CDR.cz - Vybráno z IT

Diskuse k DOOM schytává negativní kritiku, dvě třetiny hráčů jsou nespokojené

Imho kouzlo hry DOOM / DOOM 2 (imho lepsi 2 nez 1) spocivalo prave v tom, ze to bylo (z pohledu dnesni doby) "graficky jednoduche", tudiz nepreplacane a O TO VICE to bylo "rychle". Rychle, svizne...clovek hral a v podstate neustale drzel sipku dopredu, porad bezel a strilel a miliony nejakejch shluku pixelu padaly k zemi a kazdemu bylo jedno, ze jsou to kosticky, co nevypadaji realisticky - troufam si tvrdit, ze PRAVE PROTO, ze to nevypadalo realisticky, ta hra mela takovy riz. Clovek se nezabyval tim, jak to vypada, alespon teda ja vubec, ale clovek se na 100% zabyval tou akci.
Ostatne - jeste Duke Nukem 3D byl takovy. Grafika uz byla lepsi, ale porad jeste byla takova "nedokonala" na to, aby clovek jel 100% akci a kaslal na to, jestli ta prisera vypada tak ci onak.
Clovek se proste do te hry dostal natolik, ze uplne prestal vnimat, co se deje okolo nej. Troufam si tvrdit, ze to bylo predevsim a zasadne mapama tech lokaci. A troufam si tvrdit, ze autori tech her vychazeli minimalne castecne z 2D plosinovek a design tech map si bral vzor z tech nejlepsich plosinovek a prevedli ho to 3D.
Dneska neznam moc her, ktere by mely TAK dobre udelane mapy.

+1
+31
-1
Je komentář přínosný?

S tím bych si dovolil kategoricky souhlasit. A asi k tomu nemám co dodat. Snad jen...

... svého času jsme hráli s kámošema Dooma po síti. Dvojku. Výhradně první level a proti sobě (všichni proti všem) a s turbem na dvojnásobku. Ve dvou až třech se to ještě dalo, jak jsme byli čtyři a víc, tak už jsme udělali jednoduchou věc: roztáhli jsme v editoru ten level v obou rozměrech na 200 %. A bylo zase dlouho předlouho o zábavu postaráno.

Vlastně si vzpomínám na jednu takovou podobnou zábavu, která se dostavila v pozdějších dobách: 1nsane. Nejlíp s nějakým tím autíčkem odjinud (VAN byl super). Běhalo to na PIII s Riva TNT2 a vykravili jsme se s tím jak už před tím dlouho ne a nikdy potom. Pak jsem asi zestárnul :), protože mě dneska nejvíc baví Solitaire (ten z Windows 8 a vyšších).

+1
+22
-1
Je komentář přínosný?

Kdyz o tom mluvis, tak me napdala jedna jedina hra, ktera byla co se tyce akce stejne dobra jako DOOM a spol - Carmagedon. A to pouze prvni dil, dvojka uz to kouzlo imho ztratila.
Opet - grafika jeste nic realistickeho, no na mupliplayer v 6 lidech to byla neskutecna zabava. A level design GENIALNI, snad kazda mapa proste byla bozi.

+1
+18
-1
Je komentář přínosný?

Btw - ja mel to obrovske stesti, ze jsem vedl PC hernu v dobe, kdy vysel Duke Nukem 3D - takze jsme hrali 15 hodin denne Doom2 / Duke Nukem 3D / Carmagedon.
A z toho co se hralo za mapy - Doom2 prvni kolo, z 99% a Duke nukem 3D prvni kolo z 50% a z druhych 50% to bylo predelane prvni kolo z Doom2 do Duke Nukem 3D

Proste ten design byl uplne idealni na multiplayer

(Btw jsme hrali trebas i Blood, a I kdyz to byla super hra, stejne I tak se to nechytalo na vyse zminovane)

+1
-24
-1
Je komentář přínosný?

Jo, my jsme jeli kooperaci - já s rotačákem, kámoš s brokádou. Bylo to geniální, někam přijít a tam to vykropit. Nedílnou součástí bylo, že když nám došly příšery, tak někdo začal provokovat a už jsem to solili do sebe navzájem. Žádný autosave, celé kolo znovu od začátku.

Později se duchu Dooma podle mého hodně přiblížil Painkiller (nevím, kam série pokračovala, měl jsem jenom prvního) - prostě jenom bez nějaké hlubší myšlenky kropit hromadu svým způsobem srandovních potvor morbidně srandovními zbraněmi (kolíkovač je super nápad). Ale jinak Doom nástupce nemá.

+1
-8
-1
Je komentář přínosný?

My jsme hráli ve čtyřech třetí nebo čtvrtý level, v tom prvním bylo málo místa. Ale původní Doom byl podle mě omezený na 4 hráče a běžel přes IPX, takže na Strahově se k němu ještě používal IPXredir, aby se dalo hrát přes různé segmenty sítě.
Jinak větší řežbou než Doom u nás býval Heretic. Tam byl režim, kdy kromě hráčů zůstávaly na mapě i potvory. Normálně to člověk kvůli nim musel procházet s rozmyslem, aby přežil do dalšího kola, ale v zájemném souboji byly jen zajímavou kulisou.

+1
-17
-1
Je komentář přínosný?

"a kaslal na to, jestli ta prisera vypada tak ci onak"

Tohle má asi každý jinak. Mě zafungovala představivost a ty shluky pixelů jsem si dokreslil ve fantazii. Ostatně z dooma pochází u můj avatar (což je vlastně hlava Baron of Hell, akorát to mám z textury na zdi).

Nedávno se v nějakém videu (https://www.youtube.com/watch?v=Pm65sBJdpjo) ukazoval vývoj postav a musím říct, že v novém doom vypadají asi ze všech nejhůř (graficky samozřejmě nejlíp). Už trojka to dost pokazila (Hell Knight bez rohů?).

+1
-10
-1
Je komentář přínosný?

Asi jsem se blbe vyjadril - ale samozrejme mas pravdu. Myslel jsem tim to same - jako ze kazdy si po tim predstavil to sve (a nebo nepredstavil a neresil to), nebylo nutne mit "fotorealistickou grafiku" a v tom to bylo pro cloveka "lepe uchopitelne". Ostatne myslim, ze lide meli povetsinou pro ty monstra z Doomu ruzna slangova pojmenovani (Prase, Koule...) prave podle toho, co jim to pripominalo a tim se jim to jaksi lepe vzilo. Precijen pokud si sam neco pojmenuju, mam k tomu jaksi "blizsi vztah", nez kdyz mi autor nalinkuje, co si mam myslet.

(Cimz nerikam, ze nejsou super hry, ktere jsou super realisticke - ale imho to nema byt u Dooma. Ostatne - takovy Half life byl super, grafika uz takova ta "realisticka", ale proste to nebyla hra typu "rezba")
Ostatne, pokud chteji z Dooma udelat hru typu "pomala, atmosfericka" - ok, necht udelaji. Ale trosku mi to pripomina souboj Fallout 1/2 vs Fallout 3/4.

Imho Doom ma byt rychla adrenalinova rezba a pokud bude ta hra uplne jina, jen graficky bude odkazovat na puvodni Doomy, tak to pro me neni Doom. I kdyby se to 1000x jmenovalo stejne.
Stejne jako Fallout3/4 pro me neni Fallout

+1
-23
-1
Je komentář přínosný?

Těm růžovejm nasranejm kejtám jsme říkali prase a neznám nikoho, kdo by to nazval jinak. Pak bylo neviditelný prase, imp překvapivě zůstal impem, pak tam byli malí a velký pabouci, kozlové, samozřejmě velkej kozel, lebzy, plameňák (to byla fakt hodně záporná svině), kostlivec - a to ostatní byly prostě "támhlenta svině" bez bližšího pojmenování (dokonce ani Mancubus neměl nějakou hezkou přezdívku).

S Falloutama by s tebou asi souhlasila moje manželka s drobnou výjimkou: Fallout New Vegas prej JE Fallout ;).

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

cez vikend bolo krasne slnko a nesedel som pri PC. keby tu betu dali dnes, vyskusal by som

+1
+19
-1
Je komentář přínosný?

Porovnávat původní DOOM nebo DOOM 2 s tímhle snad ani nejde ne? Když se podíváte na nějaký gameplay tak to musí být všem jasný. V roce 1993/94 šlo o pouhou střílečku, nepřátelé motající se v kruhu bez špetky inteligence... Podstatné bylo množství a rychlost. Dnešní DOOM je oproti tomu úplně jinde, audiovizuální stránka, inteligence nepřátel, jejich schopnosti, atd... Myslím, že atmosféra se posunula jinam...a protože i naše vědomí se mění tak ti co pamatují původní hry budou vzpomínat v dobrém, ale kdyby šlo dnešní DOOM poslat do té doby a zahrát si tak se u toho zblázníte nebo počůráte strachem, radostí, nadšením (nehodící se škrtněte).

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

přesně tak. Je jiná doba a uplynulo hodně let od původních dílů.

Ačkoliv většina hráčů má pocit, že dokážou "objektivně" srovnat ty hry s odstupem času, ale opak je pravdou. Starým hrám naše nedokonalá paměť přidává nostalgickou hodnotu a na negativa zapomíná.
Člověku se vždy bude zdát, že jeho první střílečky byly mnohem lepší než jeho 100. střílečka. Za tu hromadu odehraných her/let jsme totiž nasbírali zkušenosti. U prvních her nám stačila zvládnout běhat po mapě a sem tam vystřelit a byly jsme nadšení, jak je to "cool". Po 100 odehraných her už člověku nestačí jenom nějaký "pseudo-rychlý" pohyb po mapě, už jsme schopní vnímat kvalitu AI, level design, fyzikální model, atd. atd.

+1
+20
-1
Je komentář přínosný?

Nemas pravdu.
To není tak, ze by si clovek neco stareho idealizoval.
Jde o to, ze to stare bylo jine, nez je to dnes.
Nerikam, ze je to lepsi ci horsi - spise se to neda porovnavat, jsou to uplne jine hry. Drobny problem nastane, kdyz nekdo nove hre da nazev podle te stare a tim budi dojem, ze je ta hra stejna, jako byla ta stara. A hle prekvapeni, on je to uplne jiny zanr.

Tedy - Doom/Doom2 byly zcela jine hry, nez je ja nevim...Half life. Mely jiny princip, jine herni mechaniky. Ano, jsou to oboji FPS, ale to je tak vsechno, co to ma spolecneho.
Me se libi Doom I Half life. Ale Kdyby pojmenovali Half life byvali Doom3, tak bych byl nastvanej.

Dale - neni imho uplne pravda, ze clovek by uz nechtel hru "pouze rezbu", ale vyzaduje to a to a to.
Imho by clovek chtel klidne dve hry - jednu tu rezbu a jednu tu super designovou. Problem je, kdyz se autori snazi ty 2 zanry kombinovat, protoze to proste nejde (a nebo to asi pujde, v nejakem vyjimecnem pripade). V tom neni nejaka nostalgie a tak - staci se podivat na uspech her jako je napriklad Dark Souls a podobne - jedna se o hry, ktere jsou proste ukrutne tezke, coz byla predevsim domena "oldschool" her, a lidem se to libi. Imho by fakt lide nejakou "rezbu" uvitali velmi.

Ja osobne hraju obcas napriklad CS a musim rict, ze nektere mapy prevedene do noveho grafickeho kabatu vypadaji fakt super. A hra samotna je vse jen ne rezba. A je super.
Presto bych si moc rad po netu zahral neco na styl Doom2. Proste rezbu, kde si clovek 5 sekund neoddechne.

+1
+19
-1
Je komentář přínosný?

Takovou řežbou býval Serious Sam.

+1
-14
-1
Je komentář přínosný?

JJ, ten je super, původní díly v HD provedení nemají chybu, ty jsem koupil. Ještě by chtělo dát do HD dvojku. To je Seriózně Šílená Švanda :-)

+1
-19
-1
Je komentář přínosný?

jj Serious Sam - The First Encounter a Serious Sam - The Second Encounter bylo v kooperaci bozi. Je jen skoda ze HD verze vysla az kdyz jsme s hranim po siti skoncili, ale v singlu bylo na co vzpominat. A Samovy prupovidky ala Duke Nukem jsou suprovy.

+1
-17
-1
Je komentář přínosný?

Mě by někdy zajímalo, jak by vypadaly některé hry, kdyby ti vývojáři měli už tehdy takové možnosti jako dnes. Zkrátka jestli si Romero při návrhu Doom (původního a II) v hlavě představoval to, co dneska vidíme v novém doomovi, nebo jestli dnešní hry jsou spíše v zajetí businessu a hlavní cíl je hlavně vydělat a trefit se do vkusu maxima hráčů.

Protože třeba když hraju Doom (původní, final a dvojku), tak mám v hlavně úplně jiné obrazy herního světa, než které třeba potom ukázali v Doom III. Tak nevím, jestli to takhle chtěli nebo je k tomu (D3) přinutili okolnosti (zejména obchodní). U Quake je to ještě citelnější, tam Q4 už prostě není Quake (i když celá série nese známky těžké nekonzistence, Q3 se jmenuje quake snad jen k vůli marketingu). Ale Quake (1) a Quake 4 mají společného jen název.

+1
-11
-1
Je komentář přínosný?

Podle me je to tak, ze proste "lidi to tak chtej".
Respektive je to sazka na jistotu.
Trosku mi to pripomina stav v automobilovem prumyslu: Pred 50 lety se delaly auta "s dusi", design byl zajimavy, ruzna auta vypadala ruzne a at se to nekomu dnes libi ci ma jiny vkus, tak jedno se tomu nemuze uprit - rozhodne povetsinou nebyla nudna.
Dneska se lidi dohadujou, jestli je hezci skodovka a nebo Hyundai, pricemz oboje dvoje je pro me "bezpohlavni". Ovsem ti lide si uz ani neumi predstavit nic jineho a kupuji jedno ci druhe ve velkym.

Ale zase cloveka tesi, ze uz se zase nachazi dost vyvojaru, kteri se neboji "jit proti strednimu proudu" a vychazeji veci, jako napriklad ten Dark Souls ci muj oblibeny Darkest Dungeon.
Takze hul bych nelamal, clovek si vybere, I kdyz je narocnejsi :- Akorat je potreba odfiltrovat takovy ty hype her, jako je tenhle Doom a uplne to ignorovat. Coz trebas ja uspesne delam a jsem spokojenej:-)

+1
-13
-1
Je komentář přínosný?

Tak tohle zachraňuje taky indie scéna. Tam nemusí řešit, jestli přijdou o fanoušky a sponzory, protože žádné nemají. Takže tam je potom hromada nových / oprášených starých dobrých nápadů.

+1
+22
-1
Je komentář přínosný?

Nějak ignoruješ Quake 2, ze kterého právě Quake 4 vychází. Tudíž tvrdit, že Quake 4 už není Quake je trošku mimo, když ze 4 Quake her mají 2. a 4. díl jako jediné nějakou návaznost. Definice Quake hry byla vždy velmi volná.

+1
+25
-1
Je komentář přínosný?

Mel jsem silny pocit, ze DOOM dopadne jak duke nukem forever ...... a stejne jako u DNF udelali tu "chybu", ze to lidem ukazali dopredu. Patrne se bali, ze by brzo demony z pekla prohaneli osobne, protoze by je hardcore hraci stahli z kuze, kdyby naleteli na nejakou predobednavku .... a ja se ani nedivim, demo je u takovychto "high profile" her jen ciste o pudu sebezachovy. Chudaci, co si predobednali wolfensteina, z ktereho se vyklubal podobny zebrak! Nikdo ten "predcasny pristup" do bety nehral, aby mohly byt nejake recenze, tak museli udelat verejnou betu, kterou nakonec prodlouzili:o) Vcera vecer nicmene tam uz nikdo nebyl a trvalo i 10 minut nez se nekdo pripojil ..... U-B-O-H-O-S-T!
Vyber za co budu hrat, nejake "kupovane" vylepseni, dve zbrane, to se nekdo musel regulerne posrat! Bethesda po wolfensteinovi zabila dalsi klasiku a udelala z toho onanistickou perverzi na "moderni" MMS (moderm multiplayer shooter), stejne jako gearbox totalne zabil duka .... jistou nadeji do budoucna dava toxikk, ale to kdovi, zda se dockame nebo novy unreal tournament, ktery se zatim drzi a pritom je zdarma ..... nenapada me jediny duvod, proc za tuhle parodii na dooma platit byt jediny halir!
Kdybych nehral chvili DNF nebo noveho wolfensteina, tak bych nerekl, ze je nekdo schopen takhle dokurvit legendarni FPS zanr ..... takze doom vlastne nezklamal, jen jsem tajne doufal z tech reklamnich videi, ze to bude nekde jinde. Mozna pro single player to bude hratelne.
Ale proste vadi mi ta grafika .... rikejte si co chcete, ale hra NEMA/NESMI byt realna, je to kuwadoPC hra!!! NE REALITA! Prilisna realisticnost, rozumejme parodie na realisticnost z toho dela jen grafickou onanii, kde se snazi ukazat, jake efekty umi nove direct3d, ale samotna hra a hlavne hratelnost se zcela ztraci. Pamatuju, kdy jsme hrali instagib quaka bez textur, protoze to proste rusi hru! Typickym prikladem cesty do pekel (krom samozrejme zbrani, cut scen a dalsich picovin) byl novy wolfenstein .... kde krasne tekla voda, byla rozlicna zem, vsude tryskala para ..... no ale kuwa kdyz chtel clovek najit nejaky batoh s munici, tak leda omylem nebo musel jak sulin litat mysi po obrazovce, kde se to vysviti .. tyhle parodie na FPS proste ukazujou do jake absurdnosti vyrostl kdysi kralujici herni zanr, takovy ten hail to the king! do uplneho eat my pussy .....
Kdyz vzpomenu jak vyslovene zabavne byly nocni parby s duke nukem ve spickovych custom mapach nebo dokonce blood, ten je uplny skvost (asi jedina hra, co jsem si kdy koupil!) .... hry jako UT99, AVP .... to se uz proste dnes nevrati .... <b>Akce nula a delano na efekt pro prizdisrace, kteri hrajou z gauce s petitlacitkovym ovladacem, s tim at jdou do hajzlu nebo aspon neparazitujou na vyborne znacce!</b> ......

+1
-18
-1
Je komentář přínosný?

"Blood - asi jedina hra, co jsem si kdy koupil"

myslím, že jste trochu narazil na jádro problému.
Bohužel herní vývojáři se nemůžou živit z dobrého pocitu, že některé lidi baví jejich hra. Oni to dělají pro peníze. A bohužel velká část PC "hardcore" hráčů se spokojí s pirátěním her a většinu her si vůbec nekoupí.
Proto taky většinu kupní síly tvoří mladí teenageři s konzolemi, kterým hry kupují rodiče...
Snad vám ani nemusím vysvětlovat, na co ti teenageři s konzolemi letí (cool grafika a primitivní hratelnost).

Dřív než začnete nadávat, jak se nedělají "kvalitní" hry, tak se zamyslete nad tím, jestli jste někdy něco udělal pro ty vývojáře kvalitních her... a nebo jenom leechujete a pak nadávate.

--------------------------------------------------------------------------------------------------
PS: já osobně mám čisté svědomí a když náhodou narazím na nějakou perlu, tak rychle jdu do obchodu a kupuji ji, aby podpořil vývojáře ve vývoji kvalitního pokračování.

Největší překvapení minulého roku pro mě byla série Shadowrun, u které jsem po zahrání cca 2 hodin Shadowrun DRAGONFALL obratem běžel na Steamu koupit všechny 3 díly, protože takové hry si prostě zaslouží podpořit.

+1
+24
-1
Je komentář přínosný?

To je ovšem vysvětlení poněkud mizerné. Za časů Dooma se hrálo hlavně na PC, pirátilo se mnohem víc a přesto se hra bez problémů zaplatila. Jenže to ještě nebyly vývojářské týmy takové molochy jako dnes a nikdo od toho nečekal tak velký balík peněz.

+1
+24
-1
Je komentář přínosný?

true story

bohužel nadšenci, co dělají hru hlavně pro potešení a dobrou hratelnost, dlouho v byznysu nevydrží (jeden či dva díly max)
Neříkám, že se mi to líbí a souhlasím, spíš právě naopak... bohužel je to smutná realita.

PS:
naštěstí minulý rok byl celkem slušný a dostali jsme bohatou nadílkou kvalitních her:
Zaklínač 3, Divinity Original Sin, Pillars of Eternity, MGS5 Phantom Pain, Life is Strange, Shadowrun Hong Kong ... atd.
jediná škoda je, že nevyšli nějaké zaznamenání hodné střílečky...

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Jenomze ja tyhle hry hral v dobe, kdy mi bylo nejakych 15 let, mel jsem kilo na mesic kapesne, takze kupovat hry nepripadalo v uvahu ..... a to vubec nemluvim o to, ze to u nas patrne ani koupit neslo:o) Kdyz jsem byl ze zacatku na vysce, tak zacaly vychazet posledni hry a to jsem si taky nemohl dovolit dat nejakych 15 kil za UTcko:) A pak uz zadna FPS nevysla .... blooda jsem si koupil samozrejme az po nejakych 15ti letech od vydani, na nejakem GOGu nebo tak neco? Doufam, ze neco z toho slo aspon vyvojarum .....
Ale se SW, el. obsahem obecne je nas je proste strasny problem. Hral jsem od te doby desitky her, jakoze upiratenych, ale ja to tak nevnimam, spis to beru jako DEMO, protoze si nevzpominam na hru, kterou bych hral vic jak hodinu ..... a jasne chapu, proc se DEMA nedelaji .... nikdo by si to nekoupil! Dnesni hry jsou odpad, kde se par pitomcu stale chyta na bombasticke trailery a predprodeje. Ja si proste nekoupim hru, aniz bych ji hral .... mam par oblibenych recenzentu na trubce, kterym se asi da vetsinou verit, ale i tak to proste potrebuju videt nez to koupim (zvlast, kdyz se to neda vratit .....). Treba ultrabombasticke GTA5 .... taky jsem stahl "DEMO", taky jenom super recenze, z gameplay videi jsem si rikal, ze by to i slo .... a pak po pul hodine jsem to smazal, bo uz me nebavily ty rasisticke cernosske gangsta stereotypy, ta hra je proste odpad.
A proste u nas dat 15 kil za hru, co se ukaze picovina, tak to proste ne .... hra typu doom3 ma stat rekneme 500 Kc .... coz kdyz si vzpominam, tak vlastne dooma3 jsem hral a nekoupil;) Odpad jako doom4, je bezcenny ..... proste ceny jsou delane na kupni silu americanu a proste u nas tohle nefunguje, proto se stale krade SW, lidi na to proste nemaj. To same mrtve placky, kdyz bluray film stoji litr, tak at jdou do psich pochev s takovou cenou! Az tu bude nejaka supr streamovaci sluzba, kde budou VSECHNY FILMY, VSECHNY SERIALY a VSECHNY FILMOVE NOVINKY za 500Kc mesicne, tak se muzem bavit. Jeste dneska se porad distribuujou filmy podle regionu, ale ze by s prihlednutim na region upravili ceny? To ne .... prave naopak, teda vlastne jo, upravujou, smerem nahoru! Taky mi treba neni prijemne furt nekde davat kreditku, proto mi prijde jako dobry napad windows store. Az tam bude totalcommander, duke 3d, doom3 za rozumnou cenu, tak si to jiste koupim ..... ale ted to nejak registrovat, platit kdovi kam, davat cislo kreditky atd .... to se mi fakt nechce.

+1
-25
-1
Je komentář přínosný?

Ted jsem cekal 15 minut nez se pripoji hraci .... a pak to spadlo ..... nezlobte se na me, ale jestli ma novy doom 4 (doPC koho napadlo vyhodit to cislo???) takovou odezvu, ze pri demo hrani se nenajdou lidi do hry, tak to je fakt mrtve ....

+1
+15
-1
Je komentář přínosný?

"novy doom 4 (doPC koho napadlo vyhodit to cislo???)"
mozna se dockame v singlu nekolika remake map z jednicky nebo dvojky. Pokud daji jen jednu jako skryta mapa puvodniho wolfa3D ve wolfensteinu tak zklamani.

+1
-22
-1
Je komentář přínosný?

GTA5 bylo super. Ta "ganxta linie" je jen jedna z linii a v prubehu hry prave sam hlavni hrdina zacne upozornovat na to, ze se mu ten styl nelibi a snazi se od toho distancovat...
A hra samotna mela super hratelnost, pribehove vseobecne me to bavilo...
Horsi je ten online, to je uplne o nicem, bohuzel :-(

+1
-18
-1
Je komentář přínosný?

Ono by to s tym nakupom hier ani az taky problem nebol. Predsa len cena isla za posledne roky kruto dolu a vyber je obrovsky. Celkom plus je ze Steam umoznuje aj do par hodin, ci aky tam maju casovy limit, kupenu hru vratit. Co je ale pre mna skor problem a stve ma to, ze kvalita niektorych hier sa ukaze az po case, pripadne mi fakt staci si ju raz zahrat ale momentalne ziadna digitalna distribucia neumoznuje predat tu hru dalej. Pritom technicky to problem nieje a ani Valve a ostatny by na tom nemuseli byt stratovy, proste by si zobrali nejaky % podiel z ceny za ktoru by som danu hru inemu uzivatelovy steamu predal.

+1
+25
-1
Je komentář přínosný?

tak zase to s těma cenama nepřehánějte.

DVD s filmem běžně stojí 200-500kč (500kč stojí hlavně novinky. Jinak dát 200kč za film to je už jak lístek do kina, což se dá)
BluRay s filmem stojí 200-600kč (600kč opět stojí jenom novinky. Opět cena 200-400 za BluRay se párkrát do roka dá zvládnout.)
ceny jsem bral z Datartu, což je jeden z těch dražších obchodů... jsem si jistý že po troše hledání by se ty filmy dali sehnat i levněji.

---------------------------------------------------------------------------------------
zpět k hrám:
"dat 15 kil za hru, co se ukaze picovina, tak to proste ne"

nikdo netvrdil, že musíte utrácet za "pičoviny"... právě že naopak, dotaz byl, zdali jste si někdy koupil nějakou KVALITNÍ hru, aby jste podpořil vývojáře??
(jedna hra Blood za tolik let je málo)

bohužel 50-80% PC hráčů argumentuje podobně jako vy, že si ty hry z principu nekoupí... proto taky vývojáři "kvalitní" hry nedělají a FPS hry na PC jsou jenom trapné konverze z konzole.
Měl by jste si uvědomit, že za nedostatek kvalitních stříleček na PC si můžou jenom sami hráči.

-------------------------------------------------------------------------------------------
PS:
" Az tam bude duke 3d, doom3 za rozumnou cenu, tak si to jiste koupim"

Duke 3D se v bazarech prodává za cca 4$
Doom3 se ve vánočních steamových akcích prodával za cca 150kč
Jestli jste si ty hry skutečně chtěl koupit, tak jste to mohl dávno udělat... nikdo vám nebránil.

+1
+16
-1
Je komentář přínosný?

tak dnes už je to celkem ostuda pirátit když jsou každých půlroku megaslevy na steamu. A když už jsem tehdy koupil hru tak za to musela opravdu stát - třeba za Stronghlold Crusadera jsem byl ochoten vypláznout šest stovek. Já si teď doplňuji postupně knihovnu starších her právě při slevách. Ikdyž vydělávám tak rozhodně nejsem blázen abych kupoval za plnou cenu, radši si počkám. 60 éček za hru dá vážně jen nadšenec.

+1
-16
-1
Je komentář přínosný?

Blood mal jedinecnu kombinaciu cierneho humoru, trochu dark atmosfery a aj to zasadenie bolo velmi specificke. Moc podobnych hier od vtedy vlastne ani nevzniklo a je to velka skoda.Ono takychto hier a prostredi je viacej a je pre mna nepochopitelne preco vsetci dokola robia kopiu CoDu, Halo namiesto toho aby sa chytili aj niecoho ineho co ma slusny potencial.
Mimochodom to ako vyzera tento Doom (fakt nechapem preco zrusili tu 4) ma zarodok v Rage a v podstate aj v Doom3. Doom3 bol docela skok, aj technologicky aj v hernom style ktory bol znackou ID Softu. Rychle, akcne fps vystriedala pomala strielacka a este aj prehnane tmava. Doom3 nedopadol uplne zle ale vzhladom na povest ID Softu to bolo skor take vlazne prijatie, zvlast po uspechu Q3A. Nehovoriac ze aj vyvoj trval nejaku dobu a aj engine pisany v c++ oproti predchadzajucim hram v c.
No a Rage bola celkom tragedia, hlavne interne. Moc dlhy a nakladny vyvoj, nie idealne fungujuca tehcnologia, prvy krat isiel IDSoft aj do konzol, kupenie Bethesdov. Toto je len logicke vyustenie situacie.

+1
-18
-1
Je komentář přínosný?

Prvni a druhy doom mel skvely single player i multiplayer ..... treti doom snad ani multiplayer nemel, ale zato skvely multiplayer ..... doom4 jsem videl zatim jen multiplayer a je to proste tragedie .... jestli bude stejna tragedie i singleplayer se uvidi, pokud se singleplayer nezbavi MMS konzolopicovin, tak je to predem jasne .... ale to se uz mnoooho potencialnich hracu nedovi, protoze po tomto demu odradili dobrych 90% lidi, kteri by si to pripadne kvuli singleplayeru koupili ....
Problem dnesnich her je, ze se vyvojari zamerujou na jednotlive soucasti, ktere jsou spickove .... ale nikdo se nezamysli nad celkem, takze kdyz to splacaji dohromady, je to totalni paskvil ..... musi si proste uvedomit, stejne jako vyrobci filmu, ze zlate casy jsou pryc .... nemuze kazdy tuctovy herec vydelavat ctvrt miliardy za film, nakonec bude rad, kdyz vydela vic nez delnik na stavbe, proti cemuz ja nic nemam, preci jen je herec zcela nekvalifikovany pracovnik. To same hry, musi si zvyknout, ze nevydelaji na kazde pozlacene picovine miliardu dolaru .......

+1
+15
-1
Je komentář přínosný?

zajímavá diskuse, ale každý to má jinak, mě zuřivý pobíhání v D1 a 2 nebavilo a DN mi přišel o level lepší díky příběhu a už tehdy hororové atmosféře mimozemské invaze. Na pobíhání a střelbu jsem měl Unreal. Mě nejvíc chytil Doom 3, byť ho mnozí shazovali a ve stínu FarCry a Half-Life 2 to neměl jednoduché - první třetina nuda, jen pobíhání s brokárnou a pak se to začlo rozjiždět. Super byl datadisk. Kdo v tom hledal rubačku jako v jedničce a dvojce byl zklamán, mě to ale potěšilo jelikož to mělo příběh a pak i dost dusnou atmosféru + nalézání zápisků členů UAC. Ze 4 mám dost blbý pocit. Chtělo by to Quake V :-)

P.S: starého Duka si rád zahraju i teď s HRP packem .-)

+1
-12
-1
Je komentář přínosný?

Doom 1 - 1993, Doom 2 - 1994, Duke Nukem 3D - 1996, Unreal 1998. Chci tím jen naznačit, že srovnávat tyto hry moc dobře nejde.

+1
+25
-1
Je komentář přínosný?

Doom4 je celkom dobra hra, aj ked tazko to posudzovat iba z MP. Docela blbe je ze nema az tak moc spolocne s povodnymi Doom hrami, okrem kulis a celkovo v tom necitit podpis ID Softu.
Co je ale najvecsi problem noveho Dooma je ze ta hra je tak zufalo neoriginalna a priemerna ze to az boli. Chapem postup IDSoftu a hlavne Bethesdy ale dost ma prekvapi ak bude ta hra uspesna. Myslim ale ze pre nich bude uspech ked sa zaplatia naklady za vyvoj a mozno aj to je ciel Bethesdy - splatit si investicu do nakupu IDSoftu a vyvoju technologie a vyuziju na to osvecenu znacku ktora tomu pomoze.
Rage ako nova znacka uplne nevysiel a novy Wolfenstein, aj ked bol celkom fajn, uz predsa len nieje tak lakava znacka.
Len nechapem koho vlastne ma Doom4 oslovit. Pre starsich hracov ktory hrali Doom1/2 a celkovo chcu ten oldschool feeling to cielene evidentne nieje a pritom vecsina tychto hracov uz ma cez 30+ a nemaju problem si hru kupit, na druhu stranu by sa Bethesda ale obmedzila iba na PC trh kde je majorita tychto hracov. Tak asi cheli cielit na mladsie konzolove publikum. Ostatne to vidiet aj z roznych powerupov, herneho stylu a omalovaniek zbrani. Lenze co ma pritiahnut hracov, ktory tu maju zabehane Halo, Destiny, Titanfall, CoD (teda mladsi hraci, nie len konzolovy) prave do Dooma4 ktory neprinasa nic nove? Fakt netusim ci bude stacit iba meno/znacka a prostredie ale obavam sa ze nie. Uz ani Doom nema taky cveng ako v casoch Dooma 3. Dnes je uz silna konkurencia.
Cela ta MP beta nepriniesla nic nove a zaujimave. Po technickej stranke je to ok ale nic z coho by clovek odpadaval, pritom IDSoft mal dlhodobo povest prave technologickych leadrov aj vdaka Carmackovy. Je mozne ze Doom4 este ukaze nieco zaujimave len potom je pre mna nepochopitelne preco to nedali do bety. Napriklad v Doome boli velke open space levely. Doom3 koli technologii uz bol skor koridorovka a Doom4 vyzera byt na tom podobne, pritom v Rage ukazali ze by vedeli spravit aj rozsiahlejsie priestranstva. No a po hernej stranke, loadout, powerupy, omalovanie zbrani a postavy, ani rychly ani pomaly pohyb, overpowered revenant.
Je mi skor smutno ze premrhali taku sancu priniest naozaj nieco nove a zaujimave. Budem velmi prekvapeny ked Doom4 po par mesiacoch neupadne do zabudnutia. Ostatne ako tu bolo spomenute uz teraz bol docela problem najist spolu/protihracov (o tom debilnom systeme prihlasovania sa do hry sa ani vyjadrovat nebudem). Mimochodom casovo obmedzeny wallhack v podobe powerupu alebo ukazovanie pomocov sipek ze kam sa mam pohnut , to je tragedia. Jednak je to neprehladne a potom to fakt degraduje samotnu hru a ja vdaka tomu nemoze byt Doom4 nikdy progamingova hra alebo sa dlhodobo udrzat.

+1
-17
-1
Je komentář přínosný?

A este pridam, ked uz IDSoft chcel skusit nieco nove a evidentne s rebootom Dooma to moc neslo (treba si vyhladat nejake tie uniktnute interne informacie, hlavne o stave vo vnutri ID Softu po starte prac na Doom4 a vydani Rage a vlastne aj zahodenie prvej verzie Dooma4 a rebootu. IDSoft bol po odkupeni Bethesdou vlastne v rozklade) preco sa radsej nechytili inej znacky ?
Fakt strasne strasne moc by som chcel keby Bethesda vybavila/posunula licenciu na Terminatora prave IDSoftu. Na ich technologii postaveny Terminator FutureShock/Skynet (alebo nieco podobne) by som okamzite chcel. Je to SCIFI, je to temne, nieje to rychla zbesila FPS takze by to bolo pre IDsoft aj nieco nove a mohli by mat aj silny pribeh ale aj MP.

+1
+21
-1
Je komentář přínosný?

Nejmenuje se to Doom 4 a IDSoftware uz neexistuje. Je potreba si obe veci uvedomit a okamzite ti z toho vyplynou odpovedi na vsechny otazky.

+1
-21
-1
Je komentář přínosný?

Vola sa to Doom ale aby sa to neplietlo tak to mozeme volat Doom 4 kedze je to 4te pokracovanie (nechapem to popularne a debilne oznacovanie hier v dnesnej dobe ked sa vynecha poradove cislo, zvlast ked je to uz xte pokracovanie).
A ID Software stale existuje, a dokonca je to stale samostane studio akurat ze je vlastneny Zenimaxom.

+1
-23
-1
Je komentář přínosný?

A trochu citania preco to mozno aj s Doomom(4) vypada tak ako to vypada
https://www.glassdoor.com/Reviews/Employee-Review-id-Software-RVW4012058...

+1
-13
-1
Je komentář přínosný?

"Rychlost hry, zbraně, hlasatel, nedostatek skřeků postavy, extrémně limitovaný editor map a žádné modovací nástroje… všechno křičí „Nejsem-Doom“.

Doom/Doom2 mely od zacatku editory? Ja mel zato ze ne. Paril jsem to kdysi, takze pamet me muze klamat, ale s casti tohohle vyroku nesouhlasim. IMHO v doomu byl nedostatek skreku postavy, editor nebyl, modovaci nastroje take ne. Alespon ne oficialne.

+1
+27
-1
Je komentář přínosný?

To je pravda Doom1/2 nemali zo zaciatku editory ani oficialne nastroje. Na druhu stranu ludia ich zacali hned od zaciatku hackovat a modifikovat a tie nastroje vznikli velmi rychlo a bolo to aj vdaka tomu ze format WADu bol pomerne jednoduchy a relativne lahko pochopitelny. Ostatne aj samotny ID Soft potvrdil ze od zaciatku ratali s modovatelnostou lebo ich prekvapilo ako ludia zacali modifikovat Wolfensteina po vydani. A to tiez podporilo vydanie editorov pre Dooma.
Dnes je modovanie nepopularne z viacerych dovodov. Z ekonomickeho hladiska, ani nie vyvojari ale hlavne vydavatel to nema moc rad koli tomu ze chce hru co najdlhsie dojit cez rozne DLC no a to mu moze kazit business plan ak komunita vytvori kvalitnejsie mody a hlavne zadarmo. Z technickeho hladiska je dnes problem v tom ze enginy a samotne data su tak komplexne ze zvladnut vytvorenie hocijakeho komplexnejsieho modu je uz vecsinou nad moznosti jedneho cloveka a tak isto nastroje byvaju dost zlozite. Tiez samotnym vyvojarom sa neoplati upravovat a vydat nastroje. Ostatne staci sa pozriet kolko modov vyslo na Doom3 (iste ten ani nebol tak popularny) a potom na Rage (tam uz je silna brzda samotna technologia a naroky len na "buildnutie" levelu, ehm Carmack v readme pisal ze IDsoft pouzival server farmu okolo 190 CPU jadier len na buildovanie levelov a samotne podkladove data isli do velkosti TB). Tak isto dnes si vyvojari docela chrania data, nie len ze vsetko maju vo vlastnych formatoch ale este to aj casto byva komprimovane a hlavne kryptovane. Doom3 mal data v pk4 suboroch co boli vlastne zipy. Rage, DoomBFG uz ma binarne resources subory z ktorych sa toho moc vycitat neda ale stale sa daju rozbalit. Doom4 ma uz len cisty binar, nema to ani citatelnu hlavicku - asi to bude sifrovane. Ostatne podobne je na tom aj Frost Bite engine (BF3,BF4), Unreal engine ma tiez svoje binarne subory s ktorymi toho moc clovek nenarobi. No a Cryengine je na tom rovnako. Ten ma dokonca v sdka nastroj na generovanie sifrovacich klucov ktorymi sa zasifruje finalny build hry pred vydanim. Prave IDSoft hodne pomohol a nastartoval modovanie. V tom case bol asi porovnatelny jedine Descent 1/2.

+1
-14
-1
Je komentář přínosný?

Chcete si zahrat stary poradny Doom, jak by klidne mohl vypadat dneska?

Stahnete si ZDoom nebo Doom Legacy a prihodte k nim DOOM2.WAD. Dostanete stareho dobre Dooma s Queakovskou mysi a trochu prostorovejsi grafikou. Osobne me fascinuje jak uzasne hratelne to je. Zvlast po deaktivaci doomovskeho autoaimu zacne byt sranda. Cekal jsem od toho, ze to zacne byt jako Quake nebo Unreal, ale neni.

+1
+15
-1
Je komentář přínosný?

Já jsem kdysi hrál GlDoom, což byl asi jeden z prvních portů pod OpenGl. Chodilo to dobře, tehdy na Rivě TNT. Rozlišení 1024*768, textury vyhlazené, výbuchy raket poloprůhledné. Myš taky upravená po vzoru Quake. Jen míření bylo klasické, výšku to nerozlišovalo. Těsně před vydáním finální verze 1.0 projekt záhadně zmizel. Hratelné to bylo skvěle, byl to pořád Doom, jen hezčí.

+1
-14
-1
Je komentář přínosný?

Osobne mi pride najlepsi ZDaemon - vychadza zo ZDoomu ale pridava podporu severov a hlavne CTF! Skoda za poslednych par rokov su servery prazdnejsie ale CTF v Doomovi je fakt super a hlavne je to brutalne rychle.

+1
-12
-1
Je komentář přínosný?

Na singl player je nejlepsi "spoustec" wadu asi Doomsday. Podpora Full HD (mozna i vic) opravdu vymazlena grafika (OpenGL), mnoho nastaveni, mnoho add-onu. Poporuje wady i hexenu a hereticu.
http://dengine.net/
34 MB instalacka a staci jen nahazet wady.

A kdo jako ja nehral Dooma na nintendu 64 tak je prekvapive dobra portace Doom64 EX (15MB)
https://sourceforge.net/projects/doom64ex/

+1
+21
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.