CDR.cz - Vybráno z IT

Diskuse k Měníte správně olej v autě? Můžete významně prodloužit jeho životnost

co je to za dezinformaci? " běžně sériově vyráběné automobily jsou stavěny na maximálně 180 tisíc najetých kilometrů." to tak maximalne elektroauta... posledni auto benzin melo 230tis a kdyby me nezborila opila zenska na totalku melo by dnes 350tis. Soucasne dieselove auto mam skoro 300tis a pokud udelam rozvody a spojku bude jezdit dal :-P

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

dobra pripoustim, ze 1l turbo motor odchazi asi drive, nemluve o stupidnim start/stop systemu mrvicim starter a baterku a v neposledni rade redeni paliva "eko" breckou taky neprospiva, takze z obchodniho hlediska vyrobcu tu snahu chapu a samozrejme EU totalitni prikazy plne koresponduji s tim co si preji nadnarodni koncerny

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Elektromobil, pokud nebude mít lepenou baterku, tak vydrží násobně víc. To je nakonec obava evropských automobilek, že ty elektromobily se časem budou prodávat hodně špatně, protože fakt hodně vydrží. Ikdyž teda věřím, že evropské automobilky by tam nějaká kurvítka dokázaly přidat.
Naštěstí tomu udělali Číňani tipec a ty jejich elektroauta to je naprostá paráda.

Za mě, kdyby EU zrušila ten zákaz spalovacích motorů a dovolila bezcelní dovozy elektroaut z Číny, tak si to lidi běžně vymění dobrovolně a nemusí tady kvůli tomu být takový haló. Akorát evropský automobilky by asi řvaly víc než když jim zakážou vyrábět spalováky. :-/

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Elektroauta hodně nevydrží. V momentě kdy odejde baterka tak to obvykle, díky ceně opravy, znamená i konec životnosti auta...

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Tak ale vies, s EU na vecne casy a nikdy inak :) To by nebol politik, aby ti nieco nezakazoval alebo neprikazoval. Kazdopadne akekolvek zasahy do trhu takmer vzdy dopadnu blbo. My sme si to uz prezili za sociku a zvysok sveta na to bude musiet prist casom sam. A zrusit clo na dovoz z krajiny, kde nemaju take prisne podmienky ako u nas nie je prave dobre riesenie, si akurat tak znicis celu ekonomiku a vo vysledku si nebudes moct dovolit ani to lacne cinske auto.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Myslym si, ze vyrobca nestanovuje interval vymeny oleja na hranicne hodnoty. Ked podla jeho internych testov zisti, ze motor da kludne bez problemov 40-45tis km na jednom oleji, tak pre uzivatelov stanovi interval vymeny na 30tis km aby bola aj nejaka rezerva pre zanedbavacov.
Takze menit olej po 15-20tis km nedava zmysel.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

clovece zeptejte se nejakeho servisniho technika a uslysite, ze menit po vice jak 20000km je poprava motoru, samozrejme taky zalezi na stari oleje, kdyz nekdo najede 5000km/rok tak stejne je bezpecne vymenit olej po 1roce...

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Například taková MobilOne stanoví pro svoje _longlife_ oleje následující záruční kritérium: výměna po 30000km NEBO po jednom roce. Ostatní výrobci podobně. Protože jinak nejsou schopni garantovat vlastnosti oleje - čerpatelnost, mazivost, vlastnosti inhibitorů koroze a dalších přísad.
Takže měnit olej i po 10kkm dává smysl, pokud tolik najezdíte za rok.
A ideálně po nějakém dlouhém intervalu (120-160kkm, třeba s nějakým velkým servisem - výměna rozvodů) nechat sundat vanu a vypláchnout z motoru kaly.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

30 tisíc nastavily automobilky pro fleetová firemní auta, aby firmy nemuseli několikrát ročně s auty na servis. A ano, ty motory to pak šeredně odnášejí, což je firmám jedno, protože ty si ta auta vezmou na tři roky nebo na operativní leasing a co s autem bude za ty tři roky je jim jedno. To auto si pak koupí chudák někdo do soukroma komplet zanesený a po pár letech se diví, že se množí problémy.
Normální člověk vymění olej každej rok nebo kolem 15 tisíc. Pokud jezdí výhradně po městě a hodně čas motor tráví za studena, tak klidně kolem 10-12 tisíc. Ono tito lidé stejně většinou najedou jen kolem těch 10 tisíc a tak když vymění každý rok, tak pohoda. Ono vyměnit filtr za stovku a 4-5 litrů oleje v ceně kolem tisícovky za celej balík fakt takový náklad není. U nějakého garážníka se v klidu vejdete do dvou tisíc i méně, takže žádná pálka to není.
A pravidelně servisovaný auto jednak déle vydrží, ale hlavně bude se i lépe následně prodávat.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Když si měním olej sám, vejdu se do tisícovky - a vím, co tam leju. Třeba pro můj motor je předepsaná kvalita API SN. Už jste viděli, že by nějaký servis vybíral olej podle API nebo ACEA? Prostě natočí ze sudu příslušnou hustotu a pěkně vás natáhne na ceně.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Kupte si z Aliexpressu tester motorového oleje a měňte olej, když jeho kvalita spadne pod 30%.

https://www.aliexpress.com/item/4000109802650.html

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pokud tern "analyzer" měří to co si myslím tak daleko jednodušší je kapnou kapku oleje na paír a podívat se vlastníma očima...

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.