CDR.cz - Vybráno z IT

Diskuse k Německo nařídí každé čerpací stanici postavit dobíjecí stanici pro elektromobily

Že 130 mld € :)))) Za to by všetky nemecké autá na fosílne palivá jazdili najbližších 100 rokov :)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Mě by to nevadilo kdyby podmínkou dotace bylo, že žádná část nesmí být vyrobená mimo území EU. Pak by to dávalo smysl.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

To snad nemůžeš myslet vážně.
Když vezmu údaje pro ČR:
"Celková spotřeba standardních pohonných hmot za rok 2018 dosáhla objemu 8,003 mld. litrů (za rok 2017 to bylo celkem 7,940 mld. litrů) a je tvořena v rozhodující míře spotřebou nafty (73,4 %) a jen z 26,6 % spotřebou automobilových benzinů. "
Němců je 8x tolik co nás a navíc je jejich průmysl mnohem dál, takže jednoduchý násobek nestačí.
Když bych to vynásobil třeba koeficientem 1,3, tak dostanu 8,003 mld. * 8 * 1,3 = 83,213 mld. litrů pohonných hmot v Německu za rok. 130 mld. € vyjde asi na 3,5 bilionu Kč, litr benzínu/nafty vyjde v poslední době v průměru asi 30 Kč, což mi vychází asi 117 mld. litrů. Takže by to stačilo zhruba na rok.
zdroj https://www.cappo.cz/info/vyvoj-spotreby-pohonnych-hmot-v-cr-v-roce-2018

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jasné že som to nemyslel vážne, ale dík že si si dal tú prácu prepočítať to. Ale vieš čo je hlavný problém. Nie nedostatok nabíjacích staníc, ale rýchlosť (teda skôr pomalosť) nabíjania. Auto natankuješ a zaplatíš do 6 minút. Ak príde 10 elektromobilov, a budú 4 nabíjačky, tak tam každý strávi pol dňa. nehovoriac o tom, 100 tisíc čerpačiek * 4 stojany po 50kW, je 200kW na stanicu a je 20MW veľmi nerovnomerného zaťaženia siete, ktorá už teraz má čo robiť aby nekľakla, "vďaka" nevypočítateľným zeleným zdrojom elektriny (FVE, vietor).

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Jasný, to jsou relevantní připomínky. Aktuálně elektromobily nemůžou nahradit standardní způsoby dopravy, jenom je doplňovat tam, kde to má smysl.
Např. autobusy, auta na ježdění do práce, dodávky co dodávají po městě atd. Benzín/nafta je nejlepší způsob skladování energie, je to poměrně bezpečné, rychlé a efektivní. Vodík je nebezpečný a láhve s ním jsou moc těžké, i po stlačení zabírá moc místa; elektřina má těžké baterky a pomalu se dobíjí. Zatím nic lepšího nemáme, no, takže nezbývá než dělat kompromisy.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Problém je právě to, že elektromobil je nejvíce efektivní ve městě. Kdo si ale bude chtít koupit nákupní tašku do města, která stojí tolik jako podstatě větší vozidlo se spalovacím motorem? Proč dávat peníze za něco, co má jen velmi omezené možnosti, když za stejné peníze máte komplexní řešení pro všechny příležitosti a potřeby?
Elektromobil má funkčně smysl jen jaké druhé auto do rodiny na pojíždění po městě. Ale já třeba jako druhé auto na pojíždění po městě nechci něco, co stojí jako naše velké rodinné auto, které má ve srovnání s elektromobilem neomezené možnosti? Nedává to smysl po finanční stránce pro běžného člověka. A už vůbec ne v zemi, kde si lidé musí brát úvěr i na auto typu Fabie za 300 tisíc.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Rači mlč. než někoho napadne dát spešl ekologickou přirážku aby každej benziňák byl dražší než elektromobil...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Kde to žiješ, že ti vyjde litr nafty na v poslení době na 30Kč?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Se současnými bateriemi to bude stale na ... Nabíjení trvá dlouho, lidi si kradou zástrčky, ekologický přínos diskutabilní a nové elektrárny co by to měli všechno nabíjet se nestaví. Elektro auto má smysl jako poskakovadlo do práce (dojezd 40km). Na spoustu dalších činností spalovák nahradit nelze. Dejme tomu, že si chci na okruhu zajezdit s autem co legálně nesmí na silnice. Tedy nejakých 1600kg přívěs. Žádné elektro auto takový přívěs táhnout nemůže. Často nemají povolených ani 750kg. A přitom to jsou těžká auta. Duvod je jinde. jakmile připojíte přívě, tak dojezd velmi klesá. Takže z mého výletu na okruh by se stala několikadenní expedice. Plugin hybrid by to řešil ale to zase člověk každý den tahá sebou stovky kg nepotřebné zátěže. Mě by třeba lákal nějaký restomod s omezeným dojezdem jako další auto ale dostat to legálně na silnici není sranda.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Ještě by to chtělo vědět, odkud chtěj Němci vzít tu elektriku navíc - už teď dovážej ... Jestli si brousí zuby na nevyužitou kapacitu Temelína, bude to znamenat jediné - ČEZu se víc vyplatí vyrábět pro Němce a cena elektřiny postupně poroste. Tolik k elektromobilitě v ČR ...

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

No oni to ve své koncepci jasně přiznávají ... chtějí 20% dovážet a kdo to pro ně vyrobí, je jim zjevně jedno. Prostě budou doufat, že někdo vyrobí a oni to pak přes propojený distribuční trh nasosají a ještě budou zvyšovat cenu energie na trhu. Což pro nás nebude na škodu, protože při dražší energii na trhu začnou dávat smysl jaderné elektrárny. A po pravdě, proč nepostavit pár bloků a pak to do Německa neposílat za patřičnou cenu?

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Ale pánové to jste zaspali dobu. V Čechách vyrobená el. energie se neprodává českým spotřebitelům přímo. Prodává se do Lipska za smluvní cenu, kde ji společně s ostatními nakupují i české distribuční firmy (za vyšší ceny než ony smluvní - odběratelé v česku to zaplatí, co jiného jim zbývá).. Takže stavba jakéhokoliv množství elektráren nám jako ČR za současného distribučního systému nijak neprospěje. Ba naopak budeme muset nakupovat uhlíkové poukázky. Poukázky nám rády státy prodají, protože je ušetří díky likvidaci vlastních eletráren. Finance za poukázky jim podstatně zlevní elektrickou enerrgii, kterou nakupují. Poukázky budeme kupovat z Rakouska a až němci uzavřou své uhelné elektrárny, tak i od nich. Vítejte v EU. :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Na jádro žádné poukázky nejsou. A nakupovat přes Lipsko nás taky nikdo nenutí.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ve Francii mají jaderných elektráren 58. Takže 1 Temelín toho asi moc nepokryje?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

A proč by si někdo jezdil dobíjet vozidlo k benzínce a desítky minut tam čekal? Benzínky mají význam pro klasická auta, protože několik aut najednou tam natankuje a do pěti minut po příjezdu jsou pryč. Řidič tam netráví tolik času.
Dobíjecí stanice mají být na velkých parkovištích u obchodních center, kam lidé chodí nakupovat a kde tráví desítky minut nebo hodiny času, během kterých se to auto pohodlně nabije. Proč jezdit nabíjet někam, kde budu bez užitku tvrdnout?
Německá vláda prostě zjišťuje, že elektromobilita není pro masy zajímavá. Z původních odhadů je na silnici pouze velmi malý zlomek elektromobilů a s nadcházející krizí, kdy budou mít lidé hlouběji do kapsy se to nezlepší. Střední třída chudne, ale politici mají stále pocit, že lidé si koupí drahé elektromobily na pojíždění po městě.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Obchodni centra smysl davaji, ale benzinky taky, protoze obchodni centrum neni jediny mozny cil. Premyslel jsem, ze pro ty benzinky to bude celkem otrava, ale zas tak zle to asi nebude. Pokud si tam nekdo pujde nabit auto, bude mit pul hodiny az hodinu casu, kterou bude chtit nejak zabit. A rekl bych, ze ten clovek si pujde neco koupit a snist nebo vypit do bufetu u benzinky uz jenom proto, aby zabil cas. A elektrika z benzinky se da pekne zdanit, rekl bych ;-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Němci ruší benzínky. Nařízují hroznej nesmysl.
Možná to ale benzínky obejdou pomalou nabiječkou na zásuvky.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nápad je to dobý, ale nejprve musí pro ty benzínky zajistit elektřinu.
- Tím, že vypínají jaderný elektrárny tomu moc nepomůžou.
- Takže ať si tam pěkně napojijou svoje slunečníky a větrníky a naše jádro bych jim prodával za pořádnej balík... aby bylo na dostavbu nových bloků.

Taky můžou na benzínkách pálit benzín v centrále a nabíjet z toho elektromobil :-D

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Ved uz teraz maju na kazdej cerpacej stanici nabijacku na elektromobil, dokoca aj u nas. Sice len na 240V pripadne 400V ale nabijacka to je. Tak kde je problem?

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Problém je kde vzít to množství elektřiny, které to bude potřebovat. Např. Rakušané odahdují v následujcích letech potřebu navýšit dostupnou kapacitu o 25TWh ročně. Nemám přesná čísla pro Rakušany ani Německo, ale ČR má roční spotřebu přes 60TWh a roste ... A když uvážíš, že uhelné elektrárny zavírají, atomovky nestavějí, kde asi budou tu elektriku brát ? A ještě ber v úvahu, že Němci a Rakušani mají vlastní vzájemné dohody a tranzit, takže budou nákup v EU koordinovat, co povede k plošnému rústu cen el.energie ...

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.