Elektromobily Tesla dostaly autopilota, v Austrálii ale narazily na legálnost
Nový autopilot, který byl navržen především pro posílení sebejistoty řidiče na silnici, v lidech vzbuzuje nadšení. Nejenže je schopen nahradit řidiče v řízení při udržování elektromobilu Tesla ve svém jízdním pruhu, ale dokáže také upravovat rychlost jízdy elektromobilu v závislosti na provozu, měnit jízdní pruhy, předjíždět pomalejší vozidla a zaparkovat na volné podélné parkovací stání. Autonomní systém ke zjištění polohy využívá kamery, radar, ultrazvukové senzory a GPS navigaci. Ale to není vše, získaná data se odesílají na vyhodnocení, takže se software může neustále zlepšovat.
Tesla Model S
I když všechny úkony automobil zvládá sám bez pomoci člověka, zakladatel a generální ředitel Tesla Motors Elon Musk zatím radí nesundávat ruce z volantu. "Doufejme, že to nebude narážet do chodců. Mělo by je to umět správně vyhodnotit. Jsme v této fázi hodně opatrní, takže radíme řidičům, aby měli ruce raději na volantu. Je to opravdu nový software," řekl Musk a zároveň upozornil, že v případě dopravní nehody za škodu odpovídá řidič, nikoliv autopilot.
Nejnovější software 7.0 se stáhl automaticky do všech automobilů Tesla Model S, případně bude součástí vozů Tesla Model X. A zde přichází problém, s nímž automobilka nepočítala. Legislativa v Austrálii zatím neumožňuje na veřejných pozemních komunikacích řídit autonomní vozidla, která nebyla předem otestována. Tesla tvrdí, že její systém je v souladu s právními předpisy, veškerá zodpovědnost spadá na řidiče, který musí mít ruce stále na volantu a kontrolovat situaci.
Tesla sice ještě zaostává za samořídícími automobily od Google, nicméně automatický systém řízení je pěkný krok kupředu k vysněnému cíli. Automobilka každopádně do budoucnosti plánuje zavést i další autonomní prvky.