz/clanek/airbus-chce-megadrona-pro-prepravu-osob-brnaci-testuji-novy-pristavaci-system/diskuse#comment-924189
+
Tak koukam na tu odkazovanou stranku FAA o tom pristavacim systemu GBAS, a o ceske republice se tam nic nepise. Oproti tomu clanek na cdr.cz zase zni, jako by to vyvijeli/testovali jen brnaci.
Kde se stala chyba? Tak nevim jestli u FAA, brnaku nebo novinarky?
Poznámka k ILS. ILS nic neučuje, je to analogový systém užívající pevně nastavených antén. Na zemi je za dráhou Localizer který vysílá modulovaný svazek pro boční výchylky od osy, u místa dosedu jsou antény Glide slope (sestupová rovina), které vysílají modulované frekvence učující sestupovou rovinu.
Letadlo rádio zachytí a jeho autopilot či pilot sám podle přístrojů letadlo vede podle indikací zobrazující výchylky v příčné a svislé ose.
ILS tedy nikoho nenavádí, je to opačně, letadlo se samo navádí podle signálu ILS.
Systém GBAS vyvíjí tuším firma Honeywell, v Brně se na tom podílí (což je bezesporu super), ale že by se systém vyvíjel v Brně je poněkud přemrštěný vývod. Systém nabídne variace přibližovacích tras (cest), přistávací dráhy určitě nezvládne, leda by tam nějaká tiskárna na žádost něco vybetonovala. :-)
Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.