CDR.cz - Vybráno z IT

Diskuse k Elektromobil od Lotusu slibuje plné nabití už za 9 minut. Rekordy boří i výkonem

Pokud má někdo důkaz, že vyšší nabíjecí proudy nesnižují citelně životnost jakýchkoliv akumulátorů na bázi lithia, tak prosím odkaz. Děkuji, ale upřímně - žádný důkaz nečekám.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Protože takový důkaz není. Každé rychlé nabíjení vyhlazuje krystalky lithia a tím trvale snižuje kapacitu takové baterie. A není to problem jen lithiových baterií.

Samozřejmě, že pomocí velmi výkonného chlazení lze dopady takového nabíjení snížit, ale nelze je eliminovat.

Jenže tomu ekoteroristé, politic a jiní tupci nerozumí. Fyzika je pro ně sprosté slovo.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Tak už jsem četl zaplacenou studii o tom, jak biopaliva neškodí motorům v autě, tak proč by se nezaplatila i nějaká ta o neškodícím rychlonabíjení:).

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Já jsem přesvědčen že biopaliva žádnému motoru v autě rozhodně neškodí. minimálně do té doby dokud jsou bezpečně uzavřená mimo něj v nádrži..

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nabíjecí proud sám o sobě ne. Zato teplota ano. A vzhledem k tomu jaké proudy polezou dovnitř i ven při max pauwa! by mě zajímalo, jak je baterie chlazená. Né že by to nebylo možný, zajímá mě jak...vodní okruh mezi jednotlivými články?

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

To jsou spojené nádoby. Aby bylo možné zcela zamezit ohlazování krystalů lithia, musely by být chlazeny přímo ty a to prostě v reálu nejde. A pak už je to jednoduchý souboj mezi tepelnou vodivostí, která není nekonečná a ztrátovým výkonem (a tedy teplem), který téměř nekonečný naopak být může.

Ano, přesně tak jsou dnes ty trakční baterie chlazeny, jednotlivé články jsou obtékány směsí vody a glykolu (kvůli nezamrzání) a tato ohřátá voda se pak chladí v hlavním chladiči. Systém umí baterie ohřívat, to v případě, že by okolní teplota byla natolik nízká, že by baterie samy sebe provozem neuhřály na provozních alespoň 15 stupňů.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To jsou panečku stresy expertů na baterie. Baterie na 20C jsou tu s námi už opravdu dlouho, je to na hranici realizace, ale jde to.
Zrovna tak by mohl někdo říct, že motor z jmenovitým výkonem 1M5 kW v režimu S1 se do toho auta ani nemůže vejít ale také se to nějak povede.
Nabíječka na 800 kW je taky pěkná hovadina. Zase né že by to nešlo ale opravdu si bude někdo rezervovat takový výkon jen aby prodal pár kWh?

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

tak zrovna s motorem je nejmensi problem, viz tesla mode S, ktery ma jeden motor, ten zadni, o vykonu cca 600kW a je pomerne maly. Samozreje to je peak, trvaly vykon bude nizsi, ale je to vpodstate pouze otazka chlazeni. Mimochodem, pripravovane letecke elektromotory maji mit obrovske vykony pri male hmotnosti i objemu.
Jako mala ukazka mohou poslouzit brushless DC motory ze zavodnich kvadropter, kde motor o hmotnosti 33g dokaze davat vykon 800W: https://www.miniquadtestbench.com/t-motor-f60-pro-ii-pro-iii-2500kv.html

ohledne nabijecky: napadlo vas, ze ta nabijecka muze pouzivat jako zdroj nejakou baterii, naps. tesla power pack, ktera se bude prubezne dobiject nizsim prikonem?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

no zase najky ekoblbec něco vymslel :) par 100 takových nabiječek 800kw a bude problem z přivody z rozvody atd ! navíc pokud by se zaplo více na raz tak muže být taky problem ! navíc tyhle nabíječky buduo spusobovat v el síti pokles napětí při zapnutí než to anutomatická rozvodny dorovná po vypnutí zase spusobí zvyšení napětí v siti atd !

dokud někdo něvyřeší problem z lithiovýmy akumulatory tedy konkrétně ty z elektromobilu tak je to celé pasé !

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

jako problem s liiion akuulaotry mate konkretne namysli? Tesla model S 100D je pro bezne pouziti naprosto dostatecne, nejakeho zasadniho omezeni zpusobeneho akumulatory si nejsem vedom

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

jak jsem to myslel jednoduše zatím nikdo neřeší co z "vyčerpanýmy" lion akumulatory ! tedy jejich bezpečná likvidace (za bezpečnou likvidaci nepovažuji spalovani ) pokud vím zatím neni bezpečný spusob reciklace lion aku , najké spusoby se skoušely ale cenové je to tak drahé že bude trvat dost dlouho něž se to prosadi do realného provozu !
navíc podle snad usa a pošaha eu které se snaží všem nacpat elektromobily pak nastané problem z množstvím použítých lion aku ! tedy akubloku pro auta ! další proti je cena elektromobilu ! dokud bude stát dvakrát až třikrát tolik co benzinové verze, tak je to jen nadšence ! další proti je dojezd síce podle papíru se dojezdy zvyšují ale pokud bych jezdil stejně rychle jak z benzinem tak realný dojezd bude o hodně nižší , navíc velice sporná uspora v používaní elektriky, jelikžo i ta se někde musí vyrobit ! bud jederné elektrárně nebo uhelné , i když někdo namítně že se muže elektrika na nabíjen elektromobilu vzít z fotovoltajiky tak pak zase je problem z dostatečným vykonem fv panelu ! aby pokryly "užasné" nabijecí výkony nabiječek :) nehledě na problem z likvidaci fv panelu až se "vsvítí " stratí učinost ! jeliko většína panelu obsaje rtut a další toxické latky !

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Proč by to lithium nemělo jako z těch baterek zase jít "vytěžit"? Je to kov nikam se neztratí ani nedegraduje..

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

protože je dost degradované po vyčerpani lion akumulatoru a znečištěné ale to je vedleší ! hlavní problem je toxicita lithia pro člověka a savce ! pokud se neplatu spusobuje neplodnost a další problémy , navíc je dost rizikové otevírat članky lion aku , prostě lithium je silně reaktivní navíc rado hoří , to si mužeš skusít sam doma vybitý članek lion např 18650 typ rozřezat venku na dvorku bude hezky hořet ! připadně decentné buchne :))
jo byhc radil nerozibírat plně nabytý lion aku !!! smrdí to pruserem !
navíc lion aku neobsahuje jen lithim ale další chemikalie !

takže dokud nebude vyřešeno bezpečná a zcela ekologická likvidace/reciklace lion akumulátoru tak jsou pro mně zcela pase jako používání elektromobilech solárnich elektrárnách prostě všude tak kde je jich třeba hodně a maji malou životnost diky denímu používaní !

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Co takove zasadni omezeni hasicu a zachanaru po havarii pro ktere dode k mechanickemu poskozeni tech baterek?

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Silniční automobil ? Takový auto bych rovnou zakázal. 1972 koní a z nuly na stovku to zvládne pod tři sekundy. Maximální rychlost je pak okolo 321 km/h... K čemu jako proboha ? Kde se na silnici smí jezdit 320km/h ? A rovnou teda majitelům těchto "hypersportů" napálit pořádnou silniční daň za to jak budou likvidovat asfalt.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

v nemecku :) ale jinak souhlas, vpodstate to je zbytecnost, na druhou stranu to zaplati vyvoj technologii, ktere se pouziji i pro obycejnejsi auta

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Co si budem povidat, ty parametry si nekdo vytahl ze zadku bez toho, aby to auto bylo k dispozici. Tesla Model S se zlomkem vykonu zrychli z 0 na 100 v Ludicrous modu za myslim 2.3 sekundy, takze na zrychleni se ten vykon nevyuziva. Na maximalni rychlost taky netreba, uz stary Bugatti Veyron zvladl s pouhymi 1000 konmi 400km/h.

Vy jste evropsky byrokrat? Podle toho "zakazat!!!!" se mi to tak jevi. Jinak, majiteli podobneho pekla na koleckach nic nebrani v tom, aby vicemene zakonnymi rychlostmi dojel po verejne komunikaci k uzavrenemu okruhu a tam te sve bestii povolil oprate. A vlastne - on nikdo nerikal, ze to auto bude provozovatelne na silnici, nebo jo? Klidne to muze byt ekvivalent Ferrari FXX K, okruhova hracka

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.