Než dohrajete No Man's Sky, všichni zemřeme. Nabídne 500 miliard let obsahu
No Man’s Sky zaznamenalo za dobu svého vývoje několik zdržení. Některé reakce rozhořčených fanoušků dokonce vyeskalovaly do výhružek smrti, čemuž se věnoval Pavel Vevera ve svém nedávném blogu.
Všechna tato zdržení a jejich časové úseky se ale nyní zdají být zcela nesrovnatelné s herní dobou, kterou vývojáři avizují. Aby hráč prozkoumal vše, co titul nabízí, potřeboval by nejméně 500 miliard let. Herní náplní by toto časové okno mělo vyplňovat prozkoumávání neprobádaných končin vesmíru v survival duchu.
Vesmír v No Man’s Sky se může pyšnit procedurálně generovaným systémem, který stanovuje řadu hodnot; od podnebí, přírodní podmínky přes povrch až po vzdálenost od slunce. Zážitek každého hráče tak bude zpravidla unikátní oproti ostatním. Údajný strop možností se přitom nachází na 18 446 744 073 709 551 616 planetách, neboli 18 kvintilionech.
Do jaké míry se přitom budou vzájemně odlišovat, je otázka, kterou prozradí až herní vydání. Mělo by se jednat o tak rozmanité možnosti úprav, že jen málokdy by jeden hráč přišel do styku s podobným světem dvakrát.
Avizování delších herní dob u titulů je povětšinou vítaná záležitost a skvělým marketingovým tahem, který zákazníka přesvědčí o tom, že za své peníze získá dlouhodobou záležitost (ne jednohubku na pár hodin). Je nutné ale vzít v potaz hranice mezi kvalitním obsahem a vatou, jak rozebíral Pavel Vevera ve svém blogu hodnotící herní rok 2014. Doufejme, že No Man’s Sky nalezne rozumný balanc.
No Man's Sky se aktuálně řadí mezi jedny z nejsledovanějších herních titulů pro rok 2016. Dočkat bychom se jej měli už 10. srpna, tedy za 3 týdny. Dostupné platformy budou PC a Playstation 4.