Stačí když uvedou jeden. Takový, co nebude stát víc než se spalovacím motorem.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Stačí když uvedou jeden.
DRK https://cdr.cz/profil/drk22
19. 9. 2017 - 21:19https://cdr.cz/clanek/aliance-renault-nissan-mitsubishi-uvede-do-peti-let-12-novych-elektromobilu/diskuseStačí když uvedou jeden. Takový, co nebude stát víc než se spalovacím motorem.https://cdr.cz/clanek/aliance-renault-nissan-mitsubishi-uvede-do-peti-let-12-novych-elektromobilu/diskuse#comment-1076271
+
Proč by nemohl stát víc, pokud bude mít nižší provozní náklady?
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Proč by nemohl stát víc,
ondra1 https://cdr.cz/profil/v0cas
20. 9. 2017 - 12:49https://cdr.cz/clanek/aliance-renault-nissan-mitsubishi-uvede-do-peti-let-12-novych-elektromobilu/diskuseProč by nemohl stát víc, pokud bude mít nižší provozní náklady?https://cdr.cz/clanek/aliance-renault-nissan-mitsubishi-uvede-do-peti-let-12-novych-elektromobilu/diskuse#comment-1076466
+
Aby se hromadně prodával a rozšířil...Ne každý kupuje auto jako investici.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Aby se hromadně prodával a
DRK https://cdr.cz/profil/drk22
20. 9. 2017 - 14:21https://cdr.cz/clanek/aliance-renault-nissan-mitsubishi-uvede-do-peti-let-12-novych-elektromobilu/diskuseAby se hromadně prodával a rozšířil...Ne každý kupuje auto jako investici.https://cdr.cz/clanek/aliance-renault-nissan-mitsubishi-uvede-do-peti-let-12-novych-elektromobilu/diskuse#comment-1076508
+
Inteligentní člověk si dokáže spočítat cenu za pořízení i provoz a podle toho se rozhodnout...
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Inteligentní člověk si dokáže
ondra1 https://cdr.cz/profil/v0cas
20. 9. 2017 - 14:48https://cdr.cz/clanek/aliance-renault-nissan-mitsubishi-uvede-do-peti-let-12-novych-elektromobilu/diskuseInteligentní člověk si dokáže spočítat cenu za pořízení i provoz a podle toho se rozhodnout...https://cdr.cz/clanek/aliance-renault-nissan-mitsubishi-uvede-do-peti-let-12-novych-elektromobilu/diskuse#comment-1076520
+
Klasická demagogie. A hned v první větě "inteligentní člověk". inteligentní člověk hlavně nepíše takovéto nesmysly. To jako ti co nemají mega na auto jsou hlupáci? Naprostá většina lidí kupuje auta levná často z druhé ruky dokud pro ně nebude adekvátní nabídka tak to stále bude otázka zlomku bohatých a nadšenců. I "spalovací" automobili se rozšířili až tehdy co se zavedla masová výroba...
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Klasická demagogie. A hned v
DRK https://cdr.cz/profil/drk22
20. 9. 2017 - 19:21https://cdr.cz/clanek/aliance-renault-nissan-mitsubishi-uvede-do-peti-let-12-novych-elektromobilu/diskuseKlasická demagogie. A hned v první větě "inteligentní člověk". inteligentní člověk hlavně nepíše takovéto nesmysly. To jako ti co nemají mega na auto jsou hlupáci? Naprostá většina lidí kupuje auta levná často z druhé ruky dokud pro ně nebude adekvátní nabídka tak to stále bude otázka zlomku bohatých a nadšenců. I "spalovací" automobili se rozšířili až tehdy co se zavedla masová výroba...https://cdr.cz/clanek/aliance-renault-nissan-mitsubishi-uvede-do-peti-let-12-novych-elektromobilu/diskuse#comment-1076595
+
Ty jo, to je zajímavá myšlenka. Byla dřív masová výroba než rozšíření, nebo bylo nejdřív rozšíření a až pak přišla masová výroba? Prozradím vám sladké tajemství, ono to přišlo obojí postupně s tím jak se lidé na novou technologii postupně adaptovali a přijali jí za svojí.
BTW, inteligentní člověk jistě nenapíše "automobili" :-D
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Ty jo, to je zajímavá
ondra1 https://cdr.cz/profil/v0cas
20. 9. 2017 - 22:22https://cdr.cz/clanek/aliance-renault-nissan-mitsubishi-uvede-do-peti-let-12-novych-elektromobilu/diskuseTy jo, to je zajímavá myšlenka. Byla dřív masová výroba než rozšíření, nebo bylo nejdřív rozšíření a až pak přišla masová výroba? Prozradím vám sladké tajemství, ono to přišlo obojí postupně s tím jak se lidé na novou technologii postupně adaptovali a přijali jí za svojí.
BTW, inteligentní člověk jistě nenapíše "automobili" :-D
https://cdr.cz/clanek/aliance-renault-nissan-mitsubishi-uvede-do-peti-let-12-novych-elektromobilu/diskuse#comment-1076610
+
Nesmysl nastudujte si něco o Fordovi v americe. Btw inteligentní člověk neřeší překlepy.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Nesmysl nastudujte si něco o
DRK https://cdr.cz/profil/drk22
21. 9. 2017 - 13:20https://cdr.cz/clanek/aliance-renault-nissan-mitsubishi-uvede-do-peti-let-12-novych-elektromobilu/diskuseNesmysl nastudujte si něco o Fordovi v americe. Btw inteligentní člověk neřeší překlepy. https://cdr.cz/clanek/aliance-renault-nissan-mitsubishi-uvede-do-peti-let-12-novych-elektromobilu/diskuse#comment-1076787
+
Těžko můžete srovnávat dnešní dobu s dobou před sto lety.
BTW, inteligentní člověk si po sobě text především přečte, než ho odešle, aby tak případné překlepy odhalil.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Těžko můžete srovnávat dnešní
ondra1 https://cdr.cz/profil/v0cas
21. 9. 2017 - 16:41https://cdr.cz/clanek/aliance-renault-nissan-mitsubishi-uvede-do-peti-let-12-novych-elektromobilu/diskuseTěžko můžete srovnávat dnešní dobu s dobou před sto lety.
BTW, inteligentní člověk si po sobě text především přečte, než ho odešle, aby tak případné překlepy odhalil.https://cdr.cz/clanek/aliance-renault-nissan-mitsubishi-uvede-do-peti-let-12-novych-elektromobilu/diskuse#comment-1076865
+
Inteligentní člověk ví, že ne každý má celý den a kouká do monitoru když to píše. Demagog nemá co říct a tak řeší chyby v gramatice... To co o čem mluvím je naprosto univerzální věc, nemá to co dělat "s dobou před 100 lety". Evidentně tu nejde o dialog, ale jen o trolení...
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Inteligentní člověk ví, že ne
DRK https://cdr.cz/profil/drk22
21. 9. 2017 - 19:18https://cdr.cz/clanek/aliance-renault-nissan-mitsubishi-uvede-do-peti-let-12-novych-elektromobilu/diskuseInteligentní člověk ví, že ne každý má celý den a kouká do monitoru když to píše. Demagog nemá co říct a tak řeší chyby v gramatice... To co o čem mluvím je naprosto univerzální věc, nemá to co dělat "s dobou před 100 lety". Evidentně tu nejde o dialog, ale jen o trolení...https://cdr.cz/clanek/aliance-renault-nissan-mitsubishi-uvede-do-peti-let-12-novych-elektromobilu/diskuse#comment-1076910
+
Asi nejsem inteligentní člověk, protože totiž než něco pošlu, tak si to po sobě přečtu. Děkuji že jste mi to osvětlil :-D
Tu "univerzální věc" by bylo vhodné totiž blíž osvětlit, vypadá to, že nejsem dost inteligentní, abych to pochopil :-D
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Asi nejsem inteligentní
ondra1 https://cdr.cz/profil/v0cas
21. 9. 2017 - 21:47https://cdr.cz/clanek/aliance-renault-nissan-mitsubishi-uvede-do-peti-let-12-novych-elektromobilu/diskuseAsi nejsem inteligentní člověk, protože totiž než něco pošlu, tak si to po sobě přečtu. Děkuji že jste mi to osvětlil :-D
Tu "univerzální věc" by bylo vhodné totiž blíž osvětlit, vypadá to, že nejsem dost inteligentní, abych to pochopil :-Dhttps://cdr.cz/clanek/aliance-renault-nissan-mitsubishi-uvede-do-peti-let-12-novych-elektromobilu/diskuse#comment-1076943
+
Z toho si nic nedělejte zabývá se tím jeden vědecký obor zvaný ekonomie a učí se to na většině vysokých škol, takže máte šanci si to ještě nastudovat.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Z toho si nic nedělejte
DRK https://cdr.cz/profil/drk22
21. 9. 2017 - 23:03https://cdr.cz/clanek/aliance-renault-nissan-mitsubishi-uvede-do-peti-let-12-novych-elektromobilu/diskuseZ toho si nic nedělejte zabývá se tím jeden vědecký obor zvaný ekonomie a učí se to na většině vysokých škol, takže máte šanci si to ještě nastudovat.https://cdr.cz/clanek/aliance-renault-nissan-mitsubishi-uvede-do-peti-let-12-novych-elektromobilu/diskuse#comment-1076958
+
Nemyslíte snad zákon nabídky a poptávky, že ne? :-D
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Nemyslíte snad zákon nabídky
ondra1 https://cdr.cz/profil/v0cas
22. 9. 2017 - 00:52https://cdr.cz/clanek/aliance-renault-nissan-mitsubishi-uvede-do-peti-let-12-novych-elektromobilu/diskuseNemyslíte snad zákon nabídky a poptávky, že ne? :-Dhttps://cdr.cz/clanek/aliance-renault-nissan-mitsubishi-uvede-do-peti-let-12-novych-elektromobilu/diskuse#comment-1076967
+
Nechcete působit jako ekonomický poradce největších světových automobilek, které se hromadně vrhají do vývoje elektromobilů? Asi jim vůbec nedochází, že elektromobily jsou slepá ulička a budoucnost patří ropě, že? Můžete jim to vysvětlit...
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Nechcete působit jako
ondra1 https://cdr.cz/profil/v0cas
22. 9. 2017 - 10:56https://cdr.cz/clanek/aliance-renault-nissan-mitsubishi-uvede-do-peti-let-12-novych-elektromobilu/diskuseNechcete působit jako ekonomický poradce největších světových automobilek, které se hromadně vrhají do vývoje elektromobilů? Asi jim vůbec nedochází, že elektromobily jsou slepá ulička a budoucnost patří ropě, že? Můžete jim to vysvětlit...https://cdr.cz/clanek/aliance-renault-nissan-mitsubishi-uvede-do-peti-let-12-novych-elektromobilu/diskuse#comment-1077090
+
Nikdo se hromadně do ničeho nevrhá. I musk vyrábí jen zlomek pro bohaté...
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Nikdo se hromadně do ničeho
DRK https://cdr.cz/profil/drk22
22. 9. 2017 - 12:17https://cdr.cz/clanek/aliance-renault-nissan-mitsubishi-uvede-do-peti-let-12-novych-elektromobilu/diskuseNikdo se hromadně do ničeho nevrhá. I musk vyrábí jen zlomek pro bohaté...https://cdr.cz/clanek/aliance-renault-nissan-mitsubishi-uvede-do-peti-let-12-novych-elektromobilu/diskuse#comment-1077147
+
Už i škodovka je chce vyrábět a to je co říct, ale vám to zřejmě uniklo...
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Už i škodovka je chce vyrábět
ondra1 https://cdr.cz/profil/v0cas
22. 9. 2017 - 14:06https://cdr.cz/clanek/aliance-renault-nissan-mitsubishi-uvede-do-peti-let-12-novych-elektromobilu/diskuseUž i škodovka je chce vyrábět a to je co říct, ale vám to zřejmě uniklo...https://cdr.cz/clanek/aliance-renault-nissan-mitsubishi-uvede-do-peti-let-12-novych-elektromobilu/diskuse#comment-1077204
+
Chce vyrábět... Až toho budou dělat, nabo alespoň reálně připravovat, 100k serie jako u benzíňáků tak se můžeme o něčem bavit. Jinak elektromobil měla škodovka "připravený" i za totality...
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Chce vyrábět... Až toho budou
DRK https://cdr.cz/profil/drk22
22. 9. 2017 - 14:58https://cdr.cz/clanek/aliance-renault-nissan-mitsubishi-uvede-do-peti-let-12-novych-elektromobilu/diskuseChce vyrábět... Až toho budou dělat, nabo alespoň reálně připravovat, 100k serie jako u benzíňáků tak se můžeme o něčem bavit. Jinak elektromobil měla škodovka "připravený" i za totality...https://cdr.cz/clanek/aliance-renault-nissan-mitsubishi-uvede-do-peti-let-12-novych-elektromobilu/diskuse#comment-1077237
+
Proč by to měli vyrábět v takových počtech, když pro to zatím není odbyt? Jistě ale danou technologii považují z perspektivní a nechtějí, aby jim ujel vlak...
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Proč by to měli vyrábět v
ondra1 https://cdr.cz/profil/v0cas
22. 9. 2017 - 16:19https://cdr.cz/clanek/aliance-renault-nissan-mitsubishi-uvede-do-peti-let-12-novych-elektromobilu/diskuseProč by to měli vyrábět v takových počtech, když pro to zatím není odbyt? Jistě ale danou technologii považují z perspektivní a nechtějí, aby jim ujel vlak...https://cdr.cz/clanek/aliance-renault-nissan-mitsubishi-uvede-do-peti-let-12-novych-elektromobilu/diskuse#comment-1077270
+
Aha takže se shodneme "není na to odbyt".... děkuji konečně za uznání toho že jsem měl v tom prvním příspěvku pravdu...
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Aha takže se shodneme "není
DRK https://cdr.cz/profil/drk22
22. 9. 2017 - 18:49https://cdr.cz/clanek/aliance-renault-nissan-mitsubishi-uvede-do-peti-let-12-novych-elektromobilu/diskuseAha takže se shodneme "není na to odbyt".... děkuji konečně za uznání toho že jsem měl v tom prvním příspěvku pravdu...https://cdr.cz/clanek/aliance-renault-nissan-mitsubishi-uvede-do-peti-let-12-novych-elektromobilu/diskuse#comment-1077306
+
23. 9. 2017 - 00:46https://cdr.cz/clanek/aliance-renault-nissan-mitsubishi-uvede-do-peti-let-12-novych-elektromobilu/diskuseJá o koze a vy o voze :-Dhttps://cdr.cz/clanek/aliance-renault-nissan-mitsubishi-uvede-do-peti-let-12-novych-elektromobilu/diskuse#comment-1077351
+
Ano elektromobily jsou stále svou užitnou hodnotou asi jako koza s trakařem proti normálnímu vozu. Pokud se chtějí tomu vozu vyrovnat je třeba utratit několikanásobek ceny a provozovat to ve vybrané lokalitě.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Ano elektromobily jsou stále
DRK https://cdr.cz/profil/drk22
23. 9. 2017 - 11:38https://cdr.cz/clanek/aliance-renault-nissan-mitsubishi-uvede-do-peti-let-12-novych-elektromobilu/diskuseAno elektromobily jsou stále svou užitnou hodnotou asi jako koza s trakařem proti normálnímu vozu. Pokud se chtějí tomu vozu vyrovnat je třeba utratit několikanásobek ceny a provozovat to ve vybrané lokalitě.https://cdr.cz/clanek/aliance-renault-nissan-mitsubishi-uvede-do-peti-let-12-novych-elektromobilu/diskuse#comment-1077378
+
Momentálně musí inteligentní člověk dojít k jasnému výsledku, že elektromobil je jen pro bohaté nadšence.
Jednak stojí cca 2x víc než klasika - rozdíl cca mezi 300t a 600t, což při životnosti auta cca. 100t km (lidi co si kupují nová auta je většinou i častěji mění) dělá cenu za pohonné hmoty cca 200t. Takže jsem pořád 100t v minusu.
A když k tomu připočtu, že pokud nemám cash, tak ještě zaplatím mnohem víc na úrocích, tak elektromobil nedává žádný ekonomický smysl.
Proto - dokud nebudou ceny mnohem bližší klasickým motorizacím, bude to pořád jen záležitost prestiže automobilek a radosti pár bohatších řidičů, ale zbytek bude do měst funět výfukem smrad.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Momentálně musí inteligentní
mejla76 https://cdr.cz/profil/mejla
21. 9. 2017 - 11:18https://cdr.cz/clanek/aliance-renault-nissan-mitsubishi-uvede-do-peti-let-12-novych-elektromobilu/diskuseMomentálně musí inteligentní člověk dojít k jasnému výsledku, že elektromobil je jen pro bohaté nadšence.
Jednak stojí cca 2x víc než klasika - rozdíl cca mezi 300t a 600t, což při životnosti auta cca. 100t km (lidi co si kupují nová auta je většinou i častěji mění) dělá cenu za pohonné hmoty cca 200t. Takže jsem pořád 100t v minusu.
A když k tomu připočtu, že pokud nemám cash, tak ještě zaplatím mnohem víc na úrocích, tak elektromobil nedává žádný ekonomický smysl.
Proto - dokud nebudou ceny mnohem bližší klasickým motorizacím, bude to pořád jen záležitost prestiže automobilek a radosti pár bohatších řidičů, ale zbytek bude do měst funět výfukem smrad.https://cdr.cz/clanek/aliance-renault-nissan-mitsubishi-uvede-do-peti-let-12-novych-elektromobilu/diskuse#comment-1076724
+
Vycházíte z předpokladu, že cena při prodeji vozu bude po ujetí 100t u obou aut shodná. Nevím jak jste na to přišel. Také ignorujete servisní náklady.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Vycházíte z předpokladu, že
ondra1 https://cdr.cz/profil/v0cas
21. 9. 2017 - 16:43https://cdr.cz/clanek/aliance-renault-nissan-mitsubishi-uvede-do-peti-let-12-novych-elektromobilu/diskuseVycházíte z předpokladu, že cena při prodeji vozu bude po ujetí 100t u obou aut shodná. Nevím jak jste na to přišel. Také ignorujete servisní náklady.https://cdr.cz/clanek/aliance-renault-nissan-mitsubishi-uvede-do-peti-let-12-novych-elektromobilu/diskuse#comment-1076868
+
A taky ignoruje životnost těch baterek v mraze, klimatizaci či dobíjení na ulici ze stávajících rozvodů..
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
A taky ignoruje životnost
DRK https://cdr.cz/profil/drk22
21. 9. 2017 - 19:19https://cdr.cz/clanek/aliance-renault-nissan-mitsubishi-uvede-do-peti-let-12-novych-elektromobilu/diskuseA taky ignoruje životnost těch baterek v mraze, klimatizaci či dobíjení na ulici ze stávajících rozvodů..https://cdr.cz/clanek/aliance-renault-nissan-mitsubishi-uvede-do-peti-let-12-novych-elektromobilu/diskuse#comment-1076913
+
Inteligentní člověk jistě zváží výhody a nevýhody elektromobilu, které jsou všeobecně známé.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Inteligentní člověk jistě
ondra1 https://cdr.cz/profil/v0cas
21. 9. 2017 - 21:39https://cdr.cz/clanek/aliance-renault-nissan-mitsubishi-uvede-do-peti-let-12-novych-elektromobilu/diskuseInteligentní člověk jistě zváží výhody a nevýhody elektromobilu, které jsou všeobecně známé.https://cdr.cz/clanek/aliance-renault-nissan-mitsubishi-uvede-do-peti-let-12-novych-elektromobilu/diskuse#comment-1076934
+
Ano a pak se snaží zbytečně zaslepeným vysvětlit proč je to zatím neprosaditelné.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Ano a pak se snaží zbytečně
DRK https://cdr.cz/profil/drk22
21. 9. 2017 - 23:01https://cdr.cz/clanek/aliance-renault-nissan-mitsubishi-uvede-do-peti-let-12-novych-elektromobilu/diskuseAno a pak se snaží zbytečně zaslepeným vysvětlit proč je to zatím neprosaditelné.https://cdr.cz/clanek/aliance-renault-nissan-mitsubishi-uvede-do-peti-let-12-novych-elektromobilu/diskuse#comment-1076955
+
Že to nemá proti klasickým autům šanci? Je to tak těžké pochopit?
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Že to nemá proti klasickým
DRK https://cdr.cz/profil/drk22
22. 9. 2017 - 10:14https://cdr.cz/clanek/aliance-renault-nissan-mitsubishi-uvede-do-peti-let-12-novych-elektromobilu/diskuseŽe to nemá proti klasickým autům šanci? Je to tak těžké pochopit?https://cdr.cz/clanek/aliance-renault-nissan-mitsubishi-uvede-do-peti-let-12-novych-elektromobilu/diskuse#comment-1077072
+
Strašně mě baví tohle kvičení všech samozvaných ochránců smradlavých, špinavých, ropou se živících plechovek, které jednou budou dobré tak akorát do muzea jako relikt dvacátého století. Už se s tím smiřte, pokrok prostě nezastavíte. Vaše děti budou ještě jednou rády, že si budou moci do nádrže natankovat elektřinu místo smradlavého a jedovatého benzinu nebo nafty :-D
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Strašně mě baví tohle kvičení
ondra1 https://cdr.cz/profil/v0cas
22. 9. 2017 - 10:53https://cdr.cz/clanek/aliance-renault-nissan-mitsubishi-uvede-do-peti-let-12-novych-elektromobilu/diskuseStrašně mě baví tohle kvičení všech samozvaných ochránců smradlavých, špinavých, ropou se živících plechovek, které jednou budou dobré tak akorát do muzea jako relikt dvacátého století. Už se s tím smiřte, pokrok prostě nezastavíte. Vaše děti budou ještě jednou rády, že si budou moci do nádrže natankovat elektřinu místo smradlavého a jedovatého benzinu nebo nafty :-Dhttps://cdr.cz/clanek/aliance-renault-nissan-mitsubishi-uvede-do-peti-let-12-novych-elektromobilu/diskuse#comment-1077087
+
Nikdo nic neobhajuje je to jen konstatování fakt. Je třeba vycházet z reality ne z marketingových nesmyslů. A elektromobily jako takové jsou starší než auta se spalovacím motorem takže o nějakých reliktech dvacátého století bych pomlčel.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Nikdo nic neobhajuje je to
DRK https://cdr.cz/profil/drk22
22. 9. 2017 - 12:19https://cdr.cz/clanek/aliance-renault-nissan-mitsubishi-uvede-do-peti-let-12-novych-elektromobilu/diskuseNikdo nic neobhajuje je to jen konstatování fakt. Je třeba vycházet z reality ne z marketingových nesmyslů. A elektromobily jako takové jsou starší než auta se spalovacím motorem takže o nějakých reliktech dvacátého století bych pomlčel. https://cdr.cz/clanek/aliance-renault-nissan-mitsubishi-uvede-do-peti-let-12-novych-elektromobilu/diskuse#comment-1077150
+
Co myslíte těmi marketingovými nesmysly?
Technologicky jsou motory s vnitřním spalováním prostě přes sto let starý anachronismus. Vývoj elektromobilů se téměř na sto let zastavil, protože ropáci byly ekonomicky (nikoliv však ekologicky) výhodnější, ale doba se mění, jestli jste si neráčil všimnout.
Víte jak je stará parní turbína a jak je starý vznětový motor? Přesto je dnes výhodnější a ekologičtější použít parní turbínu poháněnou jaderným reaktorem, než vznětový motor poháněný smrdutým sirnatým mazutem a podobné je to s elektromobily. Samotný motor zůstává prakticky stejný jako ten sto let starý, ale mění se technologie dodávající energii.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Co myslíte těmi
ondra1 https://cdr.cz/profil/v0cas
22. 9. 2017 - 14:18https://cdr.cz/clanek/aliance-renault-nissan-mitsubishi-uvede-do-peti-let-12-novych-elektromobilu/diskuseCo myslíte těmi marketingovými nesmysly?
Technologicky jsou motory s vnitřním spalováním prostě přes sto let starý anachronismus. Vývoj elektromobilů se téměř na sto let zastavil, protože ropáci byly ekonomicky (nikoliv však ekologicky) výhodnější, ale doba se mění, jestli jste si neráčil všimnout.
Víte jak je stará parní turbína a jak je starý vznětový motor? Přesto je dnes výhodnější a ekologičtější použít parní turbínu poháněnou jaderným reaktorem, než vznětový motor poháněný smrdutým sirnatým mazutem a podobné je to s elektromobily. Samotný motor zůstává prakticky stejný jako ten sto let starý, ale mění se technologie dodávající energii.https://cdr.cz/clanek/aliance-renault-nissan-mitsubishi-uvede-do-peti-let-12-novych-elektromobilu/diskuse#comment-1077219
+
Žádné auto dnes parní turbína nepohání klasická demagogie. Elektřina se dá vyrábět mnoha způsoby.
Výhodnější je to jak pro koho.
Mimochodem víte jakou má účinnost přeměny energie taková jaderná elektrárna? Máte představu kolik procent energie se u nás vyrobí v jakých elektrárnách? Jaké jsou ztráty a náklady na celou síť? Co by stálo ji předělat aby zvládla náhradu elektromobily?
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Žádné auto dnes parní turbína
DRK https://cdr.cz/profil/drk22
22. 9. 2017 - 15:10https://cdr.cz/clanek/aliance-renault-nissan-mitsubishi-uvede-do-peti-let-12-novych-elektromobilu/diskuseŽádné auto dnes parní turbína nepohání klasická demagogie. Elektřina se dá vyrábět mnoha způsoby.
Výhodnější je to jak pro koho.
Mimochodem víte jakou má účinnost přeměny energie taková jaderná elektrárna? Máte představu kolik procent energie se u nás vyrobí v jakých elektrárnách? Jaké jsou ztráty a náklady na celou síť? Co by stálo ji předělat aby zvládla náhradu elektromobily?https://cdr.cz/clanek/aliance-renault-nissan-mitsubishi-uvede-do-peti-let-12-novych-elektromobilu/diskuse#comment-1077249
+
Jaká demagogie? To, bylo jen vyvrácení argumentu, že když je nějaká technologie starší, tak je automaticky horší, což se snažíte podsouvat. Když se změní podmínky, tak to může být naopak.
Víte jakou má tepelnou účinnost motor s vnitřním spalováním založeným na Carnotově cyklu? To ani v ideálním případě není žádný zázrak a v reálném provozu to jde rapidně dolů.
Počítal jsem si výkon potřebný na nahrazení veškerého spotřebovaného benzinu v ČR a při započtení ztrát způsobených vedením a transformací energie a při srovnání s přibližnou účinností benzinového motoru mi vyšel výkon odpovídající cca jednomu temelínskému 1000MW bloku, tedy žádná katastrofa. Zkuste si to také, pokud tedy ovládáte příslušný matematický a fyzikální aparát a třeba prozřete...
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Jaká demagogie? To, bylo jen
ondra1 https://cdr.cz/profil/v0cas
22. 9. 2017 - 16:17https://cdr.cz/clanek/aliance-renault-nissan-mitsubishi-uvede-do-peti-let-12-novych-elektromobilu/diskuseJaká demagogie? To, bylo jen vyvrácení argumentu, že když je nějaká technologie starší, tak je automaticky horší, což se snažíte podsouvat. Když se změní podmínky, tak to může být naopak.
Víte jakou má tepelnou účinnost motor s vnitřním spalováním založeným na Carnotově cyklu? To ani v ideálním případě není žádný zázrak a v reálném provozu to jde rapidně dolů.
Počítal jsem si výkon potřebný na nahrazení veškerého spotřebovaného benzinu v ČR a při započtení ztrát způsobených vedením a transformací energie a při srovnání s přibližnou účinností benzinového motoru mi vyšel výkon odpovídající cca jednomu temelínskému 1000MW bloku, tedy žádná katastrofa. Zkuste si to také, pokud tedy ovládáte příslušný matematický a fyzikální aparát a třeba prozřete... https://cdr.cz/clanek/aliance-renault-nissan-mitsubishi-uvede-do-peti-let-12-novych-elektromobilu/diskuse#comment-1077267
+
Já nic nepodsouval, jen jednoduše vyvrátil nesmyslné tvrzení o zastaralosti spalovacího motoru oproti elektropohonu... Ten kdo začal mlžit parní turbínou jsem nebyl já.. Ano děkuji za upozornění na účinnost spalovacího motoru, protože ta je i o více řádů vyšší než u atomového reaktoru.
A co je mi platné že to jde nahradit výkonem elektrárny, když tu elektrárnu si do auta nedám. Stávající rozvody v zemi hromadné dobíjení neutáhnou a baterky nejsou a ty co jsou jsou dražší než polovina auta a nesnesou mráz.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Já nic nepodsouval, jen
DRK https://cdr.cz/profil/drk22
22. 9. 2017 - 18:55https://cdr.cz/clanek/aliance-renault-nissan-mitsubishi-uvede-do-peti-let-12-novych-elektromobilu/diskuseJá nic nepodsouval, jen jednoduše vyvrátil nesmyslné tvrzení o zastaralosti spalovacího motoru oproti elektropohonu... Ten kdo začal mlžit parní turbínou jsem nebyl já.. Ano děkuji za upozornění na účinnost spalovacího motoru, protože ta je i o více řádů vyšší než u atomového reaktoru.
A co je mi platné že to jde nahradit výkonem elektrárny, když tu elektrárnu si do auta nedám. Stávající rozvody v zemi hromadné dobíjení neutáhnou a baterky nejsou a ty co jsou jsou dražší než polovina auta a nesnesou mráz.https://cdr.cz/clanek/aliance-renault-nissan-mitsubishi-uvede-do-peti-let-12-novych-elektromobilu/diskuse#comment-1077309
+
Zjevně píšete nesmysly a ještě se z nich sám usvědčujete.
Tepelný výkon VVER 1000 je 3000MW, efektivní elektrický 1000MW, účinnost tedy 33%, to je o něco, o čem si motor s vnitřním spalováním v běžném provozu může jenom nechat zdát.
Dá se předpokládat, že drtivá většina automobilů se bude nabíjet mimo energetickou špičku a výkon jednoho temelínského bloku není pro rozvodnou sít nic, co by si vyžádalo nějaké enormní investice. Při masivním rozšíření sice bude třeba nějaké posílení poslední míle, ale to jsou s celkovými náklady jenom drobné.
Při rozšíření o nějaké chytré řízení je dokonce neskutečný potenciál ve využití baterií ve vozech pro regulaci vytížení sítě. Třeba celková kapacita takové elektrárny Dlouhé stráně odpovídá pouhým cca 50 - 100 000 běžných baterií elektromobilu. Dokážete si představit, jaké to bude poskytovat možnosti po zapojení stovek tisíců elektromobilů do sítě? Nikoliv problém nestability sítě, ale naopak jeho elegantní řešení. Už dnes se to používá, sice v dost primitivní podobě, ale funguje to. Říká se tomu HDO.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Zjevně píšete nesmysly a
ondra1 https://cdr.cz/profil/v0cas
23. 9. 2017 - 01:02https://cdr.cz/clanek/aliance-renault-nissan-mitsubishi-uvede-do-peti-let-12-novych-elektromobilu/diskuseZjevně píšete nesmysly a ještě se z nich sám usvědčujete.
Tepelný výkon VVER 1000 je 3000MW, efektivní elektrický 1000MW, účinnost tedy 33%, to je o něco, o čem si motor s vnitřním spalováním v běžném provozu může jenom nechat zdát.
Dá se předpokládat, že drtivá většina automobilů se bude nabíjet mimo energetickou špičku a výkon jednoho temelínského bloku není pro rozvodnou sít nic, co by si vyžádalo nějaké enormní investice. Při masivním rozšíření sice bude třeba nějaké posílení poslední míle, ale to jsou s celkovými náklady jenom drobné.
Při rozšíření o nějaké chytré řízení je dokonce neskutečný potenciál ve využití baterií ve vozech pro regulaci vytížení sítě. Třeba celková kapacita takové elektrárny Dlouhé stráně odpovídá pouhým cca 50 - 100 000 běžných baterií elektromobilu. Dokážete si představit, jaké to bude poskytovat možnosti po zapojení stovek tisíců elektromobilů do sítě? Nikoliv problém nestability sítě, ale naopak jeho elegantní řešení. Už dnes se to používá, sice v dost primitivní podobě, ale funguje to. Říká se tomu HDO.https://cdr.cz/clanek/aliance-renault-nissan-mitsubishi-uvede-do-peti-let-12-novych-elektromobilu/diskuse#comment-1077354
+
Vraťte se zpět do školy a zjistěte si účinnost jaderného reaktoru, ať ze sebe zbytečně neděláte hlupáka... Kolik procent paliva je využito, kolik z těch využitých skončí jako elektrická energie?
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Vraťte se zpět do školy a
DRK https://cdr.cz/profil/drk22
23. 9. 2017 - 11:40https://cdr.cz/clanek/aliance-renault-nissan-mitsubishi-uvede-do-peti-let-12-novych-elektromobilu/diskuseVraťte se zpět do školy a zjistěte si účinnost jaderného reaktoru, ať ze sebe zbytečně neděláte hlupáka... Kolik procent paliva je využito, kolik z těch využitých skončí jako elektrická energie? https://cdr.cz/clanek/aliance-renault-nissan-mitsubishi-uvede-do-peti-let-12-novych-elektromobilu/diskuse#comment-1077381
+
netušíte co se děje s odpadním teplem? Používa se jako dálková kotelna, nebo se prostě jen chladí ve věžích?
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
netušíte co se děje s
Matess https://cdr.cz/profil/matesscz
1. 10. 2017 - 17:13https://cdr.cz/clanek/aliance-renault-nissan-mitsubishi-uvede-do-peti-let-12-novych-elektromobilu/diskusenetušíte co se děje s odpadním teplem? Používa se jako dálková kotelna, nebo se prostě jen chladí ve věžích?https://cdr.cz/clanek/aliance-renault-nissan-mitsubishi-uvede-do-peti-let-12-novych-elektromobilu/diskuse#comment-1079592
+
nemáš pravdu. V dnešní době se auto nekupuje podle parametrů, ale největší míru hraje vášeň pro daný model a pocit z něj. Kdyby všichni nakupovali jen jak říkáš ty podle provozních nákladů, tak by všichni museli jako já mít dacii na LPG... a hle nemají.
Elektrická auta mají šanci na velké rozšíření až budou stát podobně jako spalovací. Podle mě by směr měl být takový, že nabíjení doma ze zásuvky trvá sice dlouho, ale je velmi levné a rychlonabíjecí stanice by měly být dražší (klidně 2x - 3x), protože když na dlouhé cestě potřebujete nabít, tak je vám jedno že je to dražší a z toho by se síť dobíjecích stanic měla hradit sama...
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
nemáš pravdu. V dnešní době
Matess https://cdr.cz/profil/matesscz
1. 10. 2017 - 17:08https://cdr.cz/clanek/aliance-renault-nissan-mitsubishi-uvede-do-peti-let-12-novych-elektromobilu/diskusenemáš pravdu. V dnešní době se auto nekupuje podle parametrů, ale největší míru hraje vášeň pro daný model a pocit z něj. Kdyby všichni nakupovali jen jak říkáš ty podle provozních nákladů, tak by všichni museli jako já mít dacii na LPG... a hle nemají.
Elektrická auta mají šanci na velké rozšíření až budou stát podobně jako spalovací. Podle mě by směr měl být takový, že nabíjení doma ze zásuvky trvá sice dlouho, ale je velmi levné a rychlonabíjecí stanice by měly být dražší (klidně 2x - 3x), protože když na dlouhé cestě potřebujete nabít, tak je vám jedno že je to dražší a z toho by se síť dobíjecích stanic měla hradit sama...https://cdr.cz/clanek/aliance-renault-nissan-mitsubishi-uvede-do-peti-let-12-novych-elektromobilu/diskuse#comment-1079589
+
Stačí když uvedou jeden. Takový, co nebude stát víc než se spalovacím motorem.
Proč by nemohl stát víc, pokud bude mít nižší provozní náklady?
Aby se hromadně prodával a rozšířil...Ne každý kupuje auto jako investici.
Inteligentní člověk si dokáže spočítat cenu za pořízení i provoz a podle toho se rozhodnout...
Klasická demagogie. A hned v první větě "inteligentní člověk". inteligentní člověk hlavně nepíše takovéto nesmysly. To jako ti co nemají mega na auto jsou hlupáci? Naprostá většina lidí kupuje auta levná často z druhé ruky dokud pro ně nebude adekvátní nabídka tak to stále bude otázka zlomku bohatých a nadšenců. I "spalovací" automobili se rozšířili až tehdy co se zavedla masová výroba...
Ty jo, to je zajímavá myšlenka. Byla dřív masová výroba než rozšíření, nebo bylo nejdřív rozšíření a až pak přišla masová výroba? Prozradím vám sladké tajemství, ono to přišlo obojí postupně s tím jak se lidé na novou technologii postupně adaptovali a přijali jí za svojí.
BTW, inteligentní člověk jistě nenapíše "automobili" :-D
Nesmysl nastudujte si něco o Fordovi v americe. Btw inteligentní člověk neřeší překlepy.
Těžko můžete srovnávat dnešní dobu s dobou před sto lety.
BTW, inteligentní člověk si po sobě text především přečte, než ho odešle, aby tak případné překlepy odhalil.
Inteligentní člověk ví, že ne každý má celý den a kouká do monitoru když to píše. Demagog nemá co říct a tak řeší chyby v gramatice... To co o čem mluvím je naprosto univerzální věc, nemá to co dělat "s dobou před 100 lety". Evidentně tu nejde o dialog, ale jen o trolení...
Asi nejsem inteligentní člověk, protože totiž než něco pošlu, tak si to po sobě přečtu. Děkuji že jste mi to osvětlil :-D
Tu "univerzální věc" by bylo vhodné totiž blíž osvětlit, vypadá to, že nejsem dost inteligentní, abych to pochopil :-D
Z toho si nic nedělejte zabývá se tím jeden vědecký obor zvaný ekonomie a učí se to na většině vysokých škol, takže máte šanci si to ještě nastudovat.
Nemyslíte snad zákon nabídky a poptávky, že ne? :-D
Jeden z mnoha...
Nechcete působit jako ekonomický poradce největších světových automobilek, které se hromadně vrhají do vývoje elektromobilů? Asi jim vůbec nedochází, že elektromobily jsou slepá ulička a budoucnost patří ropě, že? Můžete jim to vysvětlit...
Nikdo se hromadně do ničeho nevrhá. I musk vyrábí jen zlomek pro bohaté...
Už i škodovka je chce vyrábět a to je co říct, ale vám to zřejmě uniklo...
Chce vyrábět... Až toho budou dělat, nabo alespoň reálně připravovat, 100k serie jako u benzíňáků tak se můžeme o něčem bavit. Jinak elektromobil měla škodovka "připravený" i za totality...
Proč by to měli vyrábět v takových počtech, když pro to zatím není odbyt? Jistě ale danou technologii považují z perspektivní a nechtějí, aby jim ujel vlak...
Aha takže se shodneme "není na to odbyt".... děkuji konečně za uznání toho že jsem měl v tom prvním příspěvku pravdu...
Já o koze a vy o voze :-D
Ano elektromobily jsou stále svou užitnou hodnotou asi jako koza s trakařem proti normálnímu vozu. Pokud se chtějí tomu vozu vyrovnat je třeba utratit několikanásobek ceny a provozovat to ve vybrané lokalitě.
Momentálně musí inteligentní člověk dojít k jasnému výsledku, že elektromobil je jen pro bohaté nadšence.
Jednak stojí cca 2x víc než klasika - rozdíl cca mezi 300t a 600t, což při životnosti auta cca. 100t km (lidi co si kupují nová auta je většinou i častěji mění) dělá cenu za pohonné hmoty cca 200t. Takže jsem pořád 100t v minusu.
A když k tomu připočtu, že pokud nemám cash, tak ještě zaplatím mnohem víc na úrocích, tak elektromobil nedává žádný ekonomický smysl.
Proto - dokud nebudou ceny mnohem bližší klasickým motorizacím, bude to pořád jen záležitost prestiže automobilek a radosti pár bohatších řidičů, ale zbytek bude do měst funět výfukem smrad.
Vycházíte z předpokladu, že cena při prodeji vozu bude po ujetí 100t u obou aut shodná. Nevím jak jste na to přišel. Také ignorujete servisní náklady.
A taky ignoruje životnost těch baterek v mraze, klimatizaci či dobíjení na ulici ze stávajících rozvodů..
Inteligentní člověk jistě zváží výhody a nevýhody elektromobilu, které jsou všeobecně známé.
Ano a pak se snaží zbytečně zaslepeným vysvětlit proč je to zatím neprosaditelné.
Co si představujete pod takovým pojmem "neprosaditelné" ?
Že to nemá proti klasickým autům šanci? Je to tak těžké pochopit?
Strašně mě baví tohle kvičení všech samozvaných ochránců smradlavých, špinavých, ropou se živících plechovek, které jednou budou dobré tak akorát do muzea jako relikt dvacátého století. Už se s tím smiřte, pokrok prostě nezastavíte. Vaše děti budou ještě jednou rády, že si budou moci do nádrže natankovat elektřinu místo smradlavého a jedovatého benzinu nebo nafty :-D
Nikdo nic neobhajuje je to jen konstatování fakt. Je třeba vycházet z reality ne z marketingových nesmyslů. A elektromobily jako takové jsou starší než auta se spalovacím motorem takže o nějakých reliktech dvacátého století bych pomlčel.
Co myslíte těmi marketingovými nesmysly?
Technologicky jsou motory s vnitřním spalováním prostě přes sto let starý anachronismus. Vývoj elektromobilů se téměř na sto let zastavil, protože ropáci byly ekonomicky (nikoliv však ekologicky) výhodnější, ale doba se mění, jestli jste si neráčil všimnout.
Víte jak je stará parní turbína a jak je starý vznětový motor? Přesto je dnes výhodnější a ekologičtější použít parní turbínu poháněnou jaderným reaktorem, než vznětový motor poháněný smrdutým sirnatým mazutem a podobné je to s elektromobily. Samotný motor zůstává prakticky stejný jako ten sto let starý, ale mění se technologie dodávající energii.
Žádné auto dnes parní turbína nepohání klasická demagogie. Elektřina se dá vyrábět mnoha způsoby.
Výhodnější je to jak pro koho.
Mimochodem víte jakou má účinnost přeměny energie taková jaderná elektrárna? Máte představu kolik procent energie se u nás vyrobí v jakých elektrárnách? Jaké jsou ztráty a náklady na celou síť? Co by stálo ji předělat aby zvládla náhradu elektromobily?
Jaká demagogie? To, bylo jen vyvrácení argumentu, že když je nějaká technologie starší, tak je automaticky horší, což se snažíte podsouvat. Když se změní podmínky, tak to může být naopak.
Víte jakou má tepelnou účinnost motor s vnitřním spalováním založeným na Carnotově cyklu? To ani v ideálním případě není žádný zázrak a v reálném provozu to jde rapidně dolů.
Počítal jsem si výkon potřebný na nahrazení veškerého spotřebovaného benzinu v ČR a při započtení ztrát způsobených vedením a transformací energie a při srovnání s přibližnou účinností benzinového motoru mi vyšel výkon odpovídající cca jednomu temelínskému 1000MW bloku, tedy žádná katastrofa. Zkuste si to také, pokud tedy ovládáte příslušný matematický a fyzikální aparát a třeba prozřete...
Já nic nepodsouval, jen jednoduše vyvrátil nesmyslné tvrzení o zastaralosti spalovacího motoru oproti elektropohonu... Ten kdo začal mlžit parní turbínou jsem nebyl já.. Ano děkuji za upozornění na účinnost spalovacího motoru, protože ta je i o více řádů vyšší než u atomového reaktoru.
A co je mi platné že to jde nahradit výkonem elektrárny, když tu elektrárnu si do auta nedám. Stávající rozvody v zemi hromadné dobíjení neutáhnou a baterky nejsou a ty co jsou jsou dražší než polovina auta a nesnesou mráz.
Zjevně píšete nesmysly a ještě se z nich sám usvědčujete.
Tepelný výkon VVER 1000 je 3000MW, efektivní elektrický 1000MW, účinnost tedy 33%, to je o něco, o čem si motor s vnitřním spalováním v běžném provozu může jenom nechat zdát.
Dá se předpokládat, že drtivá většina automobilů se bude nabíjet mimo energetickou špičku a výkon jednoho temelínského bloku není pro rozvodnou sít nic, co by si vyžádalo nějaké enormní investice. Při masivním rozšíření sice bude třeba nějaké posílení poslední míle, ale to jsou s celkovými náklady jenom drobné.
Při rozšíření o nějaké chytré řízení je dokonce neskutečný potenciál ve využití baterií ve vozech pro regulaci vytížení sítě. Třeba celková kapacita takové elektrárny Dlouhé stráně odpovídá pouhým cca 50 - 100 000 běžných baterií elektromobilu. Dokážete si představit, jaké to bude poskytovat možnosti po zapojení stovek tisíců elektromobilů do sítě? Nikoliv problém nestability sítě, ale naopak jeho elegantní řešení. Už dnes se to používá, sice v dost primitivní podobě, ale funguje to. Říká se tomu HDO.
Vraťte se zpět do školy a zjistěte si účinnost jaderného reaktoru, ať ze sebe zbytečně neděláte hlupáka... Kolik procent paliva je využito, kolik z těch využitých skončí jako elektrická energie?
netušíte co se děje s odpadním teplem? Používa se jako dálková kotelna, nebo se prostě jen chladí ve věžích?
nemáš pravdu. V dnešní době se auto nekupuje podle parametrů, ale největší míru hraje vášeň pro daný model a pocit z něj. Kdyby všichni nakupovali jen jak říkáš ty podle provozních nákladů, tak by všichni museli jako já mít dacii na LPG... a hle nemají.
Elektrická auta mají šanci na velké rozšíření až budou stát podobně jako spalovací. Podle mě by směr měl být takový, že nabíjení doma ze zásuvky trvá sice dlouho, ale je velmi levné a rychlonabíjecí stanice by měly být dražší (klidně 2x - 3x), protože když na dlouhé cestě potřebujete nabít, tak je vám jedno že je to dražší a z toho by se síť dobíjecích stanic měla hradit sama...
Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.