Chrome nasazuje funkci RawDraw, zrychlí prohlížeč a sníží zatížení systému
Když Google Chrome rastruje svůj výstup, vybírá konkrétní pixely, jenž se použijí k vykreslení dané stránky. Prohlížeč začíná rozdělením stránky na mřížku dlaždic o velikosti přibližně 256x256 pixelů, a poté těmto dlaždicím přiděluje jednotlivě zdroje. Takový proces sice Chromu ušetří nutnost přepočítávat celou webovou stránku pro každý jednotlivý snímek, s nímž uživatel interaguje (nebo pokud se přehrává multimediální prvek), ale tuto metodu lze ještě vylepšit.
Jednotlivé dlaždice stránek mohou být na moderních displejích s vysokým rozlišením poměrně náročné na zdroje a někdy každá z nich zabere až 10 MB RAM. Pokud si představíte více těchto dlaždic potřebných pro jednu webovou stránku, a pak k tomu přidáte všechny karty, které máte v prohlížeči otevřené, rychle se to sčítá. Nyní se však pracuje na novém přístupu k problematice rasterizace a vývojářské příspěvky na chromium.org uvádí, že se můžeme těšit na prototyp nástroje zvaného RawDraw.
S RawDraw proces zodpovědný za využití GPU k rastrování obrazovky již nepřiděluje textury pro každou dlaždici, a to snižuje zatížení paměti a CPU. Tato nová funkce má potenciál snížit vše, co je potřeba vykreslit, až o 90 %.
Nástroj je již nyní technicky přístupný, ale v současném stavu není radno si s ním hrát. Je totiž stále velmi nestabilní a jeho aktivace vede k nejrůznějším chybám - v krajních případech jsou Chromebooky nuceny provést powerwash (obnovení továrního nastavení), aby byly znovu funkční.
Diskuse ke článku Chrome nasazuje funkci RawDraw, zrychlí prohlížeč a sníží zatížení systému