CDR.cz - Vybráno z IT

Diskuse k Konec pokut! Nový Ford S-Max jede sám maximální povolenou rychlostí

Proboha proč? Jak kdyby dodržování nějakejch náhodnejch čísilek jako k něčemu bylo. Tak 80-90 % těch cedulek je ne že umístěných zbytečně, ale dokonce řada z nich záměrně debilně. Zbytek k něčemu možná je.

To chtěj tu dopravu úplně zkolabovat nebo co?!

+1
-10
-1
Je komentář přínosný?

Systém který je v autech xy let, jen vím že mu doposud nedovolili řídit rychlost přímo, jen to upozornovalo...
Nic za tím není jen nabídnout další koktinku za velký balík kterou nemá konkurence...

+1
-17
-1
Je komentář přínosný?

Jsou země třeba Švýcarsko kde se rychlosti věru bedlivě sledují a dodržují. On když stát vyměřuje pokuty podle příjmu viníka a když to přeženeš vezmou ti k tomu ještě auto, to si to pak rozmyslíš. A musím říct, že jsou tam řidiči daleko více ohleduplnější než u nás. Třeba když je na dálnici (110) zúžení do jednoho pruhu s omezením rychlosti na 80km/h už půl kilometru před omezením v tom pruhu co mizí nikdo nejde takže se plynule jede 80 dál a né jako u nás, že každý druhý mistr dojede až k ceduli a pak to tam hodí protože máme pravidlo zipu.

+1
-11
-1
Je komentář přínosný?

Njn.. né každý jezdí jako deb*l a holt někdo raději dodržuje pravidla (= dojede až k ceduli a tam se zařadí - tak jak je to psáno v zákoně o silničním provozu). Kdo se řadí už 1/2 kilometru před omezením do 1 pruhu, tak by měl vrátit řidičák (a nebo si alespoň nastudovat předpisy)

+1
-21
-1
Je komentář přínosný?

Vy byste ten řidičák měl vrátit taky a k tomu si zopáknout fyziku ze základní školy. A nebo uzavřít dobrou životní pojistku. Jestli si z fyziky ještě něco pamatujete, tak si spočítejte, za jak dlouho ten půlkilometr na dálnici ujedete a jakou máte brzdnou dráhu včetně reakční doby.

+1
-30
-1
Je komentář přínosný?

Z takovýchto pitomců kteří neznají předpisy a neřídí se ani logikou mi každé ráno teče voda ze zubů. Zip by mohl krásně fungovat kdyby se debilové jako jack nesnažili zoufale nacpat do průjezdného pruhu. Je to jednoduché logické a ve vyhlášce. Navíc to šetří čas a spravedlivě rozděluje průjezdnost obou pruhů.

+1
-8
-1
Je komentář přínosný?

Asi jste nepochopil můj příspěvek, proti zipování nic nemám, klidně se zipujte kde chcete, akorát není moc rozumné nechávat změnu jízdního pruhu na poslední chvíli, na dálnici půl kilometru před zůžením máte máte už jenom pár sekund na to, abyste jízdní pruh opustil. Na netu můžete najít spoustu varovných videí o tom, jak může dopadnout změna jízdního pruhu na poslední chvíli, např. http://www.break.com/video/belgium-crash-video-car-and-truck-on-highway-...

+1
-27
-1
Je komentář přínosný?

Na uvedeném videu je příčinou nehody něco úplně jiného, než uvádíte. A sice nepozornost řidiče. Vjel někam, kam neviděl.

+1
-18
-1
Je komentář přínosný?

Příčinou nehody na videu je hlavně to, že řídila ženská, chlap by v takové situaci dokázal zareagovat lépe. Ovšem ani chlap by nedokázal se zařadit mezi auta, která stála v odbočovacím pruhu, takže by sjet někde dál a pak se vracet. Aby se mohla bezpečně zařadit do odbočovacího pruhu, musela by přejet do pravého pruhu o pár sekund, resp. půl kilometru dříve.

+1
-13
-1
Je komentář přínosný?

Boha jeho - „<em>příčinou nehody na videu je hlavně to, že řídila ženská</em>“ - řekl chlap s dvoujádrovým mozečkem v chatrném futrálku. Tohle nikdy nepochopím. Jak by řekla Carterová ... „<em>jen kvůli tomu, že mé reprodukční orgány jsou uvnitř a ne vně…</em>“

Jsou chvíle, kdy ty feministky i chápu. Není jich moc, ale jsou. Tohle je jedna z nich.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

A tak zase je fakt, že jsem viděl ženský dělat věci (a ne jednou), který jsem viděl zatím dělat jen jednoho dědka, nějakýho 80letýho geronta v Japonsku nebo kde. Zejména takový to udělá nějakej drobnej průser (splete pedály a do něčehu nabourá), tak místo aby to řešila (zmáčkla správnej a zabrzdila), tak jí vypne mozek, zašlápne to do podlahy a zmrzačí několi klidí nebo objede auta v polovině ulice. Neřikám, že neexistují i takoví pitomci, ale tady bych skutečně tvrdil, že s ohledem na to, že mozek obou pohlaví se přeci jen trochu liší, tak mezi ženami je mnohem víc takových, inklinujících v krizovém okamžiku ke zmrznutí/zkratu, než mezi muži.

Ale to není tento případ, toto byla demence, která je napříč pohlavíma.

+1
-20
-1
Je komentář přínosný?

Tak teď jste se fakt odkopal jako nezkušený zakomplexovaný hlupec.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Nesmíte, pánové, brát smrtelně vážně všechno co se píše na kdesi diskusním fóru. Příště Vám tam toho :-) napíšu.

Když ale občas potkám nějaké podivně se chovající vozidlo, typicky furt brzdící, na 50ce jede 40 atd, tak za volantem většinou sedí ženská.

+1
-11
-1
Je komentář přínosný?

Ano, to je poměrně časté. Když se vezme v potaz absolutní množství řidičů a řidiček, tak jsem zcela jistě přesvědčen, že obecné rozlišení „ženský jezdí hůř“ není vždy až tak daleko do pravdy.

Problém hlavně je, že taková osoba sice jako ve statistikách možná je fpohodě, protože přece nebourá, ale už to jaksi nezhodledňuje to, kolik bourá ostatních okoli vlivem její jízdy. Jezdí hrozně nepředvídatelně, nečitelně, zmatkují, při odbočování si nadjíždí jak kamion do sousedních pruhů bez jakéhokoli zájmu o to, jestli tam taky třeba někdo nejede, rozjezdy na semaforu tragické, běžné je u nich absolutně neočekávané zašlápnutí brzdy před odbočkou a v půlce manévru se teprve uráčej blikat. Jestli vůbec.

+1
-22
-1
Je komentář přínosný?

Boze to myslis vazne? TOHLE video davas jako ze proti zipovani? Ehm?
Na zipovani je naopak vyborne to, ze je naprosto a zcela predvidatelne.
Dále je to systém, který nejvíce zachovava plynulost provozu.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Mel byste si zajet nekdy do Nemecka a projet se po dalnici... vlastne radsi ne, zesilel byste :)

+1
-23
-1
Je komentář přínosný?

Nebudu Vás tak konkrétně nazývat, ale pitomec je každý který bez přemýšlení vybalí že zip je ve vyhlášce a kdo to dělá jinak je sám pitomec.
Zip je ve vyhlášce tak jak je, protože to někdo buď jinak nedomyslel nebo předpokládal že by v našem banánistánu lépe fungovat nemohlo.

Způsob jakým je popsaný ve vyhlášce upravuje až poslední zoufalou situaci kdy je provoz tak hustý, že se oba pruhy zaplní a ve finále stojí. K takové situaci by z 90% nemuselo vůbec dojít, kdyby řidiči dodržovali 2 základní pravidla:
1 - nepředjedu auto, které se přede mnou zařadilo do průběžného pruhu a zařadím se do zipu v místě kde to udělalo to auto přede mnou
2 - nelepím se na auto přede mnou až do chvíle kdy se mám zařadit ale vytvořím si rozestup na zip dostatečně dopředu

Co by se stalo kdyby to lidi dodržovali? Zip by plynule fungoval bez zpomalení v kritickém bodě, protože by se všichni zařazovali plynule. Ano, tohle by fungovalo "jen" z cca 90% protože když je provoz opravdu moc hustý, nepomůže nic a stejně se to ucpe.

A co se stane když to lidi nedodržují? Pár aut plynule jede k místu zipu až na jednoho - dva prudce inteligentní jedince, kteří jednak nemají potřebu dodržovat předepsanou rychlost protože přece nejsou stádová zvířata a také mají potřebu se zipovat až na kritickém místě, protože takhle to přece, v tomto případě jistě naprosto správně, předepisuje předpis. A co se stane fyzikálně? Protože si řidiči nenechávají rozestupy na zip v předstihu, tak ten superinteligent musí v kritickém místě přibrzdit, aby si "počkal" na místo na zařazení, čímž se zpomalí oba pruhy a a když se zpomalí jednou, jde to do kopru celé a ve finále to zase stojí ;(

Ano, předchozí situace předpokládá tu správnou "hustotu" provozu, ale snad jste ten princip pochopili. Celé je to jen o tom, zařadit se dostatečně včas, aby nebylo nutné na konci zipu přibržďovat. Jak se to jednou stane, jde to do háje ;( A většinou to jde doháje kvůli rychlíkům kteří se nemůžou zpozdit o 10 vteřin (jejich čas je důležitější než čas všech ostatních na téhle planetě). O superinteligentních řidičích, kteří se v zacpaném zipu řadí předčasně v domnění, že si pomůžou, ani nemluvím - na takových jedincích je vidět že kouli na krknu mají fakt jen na čepici nebo jako vyrážku (to spíš).

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Je vidět že toho moc odježděno ve městech nemáte.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Uznávám že Brno moc město není ;)
Poučte mě.

+1
-11
-1
Je komentář přínosný?

spomalit zo 130 na 80 moze zabrat tak 50, nech nezerem 100 metrov pri jemnom brzdeni. Bez brzdenia len motorom na zaradenom stupni (u mna 5) mozno tych 500 metrov, ale povedal by som ze menej.

+1
-19
-1
Je komentář přínosný?

Netahal bych se zrovna s předpisy, takto se nemá jezdit protože to je někde napsáno, ale protože to je rozumné a správné. Je to jaksi metoda k tomu, jak NEDĚLAT superobří kolony, ale (když už na to přijde), tak dvě kratší.

A mimochodem, kdo tady držkuje Německem a dalšími západními zeměmi, tak naprosto naopak: tam všichni jezdí běžně tak do +20 km nad limit a rychlosti jsou v prvé řadě nastaveny docela rozumně. V Německu jsem jel zatím jednou a v pohodě. A dokonce tam nikdo moc nehrotí čáry, když ho prase kamioňák na nájezdu nepustí, tak holt jede kousek odstavným a pak se zařadí. Když je kolona, tak vjedou do odstavnýho klidně kilometr před sjezdem a jedou na sjezd. Někteří to dokonce berou odstavným i když kolona není. Tady? Někde je zúžení a nemálo prasat se postaví na čáru, aby lidi nemohli jet až na konec zipu a tam se zařadit, tak, jak je to rozumné, správné a (pro etatisty) NAŘÍZENÉ. Přísámbů že jestli na takovýho šmejda někdy narazím, tak mu pudu rozmlátit vokno a přetáhnout mu jednu přes držku.

Policajti v západních zemích staví hlavně cizince, místní ignoují. A i tak, v Německu jsem za asi 20 hodin a 800 km potkal 2 policejní auta (z toho jedno doprovázelo široký nadměrný náklad co zabíral dva pruhy) a jedny celníky. Dojedu do Prahy a buzeranti v půl třetí ráno hned silniční kontroléébléé, příjemní jak osina, samý tupý kecy. Votvírala se mi kudla v kapse…

+1
-22
-1
Je komentář přínosný?

nojo jenze kdyz si prectete tuhle diskusi tak zjistite ze tohle lidi vubec nechapou (proc se vlastne zipuje, nedelani obrich superkolon, nejbezpecnejsi metoda jak se zarazovat z pruhu do pruhu = priblizne stejna rychlost obou pruhu [kokoti v pravem kteri nejedou 80 pred zuzenim a nenechavaji rozestupy aby to fungovalo])...
no a presne pro takove hlupaky - viz tato diskuse jsou ty predpisy, oni to samy proste nepochopi nebo to pochopi nejakou svoji zvracenou logikou (bohuzel), take bych raci aby vsichni pouzivali mozek a nebylo potreba zadnych zakonu to je bohuzel nerealna utopie

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

Ano, jistě, 2x delší kolona v jednom pruhu a další pruh úplně prázdný, to je jednoznačně výhodnější.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Výhodnější to je, protože pokud vepředu není objektivní překážka, tak ten jeden pruh vždycky pojede, zatímco ty dva budou (u nás) vždycky stát. Sám si vzpomeňte, ve kterém míste v zipu začínáte nechávat prostor pro auto na zipování. A jestli je to až na konci, tak jste jeden z těch umělců, kvůli kterým zipy u nás stojí.

+1
-21
-1
Je komentář přínosný?

Zipy stojí převážně kvůli pitomcům kteří nejedou až na konec a zoufale se snaží nacpat pár set metrů před zúžením do průjezdného pruhu. Vidím to každý den po cestě do práce.

+1
-20
-1
Je komentář přínosný?

Vy jste opravdový příklad člověka, který odmítá používat hlavu. Pokud kdokoli v zipu dojede až na konec, zip se _MUSÍ_ zastavit. Důvod je jednoduchý - nikdo nemá takové koule aby nezpomalil a neověřil si, že mu auto v druhém pruhu nechá místo. A jakmile přibrzdí jedno auto, musí přibrzdit i všichni ostatní a když se to stane, zip stojí.
Naopak - jen pitomec dojede na konec zipu a diví se, že stojí. Fyzika je v tomto jednoduchá jak facka.

+1
-21
-1
Je komentář přínosný?

COZE????
Naopak...pokud tam jedou normalni lide, tak se radi postupne, nikdo nezastavuje a vse funguje ke vseobecne spokojenosti.
Priklad toho je videt téměř nonstop v Praze na Barandovskem moste, kde se sbiha postupne několik pruhu do 2 a pak se prolinaji s dalsima 2 pruhama z jiného smeru, všichni jedou, nic se nezastavuje a vse funguje.

+1
-19
-1
Je komentář přínosný?

Baranďák znám - sám jsem tam několikrát stál. Nevím jak to tam vypadá teď, ale pár roků nazpět se prolínání dvou směrů řešilo semaforem, což je jaksi jiná liga ;) A spojování pruhů na jižní spojce je řešeno před těma semaforama, což taky znamenalo že to tam stálo i bez zipu.

Abych to ukončil - já neříkám, že tak jak to je v předpisech to nemůže fungovat. Předpokládá to ale naprosto dokonalou situaci, kdy člověk který dojede v zipu až na konec bude mít vždycky dostatek prostoru, vzhledem k rychlosti obou pruhů, aby se plynule zařadil. To co tvrdím já je, že taková situace u nás nikdy nenastane, protože si lidi visí za zadkem a místo na zipování začínají vytvářet přibržděním v poslední možné chvíli, což vždycky vede k zastavení obou pruhů - když první přibrzdí, pátý už stojí úplně. A taky říkám že řešení je zařazování se s dostatečným předstihem, což zase vede k tomu že rychlíci pruh předjedou a je to stejně v háji. A taky říkám že v příliš hustém provozu nepomůže nic a zip stát bude ať se lidi budou chovat jakkoli.

A ještě jedna malá poznámka ze školení řidičů v práci. Jsem líný hledat jestli je ta vyhláška pořád stejná, ale před pár roky bylo právo na zip pouze tehdy, když jely souběžně dva pruhy aut. Z čehož vyplývalo, že když jel jeden pruh a ve druhém jen jeden rychlík, tak se mohl stavět nahlavu a nikdo mu nemusel dát přednost. Situace čistě teoretická, ale pár roků zpět byla taková vyhláška.

+1
-26
-1
Je komentář přínosný?

Jen pro pořádek: http://www.ibesip.cz/cz/ridic/zasady-bezpecne-jizdy/pravidlo-zip

A konkrétně cituji:

"Typicky nesprávné jednání řidičů v místech, kde jízdní pruh přestává být průběžný, je, že se se značným předstihem zařadí do pruhu průběžného. Dokonce ten, který jede v končícím pruhu až „nadoraz“, je ostatními řidiči vnímán jako někdo, kdo předbíhá ve frontě. Přitom právě on je ten, který pravidlo zipu aplikuje na 100%. Posláním pravidla zipu je maximální využití kapacity pozemní komunikace ve všech jejích pruzích, mimo jiné proto, aby dlouhá kolona neovlivňovala provoz na křižovatkách, nacházejících se před místem, kde má být pravidlo zipu uplatněno."

Další z věcí co se mi mimochodem dost často stává, že v připojovacím pruhu řidiči nezrychlují aby se plynule zařadili ale zpomalují až úplně zastaví protože nejsou schopni resp. nemají odvahu se zařadit.... To vždycky rostu když to přede mnou někdo zapíchne a pak místo akcelerace z 30 na 80-90 musím toto absolvovat z nuly...

Z.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Já s tím principielně souhlasím. Pokud průběžný pruh stojí nebo jede pomalu, je blbost nevyužít druhý a nedojet až na konec a zařadit se tam. Já popisuju středně hustý provoz který by normálně jel, nebýt řidičů co přijedou nakonec zipu a skoro zastaví, protože tam pro ně buď ostatní neudělali dost místa na plynulé zařazení nebo dotyčný nemá koule se plynule zařadit do prostoru který tam je. Kdyby se řadili s dostatečným předstihem (ani velkým ale ani malým aby se zařadil dřív než na samém konci), tak to prostě jede plynule(ji). Ale pak by nikdo takového řidiče nesměl předjet, protože pak je to zase v háji ;(

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Pokud by se DO TOHO SAMEHO pruhu jedoucího TOU SAMOU RYCHLOSTI clovek umel zaradit 1km před zuzenim, UPLNE STEJNE se do nej zaradi 50 metru před zuzenim.
Pokud to clovek nedokaze, nedokaze to ani 1km před, ani 10km před, ani nikdy jindy.
Pokud se skutecne bavime o te same situaci, potom je to uplne jedno.
Btw pokud je prubezny pruh natolik volny, aby se do nej někdo mohl zaradit a rychlost pruhu se nezmeni, potom je to cele uplne jedno, kdo se kdy zaradi, samozrejme.
Zip se pouziva ve stavu, kdy NENI mozne se takto plynule zaradit, aniz by se prujezdny pruh jakkoliv zpomalil. V tu chvili nastupuje zip jakožto nejlepší mozne reseni

+1
-22
-1
Je komentář přínosný?

My se nechápeme. Nebavím se o 50 metrech před koncem zipu - to je místo kde se snažím řadit i já. Bavím se o místě, kde končí druhý pruh a kde se většina lidí snaží zařadit. A protože dál pokračuje právě jeden pruh a řadící se řidič by buď musel bourat auto nebo překážku nebo protijedoucí auto, tak přibrzdí, protože dál jet prostě nemůže - a to je chvíle kdy to jde do kopru.

+1
-27
-1
Je komentář přínosný?

Ano..a prave od te doby, co tam ty semafory odstranily, tak zmizela většina kolon (samozrejme tomu pomohl i odklon kamionu)
Btw ti nezavidim místo, kde zijes a jezdis autem.
Tam co ziju a jezdim autem ja, se uz lide docela "zipovat" naucili a když nejakej debil zpomaluje az zastavi, aby se mohl zaradit do plynule jedoucího pruhu, tak je to spise výjimka.
Jo, bývávalo to před lety horsi...

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Přesně tohle jsem absolvoval včera. Dva pruhy, v jednom řada asi 500 metrů a v druhém nikdo tak v klidu dojíždím ve volném pruhu na konec a nějakej školitel mi tam 25 metrů před koncem skočil abych ho náhodou nepředjel.
Nejdřív jsem měl pocit, že bych mu to měl jít vysvětlit, ale pak jsem si řekl, že není ani první ani poslední a že to opravdu smysl nemá...

+1
-9
-1
Je komentář přínosný?

V cechach by to chtelo, aby se to neridilo znackama, ale nejakym planem stazenym z internetu kde lidi napisou ROZUMNE povolene rychlosti.

+1
-30
-1
Je komentář přínosný?

Tak tohle mi smi do baraku jen přes mou mrtvolu...Ale ono je to logicke..salámovou metodou se nam zavadi stav, kdy auta budou jezdit sama, ridic do toho nebude smet kecat vůbec...cestu, kterou dnes jedu hodinu pojedu hodiny dve, ale bude to uuuuuuzasne bezpecne...nez se něco posere, samozrejme.

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

Taky si říkám, že kdybych dnes vybíral nové auto, budu mít asi těžkej pakec. Tolik otázek, co člověk musí prodejci položit, aby si nekoupil auto s nějakou takovouhle blbostí. A to není vůbec jisté, že se mi to auto bude vůbec líbit a splňovat další moje požadavky. I proto hodlám svou současnou flotilu udržovat při životě, jak dlouho jen to půjde (sice jsou tam taky občas kompromisy, ale jak sleduju ty novinky, mám dojem, že u nových aut už by to byly jen ty kompromisy a nic jiného).

Auto s omezovačem rychlosti tak, jak je to zmíněno v článku, je u mě jasný adept na vyhnutí se velkým obloukem. Tedy pokud by to nešlo vypnout.

Pro šťouraly: pokutu, která měla smysl, jsem platil naposledy snad v roce 2003, kdy jsem způsobil jednu drobnou nehodu (hlavní roli hrál mikrospánek, rychlost byla v souladu s pravidly). Od té doby jsem platil jen jednou za „špatné“ parkování (chytil jsem se do povedené pasti), protože jsem byl debil a nebránil jsem se (a dalo se bránit a úspěšně, bylo to ještě před zpoplatněním práva nevypovídat - a sere mě to o to víc, že jsem si později potvrdil, že městapák mi otevřeně lhal). Od té doby jsem pozornější. Ne na situaci v provozu, tu sleduju stále stejně bedlivě, ale na městapáky a opicajty. Ty potvory vám vlezou všude. A strašně rychle se množej.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Prijde mi spis jako technologicke demo, nez jako neco co by melo v praxi prinos. I kdyz - jestli to nekoho napadalo tak se urcite najde nekdo jiny kdo to pouzije. Mozna par jedincu kteri maji panicky strach z prekroceni povolene rychlosti. Navic v nasich zemich to bude mit urcite jednu nevyhodu - zrejme to bude umet rozeznat dopravni znacku s koncem rychlostniho omezeni, ale asi to auto neni natolik chytre aby poznalo ze minulo krizovatku a ze tim i skoncila platnost omezeni.
Mimochodem - v aute mam mimo tempomatu take omezovac rychlosti. Nikdy mne nenapadlo ze ho pouziju. A nedavno jsem musel dojet 200 km na nouzovem kole s maximalni povolenou rychlosti 80 km/h. Pote co jsem se nekolikrat pristihl ze raficka rychlomeru se prehoupla pres 90, jsem si ten omezovac radeji zapnul.

+1
-21
-1
Je komentář přínosný?

Zajímalo by mě, jak tenhle systém bude reagovat v krizové situaci, kdy budu muset rychle akcelerovat, abych se vyhnul nehodě. Snad to vypne v případě prudkého sešlápnutí plynu, jinak je to velmi nebezpečná hračka. Jinak osobně jen málokdy zapínám tempomat, natož takovouto haluz.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Pro ty co neznají pravidlo zipu (hlavně mejla a Jack FX) a řadí se 50m - 100m před začátkem zúžení tak tady máte názorné video od Besipu : https://www.youtube.com/watch?v=gxuvVDco4rA - jasně je tam řečeno "zařazujeme se až bezprostředně před zúžením" a jestli to nejste schopní pochopit tak na silnice co mají 2 pruhy a více v jednom směru radši ani nevjíždějte!! :-)

+1
-19
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.