BMW plánuje použít OLED technologii na zadních světlech svých aut
OLED světla mohou díky své velikosti a nejrůznějším možnostem ohýbání přinést revoluci v designu osvětlení automobilů. Podle BMW nepotřebují tyto panely reflexní plochy, jsou energeticky velmi efektivní a zabírají velmi málo místa. Současně s tím není pro jejich výrobu třeba použít žádné drahé nedostatkové materiály, dokonce je objem použitých organických sloučenin a kovů tak malý, že je bude možné na konci životnosti vyhodit do klasického kontejneru na sklo, dodává BMW v nově zveřejněných materiálech.
Implementaci OLED světel BMW plánuje rozfázovat. Nejprve budou organické diody fungovat společně s klasickými LED, zejména díky nedostatečné svítivosti OLED, která je pro bezpečné osvětlení automobilu nutná. BMW si však dokáže do začátků představit OLED ve funkci zadních světel, kdy blinkry a brzdovou signalizaci obstará LED technologie. V delším časovém horizontu očekává BMW zvýšení svítivosti a následnou implementaci do dalších prvků venkovního osvětlení auta.
Automobilka se však neomezí pouze na design venkovních světel a plánuje využít kreativní potenciál i v interiéru vozů. OLED přinese pro design interiéru obrovské možnosti a my se těšíme zejména na barevná ambientní světla například zevnitř dveří.
BMW předpovídá, že první 2D OLED panely bude možné podle potřeby vytvarovat a po vypnutí budou mít reflexní povrch. Během vývoje by se měly objevit také transparentní panely a dále trojrozměrné organické diody. Všechny generace budou připravené vydržet po celý životní cyklus auta díky odolnosti vůči vlivům prostředí a nepotřebují prakticky žádnou údržbu.