"Elektromobily čelí zásadním problémům, od vysokých nákladů a ekologické zátěže při výrobě baterií až po nedostatečnou infrastrukturu a omezenou kapacitu současných elektrických sítí"
Jj, přesně tak. Baterie jsou nejen ekologicky problematické, neboť těžba lithia je vyšší ekologická zátěž pro krajinu než těžba ropy, ale není šance vytěžit tolik lithia, aby dostačovalo pro potřebu všech lidí, kteří chtějí jezdit autem. Bez lithia se momentálně obejít nedá a na žádný přelomový objev to v tomto ohledu nevypadá.
Co se týká autonomního řízení, tak je to do značné míry nesmysl. Auto mám proto, že to chci řídit sám. Když se budu chtít vézt, pojedu vlakem. Přitom autonomní řízení vlaků bez mašinfíry není problém a různě ve světě se to používá. V ČR nikoli a to ještě hodně dlouho ne. Dokud máme stále analogový systém řízení výhybek a dokud se nedokončí elektrifikace železnice, k čemuž se vůbec neblížíme, nemá smysl uvažovat v ČR nad autonomním řízením. Jsme sto let za vopicema!
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
"Elektromobily čelí zásadním
RedMaX https://cdr.cz/profil/redmarx
20. 11. 2024 - 13:20https://cdr.cz/clanek/jake-technologie-nejvice-ovlivni-automobilovy-prumysl-do-roku-2030/diskuse"Elektromobily čelí zásadním problémům, od vysokých nákladů a ekologické zátěže při výrobě baterií až po nedostatečnou infrastrukturu a omezenou kapacitu současných elektrických sítí"
Jj, přesně tak. Baterie jsou nejen ekologicky problematické, neboť těžba lithia je vyšší ekologická zátěž pro krajinu než těžba ropy, ale není šance vytěžit tolik lithia, aby dostačovalo pro potřebu všech lidí, kteří chtějí jezdit autem. Bez lithia se momentálně obejít nedá a na žádný přelomový objev to v tomto ohledu nevypadá.
Co se týká autonomního řízení, tak je to do značné míry nesmysl. Auto mám proto, že to chci řídit sám. Když se budu chtít vézt, pojedu vlakem. Přitom autonomní řízení vlaků bez mašinfíry není problém a různě ve světě se to používá. V ČR nikoli a to ještě hodně dlouho ne. Dokud máme stále analogový systém řízení výhybek a dokud se nedokončí elektrifikace železnice, k čemuž se vůbec neblížíme, nemá smysl uvažovat v ČR nad autonomním řízením. Jsme sto let za vopicema!https://cdr.cz/clanek/jake-technologie-nejvice-ovlivni-automobilovy-prumysl-do-roku-2030/diskuse#comment-1480696
+
20. 11. 2024 - 19:02https://cdr.cz/clanek/jake-technologie-nejvice-ovlivni-automobilovy-prumysl-do-roku-2030/diskuseCo se tyka ICE vs BEV ekologie, tak BEV je na tom lepe, zapocitano uplne vse od vzniku pres provoz az po "zanik": https://ars.els-cdn.com/content/image/1-s2.0-S1364032124007858-ga1_lrg.jpg
Krasna studie na ktere se podilelo i VUT a byla podrobena siroke oponenture:
https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1364032124007858?dgcid=coauthorhttps://cdr.cz/clanek/jake-technologie-nejvice-ovlivni-automobilovy-prumysl-do-roku-2030/diskuse#comment-1480726
+
20. 11. 2024 - 23:19https://cdr.cz/clanek/jake-technologie-nejvice-ovlivni-automobilovy-prumysl-do-roku-2030/diskuseCo znamená ICE a co znamená BEV?https://cdr.cz/clanek/jake-technologie-nejvice-ovlivni-automobilovy-prumysl-do-roku-2030/diskuse#comment-1480731
+
Koukám na tu tabulku emisí. Zajímalo by mě tady srovnání emisí Mild Hybrid vs. Full Hybrid vs. Plug-in Hybrid.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Koukám na tu tabulku emisí.
gepard https://cdr.cz/profil/gepard-interactive
20. 11. 2024 - 23:33https://cdr.cz/clanek/jake-technologie-nejvice-ovlivni-automobilovy-prumysl-do-roku-2030/diskuseKoukám na tu tabulku emisí. Zajímalo by mě tady srovnání emisí Mild Hybrid vs. Full Hybrid vs. Plug-in Hybrid.https://cdr.cz/clanek/jake-technologie-nejvice-ovlivni-automobilovy-prumysl-do-roku-2030/diskuse#comment-1480733
+
Nejspise to bude dost podobne. Napada me jedine, ze u plug-in hybridu a jezdeni po meste a kolem komina, se muzete dostat na skoro 100% provoz na baterii, pokud pravidelne dobijite. Tam zvysite modry sloupec a rapidne snizite sedy - ale neni to zamysleny use case pro toto auto. Pak je take otazka, zda je Hybrid spravna volba, kdyz "zbytecne" vozite ICE motor.
Pokud vas zajimaji realne problemy a nasledne opravy - mimo zaruku, tak kouknete sem: https://evclinic.eu/
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Nejspise to bude dost podobne
MH https://cdr.cz/profil/xardas
21. 11. 2024 - 03:58https://cdr.cz/clanek/jake-technologie-nejvice-ovlivni-automobilovy-prumysl-do-roku-2030/diskuseNejspise to bude dost podobne. Napada me jedine, ze u plug-in hybridu a jezdeni po meste a kolem komina, se muzete dostat na skoro 100% provoz na baterii, pokud pravidelne dobijite. Tam zvysite modry sloupec a rapidne snizite sedy - ale neni to zamysleny use case pro toto auto. Pak je take otazka, zda je Hybrid spravna volba, kdyz "zbytecne" vozite ICE motor.
Pokud vas zajimaji realne problemy a nasledne opravy - mimo zaruku, tak kouknete sem: https://evclinic.eu/
https://cdr.cz/clanek/jake-technologie-nejvice-ovlivni-automobilovy-prumysl-do-roku-2030/diskuse#comment-1480740
+
Započetla studie i náklady spojené s krátkým dojezdem a dlouhým dobíjením?
Co sem tak koukal, u nás máme dobíjecí stanice buď 22kW nebo 50kW. To znamená, že pro "dotankování" musíte auto na 1-2 hodiny odstavit.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Aneb papír snese všechno.
Jack FX https://cdr.cz/profil/jackfx
20. 11. 2024 - 23:38https://cdr.cz/clanek/jake-technologie-nejvice-ovlivni-automobilovy-prumysl-do-roku-2030/diskuseAneb papír snese všechno.
Započetla studie i náklady spojené s krátkým dojezdem a dlouhým dobíjením?
Co sem tak koukal, u nás máme dobíjecí stanice buď 22kW nebo 50kW. To znamená, že pro "dotankování" musíte auto na 1-2 hodiny odstavit.
https://cdr.cz/clanek/jake-technologie-nejvice-ovlivni-automobilovy-prumysl-do-roku-2030/diskuse#comment-1480734
+
"Elektromobily čelí zásadním problémům, od vysokých nákladů a ekologické zátěže při výrobě baterií až po nedostatečnou infrastrukturu a omezenou kapacitu současných elektrických sítí"
Jj, přesně tak. Baterie jsou nejen ekologicky problematické, neboť těžba lithia je vyšší ekologická zátěž pro krajinu než těžba ropy, ale není šance vytěžit tolik lithia, aby dostačovalo pro potřebu všech lidí, kteří chtějí jezdit autem. Bez lithia se momentálně obejít nedá a na žádný přelomový objev to v tomto ohledu nevypadá.
Co se týká autonomního řízení, tak je to do značné míry nesmysl. Auto mám proto, že to chci řídit sám. Když se budu chtít vézt, pojedu vlakem. Přitom autonomní řízení vlaků bez mašinfíry není problém a různě ve světě se to používá. V ČR nikoli a to ještě hodně dlouho ne. Dokud máme stále analogový systém řízení výhybek a dokud se nedokončí elektrifikace železnice, k čemuž se vůbec neblížíme, nemá smysl uvažovat v ČR nad autonomním řízením. Jsme sto let za vopicema!
Co se tyka ICE vs BEV ekologie, tak BEV je na tom lepe, zapocitano uplne vse od vzniku pres provoz az po "zanik": https://ars.els-cdn.com/content/image/1-s2.0-S1364032124007858-ga1_lrg.jpg
Krasna studie na ktere se podilelo i VUT a byla podrobena siroke oponenture:
https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1364032124007858?dgci...
Co znamená ICE a co znamená BEV?
https://www.findmyelectric.com/blog/bev-phev-hev-fcev-ice-decoding-the-a...
Koukám na tu tabulku emisí. Zajímalo by mě tady srovnání emisí Mild Hybrid vs. Full Hybrid vs. Plug-in Hybrid.
Nejspise to bude dost podobne. Napada me jedine, ze u plug-in hybridu a jezdeni po meste a kolem komina, se muzete dostat na skoro 100% provoz na baterii, pokud pravidelne dobijite. Tam zvysite modry sloupec a rapidne snizite sedy - ale neni to zamysleny use case pro toto auto. Pak je take otazka, zda je Hybrid spravna volba, kdyz "zbytecne" vozite ICE motor.
Pokud vas zajimaji realne problemy a nasledne opravy - mimo zaruku, tak kouknete sem: https://evclinic.eu/
Aneb papír snese všechno.
Započetla studie i náklady spojené s krátkým dojezdem a dlouhým dobíjením?
Co sem tak koukal, u nás máme dobíjecí stanice buď 22kW nebo 50kW. To znamená, že pro "dotankování" musíte auto na 1-2 hodiny odstavit.
Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.