CDR.cz - Vybráno z IT

Diskuse k Elon Musk má v plánu levnější model Tesly pro širokou veřejnost

Myšlenka je to dobrá akorát nevím jak to chce udělat když nestíhali vyrábět ani ty předražené modely a jak zvkádnou na nich něco vydělat když ty drahé se dostaly do plusu až nyní po x letech?

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

To moc není. Bude tam aku, co vydrží 200 km za ideálních (cca 21C) podmínek, tj. sotva 150 km v zimě, a budou za to chtít kolik, 550 000 Kč? To ve východní Evropě neobstojí.
Spoléhají na dotace od vlád...

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Tohle už tu ale máme, ne? Jmenuje se to e-Golf a Nissan Leaf.
Zdar Max

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

pokud ta levná Tesla bude mít stejnou péči jako mají ty drahé modely (SW updaty, HW upgrady - retrofity, přístup k superchargerům atp.), tak se e-Golf a Leaf můžou jet třeba zapálit.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

ked to bude stat 5000€, opravi to Ujo Fero zo servisu odvedla a bude to velke aspon ako nekombi fabia, pojde to min 300km,preco nie. Inak si to moze strcit akurat tak do zadku. Auto so 150km dojazdom NIKDY nekupim. Kolobezku mam 45km (mi scooter pro) a skusal som kedy zastane - po 30km. Takze to 150km auto pojde tak 100-110km a caves. To este Tesla by mi musela zaplatit aby som na tom chodil.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Řešením je srazit cenu baterií, což se děje. Původní plány byly dostat se pod 100USD/kWh.
Když si vezmeme model 3, tak jak lze ušetřit? Není tam pneu podvozek ani podobné další vymoženosti Ska. HW asi ošidit nepůjde, takže zbývají jen ty baterie a to, co se dá nahonit větší výrobou a větší automatizací výroby. Kromě lepší ceny za kWh by se u levnějších modelů mohlo jít i cestou menší kapacity, ale to by asi nebylo moc oblíbené. A dokud má Tesla poptávku, kterou má problém uspokojit, je výroba kočkopsa nedobrý nápad.
Zdar Max

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nebo navrhnout něco, co půjde levně vyrobit. Jako třeba malý cybertruck :) Žádná barva, jen samonosná kastle z ohýbanýho nerez plechu.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Tak ano, kastli mohou udělat z pozinku jako má většina aut.
Zdar Max

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tak to maj v podstatě všechny, včetně aktuálně všech tesel. Ale tlustej nerez má tu výhodu, že ho jen navohejbáš a jsi hotovej, máš samonosnou kastli. Pozink musíš lisovat do požadovaných tvarů a natřít, pak ještě udělat rám, kterej to ponese...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To by jako proslo crashtestama???

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tesla S i 3 je hliník, žádný pozink.
Zdar Max

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Já měl za to, že Model 3 je ocelový.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ne, dělají všechno hliník. Zrovna nedávno jsem koukal na zajímavé video s bouračkou (CZ):
https://youtu.be/KW-6Klu4rnQ

Jinak tady je třeba info o složení karoserie:
http://www.hybrid.cz/tesla-model-3-vice-oceli-mene-hliniku

Jinými slovy, nosné části jsou z větší části z oceli (né všechny, něco je stále z hliníku), a karoserie je hliník.
Zdar Max

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

"Ne, dělají všechno hliník"

"nosné části jsou z větší části z oceli (né všechny, něco je stále z hliníku)"

Tak jak to tedy je? Rozhodněte se už! ;)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Já jsem napsal, jak to je. To "všechno" jsem vztahoval k plechařině.
Zdar Max

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Vždy se dá šetřit. Zrovna třeba když vyhodí nefunkční autopilot, ořežou nesmysly, dají async motor místo sync, stáhnou výkon na 50 kW. Bude to jen ze železa místo hliníku. Tam je prostoru...

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Tak to bude shit, který už dávno vyrábí konkurence. To Teslu ani nikoho dalšího nikam dál neposune.
Zdar Max

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

"Vyrábí konkurence"...ale v jakých množstvích a cenách?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

aby to neskončilo jako akumulatory od samsungu :))) smradem :)))

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Podle dostupných informací se bude jednat opravdu o levný model pracovně nazván Tesla HUS a bude na něj speciálně postavená továrna v Evropě, konkrétně v Kostnici. Údajně bude mít výborné spalování :-D

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.