Tento článek je zmatek. Vědci v Kanadě možná sestavili nějaký přístroj, nicméně oboustranný tok proudu (do auta i z auta) je něco, co je v prakticky všech novějších EV nějak přítomné a je na výrobcích, které části řetzce jsou už hotové a které ne. Většina výrobců obecně umožňuje "vybíjení" samotného auta a kam až se proud dostane - jestli jenom do vlastního domu nebo až do sítě - záleží na stavu celé soustavy síť - elektroměr - wallbox - auto.
Nějběžnější stav je ten, že auto samotné to umí, ale do sítě se proud nedostane, protože minimálně v ČR není síť moc chytrá a neumí si o to říct, můj tip je, že zbytek světa je na tom stejně. Použití aspoň pro vlastní dům je problematické, protože k tomu nejsou wallboxy a elektroměry a ještě jsem to neviděl.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Tento článek je zmatek. Vědci
xvasek https://cdr.cz/profil/xvasek
9. 10. 2023 - 14:08https://cdr.cz/clanek/muzete-napajet-vas-dum-elektrickym-autem/diskuseTento článek je zmatek. Vědci v Kanadě možná sestavili nějaký přístroj, nicméně oboustranný tok proudu (do auta i z auta) je něco, co je v prakticky všech novějších EV nějak přítomné a je na výrobcích, které části řetzce jsou už hotové a které ne. Většina výrobců obecně umožňuje "vybíjení" samotného auta a kam až se proud dostane - jestli jenom do vlastního domu nebo až do sítě - záleží na stavu celé soustavy síť - elektroměr - wallbox - auto.
Nějběžnější stav je ten, že auto samotné to umí, ale do sítě se proud nedostane, protože minimálně v ČR není síť moc chytrá a neumí si o to říct, můj tip je, že zbytek světa je na tom stejně. Použití aspoň pro vlastní dům je problematické, protože k tomu nejsou wallboxy a elektroměry a ještě jsem to neviděl.https://cdr.cz/clanek/muzete-napajet-vas-dum-elektrickym-autem/diskuse#comment-1430739
+
Auto bude velkokapacitni powerbanka! Baterku nabijete superlevnym tarifem a zaparkujete do garaze, ktera muze byt uplne bez proudu. Svetlo a naradi pripojite k autu. A nakonec se tam prestehujete i s pocitacem :-)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Auto bude velkokapacitni
Naruto https://cdr.cz/profil/naruto
9. 10. 2023 - 16:28https://cdr.cz/clanek/muzete-napajet-vas-dum-elektrickym-autem/diskuseAuto bude velkokapacitni powerbanka! Baterku nabijete superlevnym tarifem a zaparkujete do garaze, ktera muze byt uplne bez proudu. Svetlo a naradi pripojite k autu. A nakonec se tam prestehujete i s pocitacem :-)https://cdr.cz/clanek/muzete-napajet-vas-dum-elektrickym-autem/diskuse#comment-1430755
+
heh zeby konecne aspon nejake vyuzitie pre tie tisice novych nepredanych elektroaut zaberajucich miesto na parkoviskach vyrobcov/distributorov ? Rychlo k nim ponatahuju kable , nabiju na "lacny " nocny prud a cez den predaju elektrinu za drahu tarifu.
Alebo ich nalozia na vlak s prisposobeny aby ich mohli nabijat za jazdy vlaku. Prevezu vlak tam kde je zrovna lacnejsia elektrina kde tie autobaterky nabiju a nasledne vlak prejde inam kde sa elektrinu predaju drahsie . Uzasny biznis model na ktory staci len to ze bude roznych oblastiach vyrazne ina cena elektriny. :D :D :D . Pripadne to poslu ako backuppowerbank na uzemie postihnute vypadkom siete kvoli zemetraseniu
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
heh zeby konecne aspon nejake
AndyF1 https://cdr.cz/profil/andyf1
10. 10. 2023 - 09:57https://cdr.cz/clanek/muzete-napajet-vas-dum-elektrickym-autem/diskuseheh zeby konecne aspon nejake vyuzitie pre tie tisice novych nepredanych elektroaut zaberajucich miesto na parkoviskach vyrobcov/distributorov ? Rychlo k nim ponatahuju kable , nabiju na "lacny " nocny prud a cez den predaju elektrinu za drahu tarifu.
Alebo ich nalozia na vlak s prisposobeny aby ich mohli nabijat za jazdy vlaku. Prevezu vlak tam kde je zrovna lacnejsia elektrina kde tie autobaterky nabiju a nasledne vlak prejde inam kde sa elektrinu predaju drahsie . Uzasny biznis model na ktory staci len to ze bude roznych oblastiach vyrazne ina cena elektriny. :D :D :D . Pripadne to poslu ako backuppowerbank na uzemie postihnute vypadkom siete kvoli zemetraseniu https://cdr.cz/clanek/muzete-napajet-vas-dum-elektrickym-autem/diskuse#comment-1430802
+
A nebude levnější koupit jen ty baterky a battery management kit?
:-D
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
A nebude levnější koupit jen
TyNyT https://cdr.cz/profil/tynyt
10. 10. 2023 - 15:12https://cdr.cz/clanek/muzete-napajet-vas-dum-elektrickym-autem/diskuseA nebude levnější koupit jen ty baterky a battery management kit?
:-Dhttps://cdr.cz/clanek/muzete-napajet-vas-dum-elektrickym-autem/diskuse#comment-1430831
+
To sice ano, ale takové baterky Ti nedojedou sami do garáže ;-)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
To sice ano, ale takové
Dochy https://cdr.cz/profil/dochy
10. 10. 2023 - 16:09https://cdr.cz/clanek/muzete-napajet-vas-dum-elektrickym-autem/diskuseTo sice ano, ale takové baterky Ti nedojedou sami do garáže ;-)https://cdr.cz/clanek/muzete-napajet-vas-dum-elektrickym-autem/diskuse#comment-1430836
+
Tak nějak nechápu, proč bych měl cyklovat baterky v autě které stálo 1,5 míče, kde je ubohých ~70-90kWh (a prakticky nevyužitelných), když 75kWh úložiště z daleko bezpečnějších LiFePO4 baterií stojí +/- nějaký meloun?
To si na to "stěhování" na místo použití klidně z těch zbylých peněz zaplatím stěhovací firmu.
A pak tu máme ten praktický problém: večer budu svítít a topit z baterie auta a ráno s ním i odjedu?
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Tak nějak nechápu, proč bych
TyNyT https://cdr.cz/profil/tynyt
10. 10. 2023 - 17:41https://cdr.cz/clanek/muzete-napajet-vas-dum-elektrickym-autem/diskuseTak nějak nechápu, proč bych měl cyklovat baterky v autě které stálo 1,5 míče, kde je ubohých ~70-90kWh (a prakticky nevyužitelných), když 75kWh úložiště z daleko bezpečnějších LiFePO4 baterií stojí +/- nějaký meloun?
To si na to "stěhování" na místo použití klidně z těch zbylých peněz zaplatím stěhovací firmu.
A pak tu máme ten praktický problém: večer budu svítít a topit z baterie auta a ráno s ním i odjedu?https://cdr.cz/clanek/muzete-napajet-vas-dum-elektrickym-autem/diskuse#comment-1430840
+
To záleží. Když jsem se před rokem díval, tak u ojetého EV byla cena auta často nižší, než nákupní cena baterek stejné kapacity. Pokud takto nakoupíš baterky, tak máš zbytek toho auta "zdarma". I kdybys s ním jezdil jenom v létě na ryby, tak je to prostě benefit. :-)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
To záleží. Když jsem se před
xvasek https://cdr.cz/profil/xvasek
27. 10. 2023 - 12:53https://cdr.cz/clanek/muzete-napajet-vas-dum-elektrickym-autem/diskuseTo záleží. Když jsem se před rokem díval, tak u ojetého EV byla cena auta často nižší, než nákupní cena baterek stejné kapacity. Pokud takto nakoupíš baterky, tak máš zbytek toho auta "zdarma". I kdybys s ním jezdil jenom v létě na ryby, tak je to prostě benefit. :-)https://cdr.cz/clanek/muzete-napajet-vas-dum-elektrickym-autem/diskuse#comment-1433085
+
Autorovi doporučuju psát o nečem, o čem alespoň rámcově ví, jak to funguje. :-)
Takovéhle dřísty!!!
(¬_¬ )
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Autorovi doporučuju psát o
TyNyT https://cdr.cz/profil/tynyt
10. 10. 2023 - 15:11https://cdr.cz/clanek/muzete-napajet-vas-dum-elektrickym-autem/diskuseAutorovi doporučuju psát o nečem, o čem alespoň rámcově ví, jak to funguje. :-)
Takovéhle dřísty!!!
(¬_¬ )https://cdr.cz/clanek/muzete-napajet-vas-dum-elektrickym-autem/diskuse#comment-1430830
+
Zivi me vyvoj nabijecek na elektricka auta a V2X je velke tema (nadnarodni korporace). Kazdopadne je v clanku spousta zjednoduseni a nepresnosti.
AC obousmerne umi jen Renault a F150 Lightning.
DC umi vsechny. Pak pripojeni do stie, budovy nebo domu zalezi na DC nabijecce. Obousmerne jsou skoro vsechny, ale zadna (=0) neumi takzvane Grid codes, neboli narodni regulace pro elektrarny pripojene do site. Proto jsou nabijecky "V2G ready" a ne "V2G compatible". Marketing.
Nicmene lze tento system provozovat v ostrovnim rezimu V2B (building) a V2H (home). Kdyz neni pripojeni do site, tak certifikace na narodni grid codes neni potreba. V pripade pripojeni k siti je potreba mit tato zarizeni certifikovana na Grid codes.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Zivi me vyvoj nabijecek na
AndreasCZ https://cdr.cz/profil/ondrej-ficner
11. 10. 2023 - 08:56https://cdr.cz/clanek/muzete-napajet-vas-dum-elektrickym-autem/diskuseZivi me vyvoj nabijecek na elektricka auta a V2X je velke tema (nadnarodni korporace). Kazdopadne je v clanku spousta zjednoduseni a nepresnosti.
AC obousmerne umi jen Renault a F150 Lightning.
DC umi vsechny. Pak pripojeni do stie, budovy nebo domu zalezi na DC nabijecce. Obousmerne jsou skoro vsechny, ale zadna (=0) neumi takzvane Grid codes, neboli narodni regulace pro elektrarny pripojene do site. Proto jsou nabijecky "V2G ready" a ne "V2G compatible". Marketing.
Nicmene lze tento system provozovat v ostrovnim rezimu V2B (building) a V2H (home). Kdyz neni pripojeni do site, tak certifikace na narodni grid codes neni potreba. V pripade pripojeni k siti je potreba mit tato zarizeni certifikovana na Grid codes.https://cdr.cz/clanek/muzete-napajet-vas-dum-elektrickym-autem/diskuse#comment-1430870
+
Diskuse k Můžete napájet váš dům elektrickým autem?https://cdr.cz/clanek/muzete-napajet-vas-dum-elektrickym-autem/diskusehttps://cdr.cz/sites/default/files/logo-cdr_1.png
Tento článek je zmatek. Vědci v Kanadě možná sestavili nějaký přístroj, nicméně oboustranný tok proudu (do auta i z auta) je něco, co je v prakticky všech novějších EV nějak přítomné a je na výrobcích, které části řetzce jsou už hotové a které ne. Většina výrobců obecně umožňuje "vybíjení" samotného auta a kam až se proud dostane - jestli jenom do vlastního domu nebo až do sítě - záleží na stavu celé soustavy síť - elektroměr - wallbox - auto.
Nějběžnější stav je ten, že auto samotné to umí, ale do sítě se proud nedostane, protože minimálně v ČR není síť moc chytrá a neumí si o to říct, můj tip je, že zbytek světa je na tom stejně. Použití aspoň pro vlastní dům je problematické, protože k tomu nejsou wallboxy a elektroměry a ještě jsem to neviděl.
Auto bude velkokapacitni powerbanka! Baterku nabijete superlevnym tarifem a zaparkujete do garaze, ktera muze byt uplne bez proudu. Svetlo a naradi pripojite k autu. A nakonec se tam prestehujete i s pocitacem :-)
Obytný Cybertruck se solárním panelem a Starlinkem... :)
Prý elektroauta jsou stále populárnější :-)))
heh zeby konecne aspon nejake vyuzitie pre tie tisice novych nepredanych elektroaut zaberajucich miesto na parkoviskach vyrobcov/distributorov ? Rychlo k nim ponatahuju kable , nabiju na "lacny " nocny prud a cez den predaju elektrinu za drahu tarifu.
Alebo ich nalozia na vlak s prisposobeny aby ich mohli nabijat za jazdy vlaku. Prevezu vlak tam kde je zrovna lacnejsia elektrina kde tie autobaterky nabiju a nasledne vlak prejde inam kde sa elektrinu predaju drahsie . Uzasny biznis model na ktory staci len to ze bude roznych oblastiach vyrazne ina cena elektriny. :D :D :D . Pripadne to poslu ako backuppowerbank na uzemie postihnute vypadkom siete kvoli zemetraseniu
A nebude levnější koupit jen ty baterky a battery management kit?
:-D
To sice ano, ale takové baterky Ti nedojedou sami do garáže ;-)
Tak nějak nechápu, proč bych měl cyklovat baterky v autě které stálo 1,5 míče, kde je ubohých ~70-90kWh (a prakticky nevyužitelných), když 75kWh úložiště z daleko bezpečnějších LiFePO4 baterií stojí +/- nějaký meloun?
To si na to "stěhování" na místo použití klidně z těch zbylých peněz zaplatím stěhovací firmu.
A pak tu máme ten praktický problém: večer budu svítít a topit z baterie auta a ráno s ním i odjedu?
To záleží. Když jsem se před rokem díval, tak u ojetého EV byla cena auta často nižší, než nákupní cena baterek stejné kapacity. Pokud takto nakoupíš baterky, tak máš zbytek toho auta "zdarma". I kdybys s ním jezdil jenom v létě na ryby, tak je to prostě benefit. :-)
Autorovi doporučuju psát o nečem, o čem alespoň rámcově ví, jak to funguje. :-)
Takovéhle dřísty!!!
(¬_¬ )
Zivi me vyvoj nabijecek na elektricka auta a V2X je velke tema (nadnarodni korporace). Kazdopadne je v clanku spousta zjednoduseni a nepresnosti.
AC obousmerne umi jen Renault a F150 Lightning.
DC umi vsechny. Pak pripojeni do stie, budovy nebo domu zalezi na DC nabijecce. Obousmerne jsou skoro vsechny, ale zadna (=0) neumi takzvane Grid codes, neboli narodni regulace pro elektrarny pripojene do site. Proto jsou nabijecky "V2G ready" a ne "V2G compatible". Marketing.
Nicmene lze tento system provozovat v ostrovnim rezimu V2B (building) a V2H (home). Kdyz neni pripojeni do site, tak certifikace na narodni grid codes neni potreba. V pripade pripojeni k siti je potreba mit tato zarizeni certifikovana na Grid codes.
Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.