Skvělý článek. Mass Effect série byla vskutku vynikající série, která posunula hranice herního zážitku.
Je to dokonalá série až na 2 problémy.
1.) Je škoda toho scénáristicky profláknutého konce ME3. Všechno bylo ještě horší tím, že Bioware v marketingové kampani sliboval "everything will matter in the end", ale místo toho došlo na tristní tříbarevný konec.
2.) Politika DLC. Všichní chápou, že vývojáři to všechno dělají pro peníze, ale nemuseli by až tak okatě rýžovat peníze z DLC.
Obzvlášt Javik DLC (From Ashes) byl přehnaný. Většina hráčů byla velmi naštvaná, když si v den vydání koupili ME3 za nějakých 1600kč a po nainstalování zjistili, že už je dostupné relativně důležité DLC s Javikem za dalších 500kč.
I dodnes jsou DLC jenom pračkou na peníze. Samotné základní hry ME se dají koupit do 200kč, ale za všechna DLC třeba k ME3 člověk vyplázne dalších 4000kč. I když tohle je v porovnání s Javikem jenom maličkost :-)
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
Skvělý článek. Mass Effect
Psycho Mantis https://cdr.cz/profil/psycho-mantis
10. 2. 2017 - 18:33https://cdr.cz/clanek/hry-od-pocatku-po-soucasnost-mass-effect-nasadil-vsem-hram-i-sobe-vysokou-latku/diskuseSkvělý článek. Mass Effect série byla vskutku vynikající série, která posunula hranice herního zážitku.
Je to dokonalá série až na 2 problémy.
1.) Je škoda toho scénáristicky profláknutého konce ME3. Všechno bylo ještě horší tím, že Bioware v marketingové kampani sliboval "everything will matter in the end", ale místo toho došlo na tristní tříbarevný konec.
2.) Politika DLC. Všichní chápou, že vývojáři to všechno dělají pro peníze, ale nemuseli by až tak okatě rýžovat peníze z DLC.
Obzvlášt Javik DLC (From Ashes) byl přehnaný. Většina hráčů byla velmi naštvaná, když si v den vydání koupili ME3 za nějakých 1600kč a po nainstalování zjistili, že už je dostupné relativně důležité DLC s Javikem za dalších 500kč.
I dodnes jsou DLC jenom pračkou na peníze. Samotné základní hry ME se dají koupit do 200kč, ale za všechna DLC třeba k ME3 člověk vyplázne dalších 4000kč. I když tohle je v porovnání s Javikem jenom maličkost :-)https://cdr.cz/clanek/hry-od-pocatku-po-soucasnost-mass-effect-nasadil-vsem-hram-i-sobe-vysokou-latku/diskuse#comment-985530
+
Faktická chyba ve tvrzení:
"Protože má Shepard úchylku pořád k něčemu chodit moc blízko, neodolá volání přírody ani tentokrát a maják mu předá vize, které se poté ukážou být varovnou zprávou o záhadné rase Reaperů, kteří každých padesát tisíciletí „sklízejí“ ty nejvyvinutější civilizace."
Shepard se k do kritické vzdálenosti od majáku dostal, protože se snažil z vlivu majáku dostat Ashley... To Ashley zapříčinila to, že Shepard dostal zprávu a ne volání přírody... Volání přírody Shepard zažije maximálně tak v baru, kdy se opije do bezvědomí a skončí na záchodcích ... no a pak v romantických scénách ...
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Faktická chyba ve tvrzení:
randomofamber https://cdr.cz/profil/randomofamber
14. 2. 2017 - 09:15https://cdr.cz/clanek/hry-od-pocatku-po-soucasnost-mass-effect-nasadil-vsem-hram-i-sobe-vysokou-latku/diskuseFaktická chyba ve tvrzení:
"Protože má Shepard úchylku pořád k něčemu chodit moc blízko, neodolá volání přírody ani tentokrát a maják mu předá vize, které se poté ukážou být varovnou zprávou o záhadné rase Reaperů, kteří každých padesát tisíciletí „sklízejí“ ty nejvyvinutější civilizace."
Shepard se k do kritické vzdálenosti od majáku dostal, protože se snažil z vlivu majáku dostat Ashley... To Ashley zapříčinila to, že Shepard dostal zprávu a ne volání přírody... Volání přírody Shepard zažije maximálně tak v baru, kdy se opije do bezvědomí a skončí na záchodcích ... no a pak v romantických scénách ...https://cdr.cz/clanek/hry-od-pocatku-po-soucasnost-mass-effect-nasadil-vsem-hram-i-sobe-vysokou-latku/diskuse#comment-986652
+
Tak přirovnání autora článku nebylo zase až tak mimo.
Přece jenom logika říká, že když chcete někoho dostat z nebezpečného místa, tak ho vytáhnete pryč... Ale ve všech filmech, knížkách a hrách hlavní hrdina vždy zachrání parťáka tím, že místo něj sám vskočí do nebezpečí (FACEPALM).
Což přesně Sheppard udělal. Ashley odstrčil tak nešikovně, že místo ní tam zůstal sám...
A jak tohle vysvětlit? Buď proboříte 4. bariéru a označíte scénář za klišé, a nebo o hlavním hrdinovi řeknete, že má talent vyhledávat trable.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Tak přirovnání autora článku
Psycho Mantis https://cdr.cz/profil/psycho-mantis
14. 2. 2017 - 14:32https://cdr.cz/clanek/hry-od-pocatku-po-soucasnost-mass-effect-nasadil-vsem-hram-i-sobe-vysokou-latku/diskuseTak přirovnání autora článku nebylo zase až tak mimo.
Přece jenom logika říká, že když chcete někoho dostat z nebezpečného místa, tak ho vytáhnete pryč... Ale ve všech filmech, knížkách a hrách hlavní hrdina vždy zachrání parťáka tím, že místo něj sám vskočí do nebezpečí (FACEPALM).
Což přesně Sheppard udělal. Ashley odstrčil tak nešikovně, že místo ní tam zůstal sám...
A jak tohle vysvětlit? Buď proboříte 4. bariéru a označíte scénář za klišé, a nebo o hlavním hrdinovi řeknete, že má talent vyhledávat trable.https://cdr.cz/clanek/hry-od-pocatku-po-soucasnost-mass-effect-nasadil-vsem-hram-i-sobe-vysokou-latku/diskuse#comment-986967
+
Proboření 4. bariéry by byl nesprávně zvolený důvod. Při bořením 4. bariéry se postavy v ději obrací na diváka, což není tento případ. Dobrým příkladem boření 4. bariéry je akční hrdina Deadpool...
Zde bych to spíš viděl na klišé, ale jen tak z 1/2. Není to příliš okaté, protože je to vzácně v souladu se zákonem o zachování hybnosti. Navíc je toto klišé nezbytné kvůli scénáři, který zmiňujete. To, že Shepard přijde do styku s majákem se prolíná všemi díly...
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Proboření 4. bariéry by byl
randomofamber https://cdr.cz/profil/randomofamber
15. 2. 2017 - 08:59https://cdr.cz/clanek/hry-od-pocatku-po-soucasnost-mass-effect-nasadil-vsem-hram-i-sobe-vysokou-latku/diskuseProboření 4. bariéry by byl nesprávně zvolený důvod. Při bořením 4. bariéry se postavy v ději obrací na diváka, což není tento případ. Dobrým příkladem boření 4. bariéry je akční hrdina Deadpool...
Zde bych to spíš viděl na klišé, ale jen tak z 1/2. Není to příliš okaté, protože je to vzácně v souladu se zákonem o zachování hybnosti. Navíc je toto klišé nezbytné kvůli scénáři, který zmiňujete. To, že Shepard přijde do styku s majákem se prolíná všemi díly...https://cdr.cz/clanek/hry-od-pocatku-po-soucasnost-mass-effect-nasadil-vsem-hram-i-sobe-vysokou-latku/diskuse#comment-987549
+
Kde ti novináři jenom berou informace...
"To, co ze Sheparda zbylo, vyloví ze dna moře "
Moc by mě zajímalo, kde vzalo, že Shepard spadl do moře ... navíc na ledové planetě...
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Kde ti novináři jenom berou
randomofamber https://cdr.cz/profil/randomofamber
14. 2. 2017 - 09:32https://cdr.cz/clanek/hry-od-pocatku-po-soucasnost-mass-effect-nasadil-vsem-hram-i-sobe-vysokou-latku/diskuseKde ti novináři jenom berou informace...
"To, co ze Sheparda zbylo, vyloví ze dna moře "
Moc by mě zajímalo, kde vzalo, že Shepard spadl do moře ... navíc na ledové planetě...https://cdr.cz/clanek/hry-od-pocatku-po-soucasnost-mass-effect-nasadil-vsem-hram-i-sobe-vysokou-latku/diskuse#comment-986670
+
True story.
Zbytky Sheppardova těla spadli na ledovou planetu, odkud je Cerberem najatý agent (Liara a pak ještě někdo další nepodstatný) vyzvedl.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
True story.
Psycho Mantis https://cdr.cz/profil/psycho-mantis
14. 2. 2017 - 14:41https://cdr.cz/clanek/hry-od-pocatku-po-soucasnost-mass-effect-nasadil-vsem-hram-i-sobe-vysokou-latku/diskuseTrue story.
Zbytky Sheppardova těla spadli na ledovou planetu, odkud je Cerberem najatý agent (Liara a pak ještě někdo další nepodstatný) vyzvedl.https://cdr.cz/clanek/hry-od-pocatku-po-soucasnost-mass-effect-nasadil-vsem-hram-i-sobe-vysokou-latku/diskuse#comment-986973
+
Já to je dle Wiki http://masseffect.wikia.com/wiki/Feron chápu trošku jinak. Liara si najme Ferona (agent Shadow Brokera), aby jí pomohl najít Sheparda. Do toho se naveze Cerberus... Sh.Br. vysílá Blue Suns aby zdrželi a předběhli Liaru (Proč nemůže nebo nechce využít Ferona netuším...), což se daří a to oni vyzvedávají tělo Sheparda a převážejí na Omegu. V následné "přetahované" o Sheparda, nakonec zjevně vítězí Cerberus. Jak tak koukám, Shepard se jako mrtvola docela nacestoval :-D
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Já to je dle Wiki http:/
randomofamber https://cdr.cz/profil/randomofamber
15. 2. 2017 - 10:24https://cdr.cz/clanek/hry-od-pocatku-po-soucasnost-mass-effect-nasadil-vsem-hram-i-sobe-vysokou-latku/diskuseJá to je dle Wiki http://masseffect.wikia.com/wiki/Feron chápu trošku jinak. Liara si najme Ferona (agent Shadow Brokera), aby jí pomohl najít Sheparda. Do toho se naveze Cerberus... Sh.Br. vysílá Blue Suns aby zdrželi a předběhli Liaru (Proč nemůže nebo nechce využít Ferona netuším...), což se daří a to oni vyzvedávají tělo Sheparda a převážejí na Omegu. V následné "přetahované" o Sheparda, nakonec zjevně vítězí Cerberus. Jak tak koukám, Shepard se jako mrtvola docela nacestoval :-Dhttps://cdr.cz/clanek/hry-od-pocatku-po-soucasnost-mass-effect-nasadil-vsem-hram-i-sobe-vysokou-latku/diskuse#comment-987651
+
1.) nechápu, proč by vaše vysvětlení mělo být "jinak" oproti tomu mému. Já jenom nezašel do ZBYTEČNÝCH detailů.
2.) Asi máte opravdu vážné problémy s porozuměním angličtiny. Vaše vysvětlení není vůbec přesně! Dokonce nechápete věci, které v tom textu jsou jasně vysvětlené!!!
("netuším proč nemůže/nechce využít Ferona" OMG)
15. 2. 2017 - 15:56https://cdr.cz/clanek/hry-od-pocatku-po-soucasnost-mass-effect-nasadil-vsem-hram-i-sobe-vysokou-latku/diskuse"Já to je dle Wiki chápu trošku jinak."
1.) nechápu, proč by vaše vysvětlení mělo být "jinak" oproti tomu mému. Já jenom nezašel do ZBYTEČNÝCH detailů.
2.) Asi máte opravdu vážné problémy s porozuměním angličtiny. Vaše vysvětlení není vůbec přesně! Dokonce nechápete věci, které v tom textu jsou jasně vysvětlené!!!
("netuším proč nemůže/nechce využít Ferona" OMG)
3.) Nechápu, proč se snažíte příběh mezihry pochopit z nějaké neúplné Wiki o nepodstatné postavě. Měl jste si přečíst story celého komixu http://masseffect.wikia.com/wiki/Mass_Effect:_Redemptionhttps://cdr.cz/clanek/hry-od-pocatku-po-soucasnost-mass-effect-nasadil-vsem-hram-i-sobe-vysokou-latku/diskuse#comment-987894
+
Možná by stálo za to zmínit k MASS Effect 3, že kromě DLC Extended Cut je poměrně důležité i DLC Citadel. Dle mého názoru DLC Citadel by mělo být součástí ME3, protože zde dochází příběhově k takovému rozloučení se... a kde Shepard nalezne sám sebe ...
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Možná by stálo za to zmínit k
randomofamber https://cdr.cz/profil/randomofamber
14. 2. 2017 - 09:46https://cdr.cz/clanek/hry-od-pocatku-po-soucasnost-mass-effect-nasadil-vsem-hram-i-sobe-vysokou-latku/diskuseMožná by stálo za to zmínit k MASS Effect 3, že kromě DLC Extended Cut je poměrně důležité i DLC Citadel. Dle mého názoru DLC Citadel by mělo být součástí ME3, protože zde dochází příběhově k takovému rozloučení se... a kde Shepard nalezne sám sebe ...https://cdr.cz/clanek/hry-od-pocatku-po-soucasnost-mass-effect-nasadil-vsem-hram-i-sobe-vysokou-latku/diskuse#comment-986691
+
DLC Citadel = "Sheppard nalezne sám sebe"
- Pro fanoušky série úžasné DLC, ale pro příběh nepodstatné.
A vaše použití "DLC extended cut" v kontextu se slovem "důležité" je směšné. To DLC se nedá označit za "důležité", když vůbec nezměnilo ty nejotravnější části konce. Byl to jen jakýsi "damage control", aby zmírnili ten neskutečný odpor, který ten tristní konec vyvolal.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
DLC Citadel = "Sheppard
Psycho Mantis https://cdr.cz/profil/psycho-mantis
14. 2. 2017 - 14:45https://cdr.cz/clanek/hry-od-pocatku-po-soucasnost-mass-effect-nasadil-vsem-hram-i-sobe-vysokou-latku/diskuseDLC Citadel = "Sheppard nalezne sám sebe"
- Pro fanoušky série úžasné DLC, ale pro příběh nepodstatné.
A vaše použití "DLC extended cut" v kontextu se slovem "důležité" je směšné. To DLC se nedá označit za "důležité", když vůbec nezměnilo ty nejotravnější části konce. Byl to jen jakýsi "damage control", aby zmírnili ten neskutečný odpor, který ten tristní konec vyvolal.https://cdr.cz/clanek/hry-od-pocatku-po-soucasnost-mass-effect-nasadil-vsem-hram-i-sobe-vysokou-latku/diskuse#comment-986946
+
Tak já považuji obě zmíněná DLC za důležitá. Nejde o to, že nezměnila "otravnost" konce, ale zde o zásah do příběhu.
Jak jsem psal, Citadel chápu jako takovou možnost "rozloučit se". Tedy opak od toho klasického stavu, kdy někoho ztratíte a neměl jste tu možnost mu říci, že si vážíte nebo, že jej máte rádi. Docela příkladným koncem je odchod - úmrtí Thanea. Navíc je Citadel relativně vtipné...
Co se týká DLC extended cut, tak to je důležité proto, že ukazuje co se stalo s postavami kromě těch, které vystoupí z lodi na konci samotného příběhu. Ano, na samotném konci se nic nezmění, ale bez tohoto DLC je to jako číst knížku, kde vám před koncem vytrhnou předposlední stránku. Mimo jiné Extended cut rozšiřuje 3 možné konce o jeden nový...
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Tak já považuji obě zmíněná
randomofamber https://cdr.cz/profil/randomofamber
15. 2. 2017 - 09:34https://cdr.cz/clanek/hry-od-pocatku-po-soucasnost-mass-effect-nasadil-vsem-hram-i-sobe-vysokou-latku/diskuseTak já považuji obě zmíněná DLC za důležitá. Nejde o to, že nezměnila "otravnost" konce, ale zde o zásah do příběhu.
Jak jsem psal, Citadel chápu jako takovou možnost "rozloučit se". Tedy opak od toho klasického stavu, kdy někoho ztratíte a neměl jste tu možnost mu říci, že si vážíte nebo, že jej máte rádi. Docela příkladným koncem je odchod - úmrtí Thanea. Navíc je Citadel relativně vtipné...
Co se týká DLC extended cut, tak to je důležité proto, že ukazuje co se stalo s postavami kromě těch, které vystoupí z lodi na konci samotného příběhu. Ano, na samotném konci se nic nezmění, ale bez tohoto DLC je to jako číst knížku, kde vám před koncem vytrhnou předposlední stránku. Mimo jiné Extended cut rozšiřuje 3 možné konce o jeden nový...
https://cdr.cz/clanek/hry-od-pocatku-po-soucasnost-mass-effect-nasadil-vsem-hram-i-sobe-vysokou-latku/diskuse#comment-987573
+
To jste opravdu tak zoufalý, aby jste si EPIC FAIL zakončení celé série kompenzoval tím, že různým DLC budete přidávat hodnotu, kterou neměly?
"Citadel chápu jako takovou možnost 'rozloučit se' " , "bla bla blah...neměl jste tu možnost mu říci, že si vážíte nebo, že jej máte rádi"
A jak třeba chápete Mein Kampf od Adolfa Hitlera? Jak tady píšete, tak se vsadím, že to chápete, jako deníček nepochopeného a osamělého člověka, který chce, aby ho ostatní lidi měli rádi, že? :-)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
To jste opravdu tak zoufalý,
Psycho Mantis https://cdr.cz/profil/psycho-mantis
15. 2. 2017 - 16:05https://cdr.cz/clanek/hry-od-pocatku-po-soucasnost-mass-effect-nasadil-vsem-hram-i-sobe-vysokou-latku/diskuseTo jste opravdu tak zoufalý, aby jste si EPIC FAIL zakončení celé série kompenzoval tím, že různým DLC budete přidávat hodnotu, kterou neměly?
"Citadel chápu jako takovou možnost 'rozloučit se' " , "bla bla blah...neměl jste tu možnost mu říci, že si vážíte nebo, že jej máte rádi"
A jak třeba chápete Mein Kampf od Adolfa Hitlera? Jak tady píšete, tak se vsadím, že to chápete, jako deníček nepochopeného a osamělého člověka, který chce, aby ho ostatní lidi měli rádi, že? :-)https://cdr.cz/clanek/hry-od-pocatku-po-soucasnost-mass-effect-nasadil-vsem-hram-i-sobe-vysokou-latku/diskuse#comment-987903
+
Já v konci ME3 EPIC FAIL nevidím, a to i bez zmiňovaných DLC. Ano, naštve to, když Vás masírují, že Vaše volby mají nějaký vliv a konec je pak o třech (respektive čtyřech) koncích s tím, že kromě čtvrtého všechny vypadají až na barvu stejně. To je opravdu FAIL, protože taková výpravná hra a má konec jako inzerát "zn:konec".
Když se však oprostím od očekávání, pak je konec přijatelný. Je prostě o tom, že bez ohledu na to, co uděláte, osud Vás stejně semele. "Katalizátoru" je u konečníku, co jste celou sérii dělal. To on má v ruce moc, která určí další podobu galaxie, ne Shepard. Ten má jen tu výsadu, že si může zvolit z možností, které mu "Katalizátor" poskytl a nebo v případě Ext.Cut se vzepřít. A nemůžu si pomoci, ať už vyberete jakoukoliv možnost, vítězem je "Katalizátor" a ne Shepard...
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Já v konci ME3 EPIC FAIL
randomofamber https://cdr.cz/profil/randomofamber
16. 2. 2017 - 08:48https://cdr.cz/clanek/hry-od-pocatku-po-soucasnost-mass-effect-nasadil-vsem-hram-i-sobe-vysokou-latku/diskuseJá v konci ME3 EPIC FAIL nevidím, a to i bez zmiňovaných DLC. Ano, naštve to, když Vás masírují, že Vaše volby mají nějaký vliv a konec je pak o třech (respektive čtyřech) koncích s tím, že kromě čtvrtého všechny vypadají až na barvu stejně. To je opravdu FAIL, protože taková výpravná hra a má konec jako inzerát "zn:konec".
Když se však oprostím od očekávání, pak je konec přijatelný. Je prostě o tom, že bez ohledu na to, co uděláte, osud Vás stejně semele. "Katalizátoru" je u konečníku, co jste celou sérii dělal. To on má v ruce moc, která určí další podobu galaxie, ne Shepard. Ten má jen tu výsadu, že si může zvolit z možností, které mu "Katalizátor" poskytl a nebo v případě Ext.Cut se vzepřít. A nemůžu si pomoci, ať už vyberete jakoukoliv možnost, vítězem je "Katalizátor" a ne Shepard...https://cdr.cz/clanek/hry-od-pocatku-po-soucasnost-mass-effect-nasadil-vsem-hram-i-sobe-vysokou-latku/diskuse#comment-988182
+
Skvělý článek. Mass Effect série byla vskutku vynikající série, která posunula hranice herního zážitku.
Je to dokonalá série až na 2 problémy.
1.) Je škoda toho scénáristicky profláknutého konce ME3. Všechno bylo ještě horší tím, že Bioware v marketingové kampani sliboval "everything will matter in the end", ale místo toho došlo na tristní tříbarevný konec.
2.) Politika DLC. Všichní chápou, že vývojáři to všechno dělají pro peníze, ale nemuseli by až tak okatě rýžovat peníze z DLC.
Obzvlášt Javik DLC (From Ashes) byl přehnaný. Většina hráčů byla velmi naštvaná, když si v den vydání koupili ME3 za nějakých 1600kč a po nainstalování zjistili, že už je dostupné relativně důležité DLC s Javikem za dalších 500kč.
I dodnes jsou DLC jenom pračkou na peníze. Samotné základní hry ME se dají koupit do 200kč, ale za všechna DLC třeba k ME3 člověk vyplázne dalších 4000kč. I když tohle je v porovnání s Javikem jenom maličkost :-)
Faktická chyba ve tvrzení:
"Protože má Shepard úchylku pořád k něčemu chodit moc blízko, neodolá volání přírody ani tentokrát a maják mu předá vize, které se poté ukážou být varovnou zprávou o záhadné rase Reaperů, kteří každých padesát tisíciletí „sklízejí“ ty nejvyvinutější civilizace."
Shepard se k do kritické vzdálenosti od majáku dostal, protože se snažil z vlivu majáku dostat Ashley... To Ashley zapříčinila to, že Shepard dostal zprávu a ne volání přírody... Volání přírody Shepard zažije maximálně tak v baru, kdy se opije do bezvědomí a skončí na záchodcích ... no a pak v romantických scénách ...
Tak přirovnání autora článku nebylo zase až tak mimo.
Přece jenom logika říká, že když chcete někoho dostat z nebezpečného místa, tak ho vytáhnete pryč... Ale ve všech filmech, knížkách a hrách hlavní hrdina vždy zachrání parťáka tím, že místo něj sám vskočí do nebezpečí (FACEPALM).
Což přesně Sheppard udělal. Ashley odstrčil tak nešikovně, že místo ní tam zůstal sám...
A jak tohle vysvětlit? Buď proboříte 4. bariéru a označíte scénář za klišé, a nebo o hlavním hrdinovi řeknete, že má talent vyhledávat trable.
Proboření 4. bariéry by byl nesprávně zvolený důvod. Při bořením 4. bariéry se postavy v ději obrací na diváka, což není tento případ. Dobrým příkladem boření 4. bariéry je akční hrdina Deadpool...
Zde bych to spíš viděl na klišé, ale jen tak z 1/2. Není to příliš okaté, protože je to vzácně v souladu se zákonem o zachování hybnosti. Navíc je toto klišé nezbytné kvůli scénáři, který zmiňujete. To, že Shepard přijde do styku s majákem se prolíná všemi díly...
Kde ti novináři jenom berou informace...
"To, co ze Sheparda zbylo, vyloví ze dna moře "
Moc by mě zajímalo, kde vzalo, že Shepard spadl do moře ... navíc na ledové planetě...
True story.
Zbytky Sheppardova těla spadli na ledovou planetu, odkud je Cerberem najatý agent (Liara a pak ještě někdo další nepodstatný) vyzvedl.
Já to je dle Wiki http://masseffect.wikia.com/wiki/Feron chápu trošku jinak. Liara si najme Ferona (agent Shadow Brokera), aby jí pomohl najít Sheparda. Do toho se naveze Cerberus... Sh.Br. vysílá Blue Suns aby zdrželi a předběhli Liaru (Proč nemůže nebo nechce využít Ferona netuším...), což se daří a to oni vyzvedávají tělo Sheparda a převážejí na Omegu. V následné "přetahované" o Sheparda, nakonec zjevně vítězí Cerberus. Jak tak koukám, Shepard se jako mrtvola docela nacestoval :-D
"Já to je dle Wiki chápu trošku jinak."
1.) nechápu, proč by vaše vysvětlení mělo být "jinak" oproti tomu mému. Já jenom nezašel do ZBYTEČNÝCH detailů.
2.) Asi máte opravdu vážné problémy s porozuměním angličtiny. Vaše vysvětlení není vůbec přesně! Dokonce nechápete věci, které v tom textu jsou jasně vysvětlené!!!
("netuším proč nemůže/nechce využít Ferona" OMG)
3.) Nechápu, proč se snažíte příběh mezihry pochopit z nějaké neúplné Wiki o nepodstatné postavě. Měl jste si přečíst story celého komixu http://masseffect.wikia.com/wiki/Mass_Effect:_Redemption
Možná by stálo za to zmínit k MASS Effect 3, že kromě DLC Extended Cut je poměrně důležité i DLC Citadel. Dle mého názoru DLC Citadel by mělo být součástí ME3, protože zde dochází příběhově k takovému rozloučení se... a kde Shepard nalezne sám sebe ...
DLC Citadel = "Sheppard nalezne sám sebe"
- Pro fanoušky série úžasné DLC, ale pro příběh nepodstatné.
A vaše použití "DLC extended cut" v kontextu se slovem "důležité" je směšné. To DLC se nedá označit za "důležité", když vůbec nezměnilo ty nejotravnější části konce. Byl to jen jakýsi "damage control", aby zmírnili ten neskutečný odpor, který ten tristní konec vyvolal.
Tak já považuji obě zmíněná DLC za důležitá. Nejde o to, že nezměnila "otravnost" konce, ale zde o zásah do příběhu.
Jak jsem psal, Citadel chápu jako takovou možnost "rozloučit se". Tedy opak od toho klasického stavu, kdy někoho ztratíte a neměl jste tu možnost mu říci, že si vážíte nebo, že jej máte rádi. Docela příkladným koncem je odchod - úmrtí Thanea. Navíc je Citadel relativně vtipné...
Co se týká DLC extended cut, tak to je důležité proto, že ukazuje co se stalo s postavami kromě těch, které vystoupí z lodi na konci samotného příběhu. Ano, na samotném konci se nic nezmění, ale bez tohoto DLC je to jako číst knížku, kde vám před koncem vytrhnou předposlední stránku. Mimo jiné Extended cut rozšiřuje 3 možné konce o jeden nový...
To jste opravdu tak zoufalý, aby jste si EPIC FAIL zakončení celé série kompenzoval tím, že různým DLC budete přidávat hodnotu, kterou neměly?
"Citadel chápu jako takovou možnost 'rozloučit se' " , "bla bla blah...neměl jste tu možnost mu říci, že si vážíte nebo, že jej máte rádi"
A jak třeba chápete Mein Kampf od Adolfa Hitlera? Jak tady píšete, tak se vsadím, že to chápete, jako deníček nepochopeného a osamělého člověka, který chce, aby ho ostatní lidi měli rádi, že? :-)
Já v konci ME3 EPIC FAIL nevidím, a to i bez zmiňovaných DLC. Ano, naštve to, když Vás masírují, že Vaše volby mají nějaký vliv a konec je pak o třech (respektive čtyřech) koncích s tím, že kromě čtvrtého všechny vypadají až na barvu stejně. To je opravdu FAIL, protože taková výpravná hra a má konec jako inzerát "zn:konec".
Když se však oprostím od očekávání, pak je konec přijatelný. Je prostě o tom, že bez ohledu na to, co uděláte, osud Vás stejně semele. "Katalizátoru" je u konečníku, co jste celou sérii dělal. To on má v ruce moc, která určí další podobu galaxie, ne Shepard. Ten má jen tu výsadu, že si může zvolit z možností, které mu "Katalizátor" poskytl a nebo v případě Ext.Cut se vzepřít. A nemůžu si pomoci, ať už vyberete jakoukoliv možnost, vítězem je "Katalizátor" a ne Shepard...
Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.