DOJMY Z HRANÍ – World of Warships vrací úder, překonají slabší letadla? [GC2014]
Ačkoli World of Warplanes nebyla vyloženě špatná hra, svému předchůdci se nevyrovnala. Navíc v mnoha očích trpěla srovnáváním s poněkud jinak zaměřeným, ale přesto konkurenčním War Thunder. Naproti tomu lodě vstupují na scénu ve chvíli, kdy ve své váhové kategorii v podstatě nemají konkurenci a neočekává se od nich nic menšího, než drtivý úspěch - sami jsme si tedy vyzkoušeli, jak k tomu mají našlápnuto.
Na výběr jsme dostali z lodí tří druhů: těžkých battleships, které disponují největší palebnou silou a když se proti vám rozjedou, je lepší se klidit z cesty; lehkých destroyerů, vyvažujících menší palebnou sílu rychlostí a množstvím torpéd, se kterými je sice možná těžší se trefit, ale jak zasáhnou cíl, jde ke dnu; a nakonec univerzálních cruiserů, jež sice nevynikají v ráži ani počtu děl, rychlosti či síle pancíře, ale jsou zlatou střední cestou. V dalších verzích bychom se pak měli dočkat i letadlových lodí.
Prozatím jsme mohli ve hře najít zástupce japonského a amerického loďstva jako dvou nejsilnějších námořních mocností druhé světové války. Díky tomu bylo zatím možné se držet víceméně historických předloh lodí, s ostatními národy bude nicméně přibývat i plavidel, jež to ve skutečném světě nedotáhla dál než k prototypu nebo dokonce na papír a s jejichž pomocí se bude dosahovat vyváženosti válčících stran.
Zatímco ovládání těžkých bitevníků bylo celkem přímočaré (s jejich rychlostí se na nějaké manévrování dá rovnou zapomenout), a větší soustředění tak bylo potřeba věnovat přední i zadní soustavě kanónů, menší lodě už měly práci o poznání těžší (I když, kormidlovat těžké plavidlo, na které míří pár torpéd, o nichž víte, že se jim nejspíš nedokážete vyhnout, je nic moc pocit). Každá loď navíc disponuje i lehčími a protiletadlovými zbraněmi, které hráč nemůže ovládat přímo, ale sestřelí vše, co se k vašemu plavidlu přiblíží.
Oproti předchůdcům byl pozměněn spotting system. Nyní už nestačí, aby vašeho nepřítele potkal někdo ze spojenců (což vám jen zvýrazní soupeře na mapě), ale je nutné ho mít v přímém dohledu. Jeho radius se liší loď od lodi, některá plavidla ovšem mohou vypouštět průzkumná letadla, jež zaručí delší dohled. Letouny všeobecně budou mít v připravované hře důležitou roli, především díky letadlovým lodím (ty ponesou tři typy letadel - průzkumná, stíhače a bombardéry, které budeme ovládat pomocí waypointů v RTS režimu).
Vylepšení doznal i směr, jakým se budou ubírat bitvy mezi hráči, a mimo klasický deathmatch bychom se měli dočkat i různých cílů, které bude třeba k pokoření soupeře splnit. Celkově by World of Warships mělo přijít s hlubší singleplayerovou a kooperační částí hry, než tomu bylo dříve (což by se mělo hodit především nováčkům předtím, než se vrhnou na živé soupeře).
Graficky hra už nyní vypadá velmi dobře, hlavně modely lodí jsou vypiplány do nejmenších detailů. Podívat bychom se s nimi měli po různých koncích světa - od slunného Karibiku po zamrzlý sever. Ačkoli je ještě vše ve fázi aplha testu a nad mnoha aspekty hry visí velká neznámá, jsme zvědaví, jestli se tentokrát povede do hry dostat i hlubší taktickou část, která odděluje skvělé tanky od akčnějších letadel, jinak bychom se ale měli dočkat víceméně toho, na co jsme zvyklí z předchozích dílů - 15 vs 15 bitev zaměřených na zábavnou hratelnost, která se sice inspiruje historií, ale jinak si z realističnosti až tak moc nedělá a je zaměřena především na kompetitivnost. Prozatím si tak z lodí odnášíme převážně pozitivní dojem, jehož oprávněnost by nám měla potvrdit ostrá verze koncem tohoto roku.
Za podporu během zpravodajství GamesCom 2014 děkujeme: |
---|
Redaktoři CDR.cz během zpravodajství používají výkonný Ultrabook™ Fujitsu T904.