PREVIEW - Titanfall 2 si zametá před vlastním prahem [E3 2016]
Když poprvé vyšel Titanfall vybojoval si na trhu velmi zvláštní pozici - kritici se shodli, že se jedná o solidní a zábavnou hru, která přináší něco nového a hráči si jej užívali. I přesto se titul usadil v jakési šedé zóně, kde se ví o jeho existenci, nicméně slyšet moc není. Najdou se dokonce mnozí, kteří zatvrzele tvrdí, že se jedná o mrtvou hru, a někoho tak ohlášení pokračování mohlo zaskočit.
Nejsou to však slova, která rozhodují o úspěchu, ale čísla. A ta u Titanfallu přesáhla celých deset milionů, ze kterých hra žije šťastně až dodnes. Ovšem i přesto, že titul slavil úspěch, do historie se pravděpodobně zapíše jako průměrná variace na Call of Duty.
Tento osud snad nepotká i jeho nástupce, u kterého je již teď jasné, že se jeho tvůrci, Respawn Entertainment, poučili z předchozích chyb, které nyní chtějí zpětně odčinit.
Zgruntu
Velkou kritiku sklidil původní Titanfall za svou příběhovou kampaň. Tu se totiž rozhodl integrovat do multiplayeru, čímž se sice nabídla zajímavá možnost sledovat dění kampaně ze dvou různých perspektiv, ale provedení bylo natolik nešťastné, že výsledek vypadal jako obyčejná multiplayerová šarvátka doplněná dialogy, jenž v tak svižné FPS hře lze těžko sledovat, natož se v nich vyznat.
Titanfall 2 se rozhodl jít o něco klasičtější cestou a do hry přidá standardní singleplayerovou kampaň, v níž se možná dozvíme něco více o univerzu, v němž se odehrává celé dění. Příběh zatím o sobě příliš neprozradil, podle slov Devina Bennetta z EA bude: "prozkoumávat unikátní vztah mezi Titánem a jeho pilotem,". Co přesně to bude nakonec znamenat, můžeme pouze spekulovat; už nyní ale je jasno o změnách, kterých se dočká multiplayer.
Titán na baterky
Jednou z největších změn ve hře prošly samotní Titáni. Původní tři nahradí šest nových strojů, u nichž se navíc dočkáme distinktivních rysů. Lišit se všechny nebudou ani tak vzhledem jako spíš speciálními schopnostmi. Šanci jsme zatím měli vidět pouze tři. Čistě pro znázornění představíme dva - Ronin je lehký a hbitý stroj, který při sobě nosí velký meč a snadno se proseká skrz vše živé i kovové; na druhé straně Scorch jakožto těžký mech, rozpouští své nepřátele zápalnými střelami a plamenometem.
Změnila se i cesta přivolávání Titánů do akce. V prvním díle měl každý hráč jistotu, že se ke svému stroji po uplynutí dvouminutové rezervy dostane. Čas mohl urychlit zabíjením hráčů, Titánů nebo po poli se pohybujících botů. Tato jistota mizí spolu s novým dílem, kde si svého mechanického miláčka musíte nejdříve zasloužit v boji.
Jak přesně tvůrci mechaniku zaimplementují, není jasné. Podobný systém by ale teoreticky mohl v multiplayerových zápasech vytvořit dominový efekt, ve kterém silnější začne v Titánech válcovat slabší. První díl si dokázal udržet až zázračný balanc v boji mezi smrtelníky a stroji, ten ovšem měl co dočinění s tím, že se každý, nehledě na svůj výkon, dočkal svého Titána.
V kontextu s Titány je ještě třeba zmínit baterie. Podobně jako roboti, s nimiž si mnozí hráli jako děti (a možná i nyní...) , i ti fiktivní v Titanfall 2 fungují na baterie. Ty můžete vyrvat z oponentova stroje a využít je k opravení toho zpřáteleného nebo dokonce již padlého.
Je to pták? Je to letadlo? Je to Spiderman!
Podobně jako Titáni je nyní i zařízená pěchota. Dosavadní informace stihli prozradit to, že kustomizace zapadne do pozadí ve prospěch systému tříd, které by určovaly herní styl.
Možnosti pohybu se také zásadním způsobem rozšíří. K jetpacku a schopnosti běhat po stěnách se přidá přitahovací lanko. Díky němu se proměníte v řádícího Spidermana, jenž se zachytává za zdi, Titány, ale i ostatní hráče (žeby inspirace z Attack on Titan?). Za zmínku stojí, že lanko není součástí standardního vybavení všech obleků a přístup k němu dostanou pouze určité třídy vojáků.
Ty nejlepší věci jsou zadarmo
Velmi důležitou lekcí o udržení co vůbec největší hráčské základny je za žádných okolností nerozdělovat hráče placenými mapami nebo jinak hru ovlivňujícími dodatky. Tu se Respawn Entertainment naučil tou trpkou cestou, když vydalo několik placených balíčků map, které naštěstí následně zpřístupnilo všem zdarma.
Nyní už dopředu zdůrazňuje, že všechny mapy a módy budou v budoucnu zdarma. Neexistují zatím žádné informace naznačující, že by Titanfall 2 měl obsahovat mikrotransakce, předobjednávkový bonus ovšem nabízí několik speciálních skinů a s příhledem na dnešní popularitu kosmetických mikrotransakcí mezi aktuálně oblíbenými hrami by podobné oznámení nebylo neslýchané.
Všichni na E3 si hru užili a všechny ostatní informace ukazují na to, že tvůrci skutečně naslouchali odezvám a jsou připraveni dotáhnout původní koncept k dokonalosti.
Zpravodajství E3 2016 běží pod záštitou společnosti Intel |
---|
Diskuse ke článku PREVIEW - Titanfall 2 si zametá před vlastním prahem [E3 2016]