CDR.cz - Vybráno z IT

DOJMY Z HRANÍ – Dragon Age: Inquisition se předvádí v hratelném demu [GC 2014]

Vydání třetího dílu oblíbeného Dragon Age se nevyhnutelně blíží a BioWare se nás snaží všemožně přesvědčit, že se přešlap v podobě druhého dílu již nebude opakovat. Zkusili jsme tedy na vlastní kůži, jak se Inquisition hraje.

Gamescom Banner 0

Na letošní konferenci Electronic Arts jsme mohli být v rámci GamesComu svědky jak nového traileru, tak představení hratelného dema jedné z vedlejších misí, jakých by nás v přicházející hře mělo čekat spousty. V tomto případě se jednalo o záchranu vojáků Inkvizice zajatých Avvarskými barbary v bažině zvané The Fallow Mire, kde je na první pohled špatně něco víc, než jen problematická banda barbarů. I přestože byl čas ke hraní zoufale krátký, k porozhlédnutí stačil – dostali jsme tedy do rukou hlavní hrdinku navlečenou v těžké zbroji a tři společníky: šedého strážce Blackwalla, mága Solase a mrštného Cola. 

V tomto složení jsme se vydali do bažiny směrem k barbary ovládanému hradu a našemu oku okamžitě zalahodila vizuální stránka hry, která se opravdu vyvedla. Močál vypadal patřičně nehostinně a mlha a déšť všemu dodávaly ještě sychravější atmosféru, kterou rušila jen občasná show vyvolaná bitvami (samozřejmě plná zpomalujících se pohybů, které sice vypadaly pěkně, ale po čase poněkud rušily a doufáme, že půjdou vypnout) se všudypřítomnými nemrtvými.

Dragon Age 2 0

Mapa, o níž nám bylo řečeno, že patří k těm menším, byla dost velká, takže jsme se celkem rychle v mlze ztratili (chodit po cestách je pro zbabělce) a pokusili se jít víceméně přímo k našemu cíli, díky tomu jsme k němu ale nestihli dojít. Každý krok ve vodě mimo ostrůvky souše totiž znamenal dalších pár nemrtvých, kteří se nás pokoušeli rozdrápat, takže jsme se dost natestovali bojového systému.

Ten působil velice akčně a větší část času jsme si i vystačili s pouhým mácháním meče kolem sebe a nechali naše společníky dělat, co umí; na pár tužších nepřátel jsme ovšem také narazili. Tehdy přišel na scénu taktický režim, v němž bude klasicky možné rozdávat příkazy všem postavám, plánovat z ptačí perspektivy a zkrátka mít o všem přehled.

Dragon Age 9 0

Hru je možné v tomto pohledu pouštět i zastavovat a v podstatě v něm absolvovat celé složitější bitvy. Stejně jako ovládání celé hry bylo i řízení boje z tohoto pohledu velice jednoduché a intuitivní (byl zde patrný velký vliv konzolí, takže každá postava měla vždy přístup ke čtyřem schopnostem v přepínatelné rychlé nabídce).

Díky tomu, že jsme si po celé oblasti lehce pobloudili, jsme měli možnost si ověřit, že i v menších lokacích bude rozhodně na co narazit, a nabízí se tak důvody, proč je prolézat celé. Mimo roztodivných monumentů, skrytých pokladů a střípků vedlejších úkolů tak lze nalézt například i tábory či hrady, jejichž obsazením bude moci Inkvizice posunout svou sféru vlivu dále do divočiny. Co nás mrzí je, že jsme přeci jen nepotkali tolik silnějších nepřátel, abychom doopravdy byli donuceni častěji využívat taktický režim, takže se nemůžeme dočkat, až se tak stane.

Sliby, chyby? Uvidíme..

Jak už jste si mohli přečíst v našem E3 preview, postavíme se tentokrát do čela Inkvizice a v BioWare se nás pokouší ohromit možnostmi, jež hra přinese. Konečně tak opět dostaneme při tvorbě postavy volnější ruku, a to jak co se týče jejího původu, pohlaví či vzhledu, tak zaměření.

Devět specializací, 21 vývojových stromů, více než 200 kouzel a schopností; přes 150 typů zbraní a zbroje, stovky různých vylepšení, a také vícero materiálů, ze kterých budou vytvořeny – to jsou úctyhodná čísla (která samozřejmě nemusí nic znamenat, když bude zbytek hry stát za starou bačkoru).

Dragon Age 10 0

Jen pár měsíců nám zbývá, než Dragon Age: Inquisition navštíví naše disky (21. listopadu) a tehdy se opravdu dozvíme, jestli byl druhý díl opravdu jen krokem vedle a zda se nyní dočkáme hodnotného nástupce skvělé jedničky. Nám byla předvedena rozlehlost území, jež budeme moci zkoumat, a akční soubojový systém, který, jak doufáme, budeme muset na vyšší obtížnosti sledovat z ptačí perspektivy taktického režimu přeci jen víc, než tomu bylo v demu.

Nyní nestačí než čekat, jestli i zbytek hry bude vypadat tak pěkně jako to, co je nám zatím prezentováno, protože jestli ne… inu, kolik ještě musí BioWare vydat her, které nedostály svým slibům, aby sbírka hřebíčků do rakve byla kompletní?

 
Za podporu během zpravodajství GamesCom 2014 děkujeme:

Redaktoři CDR.cz během zpravodajství používají výkonný Ultrabook™ Fujitsu T904.

Jan Mareš

Velký fanoušek virtuálních světů, který by se rád dočkal výletu do jednoho z nich i jinak než přes monitor počítače. V současné době působí jako posila herní sekce CDR.cz na pozici externího redaktora.

více článků, blogů a informací o autorovi

Diskuse ke článku DOJMY Z HRANÍ – Dragon Age: Inquisition se předvádí v hratelném demu [GC 2014]

Žádné komentáře.