To už mi přijde zajímavější ten vírník PAL-V za 400 000$. Tohle je dost nemotorné.
+1
+16
-1
Je komentář přínosný?
To už mi přijde zajímavější
DRK https://cdr.cz/profil/drk22
4. 9. 2014 - 15:11https://cdr.cz/clanek/je-ptak-je-letadlo-je-slovenske-letajici-auto-aeromobil/diskuseTo už mi přijde zajímavější ten vírník PAL-V za 400 000$. Tohle je dost nemotorné.https://cdr.cz/clanek/je-ptak-je-letadlo-je-slovenske-letajici-auto-aeromobil/diskuse#comment-729754
+
Mně to přijde taky ujeté (nebo ulítlé - podle gusta :-) Smekám před invencí, nadšením, úsilím i výsledkem práce pana Inženýra. To jako jo, ale reálnou užitnou hodnotu v tom moc nevidím.
Jako auto je to (IMHO) celkem na prd - vypadá to na 2 místa a otázkou zůstává úložný prostor. Jako sporťák (coby 2místná kára bez pořádnýho kufru) je to taky nepoužitelný. Jako letadlo nevím, možná, že to lítá obstojně. Ale jestli by nebyl lepší nějaký ultralight, nebo malý motorák... Jako kočkopes je to dobrý v tom, že letecký amatér s tím dojede na letiště a rovnou může "rolovat" na dráhu. Možná použitelný, jako snadná přeprava na dlouhé vzdálenosti v malém počtu (obchodní jednání třeba, takové mini-aerotaxi).
+1
-48
-1
Je komentář přínosný?
Mně to přijde taky ujeté
peca https://cdr.cz/profil/peca007
4. 9. 2014 - 16:32https://cdr.cz/clanek/je-ptak-je-letadlo-je-slovenske-letajici-auto-aeromobil/diskuseMně to přijde taky ujeté (nebo ulítlé - podle gusta :-) Smekám před invencí, nadšením, úsilím i výsledkem práce pana Inženýra. To jako jo, ale reálnou užitnou hodnotu v tom moc nevidím.
Jako auto je to (IMHO) celkem na prd - vypadá to na 2 místa a otázkou zůstává úložný prostor. Jako sporťák (coby 2místná kára bez pořádnýho kufru) je to taky nepoužitelný. Jako letadlo nevím, možná, že to lítá obstojně. Ale jestli by nebyl lepší nějaký ultralight, nebo malý motorák... Jako kočkopes je to dobrý v tom, že letecký amatér s tím dojede na letiště a rovnou může "rolovat" na dráhu. Možná použitelný, jako snadná přeprava na dlouhé vzdálenosti v malém počtu (obchodní jednání třeba, takové mini-aerotaxi).https://cdr.cz/clanek/je-ptak-je-letadlo-je-slovenske-letajici-auto-aeromobil/diskuse#comment-729775
+
Akorát nechápu k čemu je to dobré? Stejně s tím nemohu vzlétat kde chci a ani přistávat kde chci. Jen na letišti. Možná je to dobré tak pro zločince nebo naopak pro policii! :-)
+1
-38
-1
Je komentář přínosný?
Akorát nechápu k čemu je to
Tom Miki https://cdr.cz/profil/miki79
4. 9. 2014 - 16:59https://cdr.cz/clanek/je-ptak-je-letadlo-je-slovenske-letajici-auto-aeromobil/diskuseAkorát nechápu k čemu je to dobré? Stejně s tím nemohu vzlétat kde chci a ani přistávat kde chci. Jen na letišti. Možná je to dobré tak pro zločince nebo naopak pro policii! :-)https://cdr.cz/clanek/je-ptak-je-letadlo-je-slovenske-letajici-auto-aeromobil/diskuse#comment-729783
+
Proč byste nemohl vzlétat a přistávat kde chcete? Stačí kus rovného trávníku, podívejte se na video.
+1
+23
-1
Je komentář přínosný?
Proč byste nemohl vzlétat a
Jack FX https://cdr.cz/profil/jackfx
4. 9. 2014 - 17:39https://cdr.cz/clanek/je-ptak-je-letadlo-je-slovenske-letajici-auto-aeromobil/diskuseProč byste nemohl vzlétat a přistávat kde chcete? Stačí kus rovného trávníku, podívejte se na video.https://cdr.cz/clanek/je-ptak-je-letadlo-je-slovenske-letajici-auto-aeromobil/diskuse#comment-729807
+
Protože i pro létání, podobně jako pro provoz na silnici, platí nějaké ty předpisy. Tohle by mohlo, dejme tomu, spadat do kategorie nějakých malých či sportovních letadel, ale piloťák bude nutný, stejně jako řidičák.
Proč ne. Když na to někdo má, určitě to nebude mít jako primární dopravní prostředek, ale spíše jako hobby, případně služební transport. Obyčejní lidé si holt musí počkat až na nějaký model rodinného sc-fi lítadla :-)
+1
-38
-1
Je komentář přínosný?
Protože i pro létání, podobně
peca https://cdr.cz/profil/peca007
4. 9. 2014 - 21:00https://cdr.cz/clanek/je-ptak-je-letadlo-je-slovenske-letajici-auto-aeromobil/diskuseProtože i pro létání, podobně jako pro provoz na silnici, platí nějaké ty předpisy. Tohle by mohlo, dejme tomu, spadat do kategorie nějakých malých či sportovních letadel, ale piloťák bude nutný, stejně jako řidičák.
Proč ne. Když na to někdo má, určitě to nebude mít jako primární dopravní prostředek, ale spíše jako hobby, případně služební transport. Obyčejní lidé si holt musí počkat až na nějaký model rodinného sc-fi lítadla :-)https://cdr.cz/clanek/je-ptak-je-letadlo-je-slovenske-letajici-auto-aeromobil/diskuse#comment-729853
+
Protože by pak ve vzduchu byl docela slušný chaos....
+1
-45
-1
Je komentář přínosný?
Protože by pak ve vzduchu byl
DRK https://cdr.cz/profil/drk22
5. 9. 2014 - 10:05https://cdr.cz/clanek/je-ptak-je-letadlo-je-slovenske-letajici-auto-aeromobil/diskuseProtože by pak ve vzduchu byl docela slušný chaos....https://cdr.cz/clanek/je-ptak-je-letadlo-je-slovenske-letajici-auto-aeromobil/diskuse#comment-729966
+
Ten rovný trávník je letiště (s travnatou plochou). :-)
Proč jen na letišti? Pro vzlet a přistání je potřeba dosáhnout minimální rychlost, to bude podle typu křídla ke 100, 120 km/h. Na to je potřeba dostatečná délka (odhadoval bych min 800 m), dostatečná rovinnost, dostatečná únosnost. Proto má i travnaté letiště vyznačenou RWY, kde jsou nějaké parametry garantovány. Nemůže (nemělo by) se stát, že by tam bude něco nečekaného co v té rychlosti a při klesání nemůžete vidět a nabijete si na tom hubu. Většinou je dobré aby tam byl alespoň větrný rukáv, aby pilot věděl jakého směru je vítr a startoval či přistával proti.
A pak jsou to letecké předpisy zakazující vzlety a přistání mimo oficiální plochy.
+1
-36
-1
Je komentář přínosný?
Ten rovný trávník je letiště
Fotobob https://cdr.cz/profil/fotobob
5. 9. 2014 - 10:27https://cdr.cz/clanek/je-ptak-je-letadlo-je-slovenske-letajici-auto-aeromobil/diskuseTen rovný trávník je letiště (s travnatou plochou). :-)
Proč jen na letišti? Pro vzlet a přistání je potřeba dosáhnout minimální rychlost, to bude podle typu křídla ke 100, 120 km/h. Na to je potřeba dostatečná délka (odhadoval bych min 800 m), dostatečná rovinnost, dostatečná únosnost. Proto má i travnaté letiště vyznačenou RWY, kde jsou nějaké parametry garantovány. Nemůže (nemělo by) se stát, že by tam bude něco nečekaného co v té rychlosti a při klesání nemůžete vidět a nabijete si na tom hubu. Většinou je dobré aby tam byl alespoň větrný rukáv, aby pilot věděl jakého směru je vítr a startoval či přistával proti.
A pak jsou to letecké předpisy zakazující vzlety a přistání mimo oficiální plochy.https://cdr.cz/clanek/je-ptak-je-letadlo-je-slovenske-letajici-auto-aeromobil/diskuse#comment-730011
+
Podívejte se co blbců jezdí po silnicích, a teď´si představte, že budou létat...
+1
+57
-1
Je komentář přínosný?
Podívejte se co blbců jezdí
Jan Kurek https://cdr.cz/profil/goodji
4. 9. 2014 - 18:14https://cdr.cz/clanek/je-ptak-je-letadlo-je-slovenske-letajici-auto-aeromobil/diskusePodívejte se co blbců jezdí po silnicích, a teď´si představte, že budou létat... https://cdr.cz/clanek/je-ptak-je-letadlo-je-slovenske-letajici-auto-aeromobil/diskuse#comment-729813
+
Mi to neprijde jako ptak, ale jako ptakovina ...... presne jak rika autor .... na hovno jako auto, jeste vic na hovno jako letadlo:)
Je to jeste o dva metraky lehci nez trabant, bezpecnost na silnici bude patrne na stejne, ne-li horsi, urovni. Jako letadlo ..... priznam se, ze jako typicky majitel bych se v tom bal letet ...... a typicky majitel bude miliardar (zamerne jednotne cislo, protoze vic majitelu si to asi nenajde), ktery si s tim bude litat ze sveho soukromeho ostrova na pevninu pro rohliky ......
Osobne bych si koupil radsi maly proudovy vrtulnik (ne pistovy) a poradne auto ..... nejspis to vyjde stejne draho jak tenhle kockopes a bude to po vsech strankach o dva rady pohodlnejsi, lepsi a hlavne bezpecnejsi ......
+1
-49
-1
Je komentář přínosný?
Mi to neprijde jako ptak, ale
BTJ https://cdr.cz/profil/btj
4. 9. 2014 - 21:43https://cdr.cz/clanek/je-ptak-je-letadlo-je-slovenske-letajici-auto-aeromobil/diskuseMi to neprijde jako ptak, ale jako ptakovina ...... presne jak rika autor .... na hovno jako auto, jeste vic na hovno jako letadlo:)
Je to jeste o dva metraky lehci nez trabant, bezpecnost na silnici bude patrne na stejne, ne-li horsi, urovni. Jako letadlo ..... priznam se, ze jako typicky majitel bych se v tom bal letet ...... a typicky majitel bude miliardar (zamerne jednotne cislo, protoze vic majitelu si to asi nenajde), ktery si s tim bude litat ze sveho soukromeho ostrova na pevninu pro rohliky ......
Osobne bych si koupil radsi maly proudovy vrtulnik (ne pistovy) a poradne auto ..... nejspis to vyjde stejne draho jak tenhle kockopes a bude to po vsech strankach o dva rady pohodlnejsi, lepsi a hlavne bezpecnejsi ......https://cdr.cz/clanek/je-ptak-je-letadlo-je-slovenske-letajici-auto-aeromobil/diskuse#comment-729870
+
proudovy vrtulnik ? jako treba http://cs.wikipedia.org/wiki/Mil_V-7 ?
"Konstruktéři museli připustit, že další vývoj je zbytečný." Stejne dopadly jeho kolegove z USA...
+1
-46
-1
Je komentář přínosný?
neni v tom windows, je to
crc 32 https://cdr.cz/profil/crc32
5. 9. 2014 - 14:02https://cdr.cz/clanek/je-ptak-je-letadlo-je-slovenske-letajici-auto-aeromobil/diskuseneni v tom windows, je to spatne ?
proudovy vrtulnik ? jako treba http://cs.wikipedia.org/wiki/Mil_V-7 ?
"Konstruktéři museli připustit, že další vývoj je zbytečný." Stejne dopadly jeho kolegove z USA...https://cdr.cz/clanek/je-ptak-je-letadlo-je-slovenske-letajici-auto-aeromobil/diskuse#comment-730125
+
Drtivá většina soudobých vrtulníků JE poháněna proudovým motorem, resp. přesněji turbohřídelovým motorem (většinou dvěma). Pohon mechanicky z turbíny přes reduktor na rotor. Tedy nemají proudový motor přímo na listech rotoru, ale v draku a odebírá se zněj mechanická práce a ne proud plynů.
+1
+41
-1
Je komentář přínosný?
No jako sorry, ale drtivá
Fotobob https://cdr.cz/profil/fotobob
5. 9. 2014 - 14:40https://cdr.cz/clanek/je-ptak-je-letadlo-je-slovenske-letajici-auto-aeromobil/diskuseDrtivá většina soudobých vrtulníků JE poháněna proudovým motorem, resp. přesněji turbohřídelovým motorem (většinou dvěma). Pohon mechanicky z turbíny přes reduktor na rotor. Tedy nemají proudový motor přímo na listech rotoru, ale v draku a odebírá se zněj mechanická práce a ne proud plynů.https://cdr.cz/clanek/je-ptak-je-letadlo-je-slovenske-letajici-auto-aeromobil/diskuse#comment-730131
+
Drtiva vetsina vrtulniku-VRTULNIKU ano, ale ty male soukrome mrdky za milion, maji bohuzel klasicky pistovy a to je docela nebezpecne, kdyz to chcipne:o)
+1
-38
-1
Je komentář přínosný?
Drtiva vetsina vrtulniku
BTJ https://cdr.cz/profil/btj
6. 9. 2014 - 01:22https://cdr.cz/clanek/je-ptak-je-letadlo-je-slovenske-letajici-auto-aeromobil/diskuseDrtiva vetsina vrtulniku-VRTULNIKU ano, ale ty male soukrome mrdky za milion, maji bohuzel klasicky pistovy a to je docela nebezpecne, kdyz to chcipne:o)https://cdr.cz/clanek/je-ptak-je-letadlo-je-slovenske-letajici-auto-aeromobil/diskuse#comment-730287
+
Ještě je tu autorotace, tedy alespoň když je dostatečně vysoko a nad terénem kde se dá nouzově přístát. :-)
Ale jo, proudové motory jsou neporovnatelně spolehlivější, ale zase ty provozní náklady jsou také úplně jinde.
+1
-43
-1
Je komentář přínosný?
Ještě je tu autorotace, tedy
Fotobob https://cdr.cz/profil/fotobob
8. 9. 2014 - 13:12https://cdr.cz/clanek/je-ptak-je-letadlo-je-slovenske-letajici-auto-aeromobil/diskuseJeště je tu autorotace, tedy alespoň když je dostatečně vysoko a nad terénem kde se dá nouzově přístát. :-)
Ale jo, proudové motory jsou neporovnatelně spolehlivější, ale zase ty provozní náklady jsou také úplně jinde.https://cdr.cz/clanek/je-ptak-je-letadlo-je-slovenske-letajici-auto-aeromobil/diskuse#comment-730654
+
4. 9. 2014 - 23:32https://cdr.cz/clanek/je-ptak-je-letadlo-je-slovenske-letajici-auto-aeromobil/diskuseNemůžu si pomoct... ale jak jsem viděl ten nadpis, vzpomněl jsem si na tohle http://historje.tumblr.com/image/76938839566 :-)https://cdr.cz/clanek/je-ptak-je-letadlo-je-slovenske-letajici-auto-aeromobil/diskuse#comment-729891
+
Nevím. Jako konstruktérské cvičení je to pěkné, ale jinak mi přijde, že to není ani dobré auto ani dobré letadlo. Každé potřebuje své a je těžké to skloubit. Stejně by měl pilot před vzletem vylézt, obejít to zkontrolovat jestli všechny plochy a části řízení nutné k letu jsou způsobilé a nepoškozené a volně pohyblivé, pitotky nezahumusené ze silnice, tak to už rovnou může přesednou do vedle postavené Cessny.
+1
+22
-1
Je komentář přínosný?
Nevím. Jako konstruktérské
Fotobob https://cdr.cz/profil/fotobob
5. 9. 2014 - 10:34https://cdr.cz/clanek/je-ptak-je-letadlo-je-slovenske-letajici-auto-aeromobil/diskuseNevím. Jako konstruktérské cvičení je to pěkné, ale jinak mi přijde, že to není ani dobré auto ani dobré letadlo. Každé potřebuje své a je těžké to skloubit. Stejně by měl pilot před vzletem vylézt, obejít to zkontrolovat jestli všechny plochy a části řízení nutné k letu jsou způsobilé a nepoškozené a volně pohyblivé, pitotky nezahumusené ze silnice, tak to už rovnou může přesednou do vedle postavené Cessny.https://cdr.cz/clanek/je-ptak-je-letadlo-je-slovenske-letajici-auto-aeromobil/diskuse#comment-730030
+
Jenže tu Cessnu mu tam musí někdo přistavit, stejně tak jako na druhé straně auto. Samozřejmě, že to není problém, ale ani to není elegantní.
+1
-37
-1
Je komentář přínosný?
Jenže tu Cessnu mu tam musí
Jirka1 https://cdr.cz/profil/jirka1
5. 9. 2014 - 18:13https://cdr.cz/clanek/je-ptak-je-letadlo-je-slovenske-letajici-auto-aeromobil/diskuseJenže tu Cessnu mu tam musí někdo přistavit, stejně tak jako na druhé straně auto. Samozřejmě, že to není problém, ale ani to není elegantní.https://cdr.cz/clanek/je-ptak-je-letadlo-je-slovenske-letajici-auto-aeromobil/diskuse#comment-730209
+
Mi zas prijde neelegantni se trckat po ceste v takovem nebezpecnem pultunovem trabantu ..... a nebo pak se nekde sinout po obloze ve vysce par metru pomelej nez na dalnici, navic extremne nebezpecne. Tu cessnu mas vetsinou zaparkovanou v hangaru na letisti ..... nicmene takove letadlo bude minimalne o dva rady drazsi, ale o osm radu bezpecnejsi:)
+1
-49
-1
Je komentář přínosný?
Mi zas prijde neelegantni se
BTJ https://cdr.cz/profil/btj
6. 9. 2014 - 01:29https://cdr.cz/clanek/je-ptak-je-letadlo-je-slovenske-letajici-auto-aeromobil/diskuseMi zas prijde neelegantni se trckat po ceste v takovem nebezpecnem pultunovem trabantu ..... a nebo pak se nekde sinout po obloze ve vysce par metru pomelej nez na dalnici, navic extremne nebezpecne. Tu cessnu mas vetsinou zaparkovanou v hangaru na letisti ..... nicmene takove letadlo bude minimalne o dva rady drazsi, ale o osm radu bezpecnejsi:)https://cdr.cz/clanek/je-ptak-je-letadlo-je-slovenske-letajici-auto-aeromobil/diskuse#comment-730291
+
to mi teda povedz, ako je to tachsie lietadlo bezpecnejsie? Ako ze ked drbnes z vysky 5000m, tak tam to prezijes?
+1
-40
-1
Je komentář přínosný?
to mi teda povedz, ako je to
Viktor B https://cdr.cz/profil/redmond
7. 9. 2014 - 18:25https://cdr.cz/clanek/je-ptak-je-letadlo-je-slovenske-letajici-auto-aeromobil/diskuseto mi teda povedz, ako je to tachsie lietadlo bezpecnejsie? Ako ze ked drbnes z vysky 5000m, tak tam to prezijes?https://cdr.cz/clanek/je-ptak-je-letadlo-je-slovenske-letajici-auto-aeromobil/diskuse#comment-730498
+
Ne, ale budou tam o nekolik kategorii vyspelejsi a bezpecnejsi technologie nez u takoveho "vetrone" .... navic mensi turbulence nebo poryv vetru, vetsinou nezamava (neobrati vzhuru nohama) s 20ti tunovym letadlem tak, jak s pul tunovym:) Proste nechtel bych to .... vazim si borce, co to vytvoril jako konicek, ale neverim, ze by se mu nekdy naklady vratily zpet (taky jen proto to jiste nedelal .....)
+1
+21
-1
Je komentář přínosný?
Ne, ale budou tam o nekolik
BTJ https://cdr.cz/profil/btj
7. 9. 2014 - 21:33https://cdr.cz/clanek/je-ptak-je-letadlo-je-slovenske-letajici-auto-aeromobil/diskuseNe, ale budou tam o nekolik kategorii vyspelejsi a bezpecnejsi technologie nez u takoveho "vetrone" .... navic mensi turbulence nebo poryv vetru, vetsinou nezamava (neobrati vzhuru nohama) s 20ti tunovym letadlem tak, jak s pul tunovym:) Proste nechtel bych to .... vazim si borce, co to vytvoril jako konicek, ale neverim, ze by se mu nekdy naklady vratily zpet (taky jen proto to jiste nedelal .....)https://cdr.cz/clanek/je-ptak-je-letadlo-je-slovenske-letajici-auto-aeromobil/diskuse#comment-730521
+
Kdyz tady tak ctu ty prispevky - to uz jste fakt tak stary? jakoze uz si nepamatujete svoje sny o tom, jak pojedet autem a pak proste roztahnete kridla a muzete letet? Ja na to mit prachy, tak bych to strasne chtel, uz pro ten pocit. Predstavte si to - patek odpoledne v Praze, koncite v praci, sednete do toho, vyjedete nekam na Tocnou nebo Letnany, tam sup do vzduchu a letite si az na Orlik, na Sumavu, do Liberce...kamkoliv. Radiem se domluvite s nejblizsim letistem kde chcete pristat, pak slozite kridla a v klidku si po silnici dojedete do cile. Proste parada!!!
+1
+40
-1
Je komentář přínosný?
Kdyz tady tak ctu ty
rman https://cdr.cz/profil/r-man
8. 9. 2014 - 10:39https://cdr.cz/clanek/je-ptak-je-letadlo-je-slovenske-letajici-auto-aeromobil/diskuseKdyz tady tak ctu ty prispevky - to uz jste fakt tak stary? jakoze uz si nepamatujete svoje sny o tom, jak pojedet autem a pak proste roztahnete kridla a muzete letet? Ja na to mit prachy, tak bych to strasne chtel, uz pro ten pocit. Predstavte si to - patek odpoledne v Praze, koncite v praci, sednete do toho, vyjedete nekam na Tocnou nebo Letnany, tam sup do vzduchu a letite si az na Orlik, na Sumavu, do Liberce...kamkoliv. Radiem se domluvite s nejblizsim letistem kde chcete pristat, pak slozite kridla a v klidku si po silnici dojedete do cile. Proste parada!!!https://cdr.cz/clanek/je-ptak-je-letadlo-je-slovenske-letajici-auto-aeromobil/diskuse#comment-730615
+
To už mi přijde zajímavější ten vírník PAL-V za 400 000$. Tohle je dost nemotorné.
Mně to přijde taky ujeté (nebo ulítlé - podle gusta :-) Smekám před invencí, nadšením, úsilím i výsledkem práce pana Inženýra. To jako jo, ale reálnou užitnou hodnotu v tom moc nevidím.
Jako auto je to (IMHO) celkem na prd - vypadá to na 2 místa a otázkou zůstává úložný prostor. Jako sporťák (coby 2místná kára bez pořádnýho kufru) je to taky nepoužitelný. Jako letadlo nevím, možná, že to lítá obstojně. Ale jestli by nebyl lepší nějaký ultralight, nebo malý motorák... Jako kočkopes je to dobrý v tom, že letecký amatér s tím dojede na letiště a rovnou může "rolovat" na dráhu. Možná použitelný, jako snadná přeprava na dlouhé vzdálenosti v malém počtu (obchodní jednání třeba, takové mini-aerotaxi).
Akorát nechápu k čemu je to dobré? Stejně s tím nemohu vzlétat kde chci a ani přistávat kde chci. Jen na letišti. Možná je to dobré tak pro zločince nebo naopak pro policii! :-)
Proč byste nemohl vzlétat a přistávat kde chcete? Stačí kus rovného trávníku, podívejte se na video.
Protože i pro létání, podobně jako pro provoz na silnici, platí nějaké ty předpisy. Tohle by mohlo, dejme tomu, spadat do kategorie nějakých malých či sportovních letadel, ale piloťák bude nutný, stejně jako řidičák.
Proč ne. Když na to někdo má, určitě to nebude mít jako primární dopravní prostředek, ale spíše jako hobby, případně služební transport. Obyčejní lidé si holt musí počkat až na nějaký model rodinného sc-fi lítadla :-)
Protože by pak ve vzduchu byl docela slušný chaos....
Ten rovný trávník je letiště (s travnatou plochou). :-)
Proč jen na letišti? Pro vzlet a přistání je potřeba dosáhnout minimální rychlost, to bude podle typu křídla ke 100, 120 km/h. Na to je potřeba dostatečná délka (odhadoval bych min 800 m), dostatečná rovinnost, dostatečná únosnost. Proto má i travnaté letiště vyznačenou RWY, kde jsou nějaké parametry garantovány. Nemůže (nemělo by) se stát, že by tam bude něco nečekaného co v té rychlosti a při klesání nemůžete vidět a nabijete si na tom hubu. Většinou je dobré aby tam byl alespoň větrný rukáv, aby pilot věděl jakého směru je vítr a startoval či přistával proti.
A pak jsou to letecké předpisy zakazující vzlety a přistání mimo oficiální plochy.
Podívejte se co blbců jezdí po silnicích, a teď´si představte, že budou létat...
Mi to neprijde jako ptak, ale jako ptakovina ...... presne jak rika autor .... na hovno jako auto, jeste vic na hovno jako letadlo:)
Je to jeste o dva metraky lehci nez trabant, bezpecnost na silnici bude patrne na stejne, ne-li horsi, urovni. Jako letadlo ..... priznam se, ze jako typicky majitel bych se v tom bal letet ...... a typicky majitel bude miliardar (zamerne jednotne cislo, protoze vic majitelu si to asi nenajde), ktery si s tim bude litat ze sveho soukromeho ostrova na pevninu pro rohliky ......
Osobne bych si koupil radsi maly proudovy vrtulnik (ne pistovy) a poradne auto ..... nejspis to vyjde stejne draho jak tenhle kockopes a bude to po vsech strankach o dva rady pohodlnejsi, lepsi a hlavne bezpecnejsi ......
neni v tom windows, je to spatne ?
proudovy vrtulnik ? jako treba http://cs.wikipedia.org/wiki/Mil_V-7 ?
"Konstruktéři museli připustit, že další vývoj je zbytečný." Stejne dopadly jeho kolegove z USA...
Drtivá většina soudobých vrtulníků JE poháněna proudovým motorem, resp. přesněji turbohřídelovým motorem (většinou dvěma). Pohon mechanicky z turbíny přes reduktor na rotor. Tedy nemají proudový motor přímo na listech rotoru, ale v draku a odebírá se zněj mechanická práce a ne proud plynů.
Drtiva vetsina vrtulniku-VRTULNIKU ano, ale ty male soukrome mrdky za milion, maji bohuzel klasicky pistovy a to je docela nebezpecne, kdyz to chcipne:o)
Ještě je tu autorotace, tedy alespoň když je dostatečně vysoko a nad terénem kde se dá nouzově přístát. :-)
Ale jo, proudové motory jsou neporovnatelně spolehlivější, ale zase ty provozní náklady jsou také úplně jinde.
Nemůžu si pomoct... ale jak jsem viděl ten nadpis, vzpomněl jsem si na tohle http://historje.tumblr.com/image/76938839566 :-)
Nevím. Jako konstruktérské cvičení je to pěkné, ale jinak mi přijde, že to není ani dobré auto ani dobré letadlo. Každé potřebuje své a je těžké to skloubit. Stejně by měl pilot před vzletem vylézt, obejít to zkontrolovat jestli všechny plochy a části řízení nutné k letu jsou způsobilé a nepoškozené a volně pohyblivé, pitotky nezahumusené ze silnice, tak to už rovnou může přesednou do vedle postavené Cessny.
Jenže tu Cessnu mu tam musí někdo přistavit, stejně tak jako na druhé straně auto. Samozřejmě, že to není problém, ale ani to není elegantní.
Mi zas prijde neelegantni se trckat po ceste v takovem nebezpecnem pultunovem trabantu ..... a nebo pak se nekde sinout po obloze ve vysce par metru pomelej nez na dalnici, navic extremne nebezpecne. Tu cessnu mas vetsinou zaparkovanou v hangaru na letisti ..... nicmene takove letadlo bude minimalne o dva rady drazsi, ale o osm radu bezpecnejsi:)
to mi teda povedz, ako je to tachsie lietadlo bezpecnejsie? Ako ze ked drbnes z vysky 5000m, tak tam to prezijes?
Ne, ale budou tam o nekolik kategorii vyspelejsi a bezpecnejsi technologie nez u takoveho "vetrone" .... navic mensi turbulence nebo poryv vetru, vetsinou nezamava (neobrati vzhuru nohama) s 20ti tunovym letadlem tak, jak s pul tunovym:) Proste nechtel bych to .... vazim si borce, co to vytvoril jako konicek, ale neverim, ze by se mu nekdy naklady vratily zpet (taky jen proto to jiste nedelal .....)
Kdyz tady tak ctu ty prispevky - to uz jste fakt tak stary? jakoze uz si nepamatujete svoje sny o tom, jak pojedet autem a pak proste roztahnete kridla a muzete letet? Ja na to mit prachy, tak bych to strasne chtel, uz pro ten pocit. Predstavte si to - patek odpoledne v Praze, koncite v praci, sednete do toho, vyjedete nekam na Tocnou nebo Letnany, tam sup do vzduchu a letite si az na Orlik, na Sumavu, do Liberce...kamkoliv. Radiem se domluvite s nejblizsim letistem kde chcete pristat, pak slozite kridla a v klidku si po silnici dojedete do cile. Proste parada!!!
Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.