Eidos představil nový engine pro budoucí Deus Ex
Společnost Eidos Montreal založená v roce 2007 vešla do povědomí videoherního trhu díky kultovnímu titulu Deus Ex: Human Revolution. Bohužel si trochu pošramotila pověst svým výstupem v rámci reinkarnace Garetova kradení v podání Thief. Ať již vytvořili dobrou nebo špatnou hru, tak si bohužel s sebou vlekli relativně zastaralý engine od Crystal Dynamics, který v jistých oblastech značně limitoval vizuální možnosti jejich tvorby.
Toto se pravděpodobně změní. Programátoři firmy totiž vybudovali svůj vlastní in-house engine s názvem Dawn Engine, který má učinit přítrž negativní kritice vztahující se ke grafice v rámci budoucích počinů samotného Eidos a dost možná i Square Enix.
Stačí letmý pohled na famózní screenshot ze scény připravené v tomto nástroji a hned je jasné, že se technologie posunula o značný kus dál, tedy alespoň v měřítkách společnosti. Výborné stínování a osvětlení rýsují velmi detailně křivky všech objektů s velmi jemnou polygonovou sítí. Textury o vysokém rozlišení patří již ke standardu. Materiálová věrnost taktéž již nikoho nevykolejí a v částicových efektech se budou společnosti předhánět ještě dlouhou dobu. Každopádně by to už chtělo ostré nasazení do hry, kde by se projevily reálné možnosti enginu a hlavně jeho optimalizace.
"Technologie v pozadí hry je klíčovou komponentou při zajišťování vývoje vnitřního i emocionálního propojení se zážitkem, který herní svět poskytuje. Na tomto enginu jsme neúnavně pracovali několik posledních let. Tvořili jsme a vylepšovali jeho schopnosti. Pevně věříme, že právě Dawn Engine nám poskytne možnost propojit výtečnou hratelnost a skvělý příběh v jeden celek," řekl David Anfoss, ředitel firmy Eidos Montreal.
Dawn Engine byl údajně vyvinut pro implementaci v nadcházejícím dílu v univerzu Deus Ex. Těžko říci, jaká zpráva je radostnější. Jak se vám zalíbily prozatím zobrazené schopnosti enginu? Patříte mezi fanoušky série Deus Ex (jak hloupá otázka, že)?