CDR.cz - Vybráno z IT

PREVIEW - Elex kombinuje meče, lasery a magii ve světě od tvůrců série Gothic

Elex H 4
Na obzoru herních titulů se objevila nová hvězda s potenciálem trojitého Áčka. Elex se nebojí nekonvenčních směrů žánrů a spojuje dlouholeté zkušenosti vývojářů pracujících na jedněch z nejúspěšnějších RPG her posledních desetiletí.

Elex slibuje netradiční spojení moderního sci-fi s prvky fantasy světa. V jednu chvíli se tedy hráč bude procházet hustými lesy netknutými civilizací s mečem v ruce a schovávat před monstry, zatímco o chvíli později bude střílet z granátometu na ozbrojené nepřátelé s panoramou obrovské obytné jednotky před ním. Ačkoliv jsme se s podobným spojením už párkrát na herní scéně dočkali, v případě tohoto titulu se můžeme řešit na propracované RPG od veteránů Piranha Bytes a Nordic Games. 

Elex H

Obě studia se společnými silami dělí o vývoj Elexu. Znalci jejich jména mohou znát díky titulům jako Gothic či Risen. Tvůrci zcela otevřeně a upřímně tvrdí, že se nesnaží o novou hru a nevymýšlejí nové mechaniky. Pro ně je Elex rozšířením všech her, na kterých kdy pracovali (ať už přímo, či jen okrajově).

Ani v jedné hře jste ale nemohli používat magii, zatímco jste stáli vedle dálnice, či střílet zbraní na protivníky s meči v rukou. A o tom přesně má Elex být. Nepokouší se být kopií ostatních her, ani vzdáleně. Výsledek má být něco nového, netradičního, co vtáhne a pohltí. A tak, ač se na hře reálně pracuje posledních 18 měsíců, je vlastně ve vývoji už posledních 8 let. 

Elex 7 0Elex H 5

Příběh jako hnací pohon giganta

Celé putování hráče se bude odehrávat na kdysi prosperující planetě Magalan. Tato planeta se kdysi nacházela na vrcholu technologického žebříčku a vzhlížela ku zářivé budoucnosti. Než ovšem dopadl meteor. 

Hráč se stane jedním z mála, kteří přežili konec světa. Trosky měst hyzdí tvář planety a přeživší už zářnou budoucnost nevidí. Respektive nevidí už žádnou budoucnost. Život se stal každodenním bojem o holé přežit, každý den jsou obyvatelé kdysi mocného Magalanu stavěni před rozhodnutí, která mohou ovlivnit budoucnost jejich rasy i planety.  

Elex H 4

Veškerý příběh se točí okolo neznámého elementu zvaného Elex. Objevil se spolu s dopadem komety a jedná se o nejvzácnější prvek na planetě. Elex je schopný produkovat obrovské množství energie, přináší pohon pro stroje, otevírá brány magie a dokonce podporuje život. A to v takové míře, že díky Elexu vznikají nové a odlišné formy života.

Ve své podstatě je jen na hráči, jakou cestou Elex využije. Vydá se industriální cestou, či zapomene na civilizaci elektřiny a raketových pohonů, aby sáhnul po mystických silách magie?

Elex H 3Elex H 2

Celý příběh pak připravuje půdu pro čtyři majoritní oblasti a frakce celého světa. Edan, Xacor, Ignadon a Tavar. Edanu vládnou berserkři schopni přetvořit Elex na čistou manu. V Ignadonu, nejvíce zasaženém místě po pádu meteoritu, nalezneme kleriky s jejich vírou v boha Calaana, který je pro ně jakýmsi převtělením technologie. Odsud pochází nejsmrtonosnější stroje a zbraně současné civilizace Magalanu. 

Společnost 2.0

U tvůrců je běžné, že slibují hory doly a nevídané herní mechaniky u svých nových her. Jiné tomu není ani u Elex, kde simulace sociálního života postavy a i ostatních NPC bude údajně na nevídané úrovni. A v případě takto zkušených studií v budoucí úspěch i rádi věříme. V Elexu nebude možné zahladit své chyby v rozhodnutích dalšími dialogy či bojem. Každé rozhodnutí bude nutné nést s sebou.

Celý systém staví na bázi, že každičký řádek dialogu má pro postavu význam a každé rozhodnutí vyvolá sérii vln šířících se světem a budoucností hrdiny. Rozhodnutí, která v průběhu putování po Magalanu bude nutná učinit, se v děsivém echu vracejí klidně v pozdější fázi hry. Je dokonce možné vlastně vyvraždit postupně všechny NPC, i ta důležitá pro hlavní příběhovou linii, která příběh zazdí do slepé uličky beznadějného tápání po prázdném světě. 

Ačkoliv bude teoreticky možné pokračovat v příběhu alternativními liniemi, dokazuje titul, že ne vždy je nutné vidět obrazovku Game Over při poklesu životů na nulu, aby hráč prohrál. 

Elex Main 0

Na roleplay prvek se zde klade významný důraz, snad jen pokročilé soubojové mechaniky jsou schopné mu v jisté míře konkurovat. Zároveň se jedná o multiplayerové RPG, ve kterém bude možné se spojit na pouti se svými přáteli. 

Putování otevřeným světem

Cesta příběhového postupu nebude příkrá, jak aspoň můžeme očekávat dle vývojářské historie studia Piranha Bytes. Cestičku hráči nikdo neušlape a zcela určitě bude nutné prodělat namáhavý pochod technologického růstu postavy. Od mečů a seker k lukům, kuším a harpunám. Dále směrem energetických mečů, granátů, pušek a výbušnin všeho druhu.

Elex slibuje největší zbraňový arzenál v historii RPG her. Je libo brokovnice, vrhač plazmy, či síla vaší mysli formující magické střely? Směle do toho, Elex přesně tuto svobodu nabízí. 

Elex 1 0Elex 2 0

A pokud vás boj omrzí, pořád je zde otevřený svět rozšířený o vertikální pohyby díky Jet-packu. Ten nabízí i rozšířené možnosti boje a přístup i na ty nejvyšší hory světa. Svět se vlastně rozděluje na tzv. regiony, či z pohledu příběhové stránky na frakční území. 

Do každého z těchto regionů máte údajně přístup už od samotného začátku. Nic to ovšem nebrání možnosti, aby v některé lokaci stál neporazitelný nepřítel, kterého bude možné porazit až v pozdější fázi hry. Jestli na něj neplatí meč teď, v pozdější fázi si hráč jednoduše přinese pořádný kanón a bude po problému. Čas letět dál. 

Ty nejsilnější nepřátele přitom bude možné hledat u ložisek Elexu. Jeho mocná síla totiž přetvořuje běžné smrtelníky na mocné nepřátele, mutanty a jiné kreatury prosycené esencí Elexu do morku kostí, která pokřivila jejich samotnou existenci v základu podstaty. Ale jak slibují vývojáři: Pokud něco vidíte, tak se tam také můžete dostat. A to je výzva.

Střípky Elexu

Na nedávné konferenci GamesCom 2016 v Kolíně na Rýnem vývojáři představili široké veřejnosti příjemně dlouhé záběry ze hry, viz níže. V devíti minutách ukázali pohyb v pre-alfě verzi hry a doložili vše sliby, že se mnohé ještě změní před samotným vydáním hry. To je ostatně potěšující zpráva, protože současná vizualizace není nikterak příkladná a náladové trailery slibovaly poměrně větší pastvu pro oči. Kritika nebyla také vůbec příznivá a snad studia využijí těch několik měsíců, jež čekají před vydání. 

Bohužel zatím jakákoliv prezentace titulu vzbudila spíše rozporuplné pocity. Například na letošní E3 působila ukázka nedodělaným dojmem, pohyby byly nemotorné a těžkopádné. Elex má v sobě obrovský potenciál. Ať už přímé ovlivňování rozlehlého světa svými rozhodnutími, netradiční spojení žánrů, slíbená propracovanost příběhu a obrovský arzenál držící v sobě vše, na co si jen hráč vzpomene. Doufejme tedy v to nejlepší. 

Tagy: 
Zdroje: 

Diskuse ke článku PREVIEW - Elex kombinuje meče, lasery a magii ve světě od tvůrců série Gothic

Žádné komentáře.