Pokračování Mount & Blade představuje obléhání hradu s úžasnými detaily [GC2016]
Vývojářské studio TaleWorlds je proslulé výhradně svou sérií Mount & Blade, proto snad není nutné jejich práci sálo dlouze představovat. Na letošním výstavě E3 vypustili do světa poměrně slušnou ukázku obléhání pevnosti z připravovaného pokračování Bannerlords.
Zatímco dříve jsme byli útočníky my, tentokrát se ocitneme na druhé strany barikády. A to doslova. Podíváme se na obranu hradu před útočníky. O slovo se přihlásí beranidlo, lukostřelci, příkopy, prvoplánová architektura a další.
Vývojáři upozorňují především na fakt, že vše, co je vidět v představené prezentaci, je už aktuální část hry, nikoliv naskriptované demo, které se ohání všemi možnými efekty, aniž by jej stroje zvládly v reálném čase. TellWorlds tedy předvádí svoji hru v celé její kráse, se všemi jejími neduhy a kritickými nedodělky. Je tedy třeba brát s rezervou některé pasáže.
Při obraně se ocitáme na straně Battaniánů proti útočníkům ze Západního císařství. Battaniané se dají přirovnat k reálným Galům před útlakem germánů. Architektura pevnosti tak potěší ještě více a nejedná se o žádný atypický kamenný hrad s příkopy.
V úvodu si můžeme všimnout také možnosti rozestavění obrany a tento pohled dává naději na možnost většího taktizování v oblasti rozestavení katapultů, jednotek a obléhacích pastí.
Po celý zbytek videa probíhá bitva samotná a jak si můžeme všimnout, útočníci používají překvapivě inteligentně žebříky, vytahují beranidla po odlákání pozornosti, zatímco na vzdálenou stranu hradeb, kam stáhnuté zálohy nemohou dojít včas, se přibližuje obléhací věž.
Kolem a kolem není jasně vidět z videa, co vše řídí umělá inteligence a co plánují nepřátelští hráči samotní, ale pokud bude inteligence NPC a jejich možnost řízení takhle dobrá, čeká nás skvělá zábava.
V závěru bitvy ale bohužel můžeme vidět, že se všechny útočící jednotky seskupily v poměrně nevýhodné pozici u proražené brány a ač zůstaly obléhací prostředky neporušené, nikterak je nevyužily. Zde nejspíš selhala umělá inteligence. Jednotky Západního císařství (ekvivalent Římské říše) se musí z průlomu stáhnout a bitvu prohrávají.
Hra očividně postoupila od posledních ukázek a vidíme další a další přidané možnosti hry, která se postarají o skvělý zážitek. Tvůrci konečně zapracovali na detailech jednotlivých NPC, a je tak cítit znatelný rozdíl mezi dvěma stranami. Zatímco Battaniáné po vzoru Galů nosí šupinové zbroje, Císařští mají po vzoru Římských vojáků modernější lamelové a kroužkové vybavení.
Diskuse ke článku Pokračování Mount & Blade představuje obléhání hradu s úžasnými detaily [GC2016]