Bethesda zpoplatnila původně bezplatný Quake Live a smazala data všem hráčům
Pro Quake Live se pro tento rok jedná už o druhý velký přechod. Ten první nastal začátkem roku, kdy titul přešel z pouze webově hratelné verze na Steam. I když i to tehdy vzpudilo jisté debaty v komunitě, tak se v porovnání k dnešku nejedná vůbec o nic.
Jako blesk z čistého nebe přišel jednogigový update, který ze hry udělal placený titul. Nyní za něj tedy dáte 10 euro (cca 270 kč) místo původních 0. Krom zpoplatnění hry vývojáři také přešli ze své vlastní infrastruktury na SteamWorks, které nyní vše zajišťuje (chat, přátelé, achievementy i prohlížeč serverů). S tím ale logicky přišlo i smazání všech dosavadních údajů - statistiky, klany, přátelé, vše pryč.
Pobouřené reakce fanoušků postupně zaplavily jak fóra, tak i recenze na Steamu. Hráči si stěžují, že Bethesda prakticky smazala jejich herní život za poslední roky, ale hlavně nadávají, že vydavatel tímto opatřením hru prakticky zabil.
Všichni, kdo měli stažený Quake Live ještě před novým updatem, jej budou nadále mít v knihovně, nebudou tedy muset platit vůbec nic. Zatím se zdá, že hráčům, kteří si ve zdarma verzi titulu platili prémium účet, nebudou vráceny peníze ani nabídnuta žádná jiná kompenzace.
V dnešní době jsme spíše zvyklí, že hry nabírají opačný směr - z placeného titulu na free to play. Většinou se tak stává díky malému počtu hráčů, což je problém, kterým trpěl i Quake Live. O to více je změna překvapující. Je zřejmé, že hra už nemůže být více zdarma, než už je, nicméně změna tímto směrem je velmi netradiční.
Bethesda postavila mezi hru a nové hráče finanční bariéru, která nepochybně sníží počet potenciálních nových hráčů. Ovšem nejenže novým updatem omezila příliv nových hráčů, ale také vypudila spoustu veteránů, na kterých hra stála. Je tedy možné, že se skutečně bude jednat o poslední hřebík do rakve titulu. Což by byla škoda, jelikož Quake Live je (byl, až dodnes) diskutabilně nejvytrvalejší F2P FPS hrou vůbec.