Není to dpi obráceně, čím více bodů na palec, tím se věci zdají menší?
+1
-5
-1
Je komentář přínosný?
Není to dpi obráceně, čím
Max Power https://cdr.cz/profil/zee
11. 2. 2013 - 08:34https://cdr.cz/clanek/navod-zmena-velikosti-ikon-rozliseni-a-dpi-u-zarizeni-s-androidem/diskuseNení to dpi obráceně, čím více bodů na palec, tím se věci zdají menší?https://cdr.cz/clanek/navod-zmena-velikosti-ikon-rozliseni-a-dpi-u-zarizeni-s-androidem/diskuse#comment-643872
+
V tomto případě ne. Platilo by to, pokud byste ztverec 100x100px zobrazil na zarizenich o stejne fyzicke velikosti ale ruznem rozliseni. Android (alespon dle clanku - nemam zkusenosti s ruznymi zarizenimi) se snazi zobrazit ikonku vzdy do stejne fyzicke velikosti. A kdyz stejnemu zarizeni v druhem pripade reknete, ze ma vetsi rozliseni (DPI), pak si systém myslí, že displej je fyzicky mensi pri stejnem poctu zobrazenych bodu a aby ikonka vypadala k svetu, tak ji trochu roztahne.
(Je to trochu zamotane protoze se operuje s tim, kdo - system/uzivatel - ma jake prestavy o displeji)
+1
-6
-1
Je komentář přínosný?
V tomto případě ne. Platilo
Dochy https://cdr.cz/profil/dochy
11. 2. 2013 - 09:33https://cdr.cz/clanek/navod-zmena-velikosti-ikon-rozliseni-a-dpi-u-zarizeni-s-androidem/diskuseV tomto případě ne. Platilo by to, pokud byste ztverec 100x100px zobrazil na zarizenich o stejne fyzicke velikosti ale ruznem rozliseni. Android (alespon dle clanku - nemam zkusenosti s ruznymi zarizenimi) se snazi zobrazit ikonku vzdy do stejne fyzicke velikosti. A kdyz stejnemu zarizeni v druhem pripade reknete, ze ma vetsi rozliseni (DPI), pak si systém myslí, že displej je fyzicky mensi pri stejnem poctu zobrazenych bodu a aby ikonka vypadala k svetu, tak ji trochu roztahne.
(Je to trochu zamotane protoze se operuje s tim, kdo - system/uzivatel - ma jake prestavy o displeji)https://cdr.cz/clanek/navod-zmena-velikosti-ikon-rozliseni-a-dpi-u-zarizeni-s-androidem/diskuse#comment-643884
+
To je tedy ptakovyna fakt mne nenapadlo ze se velikost ikon zobrazujepodle dpi a ne podle urcenych obrazovych bodu pak se musi delat takoveto udelatka...
+1
-5
-1
Je komentář přínosný?
To je tedy ptakovyna fakt mne
Tom27 https://cdr.cz/profil/tom27
11. 2. 2013 - 10:51https://cdr.cz/clanek/navod-zmena-velikosti-ikon-rozliseni-a-dpi-u-zarizeni-s-androidem/diskuseTo je tedy ptakovyna fakt mne nenapadlo ze se velikost ikon zobrazujepodle dpi a ne podle urcenych obrazovych bodu pak se musi delat takoveto udelatka...https://cdr.cz/clanek/navod-zmena-velikosti-ikon-rozliseni-a-dpi-u-zarizeni-s-androidem/diskuse#comment-643906
+
To je vyvoj. I u desktopu se s vyvojem monitoru objevil problem, ze prismo 8px obvykle v menu najednou bylo skoro necitelne. Proto i napr. u Windows se v nastaveni zobrazeni krome rozliseni obejvilo i nastavovatko pro DPI - Pri zvyseni DPI se text systemovych popisek automaticky zacal zvetsovat tak, aby i pri extremnich rozlisenich pismo bylo priblizne stejne velke a tedy citelne. U mobilu je to jeste dulezitejsi. Stejne velky displej muze mit fyzicke rozliseni jak 320*240 tak 800*480. pokud pouzijete pismo 8px, na prvnim ho uvidite v pohode, na tom druhem uvidite pravdepodobne jen rozmazanou smouhu a rozlustite to jen na vylestenem displeji s pomoci lupy.
Proto se pro vykreslovani zacina uprednovat spise skutecna velikost nez pixlová.
Se současnou generací displejů už není takový problém s tím, že by uživatele rušily zobrazené kostičky a rozmazaný obraz ikonky při změně velikosti jako to bylo u velkých monitorů (15") s rozlišením 640x480.
+1
-12
-1
Je komentář přínosný?
To je vyvoj. I u desktopu se
Dochy https://cdr.cz/profil/dochy
11. 2. 2013 - 11:12https://cdr.cz/clanek/navod-zmena-velikosti-ikon-rozliseni-a-dpi-u-zarizeni-s-androidem/diskuseTo je vyvoj. I u desktopu se s vyvojem monitoru objevil problem, ze prismo 8px obvykle v menu najednou bylo skoro necitelne. Proto i napr. u Windows se v nastaveni zobrazeni krome rozliseni obejvilo i nastavovatko pro DPI - Pri zvyseni DPI se text systemovych popisek automaticky zacal zvetsovat tak, aby i pri extremnich rozlisenich pismo bylo priblizne stejne velke a tedy citelne. U mobilu je to jeste dulezitejsi. Stejne velky displej muze mit fyzicke rozliseni jak 320*240 tak 800*480. pokud pouzijete pismo 8px, na prvnim ho uvidite v pohode, na tom druhem uvidite pravdepodobne jen rozmazanou smouhu a rozlustite to jen na vylestenem displeji s pomoci lupy.
Proto se pro vykreslovani zacina uprednovat spise skutecna velikost nez pixlová.
Se současnou generací displejů už není takový problém s tím, že by uživatele rušily zobrazené kostičky a rozmazaný obraz ikonky při změně velikosti jako to bylo u velkých monitorů (15") s rozlišením 640x480.https://cdr.cz/clanek/navod-zmena-velikosti-ikon-rozliseni-a-dpi-u-zarizeni-s-androidem/diskuse#comment-643913
+
Hlavně ale za špatnou zvětšovatelnost ikon může Mrkvošrot, protože má na roztahování nevhodně zvolený formát (bez alpha blendingu), až později tam dohackoval i ten blending, ale bohužel zůstal katastrofální algoritmus převzorkování. Proto se táhne bizarní relikt ve widlích souborech, kde je pro každý design ikony třeba 20 verzí pro různé kombinace rozlišení a bitové hloubky. Mně se třeba osvědčilo u XP s velkými monitory přenastavovat ikony na 48×48, protože jsou většinou už připravené v knihovnách a vypadají rozumně.
Třeba v linuxových prostředích je převzorkování kvalitní a umí i svg, takže když k aplikaci dodáte ikonu v jednom z těchto formátů, bude dobře vypadat.
On tedy Moft měl k těm různým verzím ikon své důvody, třeba dal jednodušší design pro ikonu 16×16, případně vypustil gradient u nízkobitových rozlišení, no ale proč se to táhne zbytečně dál desetiletí?
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Hlavně ale za špatnou
ZdenekJi https://cdr.cz/profil/zdenekji
11. 2. 2013 - 16:23https://cdr.cz/clanek/navod-zmena-velikosti-ikon-rozliseni-a-dpi-u-zarizeni-s-androidem/diskuseHlavně ale za špatnou zvětšovatelnost ikon může Mrkvošrot, protože má na roztahování nevhodně zvolený formát (bez alpha blendingu), až později tam dohackoval i ten blending, ale bohužel zůstal katastrofální algoritmus převzorkování. Proto se táhne bizarní relikt ve widlích souborech, kde je pro každý design ikony třeba 20 verzí pro různé kombinace rozlišení a bitové hloubky. Mně se třeba osvědčilo u XP s velkými monitory přenastavovat ikony na 48×48, protože jsou většinou už připravené v knihovnách a vypadají rozumně.
Třeba v linuxových prostředích je převzorkování kvalitní a umí i svg, takže když k aplikaci dodáte ikonu v jednom z těchto formátů, bude dobře vypadat.
On tedy Moft měl k těm různým verzím ikon své důvody, třeba dal jednodušší design pro ikonu 16×16, případně vypustil gradient u nízkobitových rozlišení, no ale proč se to táhne zbytečně dál desetiletí?https://cdr.cz/clanek/navod-zmena-velikosti-ikon-rozliseni-a-dpi-u-zarizeni-s-androidem/diskuse#comment-643947
+
A jak jinak by to mělo fungovat správně? To že tu máme léta zavedené px (coby obrazovkové body), neznamená, že je to tak dobře. Tady jde o to, aby uživatel dostal pokaždé (zhruba) stejně velký obrázek.
Takže zařízení (HW) řekne systému (OS), že zobrazuje 254 DPI. Pokud přijde požadavek na nakreslení čáry dlouhé 10 mm, OS se postará, aby čára byla 100 px dlouhá.
Pokud se do toho vloží nějaký mezičlánek, který tomu OS řekne, že DPI je 508, tak ta čára bude mít 200 px. Naopak, pokud ten nástroj systému vnutí 127 DPI, tak ta čára se vykreslí jenom 50 px.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
A jak jinak by to mělo
peca https://cdr.cz/profil/peca007
11. 2. 2013 - 11:36https://cdr.cz/clanek/navod-zmena-velikosti-ikon-rozliseni-a-dpi-u-zarizeni-s-androidem/diskuseA jak jinak by to mělo fungovat správně? To že tu máme léta zavedené px (coby obrazovkové body), neznamená, že je to tak dobře. Tady jde o to, aby uživatel dostal pokaždé (zhruba) stejně velký obrázek.
Takže zařízení (HW) řekne systému (OS), že zobrazuje 254 DPI. Pokud přijde požadavek na nakreslení čáry dlouhé 10 mm, OS se postará, aby čára byla 100 px dlouhá.
Pokud se do toho vloží nějaký mezičlánek, který tomu OS řekne, že DPI je 508, tak ta čára bude mít 200 px. Naopak, pokud ten nástroj systému vnutí 127 DPI, tak ta čára se vykreslí jenom 50 px.https://cdr.cz/clanek/navod-zmena-velikosti-ikon-rozliseni-a-dpi-u-zarizeni-s-androidem/diskuse#comment-643922
+
Také jsem se nad tím pozastavoval... Následující video (stejně jako všechny další) ukazuje, že při nastavení nižšího počtu DPI dojde ke zmenšení objektů na obrazovce. Je to tak u Androidu při změně DPI dané. Dobře to popisuje "Dochy" výše. https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=CDDphkmSQBo#t=...
+1
-11
-1
Je komentář přínosný?
Také jsem se nad tím
Lukáš Voříšek https://cdr.cz/autor/lukas-vorisek
11. 2. 2013 - 09:46https://cdr.cz/clanek/navod-zmena-velikosti-ikon-rozliseni-a-dpi-u-zarizeni-s-androidem/diskuseTaké jsem se nad tím pozastavoval... Následující video (stejně jako všechny další) ukazuje, že při nastavení nižšího počtu DPI dojde ke zmenšení objektů na obrazovce. Je to tak u Androidu při změně DPI dané. Dobře to popisuje "Dochy" výše.
https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=CDDphkmSQBo#t=...https://cdr.cz/clanek/navod-zmena-velikosti-ikon-rozliseni-a-dpi-u-zarizeni-s-androidem/diskuse#comment-643887
+
Pokud si potřebujete přepnout mobilní vzhled na tabletový, nepotřebujete kvůli tomu root a měnit DPI a systémové apky. Místo toho je od českého programátora k dispozici apka, která funguje i bez rootu: http://www.gruncl.cz/teninchlauncher/
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Pokud si potřebujete přepnout
Mem https://cdr.cz/profil/mem
13. 2. 2013 - 08:47https://cdr.cz/clanek/navod-zmena-velikosti-ikon-rozliseni-a-dpi-u-zarizeni-s-androidem/diskusePokud si potřebujete přepnout mobilní vzhled na tabletový, nepotřebujete kvůli tomu root a měnit DPI a systémové apky. Místo toho je od českého programátora k dispozici apka, která funguje i bez rootu: http://www.gruncl.cz/teninchlauncher/https://cdr.cz/clanek/navod-zmena-velikosti-ikon-rozliseni-a-dpi-u-zarizeni-s-androidem/diskuse#comment-644144
+
Hm, tak jsem tohle zkusil na SGS 4 a zcela mi to podělalo systém, takže komplet reinstall...
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Hm, tak jsem tohle zkusil na
Jakub Šnejdar https://cdr.cz/profil/snejdy
19. 9. 2013 - 19:06https://cdr.cz/clanek/navod-zmena-velikosti-ikon-rozliseni-a-dpi-u-zarizeni-s-androidem/diskuseHm, tak jsem tohle zkusil na SGS 4 a zcela mi to podělalo systém, takže komplet reinstall...https://cdr.cz/clanek/navod-zmena-velikosti-ikon-rozliseni-a-dpi-u-zarizeni-s-androidem/diskuse#comment-667902
+
Není to dpi obráceně, čím více bodů na palec, tím se věci zdají menší?
V tomto případě ne. Platilo by to, pokud byste ztverec 100x100px zobrazil na zarizenich o stejne fyzicke velikosti ale ruznem rozliseni. Android (alespon dle clanku - nemam zkusenosti s ruznymi zarizenimi) se snazi zobrazit ikonku vzdy do stejne fyzicke velikosti. A kdyz stejnemu zarizeni v druhem pripade reknete, ze ma vetsi rozliseni (DPI), pak si systém myslí, že displej je fyzicky mensi pri stejnem poctu zobrazenych bodu a aby ikonka vypadala k svetu, tak ji trochu roztahne.
(Je to trochu zamotane protoze se operuje s tim, kdo - system/uzivatel - ma jake prestavy o displeji)
To je tedy ptakovyna fakt mne nenapadlo ze se velikost ikon zobrazujepodle dpi a ne podle urcenych obrazovych bodu pak se musi delat takoveto udelatka...
To je vyvoj. I u desktopu se s vyvojem monitoru objevil problem, ze prismo 8px obvykle v menu najednou bylo skoro necitelne. Proto i napr. u Windows se v nastaveni zobrazeni krome rozliseni obejvilo i nastavovatko pro DPI - Pri zvyseni DPI se text systemovych popisek automaticky zacal zvetsovat tak, aby i pri extremnich rozlisenich pismo bylo priblizne stejne velke a tedy citelne. U mobilu je to jeste dulezitejsi. Stejne velky displej muze mit fyzicke rozliseni jak 320*240 tak 800*480. pokud pouzijete pismo 8px, na prvnim ho uvidite v pohode, na tom druhem uvidite pravdepodobne jen rozmazanou smouhu a rozlustite to jen na vylestenem displeji s pomoci lupy.
Proto se pro vykreslovani zacina uprednovat spise skutecna velikost nez pixlová.
Se současnou generací displejů už není takový problém s tím, že by uživatele rušily zobrazené kostičky a rozmazaný obraz ikonky při změně velikosti jako to bylo u velkých monitorů (15") s rozlišením 640x480.
Hlavně ale za špatnou zvětšovatelnost ikon může Mrkvošrot, protože má na roztahování nevhodně zvolený formát (bez alpha blendingu), až později tam dohackoval i ten blending, ale bohužel zůstal katastrofální algoritmus převzorkování. Proto se táhne bizarní relikt ve widlích souborech, kde je pro každý design ikony třeba 20 verzí pro různé kombinace rozlišení a bitové hloubky. Mně se třeba osvědčilo u XP s velkými monitory přenastavovat ikony na 48×48, protože jsou většinou už připravené v knihovnách a vypadají rozumně.
Třeba v linuxových prostředích je převzorkování kvalitní a umí i svg, takže když k aplikaci dodáte ikonu v jednom z těchto formátů, bude dobře vypadat.
On tedy Moft měl k těm různým verzím ikon své důvody, třeba dal jednodušší design pro ikonu 16×16, případně vypustil gradient u nízkobitových rozlišení, no ale proč se to táhne zbytečně dál desetiletí?
A jak jinak by to mělo fungovat správně? To že tu máme léta zavedené px (coby obrazovkové body), neznamená, že je to tak dobře. Tady jde o to, aby uživatel dostal pokaždé (zhruba) stejně velký obrázek.
Takže zařízení (HW) řekne systému (OS), že zobrazuje 254 DPI. Pokud přijde požadavek na nakreslení čáry dlouhé 10 mm, OS se postará, aby čára byla 100 px dlouhá.
Pokud se do toho vloží nějaký mezičlánek, který tomu OS řekne, že DPI je 508, tak ta čára bude mít 200 px. Naopak, pokud ten nástroj systému vnutí 127 DPI, tak ta čára se vykreslí jenom 50 px.
Také jsem se nad tím pozastavoval... Následující video (stejně jako všechny další) ukazuje, že při nastavení nižšího počtu DPI dojde ke zmenšení objektů na obrazovce. Je to tak u Androidu při změně DPI dané. Dobře to popisuje "Dochy" výše.
https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=CDDphkmSQBo#t=...
Pokud si potřebujete přepnout mobilní vzhled na tabletový, nepotřebujete kvůli tomu root a měnit DPI a systémové apky. Místo toho je od českého programátora k dispozici apka, která funguje i bez rootu: http://www.gruncl.cz/teninchlauncher/
Hm, tak jsem tohle zkusil na SGS 4 a zcela mi to podělalo systém, takže komplet reinstall...
Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.