Prosím autora o odkaz odkud bylo převzato následující tvrzení:
"Dle zveřejněných informací běžný elektromobil za svou dobu životnosti majiteli ušetří až jeden milion korun..."
A dále co znamená tohle: "Zdroje: TZ [email]"
Takhle tato zpráva vypadá jako jedna paní povídala. Což možná asi je.
+1
-36
-1
Je komentář přínosný?
Prosím autora o odkaz odkud
John Douberro https://cdr.cz/profil/john-douberro
23. 2. 2016 - 15:57https://cdr.cz/clanek/cr-ma-248-dobijecich-stanic-pro-elektromobily-chystaji-se-dalsi/diskuseProsím autora o odkaz odkud bylo převzato následující tvrzení:
"Dle zveřejněných informací běžný elektromobil za svou dobu životnosti majiteli ušetří až jeden milion korun..."
A dále co znamená tohle: "Zdroje: TZ [email]"
Takhle tato zpráva vypadá jako jedna paní povídala. Což možná asi je.https://cdr.cz/clanek/cr-ma-248-dobijecich-stanic-pro-elektromobily-chystaji-se-dalsi/diskuse#comment-858835
+
Jeden milion korun = 900x natankovana temer plna nadrz.
A kolikpak nam stoji baterie do elektromobilu? 200.000 Kc, ze?
Tomu, ze vyroba akumulatoru je ekologicka snad neveri nikdo.
Vysvetleni, jak se auto zaparkovane venku pred barakem nebo na firemnim parkovisti nabije se take nedockame. Nebo snad je nutne auto jezdit nekam nabijet? Plna nadrz je natankovana za 3 minuty, za jak dlouho se nabije baterie v aute?
+1
-37
-1
Je komentář přínosný?
Jeden milion korun = 900x
petr22 https://cdr.cz/profil/petr22
23. 2. 2016 - 21:34https://cdr.cz/clanek/cr-ma-248-dobijecich-stanic-pro-elektromobily-chystaji-se-dalsi/diskuseJeden milion korun = 900x natankovana temer plna nadrz.
A kolikpak nam stoji baterie do elektromobilu? 200.000 Kc, ze?
Tomu, ze vyroba akumulatoru je ekologicka snad neveri nikdo.
Vysvetleni, jak se auto zaparkovane venku pred barakem nebo na firemnim parkovisti nabije se take nedockame. Nebo snad je nutne auto jezdit nekam nabijet? Plna nadrz je natankovana za 3 minuty, za jak dlouho se nabije baterie v aute?
https://cdr.cz/clanek/cr-ma-248-dobijecich-stanic-pro-elektromobily-chystaji-se-dalsi/diskuse#comment-859018
+
Jasně. Tak markeťáci a neschopní novináři si to takhle určitě spočítali.
My ostatní si k tomu ještě připočteme cenu elektromobilu dvojnásobnou oproti benzínovému. Ale i kdyby se tohle zanedbalo, je třeba započítat každé 3 roky novou baterii. A výsledkem je spíš obrovský mínus.
Osobně se těším, až budou všude elektromobily/vodíková auta. Ale nevěřím, že ta úspora je už dnes. A se*e mně, že na původně celkem odborném a kvalitním cdr.cz jsou takoví "novináři", jako Kolková, která nezvládne ani 1+1.
+1
-42
-1
Je komentář přínosný?
Jasně. Tak markeťáci a
John Douberro https://cdr.cz/profil/john-douberro
24. 2. 2016 - 09:45https://cdr.cz/clanek/cr-ma-248-dobijecich-stanic-pro-elektromobily-chystaji-se-dalsi/diskuseJasně. Tak markeťáci a neschopní novináři si to takhle určitě spočítali.
My ostatní si k tomu ještě připočteme cenu elektromobilu dvojnásobnou oproti benzínovému. Ale i kdyby se tohle zanedbalo, je třeba započítat každé 3 roky novou baterii. A výsledkem je spíš obrovský mínus.
Osobně se těším, až budou všude elektromobily/vodíková auta. Ale nevěřím, že ta úspora je už dnes. A se*e mně, že na původně celkem odborném a kvalitním cdr.cz jsou takoví "novináři", jako Kolková, která nezvládne ani 1+1.https://cdr.cz/clanek/cr-ma-248-dobijecich-stanic-pro-elektromobily-chystaji-se-dalsi/diskuse#comment-859225
+
Mám 5 a půl roku starý elektromobil a baterii jsem neměnil. Jak je to možné?
+1
-32
-1
Je komentář přínosný?
Mám 5 a půl roku starý
ozana https://cdr.cz/profil/ozana
24. 2. 2016 - 13:13https://cdr.cz/clanek/cr-ma-248-dobijecich-stanic-pro-elektromobily-chystaji-se-dalsi/diskuseMám 5 a půl roku starý elektromobil a baterii jsem neměnil. Jak je to možné?
https://cdr.cz/clanek/cr-ma-248-dobijecich-stanic-pro-elektromobily-chystaji-se-dalsi/diskuse#comment-859540
+
To je možné z pomerne jednoduchého dôvodu: skoro všetky tie plky o baterkách a elektromobiloch jaksi vypúšťajú do sveta tí, ktorí v živote elektromobil nevlastnili.
Iste, niektoré sa zakladajú na pravde (Leaf v prvých rokoch výroby rapídne strácal na kapacite baterky v oblastiach s vysokou teplotou), väčšinou je to ale typicky "jedna pani povedala".
+1
-36
-1
Je komentář přínosný?
To je možné z pomerne
Pavol Kubran https://cdr.cz/profil/lovap
25. 2. 2016 - 08:48https://cdr.cz/clanek/cr-ma-248-dobijecich-stanic-pro-elektromobily-chystaji-se-dalsi/diskuseTo je možné z pomerne jednoduchého dôvodu: skoro všetky tie plky o baterkách a elektromobiloch jaksi vypúšťajú do sveta tí, ktorí v živote elektromobil nevlastnili.
Iste, niektoré sa zakladajú na pravde (Leaf v prvých rokoch výroby rapídne strácal na kapacite baterky v oblastiach s vysokou teplotou), väčšinou je to ale typicky "jedna pani povedala".https://cdr.cz/clanek/cr-ma-248-dobijecich-stanic-pro-elektromobily-chystaji-se-dalsi/diskuse#comment-860173
+
Paráda, takže když takuju jednou měsíčně plnou (nájezd 15tis. ročně), tak se mě ten milion podaří ušetřit za 75 let. Doufám, že to auto (a hlavně baterka) vydrží. Já teda asi ne :)
+1
-34
-1
Je komentář přínosný?
Paráda, takže když takuju
Miroslav Jasso https://cdr.cz/profil/mighty-morpheus
24. 2. 2016 - 12:44https://cdr.cz/clanek/cr-ma-248-dobijecich-stanic-pro-elektromobily-chystaji-se-dalsi/diskuseParáda, takže když takuju jednou měsíčně plnou (nájezd 15tis. ročně), tak se mě ten milion podaří ušetřit za 75 let. Doufám, že to auto (a hlavně baterka) vydrží. Já teda asi ne :)https://cdr.cz/clanek/cr-ma-248-dobijecich-stanic-pro-elektromobily-chystaji-se-dalsi/diskuse#comment-859462
+
to kdy se ti jake auto vyplati neni jen o tankovani, nebo tve auto ma jako naklady na provoz jen palivo? snad jsi dostatecne inteligentni aby sis dokazal spocitat na kolik je vyjde provoz auta s ruznym typem pohonu, pokud to nedokazes, tak je to asi jedno
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
tokdy se ti jake auto vyplati
SamanCZ (neověřeno) https://cdr.cz
12. 7. 2016 - 15:09https://cdr.cz/clanek/cr-ma-248-dobijecich-stanic-pro-elektromobily-chystaji-se-dalsi/diskuseto kdy se ti jake auto vyplati neni jen o tankovani, nebo tve auto ma jako naklady na provoz jen palivo? snad jsi dostatecne inteligentni aby sis dokazal spocitat na kolik je vyjde provoz auta s ruznym typem pohonu, pokud to nedokazes, tak je to asi jednohttps://cdr.cz/clanek/cr-ma-248-dobijecich-stanic-pro-elektromobily-chystaji-se-dalsi/diskuse#comment-909583
+
"A kolikpak nam stoji baterie do elektromobilu? 200.000 Kc, ze?"
a ktereho? u kazdeho elektromobilu stoji baterie jine penize protoze ma zaprve jinou kapacitu a zadruje jiny brand, proste jine penize si za baterii rekne Nissan a jine treba BMW
kuprikladu baterie do starsich Leafu vyjde na 120 tisic korun, pokud jim nechas starou baterku tak na necelich 100 tisic korun, ta stara baterka pak jeste slouzi dal v energetice coby zalozni zdroje, a nekdy okolo 40% sve puvodni kapacity se teprve bude recyklovat, nejprve beznou recyklaci kde se zrecykluje kovovej obal, pak samotne clanky ktere se v pripade li-ion recykluji take na 2x, prvni recyklace zajistuje za cca 97-98% se znovu pouzije na vyrobu dalsich baterii, a tech zbylich 2-3% se recykluje vysokoteplotne kde vznikne neskodny prach ktery se dale muze pouzivat coby soucast kuprikladu materialu pri vystvbe asfaltovych silnic, tak jako se za tim ucelem kuprikladu recykluji stare pneumatiky (mimochodem za predpokladanou zivotnost baterii v elektromobilech se prumerne spotrebuje a tedy i musi zrecyklovat priblizne 6 az 8 nasobek vahy pneumatik oproti vaze tech baterii)
co se ekologicnosti vyroby baterii tyce, tedy tezba surovin pro ni, vyroba a uvedeni do stavu k nabijeni, tak se udava ze vyroba 100kWh battery packu je ekologicky stejna zatez, jako kdys se vytezi a zpracuje cca 1200 litru ropy (7.5 barelu), z nis vznikne cca 1280 litru pouzitelnych paliv v tekutem a plynnem stavu
baterie v aute se muze nabijet v dobe kdy auto jen stoji na parkovisti, v garazi, proste kdys nic nedela, mimochodem prumer provozu auta v Eu je tusim neco okolo 25 minut denne, tedy prumerne auto v EU stravi drtivou vetsinu sve existence jen tim ze nekde stoji, cehos dobudoucna chteji automobilky vyuzit aby se rozsirovali jak indukcni nabijeci stani, tak indukcni nabijeci vozovky pro OLEV
jen pro ukazku, ze sveta jiz proudi informace kdy majitele dosahli na 70-80% kapacity baterii v elektromobilech Nissan Leaf a nechali ji vymenit za novou (cenu mas napsanou vejs) a prumer je zatim mezi 300-350 tisici ujetyma km, to hlasi lide co Leaf pouzivaji jako Taxik
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
"A kolikpak nam stoji baterie
SamanCZ (neověřeno) https://cdr.cz
12. 7. 2016 - 15:04https://cdr.cz/clanek/cr-ma-248-dobijecich-stanic-pro-elektromobily-chystaji-se-dalsi/diskuse"A kolikpak nam stoji baterie do elektromobilu? 200.000 Kc, ze?"
a ktereho? u kazdeho elektromobilu stoji baterie jine penize protoze ma zaprve jinou kapacitu a zadruje jiny brand, proste jine penize si za baterii rekne Nissan a jine treba BMW
kuprikladu baterie do starsich Leafu vyjde na 120 tisic korun, pokud jim nechas starou baterku tak na necelich 100 tisic korun, ta stara baterka pak jeste slouzi dal v energetice coby zalozni zdroje, a nekdy okolo 40% sve puvodni kapacity se teprve bude recyklovat, nejprve beznou recyklaci kde se zrecykluje kovovej obal, pak samotne clanky ktere se v pripade li-ion recykluji take na 2x, prvni recyklace zajistuje za cca 97-98% se znovu pouzije na vyrobu dalsich baterii, a tech zbylich 2-3% se recykluje vysokoteplotne kde vznikne neskodny prach ktery se dale muze pouzivat coby soucast kuprikladu materialu pri vystvbe asfaltovych silnic, tak jako se za tim ucelem kuprikladu recykluji stare pneumatiky (mimochodem za predpokladanou zivotnost baterii v elektromobilech se prumerne spotrebuje a tedy i musi zrecyklovat priblizne 6 az 8 nasobek vahy pneumatik oproti vaze tech baterii)
co se ekologicnosti vyroby baterii tyce, tedy tezba surovin pro ni, vyroba a uvedeni do stavu k nabijeni, tak se udava ze vyroba 100kWh battery packu je ekologicky stejna zatez, jako kdys se vytezi a zpracuje cca 1200 litru ropy (7.5 barelu), z nis vznikne cca 1280 litru pouzitelnych paliv v tekutem a plynnem stavu
baterie v aute se muze nabijet v dobe kdy auto jen stoji na parkovisti, v garazi, proste kdys nic nedela, mimochodem prumer provozu auta v Eu je tusim neco okolo 25 minut denne, tedy prumerne auto v EU stravi drtivou vetsinu sve existence jen tim ze nekde stoji, cehos dobudoucna chteji automobilky vyuzit aby se rozsirovali jak indukcni nabijeci stani, tak indukcni nabijeci vozovky pro OLEV
jen pro ukazku, ze sveta jiz proudi informace kdy majitele dosahli na 70-80% kapacity baterii v elektromobilech Nissan Leaf a nechali ji vymenit za novou (cenu mas napsanou vejs) a prumer je zatim mezi 300-350 tisici ujetyma km, to hlasi lide co Leaf pouzivaji jako Taxikhttps://cdr.cz/clanek/cr-ma-248-dobijecich-stanic-pro-elektromobily-chystaji-se-dalsi/diskuse#comment-909575
+
23. 2. 2016 - 16:36https://cdr.cz/clanek/cr-ma-248-dobijecich-stanic-pro-elektromobily-chystaji-se-dalsi/diskuseTZ = tisková zpráva, tady evidentně od E.ONu. No, taky bych na CDR čekal něco originálního než jen okopírování dodaného PR textu.
Např. http://www.nazeleno.cz/technologie-1/hybridy-a-elektromobily/v-cesku-pribyvaji-dobijeci-stanice-pro-elektromobily-aut-na-elektrinu-bude-letos-na-silnicich-temer-1000.aspx nebo http://www.hybrid.cz/eon-planuje-rozsirit-sit-nabijecich-stanic-v-ceskuhttps://cdr.cz/clanek/cr-ma-248-dobijecich-stanic-pro-elektromobily-chystaji-se-dalsi/diskuse#comment-858868
+
Aha, takze elektromobil nema zrejmne brzdy, aspon z PR clanku to tak vyplyva :-)
+1
+34
-1
Je komentář přínosný?
Aha, takze elektromobil nema
petr22 https://cdr.cz/profil/petr22
23. 2. 2016 - 21:32https://cdr.cz/clanek/cr-ma-248-dobijecich-stanic-pro-elektromobily-chystaji-se-dalsi/diskuseAha, takze elektromobil nema zrejmne brzdy, aspon z PR clanku to tak vyplyva :-)https://cdr.cz/clanek/cr-ma-248-dobijecich-stanic-pro-elektromobily-chystaji-se-dalsi/diskuse#comment-859021
+
24. 2. 2016 - 13:11https://cdr.cz/clanek/cr-ma-248-dobijecich-stanic-pro-elektromobily-chystaji-se-dalsi/diskusebrzdí hlavně motorem (rekuperace)!https://cdr.cz/clanek/cr-ma-248-dobijecich-stanic-pro-elektromobily-chystaji-se-dalsi/diskuse#comment-859531
+
brzdy samozrejme ma, jejich opotrebeni je ale v pripade vyuzivani rekuperace mensi, ja s Leafem a i s Teslou S vpodstat brzdu temer nepouzival, pokud se to clovek nauci, da se jezdit temer bez "brzdeni"
+1
-6
-1
Je komentář přínosný?
brzdy samozrejme ma, jejich
SamanCZ (neověřeno) https://cdr.cz
12. 7. 2016 - 15:06https://cdr.cz/clanek/cr-ma-248-dobijecich-stanic-pro-elektromobily-chystaji-se-dalsi/diskusebrzdy samozrejme ma, jejich opotrebeni je ale v pripade vyuzivani rekuperace mensi, ja s Leafem a i s Teslou S vpodstat brzdu temer nepouzival, pokud se to clovek nauci, da se jezdit temer bez "brzdeni" https://cdr.cz/clanek/cr-ma-248-dobijecich-stanic-pro-elektromobily-chystaji-se-dalsi/diskuse#comment-909577
+
Pokud projdou navrhované změny plateb za rezervaci výkonu, většina těchto stanic zkrachuje dřív, než se o nich vůbec dozvíme.
+1
+33
-1
Je komentář přínosný?
Pokud projdou navrhované
maruširi https://cdr.cz/profil/marusiri
24. 2. 2016 - 11:20https://cdr.cz/clanek/cr-ma-248-dobijecich-stanic-pro-elektromobily-chystaji-se-dalsi/diskusePokud projdou navrhované změny plateb za rezervaci výkonu, většina těchto stanic zkrachuje dřív, než se o nich vůbec dozvíme.https://cdr.cz/clanek/cr-ma-248-dobijecich-stanic-pro-elektromobily-chystaji-se-dalsi/diskuse#comment-859324
+
blbost, rezervacni vykon i ten ktery neprosel prez regulacni urad by porad znamenal celkem minoritni polozku v cene danych stojanu ;)
sam pracuju na projektu ktery pocita s 30-40 rychlodobijecemi stojany pro CR a v kalkulaci projektu se pocita i s pripadnym rezervacnim vykonem podle tech norem ktere regulator zamitl a tedy urcite platit nebudou a z celkovych nakladu se jedna o smesne necele 1% rocne, kvuli tomu opravdu nic krachovat nebude :) navratnost dane site stojanu se jen prodlouzi o par dnu, nic vic
zapominas ze samotny rezervacni vykon neznamena nic pokud neznas i cenu elektriny a mnozstvi odebrane elektriny, a jedno rychlodobijeci misto muze mit za 3 dny stejnou spotrebu jako ma treba neci domacnost za celej rok ;) a cena za jednotku MWh je pak treba 4000,- rodina ku 2000,- stojan
+1
+13
-1
Je komentář přínosný?
blbost, rezervacni vykon i
SamanCZ (neověřeno) https://cdr.cz
14. 3. 2016 - 13:56https://cdr.cz/clanek/cr-ma-248-dobijecich-stanic-pro-elektromobily-chystaji-se-dalsi/diskuseblbost, rezervacni vykon i ten ktery neprosel prez regulacni urad by porad znamenal celkem minoritni polozku v cene danych stojanu ;)
sam pracuju na projektu ktery pocita s 30-40 rychlodobijecemi stojany pro CR a v kalkulaci projektu se pocita i s pripadnym rezervacnim vykonem podle tech norem ktere regulator zamitl a tedy urcite platit nebudou a z celkovych nakladu se jedna o smesne necele 1% rocne, kvuli tomu opravdu nic krachovat nebude :) navratnost dane site stojanu se jen prodlouzi o par dnu, nic vic
zapominas ze samotny rezervacni vykon neznamena nic pokud neznas i cenu elektriny a mnozstvi odebrane elektriny, a jedno rychlodobijeci misto muze mit za 3 dny stejnou spotrebu jako ma treba neci domacnost za celej rok ;) a cena za jednotku MWh je pak treba 4000,- rodina ku 2000,- stojanhttps://cdr.cz/clanek/cr-ma-248-dobijecich-stanic-pro-elektromobily-chystaji-se-dalsi/diskuse#comment-869550
+
jinak co je hodne smuten, tak jak v EONu zmizi 46 mega z dotace a postavi se zato jen 15 stojanu? jen pro predstavu nejdrazsi stojan od ABB stoji 27500 eur bez dane, a vcetne projketu , instalace, zarazeni daneho stojanu do celoevropske platebni site a a prost vse tak aby dany stojan byl uveden do provozu prijde na cca 1.25 milionu korun (a to zaokrouhluju nahoru a na nektere casti projektu mam docela stedre castky, treba na samotny projekt jako stavebni prace a dotah siti) , takze 15 stojanu EON je super predrazene svinstvo kde 27 mega zmizi jen nekde ve sparech EON, respektive nekomu z EON v kapse
+1
+13
-1
Je komentář přínosný?
jinak co je hodne smuten, tak
SamanCZ (neověřeno) https://cdr.cz
14. 3. 2016 - 14:03https://cdr.cz/clanek/cr-ma-248-dobijecich-stanic-pro-elektromobily-chystaji-se-dalsi/diskusejinak co je hodne smuten, tak jak v EONu zmizi 46 mega z dotace a postavi se zato jen 15 stojanu? jen pro predstavu nejdrazsi stojan od ABB stoji 27500 eur bez dane, a vcetne projketu , instalace, zarazeni daneho stojanu do celoevropske platebni site a a prost vse tak aby dany stojan byl uveden do provozu prijde na cca 1.25 milionu korun (a to zaokrouhluju nahoru a na nektere casti projektu mam docela stedre castky, treba na samotny projekt jako stavebni prace a dotah siti) , takze 15 stojanu EON je super predrazene svinstvo kde 27 mega zmizi jen nekde ve sparech EON, respektive nekomu z EON v kapsehttps://cdr.cz/clanek/cr-ma-248-dobijecich-stanic-pro-elektromobily-chystaji-se-dalsi/diskuse#comment-869556
+
Co myslíte? Půjde to dál? Co by byla potřeba aby jo?
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Dobrý den. Ještě tu jsem
nina-horova https://cdr.cz/profil/nina-horova
24. 9. 2019 - 17:58https://cdr.cz/clanek/cr-ma-248-dobijecich-stanic-pro-elektromobily-chystaji-se-dalsi/diskuseDobrý den. Ještě tu jsem narazila na zajímavý článek viz. https://www.dopravniznaceni.com/Jak-je-na-tom-Cesko-s-elektromobily-dnes-b5045.htm
Co myslíte? Půjde to dál? Co by byla potřeba aby jo?https://cdr.cz/clanek/cr-ma-248-dobijecich-stanic-pro-elektromobily-chystaji-se-dalsi/diskuse#comment-1270363
+
Prosím autora o odkaz odkud bylo převzato následující tvrzení:
"Dle zveřejněných informací běžný elektromobil za svou dobu životnosti majiteli ušetří až jeden milion korun..."
A dále co znamená tohle: "Zdroje: TZ [email]"
Takhle tato zpráva vypadá jako jedna paní povídala. Což možná asi je.
Jeden milion korun = 900x natankovana temer plna nadrz.
A kolikpak nam stoji baterie do elektromobilu? 200.000 Kc, ze?
Tomu, ze vyroba akumulatoru je ekologicka snad neveri nikdo.
Vysvetleni, jak se auto zaparkovane venku pred barakem nebo na firemnim parkovisti nabije se take nedockame. Nebo snad je nutne auto jezdit nekam nabijet? Plna nadrz je natankovana za 3 minuty, za jak dlouho se nabije baterie v aute?
Jasně. Tak markeťáci a neschopní novináři si to takhle určitě spočítali.
My ostatní si k tomu ještě připočteme cenu elektromobilu dvojnásobnou oproti benzínovému. Ale i kdyby se tohle zanedbalo, je třeba započítat každé 3 roky novou baterii. A výsledkem je spíš obrovský mínus.
Osobně se těším, až budou všude elektromobily/vodíková auta. Ale nevěřím, že ta úspora je už dnes. A se*e mně, že na původně celkem odborném a kvalitním cdr.cz jsou takoví "novináři", jako Kolková, která nezvládne ani 1+1.
Mám 5 a půl roku starý elektromobil a baterii jsem neměnil. Jak je to možné?
Taky zalezi kolik je najeto
To je možné z pomerne jednoduchého dôvodu: skoro všetky tie plky o baterkách a elektromobiloch jaksi vypúšťajú do sveta tí, ktorí v živote elektromobil nevlastnili.
Iste, niektoré sa zakladajú na pravde (Leaf v prvých rokoch výroby rapídne strácal na kapacite baterky v oblastiach s vysokou teplotou), väčšinou je to ale typicky "jedna pani povedala".
Paráda, takže když takuju jednou měsíčně plnou (nájezd 15tis. ročně), tak se mě ten milion podaří ušetřit za 75 let. Doufám, že to auto (a hlavně baterka) vydrží. Já teda asi ne :)
to kdy se ti jake auto vyplati neni jen o tankovani, nebo tve auto ma jako naklady na provoz jen palivo? snad jsi dostatecne inteligentni aby sis dokazal spocitat na kolik je vyjde provoz auta s ruznym typem pohonu, pokud to nedokazes, tak je to asi jedno
"A kolikpak nam stoji baterie do elektromobilu? 200.000 Kc, ze?"
a ktereho? u kazdeho elektromobilu stoji baterie jine penize protoze ma zaprve jinou kapacitu a zadruje jiny brand, proste jine penize si za baterii rekne Nissan a jine treba BMW
kuprikladu baterie do starsich Leafu vyjde na 120 tisic korun, pokud jim nechas starou baterku tak na necelich 100 tisic korun, ta stara baterka pak jeste slouzi dal v energetice coby zalozni zdroje, a nekdy okolo 40% sve puvodni kapacity se teprve bude recyklovat, nejprve beznou recyklaci kde se zrecykluje kovovej obal, pak samotne clanky ktere se v pripade li-ion recykluji take na 2x, prvni recyklace zajistuje za cca 97-98% se znovu pouzije na vyrobu dalsich baterii, a tech zbylich 2-3% se recykluje vysokoteplotne kde vznikne neskodny prach ktery se dale muze pouzivat coby soucast kuprikladu materialu pri vystvbe asfaltovych silnic, tak jako se za tim ucelem kuprikladu recykluji stare pneumatiky (mimochodem za predpokladanou zivotnost baterii v elektromobilech se prumerne spotrebuje a tedy i musi zrecyklovat priblizne 6 az 8 nasobek vahy pneumatik oproti vaze tech baterii)
co se ekologicnosti vyroby baterii tyce, tedy tezba surovin pro ni, vyroba a uvedeni do stavu k nabijeni, tak se udava ze vyroba 100kWh battery packu je ekologicky stejna zatez, jako kdys se vytezi a zpracuje cca 1200 litru ropy (7.5 barelu), z nis vznikne cca 1280 litru pouzitelnych paliv v tekutem a plynnem stavu
baterie v aute se muze nabijet v dobe kdy auto jen stoji na parkovisti, v garazi, proste kdys nic nedela, mimochodem prumer provozu auta v Eu je tusim neco okolo 25 minut denne, tedy prumerne auto v EU stravi drtivou vetsinu sve existence jen tim ze nekde stoji, cehos dobudoucna chteji automobilky vyuzit aby se rozsirovali jak indukcni nabijeci stani, tak indukcni nabijeci vozovky pro OLEV
jen pro ukazku, ze sveta jiz proudi informace kdy majitele dosahli na 70-80% kapacity baterii v elektromobilech Nissan Leaf a nechali ji vymenit za novou (cenu mas napsanou vejs) a prumer je zatim mezi 300-350 tisici ujetyma km, to hlasi lide co Leaf pouzivaji jako Taxik
TZ = tisková zpráva, tady evidentně od E.ONu. No, taky bych na CDR čekal něco originálního než jen okopírování dodaného PR textu.
Např. http://www.nazeleno.cz/technologie-1/hybridy-a-elektromobily/v-cesku-pri... nebo http://www.hybrid.cz/eon-planuje-rozsirit-sit-nabijecich-stanic-v-cesku
Aha, takze elektromobil nema zrejmne brzdy, aspon z PR clanku to tak vyplyva :-)
brzdí hlavně motorem (rekuperace)!
brzdy samozrejme ma, jejich opotrebeni je ale v pripade vyuzivani rekuperace mensi, ja s Leafem a i s Teslou S vpodstat brzdu temer nepouzival, pokud se to clovek nauci, da se jezdit temer bez "brzdeni"
Pokud projdou navrhované změny plateb za rezervaci výkonu, většina těchto stanic zkrachuje dřív, než se o nich vůbec dozvíme.
blbost, rezervacni vykon i ten ktery neprosel prez regulacni urad by porad znamenal celkem minoritni polozku v cene danych stojanu ;)
sam pracuju na projektu ktery pocita s 30-40 rychlodobijecemi stojany pro CR a v kalkulaci projektu se pocita i s pripadnym rezervacnim vykonem podle tech norem ktere regulator zamitl a tedy urcite platit nebudou a z celkovych nakladu se jedna o smesne necele 1% rocne, kvuli tomu opravdu nic krachovat nebude :) navratnost dane site stojanu se jen prodlouzi o par dnu, nic vic
zapominas ze samotny rezervacni vykon neznamena nic pokud neznas i cenu elektriny a mnozstvi odebrane elektriny, a jedno rychlodobijeci misto muze mit za 3 dny stejnou spotrebu jako ma treba neci domacnost za celej rok ;) a cena za jednotku MWh je pak treba 4000,- rodina ku 2000,- stojan
jinak co je hodne smuten, tak jak v EONu zmizi 46 mega z dotace a postavi se zato jen 15 stojanu? jen pro predstavu nejdrazsi stojan od ABB stoji 27500 eur bez dane, a vcetne projketu , instalace, zarazeni daneho stojanu do celoevropske platebni site a a prost vse tak aby dany stojan byl uveden do provozu prijde na cca 1.25 milionu korun (a to zaokrouhluju nahoru a na nektere casti projektu mam docela stedre castky, treba na samotny projekt jako stavebni prace a dotah siti) , takze 15 stojanu EON je super predrazene svinstvo kde 27 mega zmizi jen nekde ve sparech EON, respektive nekomu z EON v kapse
Doba jde kupředu :) http://chytrehodinky.net/majitele-automobilu-hyundai-nyni-mohou-ovladat-...
Dobrý den. Ještě tu jsem narazila na zajímavý článek viz. https://www.dopravniznaceni.com/Jak-je-na-tom-Cesko-s-elektromobily-dnes...
Co myslíte? Půjde to dál? Co by byla potřeba aby jo?
Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.