CDR.cz - Vybráno z IT

RECENZE - Might & Magic Heroes VI: Shades of Darkness

Heroes_Might_Magic_VI_uvod
Sto let po tragických událostech, které formovaly osudy světa Ashanu v Heroes VI, vstupuje do hry národ Temných elfů pod vedením starého známého Raelaga. A jak je jeho dobrým zvykem, opět bude muset nakopat pár démonských zadků.

Odstíny temnoty, jak se datadisk v České republice oficiálně jmenuje, se nerodily úplně snadno. Původně plánované vydání se nakonec posunulo o více než dva měsíce a přesto se mu nevyhnuly technické obtíže. Těsně po vydání si hráči stěžovali na problémy s instalací, nefunkční hudbu nebo zamrzání hry. Teď už se ale vše zdá být v naprostém pořádku a nic vás nebude zdržovat od další dávky téhle tahově-strategické drogy. Někdy se zkrátka vyplatí s koupí počkat a nechat hru otestovat v ostrém provozu.

Heroes_Might_Magic_VI_1

Hned na úvod je třeba říct, že Odstíny temnoty jsou stejně návykové jako původní šestý díl. Pokud jste mu propadli, nenajdete nejspíš žádný důvod, proč by se to nemělo opakovat i v případě datadisku. Přesto však nepřeskakujte rovnou na závěrečné hodnocení, protože i když jste zkušenými harcovníky a vytříbenými stratégy, měli byste vědět, do čeho jdete. Pár drobných záludností se tu totiž přeci jen najde.

Temní elfové jsou zpět

Ačkoliv byli jednou z nejoblíbenějších ras pátého dílu, v Heroes VI se Temní elfové neobjevili. To mnohé fanoušky zklamalo a ihned se začalo spekulovat, jestli se na scéně objeví později, protože jejich role ve světě Ashanu je jasně dána právě pátým dílem. Osudy Temných elfů jsou pevně spjaty s invazí démonů a jejich přítomnost v Odstínech temnoty je tedy víc než logická.

Heroes_Might_Magic_VI_2

Reinkarnace Temných elfů se opravdu povedla. Nové jednotky jsou jak příjemné na pohled, tak efektní přímo na bojišti. Herní styl je třeba mírně přizpůsobit speciálním schopnostem Temných elfů, obzvlášť s neviditelností se dají vymyslet velmi zákeřné bitevní taktiky. Dvě silné střelecké jednotky pak přímo vybízí k taktice ostřelování ze zálohy. Každá mince má však dvě strany a  ve chvíli, kdy se boj nebude vyvíjet podle vašich představ, se můžete velmi rychle dostat do nepříjemných situací.

Heroes_Might_Magic_VI_3

S novou frakcí se změnilo i barevné ladění, kterému v datadisku vévodí fialová, a hra tak dostává mírně temnější nádech. Pokud vám původní hra připadala příliš pestrobarevná, pak budete nejspíš tuhle změnu kvitovat s povděkem. Jinak se grafická stránka hry příliš nezměnila. Některé modely prý byly přepracovány, ale po pravdě jsme to prakticky nezaznamenali.

Nový obsah, nové výzvy

Dvě nové kampaně rozhodně patří k těm lepším, v kontextu šestého dílu možná vůbec k nejlepším. Co však celkový dojem z nich poněkud kazí, je nevyvážená obtížnost. Místy můžete mít dokonce pocit, že umělá inteligence hraje mírně řečeno poněkud nesportovně. Neutrální jednotky, kterých je herní prostředí plné, mají otravnou vlastnost zabíjet vám postupně více a více jednotek, což se nepříjemně často ukáže jako fatální problém. Ne vždy je totiž možné vlastní řady bojovníků pravidelně doplňovat, například kvůli časovému limitu mise. Nezřídka se tak dostanete do situace, kdy budete muset část, nebo dokonce celou misi opakovat. V takovém případě je třeba najít ideální cestu, pečlivě volit každý souboj a zvažovat, zda nebude cena za získaný předmět nebo dobyté území příliš vysoká.

Heroes_Might_Magic_VI_4

Datadisk přináší kromě nové frakce, a k ní náležících jednotek, také očekávatelnou porci nových postav, schopností, předmětů a neutrálních charakterů. Úprav se dočkaly i městské obrazovky. Co se bohužel od pátého dílu příliš nevylepšilo, jsou in-game animace a dabing vyprávějící příběh. V nich je celkem jasně poznat, že modely jednotek nejsou dělané pro bližší detailní pohled. Příliš neoslní ani jejich pohybové animace. Ne že by se na příběhové scény nedalo dívat, ale filmový zážitek rozhodně nečekejte.

Těžko lze očekávat, že by tenhle samostatně hratelný datadisk výrazně oslovil někoho, kdo nehrál původní šestý díl. To je ovšem úděl většiny rozšíření a nelze to považovat za chybu. Když vám zachutná výtečný oběd od maminky, taky jste rádi za přídavek a nečekáte přehnanou invenci. A s Shades of Darknes je to podobné. Vývojáři vám tenhle přídavek na talíři trochu jinak poskládali, možná trochu připepřili a přidali temnou fialovou zálivku, ale jinak jsou to stále stejně šťavnatí Might & Magic Heroes VI. Podávejte nejlépe se sušenýma ušima Temných elfů. Dobrou chuť!

Hodnoceni-7Verdikt

Počeštěný samostatně hratelný datadisk Might & Magic Heroes VI: Shades of Darkness sice nepřináší nic převratného, ale to jsme od něj ani nečekali. Vyvedená staronová rasa se svými speciálními schopnostmi, temnější barevné ladění a dvě dlouhé kampaně jsou však pro fanoušky série dostatečným motivem ke koupi.

 

Jan Jindra

Původně jako externí redaktor se v roce 2011 přidal k týmu portálu RecenzeHer.eu, kde později zaujal post redaktora. O rok později na stejné pozici přešel pod křídla serveru inGamer.cz, s jehož redakcí od roku 2014 pokračuje na CDR.cz, znovu jako externí redaktor. Mimo internetové publicistiky se svými příspěvky podílí také na tvorbě tištěného herního časopisu Score.

více článků, blogů a informací o autorovi

Diskuse ke článku RECENZE - Might & Magic Heroes VI: Shades of Darkness

Žádné komentáře.