Tak zase o tolik levnější než Tesla Model S tedy není. Docela by mě zajímalo, zdali se cena liší také dle kapacity baterie a tedy maximálního dojezdu...
Největší obavu bych ale měl z degradace baterie časem a nabíjecími cykly. Nicméně degradují i spalovací motory... a všechny technické věci v autě normálně. Např. každá spojka vydrží cca. 200k km a pak je třeba výměna, takže... nic nového pod sluncem. Jen asi výměna baterie bude dražší než spojky.
Což je špatně, lidem by se měla ekologická jízda elektromobilem vyplatit, jinak na ni nepřejdou...
+1
-8
-1
Je komentář přínosný?
Tak zase o tolik levnější než
trodas https://cdr.cz/profil/trodas
30. 7. 2015 - 09:09https://cdr.cz/clanek/elektromobil-youxia-x-levna-cinska-kopie-tesla-model-s/diskuseTak zase o tolik levnější než Tesla Model S tedy není. Docela by mě zajímalo, zdali se cena liší také dle kapacity baterie a tedy maximálního dojezdu...
Největší obavu bych ale měl z degradace baterie časem a nabíjecími cykly. Nicméně degradují i spalovací motory... a všechny technické věci v autě normálně. Např. každá spojka vydrží cca. 200k km a pak je třeba výměna, takže... nic nového pod sluncem. Jen asi výměna baterie bude dražší než spojky.
Což je špatně, lidem by se měla ekologická jízda elektromobilem vyplatit, jinak na ni nepřejdou...https://cdr.cz/clanek/elektromobil-youxia-x-levna-cinska-kopie-tesla-model-s/diskuse#comment-806405
+
aktuálně je ropa levná, takže palivo je za těch 2.5-3$ a baterky jsou kolem těch 200$, takže pořád jsme v zóně výhodnosti spalovacího motoru, ještě to bude pár let trvat, než se to vyplatí jezdit na baterky
+1
+7
-1
Je komentář přínosný?
On existuje takovej moc
Miyuki https://cdr.cz/profil/miyuki-pateru
30. 7. 2015 - 09:52https://cdr.cz/clanek/elektromobil-youxia-x-levna-cinska-kopie-tesla-model-s/diskuseOn existuje takovej moc pěknej graf, kdy se to začne vyplácet mít elektromobil, případně nějakej hybrid
https://therationalpessimist.files.wordpress.com/2015/03/mckinsey-battery-study-jpeg.jpg
aktuálně je ropa levná, takže palivo je za těch 2.5-3$ a baterky jsou kolem těch 200$, takže pořád jsme v zóně výhodnosti spalovacího motoru, ještě to bude pár let trvat, než se to vyplatí jezdit na baterkyhttps://cdr.cz/clanek/elektromobil-youxia-x-levna-cinska-kopie-tesla-model-s/diskuse#comment-806411
+
Tesla S stojí nějaký 3 000 000,-Kč
Normální dobrý auto stojí 500 000,-Kč
Za jak dlouho projezdíš 2 500 000 na benzínu / naftě? Při ceně 35Kč / litr, spotřebě 8l/100 a 40k najetých km ročně to je : 3200l / rok = 112 000Kč / rok ušetříš na palivě.
Na nule tedy budeš za 22 let - cena za údržbu, která bude u motorového auta vyšší + ale zase cena za nové baterie, protože 22 let ti baterky nevydrží a bude potřeba minimálně jedna obnova.
Tesla dává 8let záruku na komplet auto včetně baterií nezávisle na najetých km (v případě vyššího modelu).
Dále je doživotní nabíjení na supercharger stanicích zdarma (opět vyšší model).
Dále má Tesla několik výhod jako pravidelné aktualizace, hustě drží na silnici (velmi nízko těžiště), super pocit z jízdy a další věci.
Každopádně z finančního hlediska je elektromobil nerentabilní a dlouho ještě bude. Kdyby člověk postavil proti Tesle S třeba i fáro za nějaký 1 000 000, tak pořád bude elektromobil nerentabilní :-/.
Zdar Max
+1
-6
-1
Je komentář přínosný?
Tesla S stojí nějaký 3 000
Max Devaine https://cdr.cz/profil/maxdevaine
30. 7. 2015 - 11:16https://cdr.cz/clanek/elektromobil-youxia-x-levna-cinska-kopie-tesla-model-s/diskuseTesla S stojí nějaký 3 000 000,-Kč
Normální dobrý auto stojí 500 000,-Kč
Za jak dlouho projezdíš 2 500 000 na benzínu / naftě? Při ceně 35Kč / litr, spotřebě 8l/100 a 40k najetých km ročně to je : 3200l / rok = 112 000Kč / rok ušetříš na palivě.
Na nule tedy budeš za 22 let - cena za údržbu, která bude u motorového auta vyšší + ale zase cena za nové baterie, protože 22 let ti baterky nevydrží a bude potřeba minimálně jedna obnova.
Tesla dává 8let záruku na komplet auto včetně baterií nezávisle na najetých km (v případě vyššího modelu).
Dále je doživotní nabíjení na supercharger stanicích zdarma (opět vyšší model).
Dále má Tesla několik výhod jako pravidelné aktualizace, hustě drží na silnici (velmi nízko těžiště), super pocit z jízdy a další věci.
Každopádně z finančního hlediska je elektromobil nerentabilní a dlouho ještě bude. Kdyby člověk postavil proti Tesle S třeba i fáro za nějaký 1 000 000, tak pořád bude elektromobil nerentabilní :-/.
Zdar Max
https://cdr.cz/clanek/elektromobil-youxia-x-levna-cinska-kopie-tesla-model-s/diskuse#comment-806457
+
Teslu S porovnavej s ferari.
Auto za 500 kKc porovnavej s jinymi electromobily.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Teslu S porovnavej s ferari.
John Douberro https://cdr.cz/profil/john-douberro
30. 7. 2015 - 12:07https://cdr.cz/clanek/elektromobil-youxia-x-levna-cinska-kopie-tesla-model-s/diskuseTeslu S porovnavej s ferari.
Auto za 500 kKc porovnavej s jinymi electromobily.https://cdr.cz/clanek/elektromobil-youxia-x-levna-cinska-kopie-tesla-model-s/diskuse#comment-806481
+
Porovnávání s autem za 1 000 000 by tu statistiku moc nevycuklo, pořád by to bylo nerentabilní. Navíc, pokud si myslíš, že se Tesla S vyrovná autu za 1 000 000, tak se nejspíše mýlíš. Podle toho, co jsem viděl, to není hyper super komfortní auto. 200km/h s ním také jet nemůžeš a při jeho omezené maximálce ujedeš hodně málo.
A porovnávat Teslu S s Ferrari mi přijde jako hodně velký úlet.
Zdar Max
+1
-7
-1
Je komentář přínosný?
Porovnávání s autem za 1 000
Max Devaine https://cdr.cz/profil/maxdevaine
30. 7. 2015 - 13:42https://cdr.cz/clanek/elektromobil-youxia-x-levna-cinska-kopie-tesla-model-s/diskusePorovnávání s autem za 1 000 000 by tu statistiku moc nevycuklo, pořád by to bylo nerentabilní. Navíc, pokud si myslíš, že se Tesla S vyrovná autu za 1 000 000, tak se nejspíše mýlíš. Podle toho, co jsem viděl, to není hyper super komfortní auto. 200km/h s ním také jet nemůžeš a při jeho omezené maximálce ujedeš hodně málo.
A porovnávat Teslu S s Ferrari mi přijde jako hodně velký úlet.
Zdar Maxhttps://cdr.cz/clanek/elektromobil-youxia-x-levna-cinska-kopie-tesla-model-s/diskuse#comment-806531
+
Nejsem expert ale kolik auto do 1 000 000 Kč s DPH umí 0-100 km/h za 5,6 s? A to neberu v potaz hranici 500 000 Kč.
+1
+7
-1
Je komentář přínosný?
Nejsem expert ale kolik auto
Kert https://cdr.cz/profil/kert
30. 7. 2015 - 14:00https://cdr.cz/clanek/elektromobil-youxia-x-levna-cinska-kopie-tesla-model-s/diskuseNejsem expert ale kolik auto do 1 000 000 Kč s DPH umí 0-100 km/h za 5,6 s? A to neberu v potaz hranici 500 000 Kč. https://cdr.cz/clanek/elektromobil-youxia-x-levna-cinska-kopie-tesla-model-s/diskuse#comment-806547
+
Jenomže to je tak jediná výhoda, zrychlit z 0 na 100 a držet dobře na silnici. Žádné další větší výhody tam nejsou. Tesla S ti váží 2 tuny, takže je těžší jak běžné auto. Stejně tak má maximálku někde u 160 s tím, že při takové rychlosti je dojezd sakra malý.
Je třeba brát všechny plusy a mínusy, když se porovnávají dvě auta a né jen jeden parametr.
Já proti Tesle nic nemám, ba naopak jsem velký fanda, jen tvrdím, že elektromobil není finančně rentabilní.
Zdar Max
+1
-9
-1
Je komentář přínosný?
Jenomže to je tak jediná
Max Devaine https://cdr.cz/profil/maxdevaine
30. 7. 2015 - 15:15https://cdr.cz/clanek/elektromobil-youxia-x-levna-cinska-kopie-tesla-model-s/diskuseJenomže to je tak jediná výhoda, zrychlit z 0 na 100 a držet dobře na silnici. Žádné další větší výhody tam nejsou. Tesla S ti váží 2 tuny, takže je těžší jak běžné auto. Stejně tak má maximálku někde u 160 s tím, že při takové rychlosti je dojezd sakra malý.
Je třeba brát všechny plusy a mínusy, když se porovnávají dvě auta a né jen jeden parametr.
Já proti Tesle nic nemám, ba naopak jsem velký fanda, jen tvrdím, že elektromobil není finančně rentabilní.
Zdar Maxhttps://cdr.cz/clanek/elektromobil-youxia-x-levna-cinska-kopie-tesla-model-s/diskuse#comment-806589
+
Tesla Model S má také možnost umístit další dvě sedadla pro děti do zavazadlového prostoru a kromě toho, také má dva kufry, vpředu a vzadu. Kolik "normálních" aut toto má? :-)
Srovnávat Teslu s jinými vozy jen na základě ceny je zcestné. Tesla je především svébytná stylovka a jako takovou si jí lidé kupují.
+1
-6
-1
Je komentář přínosný?
Tesla Model S má také možnost
ondra1 https://cdr.cz/profil/v0cas
3. 8. 2015 - 15:15https://cdr.cz/clanek/elektromobil-youxia-x-levna-cinska-kopie-tesla-model-s/diskuseTesla Model S má také možnost umístit další dvě sedadla pro děti do zavazadlového prostoru a kromě toho, také má dva kufry, vpředu a vzadu. Kolik "normálních" aut toto má? :-)
Srovnávat Teslu s jinými vozy jen na základě ceny je zcestné. Tesla je především svébytná stylovka a jako takovou si jí lidé kupují.https://cdr.cz/clanek/elektromobil-youxia-x-levna-cinska-kopie-tesla-model-s/diskuse#comment-807743
+
Tvoje tvrzeni: "Porovnávání s autem za 1 000 000 by tu statistiku moc nevycuklo"
Tvuj vypocet: "Za jak dlouho projezdíš 2 500 000 na benzínu / naftě? Při ceně 35Kč / litr, spotřebě 8l/100 a 40k najetých km ročně to je : 3200l / rok = 112 000Kč / rok ušetříš na palivě. Na nule tedy budeš za 22 let - blabla + blabla"
Pokud do vypoctu dam cenu elektromobilu 1 MKc, tak misto 22 let dostanu 0.5e6/112e3 = 5 let.
Coz mi teda prijde hodne rozdilne. Fascinuje me ze tohle oznacis stylem ze to statistiku moc nevycukne.
Ano, jsou jine naklady, vymena baterek, blablabla. Me jde o to, ze jsi udelal priblizny odhad s nesmyslnym vstupem, a kdyz ti vstup opravim, jeste tvrdis ze to moc neznamena. Neresim jak moc tvuj priblizny odhad je priblizny. Neresim jam moc se Tesla S vyrovna ferari nebo ne. Je to sportak urceny pro uzkou bohatou klientelu. Sportaky urcene pro bohate se neprodavaji za 500 kKc.
+1
-9
-1
Je komentář přínosný?
Tvoje tvrzeni: "Porovnávání s
John Douberro https://cdr.cz/profil/john-douberro
30. 7. 2015 - 14:07https://cdr.cz/clanek/elektromobil-youxia-x-levna-cinska-kopie-tesla-model-s/diskuseTvoje tvrzeni: "Porovnávání s autem za 1 000 000 by tu statistiku moc nevycuklo"
Tvuj vypocet: "Za jak dlouho projezdíš 2 500 000 na benzínu / naftě? Při ceně 35Kč / litr, spotřebě 8l/100 a 40k najetých km ročně to je : 3200l / rok = 112 000Kč / rok ušetříš na palivě. Na nule tedy budeš za 22 let - blabla + blabla"
Pokud do vypoctu dam cenu elektromobilu 1 MKc, tak misto 22 let dostanu 0.5e6/112e3 = 5 let.
Coz mi teda prijde hodne rozdilne. Fascinuje me ze tohle oznacis stylem ze to statistiku moc nevycukne.
Ano, jsou jine naklady, vymena baterek, blablabla. Me jde o to, ze jsi udelal priblizny odhad s nesmyslnym vstupem, a kdyz ti vstup opravim, jeste tvrdis ze to moc neznamena. Neresim jak moc tvuj priblizny odhad je priblizny. Neresim jam moc se Tesla S vyrovna ferari nebo ne. Je to sportak urceny pro uzkou bohatou klientelu. Sportaky urcene pro bohate se neprodavaji za 500 kKc.https://cdr.cz/clanek/elektromobil-youxia-x-levna-cinska-kopie-tesla-model-s/diskuse#comment-806553
+
1) nesmyslný vstup? Auto za 1 000 000 je sakra vybavená kára, stejně tak spotřebu a cenu paliva jsem nadstřelil, aby byla elektrika víc ve výhodě
2) jak dáš do výpočtu elektromobil za 1 000 000? Bavíme se tu o Tesla S za 3 000 000 vs. benzin/diesel za 500 000 - 1 000 000
Při nájezdu 40 000km/rok (což je docela dost) se ti jen cena za benzin vrátí za 22 - 17let.
Pokud si chceš vycucat nějaký jiný elektromobil za milion, tak se ti zvýší režie na provoz, protože na baterie nebudeš mít takovou záruku, nebudeš mít dobíjení zdarma, takže musíš započítat i cenu za elektriku, nebudeš mí tak rozumný dojezd jako s Teslou atd. atd. atd.
Přečetl jsem si několik článků od jednoho týpka, co si Teslu S koupil a projel s ní Evropu, podělil se o zkušenosti, s dojezdem, provozem apod. Zbořil tím hodně mýtů o elektromobilech, což mně těší, ale stále je to věc pro nadšence a reálně je to nerentabilní koupě.
Zdar Max
+1
+11
-1
Je komentář přínosný?
1) nesmyslný vstup? Auto za 1
Max Devaine https://cdr.cz/profil/maxdevaine
30. 7. 2015 - 15:09https://cdr.cz/clanek/elektromobil-youxia-x-levna-cinska-kopie-tesla-model-s/diskuse1) nesmyslný vstup? Auto za 1 000 000 je sakra vybavená kára, stejně tak spotřebu a cenu paliva jsem nadstřelil, aby byla elektrika víc ve výhodě
2) jak dáš do výpočtu elektromobil za 1 000 000? Bavíme se tu o Tesla S za 3 000 000 vs. benzin/diesel za 500 000 - 1 000 000
Při nájezdu 40 000km/rok (což je docela dost) se ti jen cena za benzin vrátí za 22 - 17let.
Pokud si chceš vycucat nějaký jiný elektromobil za milion, tak se ti zvýší režie na provoz, protože na baterie nebudeš mít takovou záruku, nebudeš mít dobíjení zdarma, takže musíš započítat i cenu za elektriku, nebudeš mí tak rozumný dojezd jako s Teslou atd. atd. atd.
Přečetl jsem si několik článků od jednoho týpka, co si Teslu S koupil a projel s ní Evropu, podělil se o zkušenosti, s dojezdem, provozem apod. Zbořil tím hodně mýtů o elektromobilech, což mně těší, ale stále je to věc pro nadšence a reálně je to nerentabilní koupě.
Zdar Max
https://cdr.cz/clanek/elektromobil-youxia-x-levna-cinska-kopie-tesla-model-s/diskuse#comment-806587
+
P.S. ja si taky myslim, ze elektroauto je dnes nerentabilni. ale o to mi neslo (to pisu potreti)
+1
-13
-1
Je komentář přínosný?
mas problem s pochopenim
John Douberro https://cdr.cz/profil/john-douberro
30. 7. 2015 - 22:44https://cdr.cz/clanek/elektromobil-youxia-x-levna-cinska-kopie-tesla-model-s/diskusemas problem s pochopenim psaneho textu.
P.S. ja si taky myslim, ze elektroauto je dnes nerentabilni. ale o to mi neslo (to pisu potreti)https://cdr.cz/clanek/elektromobil-youxia-x-levna-cinska-kopie-tesla-model-s/diskuse#comment-806725
+
Tvůj první komentář byl na nevhodné porovnávání aut, což je úplně mimo. Podle mně je zcela adekvátní porovnávat Teslu S s benzínem do 1 000 000,-Kč. Rozhodně né s benzínem za 10 000 000, jak jsi naznačil ty.
Pokud jsi tím chtěl naznačit, že takové auto nelze s ničím porovnávat, protože je to prostě pro nadšence, kteří na nic nehledí, tak jsi opět vedle, protože toto nikde nerozporuji a celou dobu upozorňuji čistě jen na současnou ekonomickou stránku elektromobilů, nic víc.
A vzhledem k tomu tvému výpočtu s 5 lety bych si tipnul, že ten problém s chápáním, nebo vyjadřováním je na tvé straně.
Zdar Max
+1
-13
-1
Je komentář přínosný?
Tvůj první komentář byl na
Max Devaine https://cdr.cz/profil/maxdevaine
31. 7. 2015 - 07:30https://cdr.cz/clanek/elektromobil-youxia-x-levna-cinska-kopie-tesla-model-s/diskuseTvůj první komentář byl na nevhodné porovnávání aut, což je úplně mimo. Podle mně je zcela adekvátní porovnávat Teslu S s benzínem do 1 000 000,-Kč. Rozhodně né s benzínem za 10 000 000, jak jsi naznačil ty.
Pokud jsi tím chtěl naznačit, že takové auto nelze s ničím porovnávat, protože je to prostě pro nadšence, kteří na nic nehledí, tak jsi opět vedle, protože toto nikde nerozporuji a celou dobu upozorňuji čistě jen na současnou ekonomickou stránku elektromobilů, nic víc.
A vzhledem k tomu tvému výpočtu s 5 lety bych si tipnul, že ten problém s chápáním, nebo vyjadřováním je na tvé straně.
Zdar Max
https://cdr.cz/clanek/elektromobil-youxia-x-levna-cinska-kopie-tesla-model-s/diskuse#comment-806783
+
nojo taky jsem kreten, dal jsem do zlomku auto za 0,5 MKc, ale napsal jsem 1 MKc.
Ale porad mi tvoje cislo 22 let a rozdil oproti autu za 1 MKc 13 let prijde jako setsakra rozdil.
Ale koukam ze nejlevnejsi ferari dneska stoji 5 MKc, to se nejak zvedlo, holt jsem si pamatoval cenu nejlevnejsiho ferari s historickym kurzem 15Kc/$, coz tehdy davalo auto za 3 MKc.
+1
-12
-1
Je komentář přínosný?
nojo taky jsem kreten, dal
John Douberro https://cdr.cz/profil/john-douberro
31. 7. 2015 - 09:07https://cdr.cz/clanek/elektromobil-youxia-x-levna-cinska-kopie-tesla-model-s/diskusenojo taky jsem kreten, dal jsem do zlomku auto za 0,5 MKc, ale napsal jsem 1 MKc.
Ale porad mi tvoje cislo 22 let a rozdil oproti autu za 1 MKc 13 let prijde jako setsakra rozdil.
Ale koukam ze nejlevnejsi ferari dneska stoji 5 MKc, to se nejak zvedlo, holt jsem si pamatoval cenu nejlevnejsiho ferari s historickym kurzem 15Kc/$, coz tehdy davalo auto za 3 MKc.
https://cdr.cz/clanek/elektromobil-youxia-x-levna-cinska-kopie-tesla-model-s/diskuse#comment-806825
+
"Pokud do vypoctu dam cenu elektromobilu 1 MKc, tak misto 22 let dostanu 0.5e6/112e3 = 5 let"
Znamená, že jsi dal do zlomku elektromobil za 1 000 000 vs. auto-benzín za 500 000. Tím pádem jsi počítal s rozdílem 500 000, který musíš projezdit, aby se ti elektromobil vyplatil. Tím se dostáváš na pětiletou rentabilitu při nájezdu 40 000km/rok.
Jenomže, elektromobil za 1 000 000 nebude tak kvalitní jako zmíněná Tesla, nebude mít takové specifikace, takový dojezd apod. Nebude mít dobíjení zdarma na supercharge stanicích, takovou záruku atd. atd. Dále proti takovému elektromobilu musíš postavit adekvátní auto, který stojí něco kolem 300 000.
Tím se dostáváš na cenový rozdíl né 500 000, ale 700 000 a navíc musíš do toho připočítat cenu el., protože tu nebudeš mít zdarma jako u té Tesly. Taktéž nebudeš mít takové záruky na baterie a další věci.
Kdyby jsi nabíjel jen v noci (za levnou el. 2,-Kč), tak tě vyjde 100km na cca 30Kč (při spotřebě 12kWh/100km). Ročně dáš za el. při nájezdu 40 000km = minimálně 12 000Kč (za hodně ideálních podmínek).
Rentabilita by tedy v případě takového auta byla cca 7-8 let jen na spotřebě (a to by jsi s tím musel fakt hodně jezdit a musel by jsi porovnávat opět s benzínem s 8l spotřebou a né s dieselem, který má 4-5l).
A teď si vem, že známý si koupil nové auto a za 70kkč si do něj nechal dát plyn. Rázem jsi s takovým elektromobilem na rentabilitě jen ve spotřebě na 12letech.
A to v těch počtech ještě tomu elektromobilu nadsazuji.
Zdar Max
+1
+6
-1
Je komentář přínosný?
Ne to, co jsi napsal :
Max Devaine https://cdr.cz/profil/maxdevaine
31. 7. 2015 - 10:08https://cdr.cz/clanek/elektromobil-youxia-x-levna-cinska-kopie-tesla-model-s/diskuseNe to, co jsi napsal :
"Pokud do vypoctu dam cenu elektromobilu 1 MKc, tak misto 22 let dostanu 0.5e6/112e3 = 5 let"
Znamená, že jsi dal do zlomku elektromobil za 1 000 000 vs. auto-benzín za 500 000. Tím pádem jsi počítal s rozdílem 500 000, který musíš projezdit, aby se ti elektromobil vyplatil. Tím se dostáváš na pětiletou rentabilitu při nájezdu 40 000km/rok.
Jenomže, elektromobil za 1 000 000 nebude tak kvalitní jako zmíněná Tesla, nebude mít takové specifikace, takový dojezd apod. Nebude mít dobíjení zdarma na supercharge stanicích, takovou záruku atd. atd. Dále proti takovému elektromobilu musíš postavit adekvátní auto, který stojí něco kolem 300 000.
Tím se dostáváš na cenový rozdíl né 500 000, ale 700 000 a navíc musíš do toho připočítat cenu el., protože tu nebudeš mít zdarma jako u té Tesly. Taktéž nebudeš mít takové záruky na baterie a další věci.
Kdyby jsi nabíjel jen v noci (za levnou el. 2,-Kč), tak tě vyjde 100km na cca 30Kč (při spotřebě 12kWh/100km). Ročně dáš za el. při nájezdu 40 000km = minimálně 12 000Kč (za hodně ideálních podmínek).
Rentabilita by tedy v případě takového auta byla cca 7-8 let jen na spotřebě (a to by jsi s tím musel fakt hodně jezdit a musel by jsi porovnávat opět s benzínem s 8l spotřebou a né s dieselem, který má 4-5l).
A teď si vem, že známý si koupil nové auto a za 70kkč si do něj nechal dát plyn. Rázem jsi s takovým elektromobilem na rentabilitě jen ve spotřebě na 12letech.
A to v těch počtech ještě tomu elektromobilu nadsazuji.
Zdar Max
https://cdr.cz/clanek/elektromobil-youxia-x-levna-cinska-kopie-tesla-model-s/diskuse#comment-806871
+
Ty budeš asi hodně velký idiot s lžící bahna místo mozku...
Tesla model S byl postaven jako konkurence pro vozy typu Aston martin a spol které často překonává, to není náhrada za tvou rezavou ochcávku PD...
Snad jen do fóra pro lžícobahňáky...
V tesle je doživotní celosvětový 3G net zdarma, zda tam pouští redtub,spotify či navigaci je jedno, FUP tam neexistuje., Radio dechovku si v ní pustíš i u Timbuktu.V rámci toho lze jakýkoli problém ihned řešit s tesla technikem.V rámci toho si auto kdykoli předhladíš/ohřeješ než do něj dojdeš.V rámci ceny tesly je doživotní nabíjení zdarma u tesla nabíječek kde za 30 min dobije cca 350 km djezdu...Po teoretickém sklopení m tesla kufr jako dvě tvé ochcávky.
Na jtůb najdeš video tesla vs. aston martin a další pdobná.
V autě jsem seděl a měl možnost kousek ujet včetně testu akcelerace ktará vymáčnke obsah střev...
Naprost fenomenální...Vše v tom voze, hlavně to úřasné ovládání je jak přejít z ruské jaderné ponorky na uhlí na loď "enteprise" ze starteku...ale člověk musí tušit a chtít vedět a mít možnost vyzkoušet...
To auto s ochcávkou v naftě v tdíčku co táhne po chipu vocpoda a moc nežere když není zrovna v servisu se to fakt srovnávat nedá...
Pokud má někdo zájem tak jůtuber z Norska Bjorn Nyland dělá o tesle úžasnou "informační osvětu" a ukazuje jak elektromobil dobře obstojí i v trvdých severských podmínkách.
Soráč za styl výlevu ale musel jsem...
+1
-10
-1
Je komentář přínosný?
Ty budeš asi hodně velký
Jan Honza https://cdr.cz/profil/domokun
1. 8. 2015 - 02:20https://cdr.cz/clanek/elektromobil-youxia-x-levna-cinska-kopie-tesla-model-s/diskuseTy budeš asi hodně velký idiot s lžící bahna místo mozku...
Tesla model S byl postaven jako konkurence pro vozy typu Aston martin a spol které často překonává, to není náhrada za tvou rezavou ochcávku PD...
Snad jen do fóra pro lžícobahňáky...
V tesle je doživotní celosvětový 3G net zdarma, zda tam pouští redtub,spotify či navigaci je jedno, FUP tam neexistuje., Radio dechovku si v ní pustíš i u Timbuktu.V rámci toho lze jakýkoli problém ihned řešit s tesla technikem.V rámci toho si auto kdykoli předhladíš/ohřeješ než do něj dojdeš.V rámci ceny tesly je doživotní nabíjení zdarma u tesla nabíječek kde za 30 min dobije cca 350 km djezdu...Po teoretickém sklopení m tesla kufr jako dvě tvé ochcávky.
Na jtůb najdeš video tesla vs. aston martin a další pdobná.
V autě jsem seděl a měl možnost kousek ujet včetně testu akcelerace ktará vymáčnke obsah střev...
Naprost fenomenální...Vše v tom voze, hlavně to úřasné ovládání je jak přejít z ruské jaderné ponorky na uhlí na loď "enteprise" ze starteku...ale člověk musí tušit a chtít vedět a mít možnost vyzkoušet...
To auto s ochcávkou v naftě v tdíčku co táhne po chipu vocpoda a moc nežere když není zrovna v servisu se to fakt srovnávat nedá...
Pokud má někdo zájem tak jůtuber z Norska Bjorn Nyland dělá o tesle úžasnou "informační osvětu" a ukazuje jak elektromobil dobře obstojí i v trvdých severských podmínkách.
Soráč za styl výlevu ale musel jsem...https://cdr.cz/clanek/elektromobil-youxia-x-levna-cinska-kopie-tesla-model-s/diskuse#comment-807209
+
"Tak zase o tolik levnější než Tesla Model S tedy není."
Poloviční až téměř třetinová cena "není zase o tolik levnější"? Nu, co to je nějaký ten miliónek mezi přáteli, že? :D
+1
+7
-1
Je komentář přínosný?
"Tak zase o tolik levnější
Gath G https://cdr.cz/profil/ggeal
4. 8. 2015 - 09:44https://cdr.cz/clanek/elektromobil-youxia-x-levna-cinska-kopie-tesla-model-s/diskuse"Tak zase o tolik levnější než Tesla Model S tedy není."
Poloviční až téměř třetinová cena "není zase o tolik levnější"? Nu, co to je nějaký ten miliónek mezi přáteli, že? :Dhttps://cdr.cz/clanek/elektromobil-youxia-x-levna-cinska-kopie-tesla-model-s/diskuse#comment-807973
+
Čínská kopie asi není moc šťastně zvolený výraz. Vzbuzuje to dojem, že Číňani zase něco obšlahli. Pravda je taková, že Elon Musk už před nějakým časem uvolnil všechny patenty, které na Tesle používá a dal je k dispozici všem výrobcům zdarma. Chce tak podpořit rozvoj a výrobu elektromobilů a také vývoj technologií. Takže bych se klonil spíš k čínské variantě elektromobilu, než ke kopii.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Čínská kopie asi není moc
Zakor https://cdr.cz/profil/libor-zak
30. 7. 2015 - 10:03https://cdr.cz/clanek/elektromobil-youxia-x-levna-cinska-kopie-tesla-model-s/diskuseČínská kopie asi není moc šťastně zvolený výraz. Vzbuzuje to dojem, že Číňani zase něco obšlahli. Pravda je taková, že Elon Musk už před nějakým časem uvolnil všechny patenty, které na Tesle používá a dal je k dispozici všem výrobcům zdarma. Chce tak podpořit rozvoj a výrobu elektromobilů a také vývoj technologií. Takže bych se klonil spíš k čínské variantě elektromobilu, než ke kopii.https://cdr.cz/clanek/elektromobil-youxia-x-levna-cinska-kopie-tesla-model-s/diskuse#comment-806417
+
Uvolnění patentů je hlavně právní záležitostí, ale pořád je jednodušší kopírovat existující reálný vzor než vše znovu vymýšlet jen podle popisu.
+1
+5
-1
Je komentář přínosný?
Uvolnění patentů je hlavně
Jirka1 https://cdr.cz/profil/jirka1
30. 7. 2015 - 11:47https://cdr.cz/clanek/elektromobil-youxia-x-levna-cinska-kopie-tesla-model-s/diskuseUvolnění patentů je hlavně právní záležitostí, ale pořád je jednodušší kopírovat existující reálný vzor než vše znovu vymýšlet jen podle popisu.https://cdr.cz/clanek/elektromobil-youxia-x-levna-cinska-kopie-tesla-model-s/diskuse#comment-806473
+
Stále je ale snížení ceny otázkou zřejmě masovějšího rozšíření... také kde se flákají ty nové technologie baterií? To bylo vždy řečí... a když člověk zjistí, kolik ta Tesla S váží, tak je jasné, že ty baterie nejsou zrovna nejlehčí...
+1
-6
-1
Je komentář přínosný?
Stále je ale snížení ceny
trodas https://cdr.cz/profil/trodas
30. 7. 2015 - 19:22https://cdr.cz/clanek/elektromobil-youxia-x-levna-cinska-kopie-tesla-model-s/diskuseStále je ale snížení ceny otázkou zřejmě masovějšího rozšíření... také kde se flákají ty nové technologie baterií? To bylo vždy řečí... a když člověk zjistí, kolik ta Tesla S váží, tak je jasné, že ty baterie nejsou zrovna nejlehčí...https://cdr.cz/clanek/elektromobil-youxia-x-levna-cinska-kopie-tesla-model-s/diskuse#comment-806675
+
mne by zajimalo kolik by stal komercne vyrabenej termojadernej clanek jako maj vesmirny sondy???
(No vemte si to nebyla by to parada vecer by jste svym el.mobilem prijely domu v garazi zapojily auto, ale ne proto, aby se nabilo, ale aby vam napajelo barak a az by po X letech shnilo jen by jste clanek v robusnim olovenem/neprustrelnem pozdre prendali do levneho noveho auta a tak po cely vas zivot a jeste detem by to poslouzilo...)
+1
-8
-1
Je komentář přínosný?
mne by zajimalo kolik by stal
tony https://cdr.cz/profil/tomas-marny12
30. 7. 2015 - 19:38https://cdr.cz/clanek/elektromobil-youxia-x-levna-cinska-kopie-tesla-model-s/diskusemne by zajimalo kolik by stal komercne vyrabenej termojadernej clanek jako maj vesmirny sondy???
(No vemte si to nebyla by to parada vecer by jste svym el.mobilem prijely domu v garazi zapojily auto, ale ne proto, aby se nabilo, ale aby vam napajelo barak a az by po X letech shnilo jen by jste clanek v robusnim olovenem/neprustrelnem pozdre prendali do levneho noveho auta a tak po cely vas zivot a jeste detem by to poslouzilo...)https://cdr.cz/clanek/elektromobil-youxia-x-levna-cinska-kopie-tesla-model-s/diskuse#comment-806681
+
a ve ktere sonde podle tebe je ten termojaderny clanek ?
+1
+4
-1
Je komentář přínosný?
a ve ktere sonde podle tebe
mimi1vx https://cdr.cz/profil/mimivx
30. 7. 2015 - 22:08https://cdr.cz/clanek/elektromobil-youxia-x-levna-cinska-kopie-tesla-model-s/diskusea ve ktere sonde podle tebe je ten termojaderny clanek ?https://cdr.cz/clanek/elektromobil-youxia-x-levna-cinska-kopie-tesla-model-s/diskuse#comment-806715
+
31. 7. 2015 - 07:50https://cdr.cz/clanek/elektromobil-youxia-x-levna-cinska-kopie-tesla-model-s/diskuseTéměř v každé co má naplánovanou delší misi, on asi myslí tohle https://cs.wikipedia.org/wiki/Radioizotopov%C3%BD_termoelektrick%C3%BD_gener%C3%A1tor :-)https://cdr.cz/clanek/elektromobil-youxia-x-levna-cinska-kopie-tesla-model-s/diskuse#comment-806795
+
Ani ne tak delší časově, jako spíš takovou, která míří daleko od slunce :-)
+1
-5
-1
Je komentář přínosný?
Ani ne tak delší časově, jako
ondra1 https://cdr.cz/profil/v0cas
3. 8. 2015 - 15:19https://cdr.cz/clanek/elektromobil-youxia-x-levna-cinska-kopie-tesla-model-s/diskuseAni ne tak delší časově, jako spíš takovou, která míří daleko od slunce :-)https://cdr.cz/clanek/elektromobil-youxia-x-levna-cinska-kopie-tesla-model-s/diskuse#comment-807747
+
Takový článek má moc malý výkon pro automobil. Jelo by to asi srovnatelně jako auto čistě na solární panely a bylo by to dražší.
Zajímavější by byl plnohodnotný štěpný reaktor. Asi by byl potřeba větší autobus, jestli vůbec a nějakou menší regulaci (aby kolem podstatného reaktorového jádra nemuselo být bambilion nesmyslných obalů - prostě něco co by rakušané a němci naprosto milovali :) ). Ale dostal byste slušný megawatt ;P
To jsme tak vyčerpali současně dostupnou techniku. A asi byste na palivě taky neušetřil :)
+1
+6
-1
Je komentář přínosný?
Takový článek má moc malý
Petr Kraus https://cdr.cz/profil/krooze
31. 7. 2015 - 16:37https://cdr.cz/clanek/elektromobil-youxia-x-levna-cinska-kopie-tesla-model-s/diskuseTakový článek má moc malý výkon pro automobil. Jelo by to asi srovnatelně jako auto čistě na solární panely a bylo by to dražší.
Zajímavější by byl plnohodnotný štěpný reaktor. Asi by byl potřeba větší autobus, jestli vůbec a nějakou menší regulaci (aby kolem podstatného reaktorového jádra nemuselo být bambilion nesmyslných obalů - prostě něco co by rakušané a němci naprosto milovali :) ). Ale dostal byste slušný megawatt ;P
To jsme tak vyčerpali současně dostupnou techniku. A asi byste na palivě taky neušetřil :)https://cdr.cz/clanek/elektromobil-youxia-x-levna-cinska-kopie-tesla-model-s/diskuse#comment-807123
+
Nikdy, jaderné články, které používají sondy jsou trochu nebezpečná záležitost, proto se nikdy nepoužívají na lodě a stanice s posádkou. Používají Plutonium, takže jsou zatraceně jedovaté a zatraceně radioaktivní. Není to něco, co byste chtěl mít v boudě za garáží. :-D Existují koncepty malých "rodinných reaktorů", ale používají zcela jiné palivo a zcela jiný princip. On ten princip, který používají sondy, tedy přímý převod tepla na elektřinu ani není dvakrát účinný. Ve vesmíru, kde jde o co nejméně pohyblivých součástek a dlouhou životnost to nevadí, ale tady uděláte lépe, když si na střechu hodíte pár selenových panelů. Bude to účinnější a mnohem, mnohem bezpečnější :-D.
+1
-7
-1
Je komentář přínosný?
Nikdy, jaderné články, které
Zakor https://cdr.cz/profil/libor-zak
3. 8. 2015 - 10:06https://cdr.cz/clanek/elektromobil-youxia-x-levna-cinska-kopie-tesla-model-s/diskuseNikdy, jaderné články, které používají sondy jsou trochu nebezpečná záležitost, proto se nikdy nepoužívají na lodě a stanice s posádkou. Používají Plutonium, takže jsou zatraceně jedovaté a zatraceně radioaktivní. Není to něco, co byste chtěl mít v boudě za garáží. :-D Existují koncepty malých "rodinných reaktorů", ale používají zcela jiné palivo a zcela jiný princip. On ten princip, který používají sondy, tedy přímý převod tepla na elektřinu ani není dvakrát účinný. Ve vesmíru, kde jde o co nejméně pohyblivých součástek a dlouhou životnost to nevadí, ale tady uděláte lépe, když si na střechu hodíte pár selenových panelů. Bude to účinnější a mnohem, mnohem bezpečnější :-D.https://cdr.cz/clanek/elektromobil-youxia-x-levna-cinska-kopie-tesla-model-s/diskuse#comment-807609
+
Tak zase o tolik levnější než Tesla Model S tedy není. Docela by mě zajímalo, zdali se cena liší také dle kapacity baterie a tedy maximálního dojezdu...
Největší obavu bych ale měl z degradace baterie časem a nabíjecími cykly. Nicméně degradují i spalovací motory... a všechny technické věci v autě normálně. Např. každá spojka vydrží cca. 200k km a pak je třeba výměna, takže... nic nového pod sluncem. Jen asi výměna baterie bude dražší než spojky.
Což je špatně, lidem by se měla ekologická jízda elektromobilem vyplatit, jinak na ni nepřejdou...
On existuje takovej moc pěknej graf, kdy se to začne vyplácet mít elektromobil, případně nějakej hybrid
https://therationalpessimist.files.wordpress.com/2015/03/mckinsey-batter...
aktuálně je ropa levná, takže palivo je za těch 2.5-3$ a baterky jsou kolem těch 200$, takže pořád jsme v zóně výhodnosti spalovacího motoru, ještě to bude pár let trvat, než se to vyplatí jezdit na baterky
Tesla S stojí nějaký 3 000 000,-Kč
Normální dobrý auto stojí 500 000,-Kč
Za jak dlouho projezdíš 2 500 000 na benzínu / naftě? Při ceně 35Kč / litr, spotřebě 8l/100 a 40k najetých km ročně to je : 3200l / rok = 112 000Kč / rok ušetříš na palivě.
Na nule tedy budeš za 22 let - cena za údržbu, která bude u motorového auta vyšší + ale zase cena za nové baterie, protože 22 let ti baterky nevydrží a bude potřeba minimálně jedna obnova.
Tesla dává 8let záruku na komplet auto včetně baterií nezávisle na najetých km (v případě vyššího modelu).
Dále je doživotní nabíjení na supercharger stanicích zdarma (opět vyšší model).
Dále má Tesla několik výhod jako pravidelné aktualizace, hustě drží na silnici (velmi nízko těžiště), super pocit z jízdy a další věci.
Každopádně z finančního hlediska je elektromobil nerentabilní a dlouho ještě bude. Kdyby člověk postavil proti Tesle S třeba i fáro za nějaký 1 000 000, tak pořád bude elektromobil nerentabilní :-/.
Zdar Max
Teslu S porovnavej s ferari.
Auto za 500 kKc porovnavej s jinymi electromobily.
Porovnávání s autem za 1 000 000 by tu statistiku moc nevycuklo, pořád by to bylo nerentabilní. Navíc, pokud si myslíš, že se Tesla S vyrovná autu za 1 000 000, tak se nejspíše mýlíš. Podle toho, co jsem viděl, to není hyper super komfortní auto. 200km/h s ním také jet nemůžeš a při jeho omezené maximálce ujedeš hodně málo.
A porovnávat Teslu S s Ferrari mi přijde jako hodně velký úlet.
Zdar Max
Nejsem expert ale kolik auto do 1 000 000 Kč s DPH umí 0-100 km/h za 5,6 s? A to neberu v potaz hranici 500 000 Kč.
Jenomže to je tak jediná výhoda, zrychlit z 0 na 100 a držet dobře na silnici. Žádné další větší výhody tam nejsou. Tesla S ti váží 2 tuny, takže je těžší jak běžné auto. Stejně tak má maximálku někde u 160 s tím, že při takové rychlosti je dojezd sakra malý.
Je třeba brát všechny plusy a mínusy, když se porovnávají dvě auta a né jen jeden parametr.
Já proti Tesle nic nemám, ba naopak jsem velký fanda, jen tvrdím, že elektromobil není finančně rentabilní.
Zdar Max
Tesla Model S má také možnost umístit další dvě sedadla pro děti do zavazadlového prostoru a kromě toho, také má dva kufry, vpředu a vzadu. Kolik "normálních" aut toto má? :-)
Srovnávat Teslu s jinými vozy jen na základě ceny je zcestné. Tesla je především svébytná stylovka a jako takovou si jí lidé kupují.
Tvoje tvrzeni: "Porovnávání s autem za 1 000 000 by tu statistiku moc nevycuklo"
Tvuj vypocet: "Za jak dlouho projezdíš 2 500 000 na benzínu / naftě? Při ceně 35Kč / litr, spotřebě 8l/100 a 40k najetých km ročně to je : 3200l / rok = 112 000Kč / rok ušetříš na palivě. Na nule tedy budeš za 22 let - blabla + blabla"
Pokud do vypoctu dam cenu elektromobilu 1 MKc, tak misto 22 let dostanu 0.5e6/112e3 = 5 let.
Coz mi teda prijde hodne rozdilne. Fascinuje me ze tohle oznacis stylem ze to statistiku moc nevycukne.
Ano, jsou jine naklady, vymena baterek, blablabla. Me jde o to, ze jsi udelal priblizny odhad s nesmyslnym vstupem, a kdyz ti vstup opravim, jeste tvrdis ze to moc neznamena. Neresim jak moc tvuj priblizny odhad je priblizny. Neresim jam moc se Tesla S vyrovna ferari nebo ne. Je to sportak urceny pro uzkou bohatou klientelu. Sportaky urcene pro bohate se neprodavaji za 500 kKc.
1) nesmyslný vstup? Auto za 1 000 000 je sakra vybavená kára, stejně tak spotřebu a cenu paliva jsem nadstřelil, aby byla elektrika víc ve výhodě
2) jak dáš do výpočtu elektromobil za 1 000 000? Bavíme se tu o Tesla S za 3 000 000 vs. benzin/diesel za 500 000 - 1 000 000
Při nájezdu 40 000km/rok (což je docela dost) se ti jen cena za benzin vrátí za 22 - 17let.
Pokud si chceš vycucat nějaký jiný elektromobil za milion, tak se ti zvýší režie na provoz, protože na baterie nebudeš mít takovou záruku, nebudeš mít dobíjení zdarma, takže musíš započítat i cenu za elektriku, nebudeš mí tak rozumný dojezd jako s Teslou atd. atd. atd.
Přečetl jsem si několik článků od jednoho týpka, co si Teslu S koupil a projel s ní Evropu, podělil se o zkušenosti, s dojezdem, provozem apod. Zbořil tím hodně mýtů o elektromobilech, což mně těší, ale stále je to věc pro nadšence a reálně je to nerentabilní koupě.
Zdar Max
mas problem s pochopenim psaneho textu.
P.S. ja si taky myslim, ze elektroauto je dnes nerentabilni. ale o to mi neslo (to pisu potreti)
Tvůj první komentář byl na nevhodné porovnávání aut, což je úplně mimo. Podle mně je zcela adekvátní porovnávat Teslu S s benzínem do 1 000 000,-Kč. Rozhodně né s benzínem za 10 000 000, jak jsi naznačil ty.
Pokud jsi tím chtěl naznačit, že takové auto nelze s ničím porovnávat, protože je to prostě pro nadšence, kteří na nic nehledí, tak jsi opět vedle, protože toto nikde nerozporuji a celou dobu upozorňuji čistě jen na současnou ekonomickou stránku elektromobilů, nic víc.
A vzhledem k tomu tvému výpočtu s 5 lety bych si tipnul, že ten problém s chápáním, nebo vyjadřováním je na tvé straně.
Zdar Max
nojo taky jsem kreten, dal jsem do zlomku auto za 0,5 MKc, ale napsal jsem 1 MKc.
Ale porad mi tvoje cislo 22 let a rozdil oproti autu za 1 MKc 13 let prijde jako setsakra rozdil.
Ale koukam ze nejlevnejsi ferari dneska stoji 5 MKc, to se nejak zvedlo, holt jsem si pamatoval cenu nejlevnejsiho ferari s historickym kurzem 15Kc/$, coz tehdy davalo auto za 3 MKc.
Ne to, co jsi napsal :
"Pokud do vypoctu dam cenu elektromobilu 1 MKc, tak misto 22 let dostanu 0.5e6/112e3 = 5 let"
Znamená, že jsi dal do zlomku elektromobil za 1 000 000 vs. auto-benzín za 500 000. Tím pádem jsi počítal s rozdílem 500 000, který musíš projezdit, aby se ti elektromobil vyplatil. Tím se dostáváš na pětiletou rentabilitu při nájezdu 40 000km/rok.
Jenomže, elektromobil za 1 000 000 nebude tak kvalitní jako zmíněná Tesla, nebude mít takové specifikace, takový dojezd apod. Nebude mít dobíjení zdarma na supercharge stanicích, takovou záruku atd. atd. Dále proti takovému elektromobilu musíš postavit adekvátní auto, který stojí něco kolem 300 000.
Tím se dostáváš na cenový rozdíl né 500 000, ale 700 000 a navíc musíš do toho připočítat cenu el., protože tu nebudeš mít zdarma jako u té Tesly. Taktéž nebudeš mít takové záruky na baterie a další věci.
Kdyby jsi nabíjel jen v noci (za levnou el. 2,-Kč), tak tě vyjde 100km na cca 30Kč (při spotřebě 12kWh/100km). Ročně dáš za el. při nájezdu 40 000km = minimálně 12 000Kč (za hodně ideálních podmínek).
Rentabilita by tedy v případě takového auta byla cca 7-8 let jen na spotřebě (a to by jsi s tím musel fakt hodně jezdit a musel by jsi porovnávat opět s benzínem s 8l spotřebou a né s dieselem, který má 4-5l).
A teď si vem, že známý si koupil nové auto a za 70kkč si do něj nechal dát plyn. Rázem jsi s takovým elektromobilem na rentabilitě jen ve spotřebě na 12letech.
A to v těch počtech ještě tomu elektromobilu nadsazuji.
Zdar Max
Ty budeš asi hodně velký idiot s lžící bahna místo mozku...
Tesla model S byl postaven jako konkurence pro vozy typu Aston martin a spol které často překonává, to není náhrada za tvou rezavou ochcávku PD...
Snad jen do fóra pro lžícobahňáky...
V tesle je doživotní celosvětový 3G net zdarma, zda tam pouští redtub,spotify či navigaci je jedno, FUP tam neexistuje., Radio dechovku si v ní pustíš i u Timbuktu.V rámci toho lze jakýkoli problém ihned řešit s tesla technikem.V rámci toho si auto kdykoli předhladíš/ohřeješ než do něj dojdeš.V rámci ceny tesly je doživotní nabíjení zdarma u tesla nabíječek kde za 30 min dobije cca 350 km djezdu...Po teoretickém sklopení m tesla kufr jako dvě tvé ochcávky.
Na jtůb najdeš video tesla vs. aston martin a další pdobná.
V autě jsem seděl a měl možnost kousek ujet včetně testu akcelerace ktará vymáčnke obsah střev...
Naprost fenomenální...Vše v tom voze, hlavně to úřasné ovládání je jak přejít z ruské jaderné ponorky na uhlí na loď "enteprise" ze starteku...ale člověk musí tušit a chtít vedět a mít možnost vyzkoušet...
To auto s ochcávkou v naftě v tdíčku co táhne po chipu vocpoda a moc nežere když není zrovna v servisu se to fakt srovnávat nedá...
Pokud má někdo zájem tak jůtuber z Norska Bjorn Nyland dělá o tesle úžasnou "informační osvětu" a ukazuje jak elektromobil dobře obstojí i v trvdých severských podmínkách.
Soráč za styl výlevu ale musel jsem...
"Tak zase o tolik levnější než Tesla Model S tedy není."
Poloviční až téměř třetinová cena "není zase o tolik levnější"? Nu, co to je nějaký ten miliónek mezi přáteli, že? :D
Čínská kopie asi není moc šťastně zvolený výraz. Vzbuzuje to dojem, že Číňani zase něco obšlahli. Pravda je taková, že Elon Musk už před nějakým časem uvolnil všechny patenty, které na Tesle používá a dal je k dispozici všem výrobcům zdarma. Chce tak podpořit rozvoj a výrobu elektromobilů a také vývoj technologií. Takže bych se klonil spíš k čínské variantě elektromobilu, než ke kopii.
Uvolnění patentů je hlavně právní záležitostí, ale pořád je jednodušší kopírovat existující reálný vzor než vše znovu vymýšlet jen podle popisu.
Stále je ale snížení ceny otázkou zřejmě masovějšího rozšíření... také kde se flákají ty nové technologie baterií? To bylo vždy řečí... a když člověk zjistí, kolik ta Tesla S váží, tak je jasné, že ty baterie nejsou zrovna nejlehčí...
mne by zajimalo kolik by stal komercne vyrabenej termojadernej clanek jako maj vesmirny sondy???
(No vemte si to nebyla by to parada vecer by jste svym el.mobilem prijely domu v garazi zapojily auto, ale ne proto, aby se nabilo, ale aby vam napajelo barak a az by po X letech shnilo jen by jste clanek v robusnim olovenem/neprustrelnem pozdre prendali do levneho noveho auta a tak po cely vas zivot a jeste detem by to poslouzilo...)
a ve ktere sonde podle tebe je ten termojaderny clanek ?
Téměř v každé co má naplánovanou delší misi, on asi myslí tohle https://cs.wikipedia.org/wiki/Radioizotopov%C3%BD_termoelektrick%C3%BD_g... :-)
Ani ne tak delší časově, jako spíš takovou, která míří daleko od slunce :-)
Takový článek má moc malý výkon pro automobil. Jelo by to asi srovnatelně jako auto čistě na solární panely a bylo by to dražší.
Zajímavější by byl plnohodnotný štěpný reaktor. Asi by byl potřeba větší autobus, jestli vůbec a nějakou menší regulaci (aby kolem podstatného reaktorového jádra nemuselo být bambilion nesmyslných obalů - prostě něco co by rakušané a němci naprosto milovali :) ). Ale dostal byste slušný megawatt ;P
To jsme tak vyčerpali současně dostupnou techniku. A asi byste na palivě taky neušetřil :)
Nikdy, jaderné články, které používají sondy jsou trochu nebezpečná záležitost, proto se nikdy nepoužívají na lodě a stanice s posádkou. Používají Plutonium, takže jsou zatraceně jedovaté a zatraceně radioaktivní. Není to něco, co byste chtěl mít v boudě za garáží. :-D Existují koncepty malých "rodinných reaktorů", ale používají zcela jiné palivo a zcela jiný princip. On ten princip, který používají sondy, tedy přímý převod tepla na elektřinu ani není dvakrát účinný. Ve vesmíru, kde jde o co nejméně pohyblivých součástek a dlouhou životnost to nevadí, ale tady uděláte lépe, když si na střechu hodíte pár selenových panelů. Bude to účinnější a mnohem, mnohem bezpečnější :-D.
Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.