CDR.cz - Vybráno z IT

For Honor vyjde hráče až 12x dráž v mikrotransakcích než základní hra

Forh 8
Mikrotransakce jsou bohužel nedílnou součástí herního průmyslu. Obvykle se s nimi ale setkáváme ve free-to-play hrách, které na nich zakládají své veškeré příjmy. U AAA her je situace jiná, což si hráči mohou brát k srdci více.

Je zcela běžné, aby hráč musel ke svému úspěchu ve hře obětovat určitý čas samotným hraním, než se dostane k lepšímu vybavení či obsahu. Jedná se o skvělou motivaci, jak hráče nutit hrát aktivněji či lépe. Kdykoliv se však na takový postup přilepí cenovka a lze si postup hrou koupit, ztrácí se částečně smysl odměny.

U free-to-play her jsme si na tento princip již zvykli – ostatně se jedná o jediný způsob, jak podpořit vývojáře a udržet hru v provozu. Posledních pár let se nám tu ovšem objevil takový nešvar, kdy podobné finanční metody přejímají i tříáčkové hry, které se běžně prodávají v plné ceně (okolo 1500 Kč).

Jistou vlnu nevole vyvolal nedávný For Honor, který rozdělil hráče na několik táborů. Jedni tvrdí, že vliv bonusového obsahu je v porovnání se schopnostmi hráče jen nepatrným přilepšením. Druzí si stojí naopak hrdě za svým, že ovlivňující faktory nemají právo na sobě nést finanční bariéru.

Uživatel bystander007 neváhal si vše převést do čísel a podělit se se svými výpočty na Redditu.

Odemknout každou z postav se všemi jejími vylepšeními stojí 91.500 herní měny (oceli). Postav se ve hře nachází celkem 12, nepočítáme-li budoucí placená DLC, která hru o několik postav ještě přibarví. Celkem se tedy jedná o 1.098.000 herní měny. Převedením na nejvýhodnější bonusové balíčky se ve skutečných penězích jedná o částku $732 (neboli 18 300 Kč).

Forh 1Forh 6Forh 10

Obsah je pochopitelně možné odemknout i pravidelným hraním, které lze spočítat podobným způsobem.

Každý den nabízí hra denní úkoly či aktivity, které hráče odmění herním obnosem. Průměrně lze tyto úkoly splnit během 1-2 hodin, abyste získali přibližně 1.000 herní měny. Do toho lze připočíst okolo 200 jako odměnu za každou odehranou hru. Pro získání dostatečného množství k odemknutí všech postav by hráč musel hrát pravidelně 915 dní, tedy 2 a půl roku.

Je už jen otázkou, do jaké míry se jedná o motivační složku a od jaké jen o agresivní monetizaci. Je nutné vzít i v potaz, že ceny herních titulů se už desítky let nemění, zatímco náklady na jejich vývoj raketově stoupají. Mikrotransakce si lze tedy vysvětlit i coby jakousi formu inflace. 

Tagy: 
Zdroje: 

Diskuse ke článku For Honor vyjde hráče až 12x dráž v mikrotransakcích než základní hra

Pondělí, 27 Březen 2017 - 13:14 | DRK | No jestli ty bonusy jsou skutečně získat i hraním...
Pondělí, 27 Březen 2017 - 13:13 | DRK | Hádám že je zcela zadarmo?
Pátek, 24 Březen 2017 - 13:58 | Lojza Suchánek | Aha aha, to jsem prehledl, ze se ta hra normalne...
Čtvrtek, 23 Březen 2017 - 20:51 | HKMaly | ... jak to souvisi s OpenTTD?
Středa, 22 Březen 2017 - 23:49 | avendersor | Najprv odpoviem SilentCry-ovi na: "Jediná...
Středa, 22 Březen 2017 - 20:25 | uni | No moment, pokud jsem pochopil, InApps ovlivňují...
Středa, 22 Březen 2017 - 20:23 | uni | Ta kalkulace jasně říká, PayToWin. To si Ubi...
Středa, 22 Březen 2017 - 19:43 | Lojza Suchánek | Jiste, to, ze chce nekdo platit za svou praci, to...
Středa, 22 Březen 2017 - 17:35 | SilentCry | Jediná možnost, jak tomuto hyenismu předcházet je...
Středa, 22 Březen 2017 - 16:01 | Psycho Mantis | "...ceny herních titulů se už desítky let...

Zobrazit diskusi