CDR.cz - Vybráno z IT

Jak fungují fake odběratelé na sociálních sítích? Vyplatí se podobné služby?

Zdroj: Shutterstock

Nebaví vás vytváření obsahu na sociální sítě bez publika nebo alespoň povědomí o něm? Přemýšleli jste, zda si koupit či nekoupit takzvané „fake odběratele?“ Pokud ano, zajisté byste měli mít povědomí o určitých skutečnostech, které z tohoto konceptu plynou.

Zdroj obrázku: Shutterstock

Falešní sledovatelé/odběratelé na sociálních sítích byly nejpopulárnější v letech 2013-2016, jelikož v té době se nejznámější platformy ocitaly v jistém evolučním středu. O těchto službách se velmi dobře vědělo, ale nijak se proti nim nezakročovalo. Google však po letech rozhodl, že tímto směrem nemůže kráčet donekonečna a tak na začátku roku 2018 začal viditelně kanálům rušit odběratele, o kterých se domníval, že jsou robotickými účty.

Nenechte se však mýlit. Fungování těchto služeb spočívá ve zcela nesložité podstatě. Znázornit si to můžeme jako komunitní weby, na které se uživatelé registrují, zašlou serveru informace o svém vysílacím kanálu či sociálním profilu a ten je posléze přidán na dynamický seznam. Každý z účastníků má přitom na svém profilu virtuální měnu, jejíž výše určuje, kolik odběratelů mohou získat – tedy jak dlouho se bude profil dotyčného v seznamu zobrazovat.

Měna se dá získávat dvěma způsoby. Buď pravidelně zobrazujete seznam a dáváte follow ostatním uživatelům, nebo si ji prostě zakoupíte.

Často jsou vznášené pochybnosti

Ve společnosti existují dva tábory lidí, kteří na tuto službu mají léta neměnný postoj. I přesto si však plně uvědomují, že falešná čísla jsou stále jen čísla, žádní lidé, kterým by se daný obsah líbil nebo imponovaní návštěvníci. Pokud má někdo pocit, že je na internetu nezajímavý, neviditelný a přehlížený, tuto službu použije zpravidla, aby vzbudil dojem popularity své značky, nicméně od realisty bude pořád velmi pozadu.

Zdroj obrázku: Shutterstock

Služby poskytující falešné odběratele poskytují de-facto úplně vše. Nejznámější servery jsou sice pojmenovány a orientovány prvotně na „odběratele“, ale mohou být využity úplně kdekoliv; u komentářů, likes, follows, zhlédnutí, dokonce i aktivních diváků během živých přenosů.

Marketingové tahy a nekalá hospodářská soutěž

Některé firmy tyto služby často poptávají pro účely inkognito marketingu. Povětšinou takové, které poskytují nekvalitní či podvodné služby a potřebují si nahnat důvěryhodnost. Můžeme to nejčastěji vypozorovat na Facebook stránkách dané firmy, kde se objevují převážně jen kladná hodnocení, i přestože jsou recenze psané skutečnými lidmi kritické a nechvalné.

Nemusí se ovšem vždy jednat jen o podvodníky nebo pochybné marketéry, mohou to být i jednotlivci, kteří například potřebují reference nebo kladná hodnocení, aby si získali první zákazníky.

Vyplatí se vám to?

Jestliže si pokládáte otázku, zda taková služba má za ostrého chodu smysl, odpověď je víceméně variabilní: Záleží na jakou platformu. V případě, že chcete získat odběratele, likes, komentáře či zhlédnutí na YouTube, vaše jakákoliv snaha přijde vniveč, neboť Google bez výjimky falešné hodnoty odhalí a z vašeho účtu je odebere. Naopak třeba takový TikTok, tam je procento ztráty zcela nejnižší.

Mezi středobody současně můžeme zařadit například Instagram, Twitter, Twitch či Facebook, kdy přijdete pouze o část falešných sledovatelů nezávisle na pořadí. Tam záleží především, jak je nakládáno s účty, které vás začnou hromadně odebírat. Pokud jsou po registraci delší dobu nepoužívány, nebo dokonce porušují pravidla platformy, budou bez milosti znepřístupněny.

Diskuse ke článku Jak fungují fake odběratelé na sociálních sítích? Vyplatí se podobné služby?

Sobota, 18 Únor 2023 - 13:36 | Jáchym Flídr | Některé sociální sítě nabídnou obsah jen určitému...
Sobota, 18 Únor 2023 - 10:56 | Anonym | Mno když se zeptáš jakéhokoliv SEO tak se to...
Pátek, 17 Únor 2023 - 18:19 | Sirik | Nevyplatí a to ze všech myslitelných směrů. 1....

Zobrazit diskusi