Dobrý den, jen bych chtěl dodat, že fail safe metodou návratu je v Čechách zakázána Leteckým předpisem L2, dodatek X - bezpilotní systémy. Má to několik důvodů. Tím nejzávažnějším je, že se na přímé trase, byť 20 metrů nad původní pozicí mohou nacházet budovy, nebo jiná letadla (například vrtulník záchranné služby, který právě přistává k pacientovi). Podle dodatku X je správně, aby zařízení samo kleslo k zemi, i za cenu jeho poškození, ale nesmí se vrátit. To, že je to tak nastaveno od výrobce a nikdo to zatím nereguluje, je věc druhá.
Ono již samotné létaní s GPS bez licence pilota není podle dodatku X úplně košer. Já vím, je to super fičura, ale jak bylo v článku zmíněno, může přinést i problémy. Pořád se stává, že najednou se "dron" sebere a letí si kam chce, a nikdo s tím už neudělá.
A taky bacha na vejšku - maximální výška provozu je taky stanovena, 100 metrů nad zemí, a v okruhu 5,5 km od letišť (jakýchkoli), je úplný zákaz let...
Díky za článek! A za testy v reálném prostředí i ostatních "hraček" :)
+1
-13
-1
Je komentář přínosný?
Dobrý den, jen bych chtěl
S J https://cdr.cz/profil/s-j
1. 5. 2014 - 13:46https://cdr.cz/clanek/dron-dji-phantom-2-vision-monitoroval-airsoftovou-akci-it-vylet/diskuseDobrý den, jen bych chtěl dodat, že fail safe metodou návratu je v Čechách zakázána Leteckým předpisem L2, dodatek X - bezpilotní systémy. Má to několik důvodů. Tím nejzávažnějším je, že se na přímé trase, byť 20 metrů nad původní pozicí mohou nacházet budovy, nebo jiná letadla (například vrtulník záchranné služby, který právě přistává k pacientovi). Podle dodatku X je správně, aby zařízení samo kleslo k zemi, i za cenu jeho poškození, ale nesmí se vrátit. To, že je to tak nastaveno od výrobce a nikdo to zatím nereguluje, je věc druhá.
Ono již samotné létaní s GPS bez licence pilota není podle dodatku X úplně košer. Já vím, je to super fičura, ale jak bylo v článku zmíněno, může přinést i problémy. Pořád se stává, že najednou se "dron" sebere a letí si kam chce, a nikdo s tím už neudělá.
A taky bacha na vejšku - maximální výška provozu je taky stanovena, 100 metrů nad zemí, a v okruhu 5,5 km od letišť (jakýchkoli), je úplný zákaz let...
Díky za článek! A za testy v reálném prostředí i ostatních "hraček" :)https://cdr.cz/clanek/dron-dji-phantom-2-vision-monitoroval-airsoftovou-akci-it-vylet/diskuse#comment-703512
+
Podle zakona se v okoli letiste nesmi ani skakat (0 metru je holt 0 metru) ani hazet bumerang )ten se take vraci na misto) :-)
Letat ciste podle GPS je mozne pouze s povolenim, protoze model vybaveny GPS uz neni ze zakona povazovan za model, ale za bezpilotni prostredek, byt nedosahuje vahy 20kg. Plati i to vasechny coptery s GPS prijimacem.
+1
-8
-1
Je komentář přínosný?
Podle zakona se v okoli
petr22 https://cdr.cz/profil/petr22
1. 5. 2014 - 15:41https://cdr.cz/clanek/dron-dji-phantom-2-vision-monitoroval-airsoftovou-akci-it-vylet/diskusePodle zakona se v okoli letiste nesmi ani skakat (0 metru je holt 0 metru) ani hazet bumerang )ten se take vraci na misto) :-)
Letat ciste podle GPS je mozne pouze s povolenim, protoze model vybaveny GPS uz neni ze zakona povazovan za model, ale za bezpilotni prostredek, byt nedosahuje vahy 20kg. Plati i to vasechny coptery s GPS prijimacem. https://cdr.cz/clanek/dron-dji-phantom-2-vision-monitoroval-airsoftovou-akci-it-vylet/diskuse#comment-703517
+
Dobrý den, jen bych chtěl dodat, že fail safe metodou návratu je v Čechách zakázána Leteckým předpisem L2, dodatek X - bezpilotní systémy. Má to několik důvodů. Tím nejzávažnějším je, že se na přímé trase, byť 20 metrů nad původní pozicí mohou nacházet budovy, nebo jiná letadla (například vrtulník záchranné služby, který právě přistává k pacientovi). Podle dodatku X je správně, aby zařízení samo kleslo k zemi, i za cenu jeho poškození, ale nesmí se vrátit. To, že je to tak nastaveno od výrobce a nikdo to zatím nereguluje, je věc druhá.
Ono již samotné létaní s GPS bez licence pilota není podle dodatku X úplně košer. Já vím, je to super fičura, ale jak bylo v článku zmíněno, může přinést i problémy. Pořád se stává, že najednou se "dron" sebere a letí si kam chce, a nikdo s tím už neudělá.
A taky bacha na vejšku - maximální výška provozu je taky stanovena, 100 metrů nad zemí, a v okruhu 5,5 km od letišť (jakýchkoli), je úplný zákaz let...
Díky za článek! A za testy v reálném prostředí i ostatních "hraček" :)
Podle zakona se v okoli letiste nesmi ani skakat (0 metru je holt 0 metru) ani hazet bumerang )ten se take vraci na misto) :-)
Letat ciste podle GPS je mozne pouze s povolenim, protoze model vybaveny GPS uz neni ze zakona povazovan za model, ale za bezpilotni prostredek, byt nedosahuje vahy 20kg. Plati i to vasechny coptery s GPS prijimacem.
Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.