No Man’s Sky rychle ztrácí na popularitě, na hru zanevřelo už 90 % hráčů
Aktuální zprávy o obrovském propadu aktivních hráčů No Man’s Sky kolují internetem a šíří nepokoje o kvalitě hry. Mnohé recenze se shodují, že titul nabízí sice nepřeberné množství obsahu, které by trvalo přehrát několik miliard let, ale už selhává v jeho doručení, respektive v samotné hratelnosti, kdy se prvky a mechanismy opakují, až vzniká pro hráče silný stereotyp.
Tyto neduhy jsou velmi často kritizovány. A přestože se patrně řadí No Man’s Sky mezi aktuálně nejprobíranější témata herního průmyslu, jeho popularita se údajně propadá v rámci aktivních hráčů o zvučných 90 %. Tato čísla jsou sice poněkud zarážející, avšak ne neobvyklá.
Ačkoliv se média shodují na častých problémech hry, mezi které spadá repetitivnost, nadměrná očekávání i technické potíže (především v rámci PC verze hry), je potřeba se dívat na čísla i trochu v širším měřítku. Podobné propady hráčů jsou totiž více než obvyklé.
Na fakt poukázal zahraniční magazín PCGamer, který propad hráčů No Man’s Sky porovnal s propady hráčů jedněch z nepopulárnějších titulů současnosti, tedy Far Cry: Primal, DOOM či dokonce Fallout 4 a Zaklínač 3: Divoký Hon. Všechny tyto tituly zaznamenaly propad mezi 70-85 % hráčů již dva týdny po svém vydání.
No Man’s Sky se tak svými podobnými počty řadí, ač s menším náskokem, mezi běžné problémy dnešních her. Statistika tak může sloužit spíše jako důkaz toho, že hráči u jednoho titulu vydrží jen pár dní, než jej buďto přehrají či nechají ležet ladem.
Problémem se však může jevit samotná podstat hry, která spočívá v nekonečném obsahu. U her, které zahrnují příběhovou kampaň na pár desítek hodin, je očekávatelné, že po jejím přehrání ji hráči odloží. Tituly s otevřenými světy, zejména tím jaký nabízí No Man’s Sky, by naopak měly své publikum udržet u obrazovek co nejdéle.